Gå till innehåll

JNlsn och Gold3nrush - Universitetsproffs


jlnsn

Recommended Posts

  • Svars 489
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

S

Känner mig pigg fortfarande efter hockeyn och självklart ska man in och veva med mongosen nu. Hinner knappt sätta mig förän min floppade stege bli 4outad av 2paret. Vinner inte en hand på en halvtimme typ och backar dryga 2k. Fruktansvärt frustrerande när samtliga vid bordet känns som förståndshandikappade.

 

2k plus för dagen istället. TILT!

 

4250:- för juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalasväder i Skåne har gjort att grinden blivit lidande. Klämde in 1h 40min nyss nu innan Södde kliver på. Plussade dryga 1,3k och tyckte jag spelade ganska bra nu, mindre slaskigt och lite mer tajt och solid poker. Tror det är the way to go på 1/2 och 2/4.

 

Har kommit igång ordentligt med träning denna veckan. 4 pass inlines, 1 löprunda och gymbesök gånger tre. Känns riktigt skönt och ska verkligen kämpa för att hänga i det här.

 

5,6k upp i Juni.

 

COME ON SÖDERLING!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då Robin tyvärr vek ner sig lite och Nadal var utomjordiskt bra fanns det helt plötsligt lite tid för ytterligare lite grind. Gick riktigt smidigt och smärtfritt vilket ger ett tillskott i kassan på 3,6k vilket ger ca 4,9k för dagen och 9,2k i Juni. Riktigt nöjd att få in 4h en dag då jag egentligen inte tänkt spela.

 

Imorgon väntar paddling med jobbet ska bli riktigt gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slitit ihjäl mig idag. Först varit ute och paddlat kanot med jobbet. 5h i brutalt jävla ösregn. Efter det hem, vila och kolla sista Pacific avsnittet. Riktigt bra, nästan så man fick gråten i halsen faktiskt.

 

Efter det tänkte jag köra ett kortare pass, spelade bra i början men åkte på ett par tiltande potter, steamade av mig i chatten och en del på borden. Lyckades iaf samla mig och vände 1,8k ner till 100 spänn upp, förbaskat skönt att slippa hamna på rött även om det tog 3h 15min idag.

 

9,3k upp i Juni. Kriga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat med en polare i em/kväll. Fick in 4h och 750:-. Galet segt får jag säga, missade mycket floppar åkte på typ 4st 3outare och lirade nog i ärlighetens namn inte mitt a-game. Klev även av kvällen obesegrad i NHL10, något som gör att man kan må riktigt gott någon dag framöver. Nu ska jag hitta sömnen i tid tänkte jag.

 

10050:- upp för Juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45min, back 1,2k. Hamnade snett per omgående med en kk vs 22 trebettat där jag får in det på 892 med 2klöver för 1,7k (jävligt kallt). Det satte tonen och sen blev det som vanligt att jobba uppförsbacke per omgående. Gjorde några jävligt onödiga bluffar och spelade för jävla dåligt. Lämnade i tid kändes det som, kan bli att jag typ håller till söndag, eller iaf till jag får tillbaka lite grindsug.

 

Den stora frågan nu är om man ska orka vara uppe och kolla stanley cup i natt trots jobb kl 8 imorgon.

 

Juni 8850:-

 

TÅLAMOD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BLÄÄÄ!! Springer löjligt uselt vilket gör att jag är semitiltad och spelar sämre. Ett klockrent exempel på hur jag spelar och vad som händer:

 

 

F.ö. ett jävligt fint spel av CS-PROFFS. Sen att min riversyn är kass är en annan femma. Ville väl få det till ett missat färgdrag. Kändes så jävla ologiskt alltihop. Och det va det ju också. Men det är så typiskt att varenda jävla mongospel ska belönas till max.

 

***** Hand History for Game 1328794624 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, June 13, 07:17:08 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 20 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: JNlsn ( $993.37 USD )

Seat 2: nicmag ( $1679.05 USD )

Seat 3: CS PROFFS ( $831.26 USD )

Seat 4: o3h ( $1010.92 USD )

Seat 5: smekan ( $218.69 USD )

JNlsn posts big blind [$4.00 USD].

smekan posts small blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Ah Ad ]

nicmag folds

CS PROFFS raises [$14.00 USD]

o3h folds

smekan folds

JNlsn raises [$48.00 USD]

CS PROFFS calls [$38.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, 8h, 6d ]

JNlsn bets [$79.50 USD]

CS PROFFS calls [$79.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

JNlsn bets [$198.75 USD]

CS PROFFS calls [$198.75 USD]

** Dealing River ** [ 5h ]

JNlsn checks

CS PROFFS bets [$501.01 USD]

JNlsn calls [$501.01 USD]

CS PROFFS shows [Qh, 9h ]

CS PROFFS wins $1649.52 USD from main pot

 

Får bli VM några dagar nu, sen köra 1/2 månaden ut tror jag. Kommer även jobba 85% fram till 9e juli så får se hur taggad man är på grind när man nu inte kan vinna en enda jävla hand heller.

 

4,5k upp för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt spelat något senaste dagarna. Jobb, VM och motrigg är väl anledningen. Ligger 4,3k upp över 27h spel och får väl bli så att grinden får komma i andra hand nu fram till mitten av Juli då både VM och mitt jobb är över. Känns iaf som att VM äntligen är på g att komma igång efter en ruggigt tajt första runda. Ska bli sjukt intressant att se hur Tyskland, England och Spanien reagerar i nästa omgång.

 

Tror även att gold3nrush kommit igång med grinden nu så när han ser detta kan han gott börja skriva lite om sitt liv fyllt av pulversoppor och fylleskandaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar 1h grind efter jobb idag ihop med Tysklandsmatchen på tv. Ganska go session där det flöt på bra, slutar 1800:- plus på lite blandat 1/2-2,5/5.

 

En hand jag klurar lite på:

 

Han spelar 32/6, lite mer aggressiv postflop. Std att checka bakom turn med nötfd? Syn eller raise river?

 

***** Hand History for Game 1331431280 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 18, 01:34:44 ET 2010

Table Diana 20 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: david1swe ( $1177.19 USD )

Seat 3: Envyx ( $370.70 USD )

Seat 4: JNlsn ( $1100.48 USD )

Seat 5: MÃ¥BraBara ( $747.58 USD )

MÃ¥BraBara posts small blind [$2.50 USD].

david1swe posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Ah 8d ]

Envyx folds

JNlsn raises [$14.37 USD]

MÃ¥BraBara calls [$11.87 USD]

david1swe folds

** Dealing Flop ** [ 8h, 7c, Qh ]

MÃ¥BraBara checks

JNlsn bets [$25.30 USD]

MÃ¥BraBara calls [$25.30 USD]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

MÃ¥BraBara checks

JNlsn checks

** Dealing River ** [ 8c ]

MÃ¥BraBara bets [$42.17 USD]

JNlsn raises [$119.34 USD]

MÃ¥BraBara calls [$77.17 USD]

JNlsn shows [Ah, 8d ]

MÃ¥BraBara shows [Jc, Td ]

MÃ¥BraBara wins $314.95 USD from main pot

 

 

 

Nu tennis i blåsten sen blir det nog en lugn kväll, ev. mer grind frammåt småtimmarna om jag känner mig pigg.

 

6,1k upp för Juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILTA MIG!! 800 back, va upp 2k ett tag men sen hittade fyllemongosen klonskillsen och drog ut varenda hand. Tiltad försöker man sig dessutom på någon idiotbluff mot nån som helt klart inte ens skulle överväga en fold med bottenpar någonstans. Slutar sessionen -800:- vilket ger plus 1k för dagen och 5,3k för juni. Jävligt tiltad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sympatispelar lite på danskarna till 2,65 på unibet.

 

Stensäkert bet sas..

 

Bara vm-slappat hos en polare hela kvällen. Hade med datorn och fick in knappa 2h. Körde 5 bord på laptoppen, kändes rätt stabilt efter ett tag. Får se om det blir fortsättning på det. Blev hur som ett trevligt 2,5k plus då lördagsvärdet va stabilt och jag sprang på relativt bra.

 

Dagens största, kunde den varit större?

 

***** Hand History for Game 1332449443 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 19, 10:32:11 ET 2010

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: kardum ( $466.69 USD )

Seat 2: skogens ( $258.94 USD )

Seat 3: JNlsn ( $1187.36 USD )

Seat 4: Anabell ( $1415.53 USD )

Seat 5: MoSArdEJ ( $682.82 USD )

JNlsn posts big blind [$5.00 USD].

skogens posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ 7s 7c ]

Anabell raises [$14.37 USD]

MoSArdEJ folds

kardum calls [$14.37 USD]

skogens calls [$11.87 USD]

JNlsn calls [$9.37 USD]

** Dealing Flop ** [ 4h, 7d, 2s ]

skogens checks

JNlsn checks

Anabell bets [$43.11 USD]

kardum folds

skogens folds

JNlsn raises [$151.22 USD]

Anabell calls [$108.11 USD]

** Dealing Turn ** [ Ad ]

JNlsn bets [$200.00 USD]

Anabell calls [$200.00 USD]

** Dealing River ** [ Td ]

JNlsn bets [$410.00 USD]

Anabell calls [$410.00 USD]

JNlsn shows [7s, 7c ]

JNlsn wins $1564.92 USD from main pot

 

7,8k upp Juni över 33h lir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sizea större turn...pusha river.

 

Vi har för övrigt samma timpeng(samma nivåer) dock har jag spelat GANSKA mkt mer....:S

 

Ja, jag kände det också i efterhand. Tack för input. Okej, hur mycket har du köttat in i juni? Brukar ju se dig emellanåt vid borden. Jag jobbar 07-14 nu så är nöjd med alla timmar jag klämmer in, speciellt så här i VM-tider.

 

Grindade en knapp timme precis och plussade 400:-, riktigt passivt motstånd måste jag säga. Blev även ett bet på Elfenbenskusten till 5,35 och en dubbel med Japan och England till typ 5. Tveksamt om det blir mer spel idag.

 

8,2k i juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju mörkt ut för afrikanerna det här.. La ytterligare ett VM-spel nu, över 2,5 i Sydafrika vs Frankrike till 2,30. Båda måste vinna och totalkaos i Frankrike.

 

Betten satt efter 2-1 där. Minimalt med grind senaste dagarna nog upp nån hundribg på sngs, inte lirat cg alls typ. Dagen fördrivs förmodligen med vm, innebandy, vm.. Hoppas klämma in några timmar på lördag/söndag.

 

COME ON ENGLAND!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget lir på flera dagar nu. Satt 3 av 4 vm-bets. Upp typ 1,5k där, inga större pengar men alltid trevligt och oerhört förvånande när man plussar=). blir en lugn midsommar fast än att vädret ser fantastiskt ut. Klämmer nog in lite spel nu på morgonkvisten om det är nån trafik på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La ett femte vm-bet igår, trodde jag. Spelade en hundring på en 4ling som inte satt men hade glömt bekräfta spelet så sparade mig hundralappen. Blev istället spel idag på seger för Uruguay samt över 2,5 i Argentina-Mexico.

 

Fått in knappa 4h idag och igår. Plus 3,5k. Står på plus 11,8k i juni. Känns ganska stabilt, har tajtat till mitt spel en aning senaste tror jag.

 

Skönt att stå i flippen vs 72/36 fisk, han hade nog inte nyktrat till sen gårdagen, helt galen så var snap.

 

***** Hand History for Game 1335780737 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 26, 11:49:31 ET 2010

Table Diana 11 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Trolll ( $362.25 USD )

Seat 3: JNlsn ( $2118.70 USD )

Seat 4: asd ( $1120.91 USD )

Seat 5: zaqw34 ( $120.00 USD )

Trolll posts small blind [$2.50 USD].

JNlsn posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Qs Qd ]

asd raises [$40.00 USD]

zaqw34 folds

Trolll folds

JNlsn raises [$110.00 USD]

asd raises [$1080.91 USD]

JNlsn calls [$1005.91 USD]

** Dealing Flop ** [ Jh, Jd, 6c ]

** Dealing Turn ** [ Td ]

** Dealing River ** [ 3h ]

JNlsn shows [Qs, Qd ]

asd shows [Ac, Ks ]

JNlsn wins $2229.32 USD from main pot

 

Hittade inga intressanta händer.

Blir förmodligen ett par timmars nötande ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade typ 1,5h till sedan och plussade 1,5k vilket ger 13,3k för juni (40hrs) plus microbettingen som jag turat en del i. har ö 2,5 i Mexico-Argentina kvar i en dubbel nu sedan Uruguay vann, har bra känsla inför det. TRor på en öppen offensiv rolig match där. Blir inget bet på Englandsmatchen, vill inte förstöra den på nåt sätt. Håller stenhårt på England men lite segt nu när dom verkligen fått svårast möjliga väg att vandra. Typ Tyskland, Argentina, Spanien och Holland/Brasilien. Bör vara i princip omöjligt att stå som segrare i 4 i rad där.

 

 

En hand som jag nog lyckas spela helt sinnessjukt kass, han lirar 23/9, typ 100 på ett set på minraisen på turn egentligen. Tror man bara ska vika där mot denna spelare. När jag väljer syn och den rivern faller måste man ju syna ner? Korrekt analys?:

 

 

***** Hand History for Game 1335878959 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 26, 03:55:05 ET 2010

Table Cleopatra 160 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: Jimbooehoe ( $231.11 USD )

Seat 3: acelex ( $121.90 USD )

Seat 4: JNlsn ( $925.18 USD )

Seat 5: dankiiii ( $599.72 USD )

Jimbooehoe posts small blind [$2.00 USD].

acelex posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Kc Jh ]

JNlsn raises [$14.00 USD]

dankiiii calls [$14.00 USD]

Jimbooehoe folds

acelex calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6h, 4d, Jd ]

acelex checks

JNlsn bets [$28.00 USD]

dankiiii calls [$28.00 USD]

acelex folds

** Dealing Turn ** [ 5h ]

JNlsn bets [$64.00 USD]

dankiiii raises [$128.00 USD]

JNlsn calls [$64.00 USD]

** Dealing River ** [ Ks ]

JNlsn checks

dankiiii bets [$267.00 USD]

JNlsn folds

dankiiii wins $267.00 USD

dankiiii wins $347.11 USD from main pot

 

 

Nu ska jag nog hålla pokerfritt idag och umgås med en vän som kom ner från huvudstaden igår. Grymt trevligt väder i Skåne idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJOJOJ vilka matcher idag. Sanslöst vilka dommartabbar också, finns inte att sånt kan hända i ett VM. Det får inte hända, man hoppas ju verkligen att Blatter och FIFA vaknar nu och inför någon form av målkameror. Offsiden på Tevez är typ den solklaraste i VM med, hur kan man som linjedomare missa den? Sen är det tur att det ändå är dom två bästa lagen som tar sig vidare och vinner matchena i dessa fallen.

 

Haft en lugn skön dag i övrigt, spelade typ en halvtimme och plussade en hundring. Nöjd med det mtp att jag åkte på några semisetups omgående och var stuck 1k efter 5min ungefär. Sen satte jag min dubbel med Uruguay och ö2,5 i Arg-Mex vilket ger vinst på 4 av 5 bet på VM. Dessutom spelade jag på Västerås borta mot Grönlund eller något till 2,20. Grönlund hade 3/4 av det ordinarie mittfältet borta och Västerås vann med 2-0. Ligger nog typ 2,5-3k upp på betting i Juni och 13,4k på poker. Blir mest troligt inte många timmar till i Juni nu då vädret ser ut att vara sjukt bra en vecka frammåt så efter jobb lockar uteaktiviteterna mer, stranden sen VM på tv osv.

 

Ser man till Juni är jag rätt nöjd med resultatet men behöver klämma in fler timmar (knappa 41hrs). Efer 9 juli blir jag arbetslös och då ska jag verkligen försöka hitta grindmode på regnigar dagar, kvällar och nätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godkväll! Blev ett kort grindpass i samband med Holland-Slovakien. Backade typ en hundring. Åkte på en seg för 1600:-. Har spelat på brassarna så hoppas dom håller. Nu gjorde dom 2-0 så bör väl vara lugnt. Springer riktigt bra där atm faktiskt.

 

Den tråkiga setupen:

 

 

***** Hand History for Game 1336952581 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 28, 03:37:15 ET 2010

Table Cleopatra 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: MÃ¥BraBara ( $796.00 USD )

Seat 2: JNlsn ( $1029.40 USD )

Seat 3: braXorrrr ( $841.30 USD )

Seat 4: Razz81 ( $676.25 USD )

Seat 5: Emma891 ( $116.07 USD )

MÃ¥BraBara posts small blind [$2.00 USD].

JNlsn posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ 8h 7h ]

braXorrrr folds

Razz81 folds

Emma891 folds

MÃ¥BraBara raises [$10.00 USD]

JNlsn calls [$8.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4c, 6d, 5d ]

MÃ¥BraBara bets [$18.00 USD]

JNlsn raises [$56.00 USD]

MÃ¥BraBara calls [$38.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

MÃ¥BraBara checks

JNlsn bets [$104.00 USD]

MÃ¥BraBara raises [$220.00 USD]

JNlsn raises [$857.40 USD]

MÃ¥BraBara calls [$508.00 USD]

JNlsn wins $233.40 USD

** Dealing River ** [ Kh ]

MÃ¥BraBara shows [5c, 5h ]

JNlsn shows [8h, 7h ]

MÃ¥BraBara wins $1577.00 USD from main

 

Juni: +13,3k

 

 

Förresten, planerar ev. att strunta i plugg i ett år till och istället dra iväg på en backpack i sydostasien. Finns det folk med tips av alla dess slag blir jag väldigt tacksam om ni kan dela med er av dom till mig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...