Gå till innehåll

JNlsn och Gold3nrush - Universitetsproffs


jlnsn

Recommended Posts

  • Svars 489
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tjena! är relativt ny på 1/2 men har spelat lite mot dig, men bör kanske undvika framöver? ^^ Vilka regs på 1/2 tycker du är bäst/sämst?

 

mvh pistol

 

Tjena! Nej jag är inget att undvika. Vad nickar du? Skicka pm om du vill. Det men bäst sämst är svårt. Dom som är "reg" och multitablar 1/2 är väl oftast ok finns inga jag undviker direkt. Men undviker ju såklart att sitta på bord med flera spelare som har någorlunda solida stats. Inte dom man ska inrikta sig på ju;-).

 

Kört 500 händer till, kk vs aa, nörfärg vs rrkåk och ak vs 77 på kk72 3betat. Sjukt tiltad ska jag obv skotta 25/50 där jag torskar aq vs 34 när han sätter en hålpipa på turn med mkt inne. Ner 5k för dagen. Helt brutal dag minst sagt. Orkar inte lägga upp några HHs, ger inget ändå. Måste som sagt sluta att gnälla men atm finns det inte mycket annat att göra. Blir så jävla pissad på av svs. Tog ut min vrede ordentligt på tvättmaskinen nyss så får hoppas den inte gjort sitt nu. Kan bli gymmet snart så man kan ta ut sina aggressioner ordentligt. 9k upp augusti. Motivationen är på noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat något förrän i natt. Sjukt vilken skillnad det är på vardagar och helger. Brutalt värde. Lyckades med något riktigt sopspel med AQ, totalt hjärndött men som tur var va där många andra som donerade friskt. Så kalaset slutade 2,3k upp. Cirka 11k upp i Augusti. Har spelat lite mer än 23k händer. Kommer lira minst 2k händer till ikväll/natt.

 

Helt fantastiskt att PL är igång. Kollade på Tottenhams uppvisning i att sumpa chanser innan. Framför allt 1a halvlek var ju extrem. City imponerade inte riktigt tyckte jag. Men man har ju sett det 1000 gånger innan - det går inte att värva ihop ett vinnande lag bara huxflux. På något sett tror jag dom saknar en playmaker på mitten. Dom har speed och dom har tyngd men kreativiteten saknas imo.

 

Just nu zappar jag mellan PL-matcherna samt FBK-DIF. En av mina bätte vänner spelar i FBK så det är såklart intressant att se hur det går för honom samtidigt vill man ju hänga med i PL. Inttryck: Det är så typiskt att Blackpool leder (och sjukt kul), Lee i Bolton är i mina ögon riktigt vass, Villa ser tunga ut av det jag sett och ligan är öppnare och ovissare än någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! trevlig DB, tänkte bara kolla: Ligger du inne med mkt på börsen?

Nu är jag inte intresserad av och veta exakt summa. Tänke bara kolla på ett ungefär.

Tänker nämligen stoppa in lite i September är det tänkt.

 

 

Tjena! Nej nej, egentligen inga stora summor, relativt sett iaf. Kring dom 50 på mitt avanzakonto. Jag ser det så kortsiktigt, backar man 4k en dag tjurar jag för det;) Några tankar om bolag? Hur mkt ska du sätta in?

 

Bra överkörning av Chelsea får man ju säga.

 

Måste skaffa mig glasögon asså, ser för jävla dåligt på längre håll (5m+). Tankar och tips någon? Bara allmänt sett gällande glasögon, inköpsställen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man ska ju ha pengar att leva för också=) Alltid en start. Yes har mina pengar i Atlas Copco, Autoliv, Swedbank, HM och Star Vault. Det sistnämda är rätt intressant dataspelsföretag. Rushpotential förhoppningsvis. Har du tänkt på några företag?

 

Nyss grindat 2k händer, tilten är total blir så jävla våldtagen av SVS, backet stannar på 700:- så inget speciellt men det är så jävla tröttsamt när man torskar 4 av 5 80/20 liksom, mongos som får in 200bb med kj off pre osv osv. Tär att spela micro på svs när man springer så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man ska ju ha pengar att leva för också=) Alltid en start. Yes har mina pengar i Atlas Copco, Autoliv, Swedbank, HM och Star Vault. Det sistnämda är rätt intressant dataspelsföretag. Rushpotential förhoppningsvis. Har du tänkt på några företag?

 

Nyss grindat 2k händer, tilten är total blir så jävla våldtagen av SVS, backet stannar på 700:- så inget speciellt men det är så jävla tröttsamt när man torskar 4 av 5 80/20 liksom, mongos som får in 200bb med kj off pre osv osv. Tär att spela micro på svs när man springer så här.

 

Tråkigt med motgångarna men det släpper som du vet. Star Vault är intressant men den skulle väl rushat för ett år sen typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör ju det. Är ju överdrivet gnällig med. Upp ok egentligen. Jo det skulle den väl. Men dom har väl släppt spelet nyligen och så. Inte riktigt etablerat sig. Dålig koll på den typen av spel. Hoppas iaf fortfarande på rush. Har du nån koll på den Pistol? En del pokerspelare som jag vet som har deg i den iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är väl inte det. Visserligen 3,2k av dom 11 från en mtt som jag turade in en tredjeplats i, i början av augusti. Fy fan vad segt hunden. Lirar du för stakes? SVS? kriga på!

 

Btw hyfsat go tennis det bjuds på nu mellan RF och Djokovic. Bara det 7e gemet i 2a set nu precis varade i 15 min...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn dag, drog milen innan och det kändes rätt tungt. Tror det hade lite med att göra att det var ruskigt kvavt.

 

Kollar Liverpool-Arsenal, rätt stor skillnad imo. Pool skickar långt och det är ju patetiskt hur man kan prestera så usel fotboll med det spelarmaterialet. Även sorgligt att se skillnaderna i bedömning beroende på vilket namn man har på ryggen på sin tröja. Skulle vilja säga att tacklingen som Gerrard sätter rätt tidigt utanför eget straffområde är lika ful som J. Coles. Och även Wilshires är på samma nivå. Dock skiljer sig resultaten rätt mycket. Cole rött, Wilshire gult och Gerrard frispark. Sen agerar ju Cole totalt hjärndött i en sån ofarlig situation. Antagligen handlar väl bedömningen mycket om hur domarens position på planen är. Ändå känns det som att Mascherano och Gerrard ofta kommer lindrigt undan. Riktigt sorgligt om Koscielny är allvarligt skadad.

 

Nu är jag ganska partisk men men. Willshire, Nasri och Kos har imponerat medan Arshavin inte kommit igång alls. Chamakh behöver nog några matcher på sig att komma igång. Antagligen kommer Walcott och RVP in här så småningom.

 

Come on you Gunners!

 

I alla fall kommer Kos in nu så det är ju viktigt och skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör ju det. Är ju överdrivet gnällig med. Upp ok egentligen. Jo det skulle den väl. Men dom har väl släppt spelet nyligen och så. Inte riktigt etablerat sig. Dålig koll på den typen av spel. Hoppas iaf fortfarande på rush. Har du nån koll på den Pistol? En del pokerspelare som jag vet som har deg i den iaf.

 

njä har ingen koll direkt, men min kollega/kompis/chef har 100k inne i SV. Förra våren snackade han om att den skulle skjuta som fan och att X antal miljoner skulle håvas in. Har inte hört ngt om det sen dess, skulle väl släppas förra sommarn? Men det lilla man sett så verkar spelet i sig ha väldigt stor potential! Stämmer det att grundaren blev erbjuden 60mkr för spelet innan företaget börsnoterades?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja asså jag har inte så bra koll angående SV, bara blivit tipsad av en vän. Så hoppas ju obv på en rush snart så man kan sluta sitta och pli pissad i ansiktet av svs. Bara för mycket atm, kj vs j10 på jjxx river 10, set vs stege ak vs kk på akx på 25 min. Torskar varenda flip missar floppen cbetsen syna/raisas 99 av 100. Ingenting fungerar. Jävla be över 20k händer svs 1/2 och 2/4. Majoriteten av dom senaste typ 15 sessionerna har varit likadan. Pang! ner 1-3k omgående och sen får man sitta och spela 3k händer för jämnet alternativt är man så tiltad att man slår sönder något och skiter i det. Blir 1/2 för hela slanten nu tills man kommit ur den här svackan/gulat allt man äger/hoppat från balkongen i ren frustration.

 

Trots allt gnäll är jag upp 9k.

 

Angående Pool-Arsenal så spelade Pool upp sig ordentligt i andra. Känns som om att dom lyfte av det röda. Gerrard är hemsk på fasta och N´gog ser spännande ut. Där ser man verkligen vad självförtroende kan göra. I Arsenal märks det tydligt hur mycket Fabregas betyder. Allt som allt rättvist med 1-1. Tyvärr kan nog varken Liverpool eller Gunners vara med och hota om ligan i år. Arsenal måste få in ny målvakt samt förstärka i försvaret om dom ska ha lite chans medan Pool bara är för dåliga i längden. Speciellt om Mascherano försvinner.

 

 

Sitter och kollar mini-pcs, ni som varit ute och rest långresor: Vad är era tankar om att ha med sig dator? Hade ni med er? Tycker det är smidigt att ha internetbank, kunna kolla film och surfa WIFI där det finns. Sen ska man ju bära med sig den samt risken för stöld. Vet inte hur stor risk det är att den blir stulen på Hotell osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan glädja dig med att jag är BE över de senaste 50k händerna på 2/4, 2,5/5 och 5/10 ;-) Men du är förmodligen bättre än mig på poker så det löser sig nog snart ska du se =) Fortsätt kämpa och glöm inte bort att enjoy the ride =)

 

Sånt suger. Men tack iaf!=) Det lilla jag mött dig tycker jag du verkar riktigt stabil så det kommer ju komma för dig med. Ska försöka enjoy the ride lite mer hur som helst.:-)

 

Best of luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch!! tycker uppriktigt synd om dig då jag läser detta, låter ju som ren tortyr. Har du testat 2/4 kr turbo-borden? Spelade de lite förut och de var ju helt sjuka med action. Hoppas det vänder!

 

Hehe! Ty (om du inte driver med mig=))

 

 

Precis kollat klart Entourage e07 nu blir det gymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ett roligt 2k back över 400 händer så här på förmiddagen. Största potten jag vinner ligger på 250:- Inledde med denna. Sen någon jj vs kk, kk vs aa osv på det.

 

***** Hand History for Game 1359945624 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 06, 11:14:07 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 6 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Adi_inter1 ( $1041.74 USD )

Seat 2: JNlsn ( $799.69 USD )

Seat 3: Ztrijji ( $834.91 USD )

Seat 4: kokice ( $1068.10 USD )

Seat 5: Pokerrr007 ( $1110.98 USD )

kokice posts small blind [$2.00 USD].

Pokerrr007 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Qc Ac ]

Adi_inter1 folds

JNlsn raises [$14.00 USD]

Ztrijji calls [$14.00 USD]

kokice calls [$12.00 USD]

Pokerrr007 calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qh, 9d, 3d ]

kokice checks

Pokerrr007 checks

JNlsn bets [$42.00 USD]

Ztrijji raises [$147.00 USD]

kokice folds

Pokerrr007 folds

JNlsn calls [$105.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

JNlsn checks

Ztrijji bets [$262.50 USD]

JNlsn raises [$638.69 USD]

Ztrijji calls [$376.19 USD]

** Dealing River ** [ 8d ]

JNlsn shows [Qc, Ac ]

Ztrijji shows [Jd, Qd ]

Ztrijji wins $1612.38 USD from main pot

 

Vet inte hur det är med Kikice och Pokerrr007 dom kanske är fiskar, men Ztrijji är obv regg och adi_inter1 också. table-selectar du mycket? Ska börja följa den här dagboken nu. Lite besviken att jag inte finns med i någon HH, kanske kommer:-) Spelar en del 2/4 men blir mest 1/2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med Kikice och Pokerrr007 dom kanske är fiskar, men Ztrijji är obv regg och adi_inter1 också. table-selectar du mycket? Ska börja följa den här dagboken nu. Lite besviken att jag inte finns med i någon HH, kanske kommer:-) Spelar en del 2/4 men blir mest 1/2

 

Jo försöker selecta en del men nog blivit lite lat med det dom senaste veckorna, där har du en poäng. Måste skärpa mig med det. Jaså? Har vi mötts mycket eller? Nick? PMa om du vill. Inte orkat lägga upp så mycket HHs, fick ingen respons ändå.;-)

 

Spelfritt idag. Kollat Man U precis, klart imponerande medans Newcastle tyvärr kändes sinnessjukt ofarliga. Gott mittfält på dom med Barton och Smith på innern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan här har det ju blivit action på sistone, dags för mig då att ge en liten uppdatering har varit rätt dålig på det nu på sistone..Just nu ser värdet ut att vara riktigt uselt på 2,5/5 som jag försöker hålla mig till nu så pallar ej lira nått mer idag..Har istället lagt två urusla bets på tennisen för att ha något att göra..Edgen blir väl densamma skulle jag tippa så man får hoppas på sina klonkskillz 8-)

 

Månaden ser annars rätt lovande ut, cirka 16,5K plus över inte alltför många timmars lir, känslan är iofs att jag säkert lirat mer än vad jag själv upplever det :S ..Något som har varit ruskigt uselt och kallt denna månaden är mitt turrelir, har säkert slängt iväg 5-6K på de olika turrarna på SvS utan att hitta ITM i en enda..Åkte nyss med 88 mot QT på QJJ8 i 300 djupturren, så den får väl statuera hur man sprungit..Men jag är säkert inte speciellt bra heller så kanske borde hålla mig ifrån turrarna helt så kanske månadsplusset hade sett bättre ut...

 

Nu tänkte jag slå mig ner i soffan och kolla lite Dolgopolov-Ferrer..Håller stenhårt på Dolgo då han är en av de skönaste lirarna på touren imo..Aja laterz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...