ypsil0n Postad 28 Juni , 2010 Rapport Postad 28 Juni , 2010 Förresten, planerar ev. att strunta i plugg i ett år till och istället dra iväg på en backpack i sydostasien. Finns det folk med tips av alla dess slag blir jag väldigt tacksam om ni kan dela med er av dom till mig här. Jag har gjort en sån resa, 14 veckor och var i thailand, laos, kambodja, malaysia och på bali. Är nog lättare att du frågar om det är nått du undrar över, skulle kunna skriva en bok om allt vi gjorde Citera
freddyponken Postad 28 Juni , 2010 Rapport Postad 28 Juni , 2010 Jag har gjort en sån resa, 14 veckor och var i thailand, laos, kambodja, malaysia och på bali. Är nog lättare att du frågar om det är nått du undrar över, skulle kunna skriva en bok om allt vi gjorde Ursäkta om jag snor DBn! 1. Hur mycket pengar spenderades? 2. Var det värt? 3. Vänjer man sig vid värmen, etc? Hittar man liksom "vardagslunket" eller är det som i the beach hela tiden? 4. Kände du dig otrygg någon gång? 5. Är det lätt att träffa nya människor om man reser själv och är normal socialt? 6. Vilket land var bäst? Citera
ypsil0n Postad 28 Juni , 2010 Rapport Postad 28 Juni , 2010 Ursäkta om jag snor DBn! 1. Hur mycket pengar spenderades? Hade 38k för resor, mat, husrum, fest etc. Utöver det tillkom det en hel del shopping. 2. Var det värt? Absolut. Det bästa jag gjort hittills i mitt liv. 3. Vänjer man sig vid värmen, etc? Hittar man liksom "vardagslunket" eller är det som i the beach hela tiden? Man vänjer sig absolut. Verkade som runt 3 veckor var standard för andra vi träffade och även för oss. I slutet gick jag runt i bangkok med jeans och skjorta mitt på dagen fast det var 30 grader och sol. 4. Kände du dig otrygg någon gång? Kanske när man åkte nån buss eller bak på ett flak på nån lastbil. Kände mig aldrig hotad eller att det fanns stor risk att bli rånad. 5. Är det lätt att träffa nya människor om man reser själv och är normal socialt? Jag reste med min flickvän men vi träffade massor med folk som reste själv och i större grupper. Beror ju lite vart man åker också. Just i backpackertäta områden så hänger ofta alla backpackers ihop 6. Vilket land var bäst? Oj svårt... Länderna var bra på så olika sätt. Thailand är bra för maten, sol och bad och även fest. Bangkok är nog min favoritstad i världen av dom jag besökt. Laos var billigt som satan men inhemska maten var sådär. Grymt party i vang vieng där man festar vid en flod. Kambodja åkte vi typ bara till för att se killing fields, s21 (historiska grejer från pol pot regimen) och angkor wat. Bali är billigt, bra surfing, fina mindre öar runt om, schysst mat. Malaysia var också bra sol och bad. Vi gillade Kuala lumpur väldigt mkt. Citera
jlnsn Postad 29 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2010 Jag har gjort en sån resa, 14 veckor och var i thailand, laos, kambodja, malaysia och på bali. Är nog lättare att du frågar om det är nått du undrar över, skulle kunna skriva en bok om allt vi gjorde Okej då=) Hur bodde ni? Har typ krav på att ha egen toalett och dusch. Vad får man för pengarna liksom? Skadar ju inte om man bor med pool lite emellanåt heller=) Hur tog ni er runt? Är det inte slitsamt att åka buss tex? Landade ni i Bangkok? Mest vanligt va? Något land som ni i efterhand kände att "det här kunde man ju klarat sig utan"? Hur löste ni det med cash? Något speciellt kort? kredit? Man vill ju liksom inte ha allt på sig samtidigt. Vad shoppade ni för något och var fanns bäst shopping? Ska också åka med flickvän, inte så viktigt med fest, vill gärna typ softa rejält på nån "paradisö", lite folk, vita stränder palmer osv ett tag. Var är bäst? Sen dyka kanske, historiska/religösa sevärdheter. Hur är Hong Kong egentligen? Har lurat på om man ska landa i Hong Kong, ta sig neråt, Vietnam, Laos, Kambodja, Malaysia, (Indonesien nånstans också?), Thailand och flyga hem från KL eller Bangkok beroende på vilken rutt man väljer. Blir jättetacksam för alla tips, åsikter och erfarenheter jag kan få! Citera
jlnsn Postad 29 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2010 Hann med en timme innan och plussade 500:- Trots att jag sprang rätt kass, får vara nöjd. Har spelat Degerfors och Spanien så det blev ett litet jubel nyss när Villa hängde. STÅÅ! Citera
jlnsn Postad 29 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2010 Såklart tiltar man sig själv totalt. Upptäckte precis att jag missat att bekräfta spelet... Sjukligt irriterande. Citera
ypsil0n Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Hur bodde ni? Har typ krav på att ha egen toalett och dusch. Vad får man för pengarna liksom? Skadar ju inte om man bor med pool lite emellanåt heller=) Vi körde ganska enkel men hade också krav på egen dusch och toa. Bodde man vid stränder var det typ alltid bungalow precis vid stranden och i städer mindre hotell/hostel typ. Thailand kosta väl runt 100-200kr/natt Laos var billigt överlag, runt 50kr/natt Kambodja runt 100-200 typ, mer i siam reip där angkor wat ligger för det är sjukt mkt turister där. Bali var nog boende mest prisvärt. Vi hade ett jättefint rum och tropisk trädgård med pool och så ingick det frukost för 80kr/natt Malaysia tror jag vi betalade runt 300-600kr/natt Hur tog ni er runt? Är det inte slitsamt att åka buss tex? Vi åkte sjukt mkt med air asia. Riktigt prisvärt om man bokar 2-3 veckor innan så om man vill planera upp en rutt funkar det bra. Annars körde vi på buss och det funkar väl, inte jättekul men billigt och man tar sig fram. Landade ni i Bangkok? Mest vanligt va? mm landa i bangkok. tror väldigt många börjar där Något land som ni i efterhand kände att "det här kunde man ju klarat sig utan"? Nej det tycker jag inte. Kände mig tveksam till kambodja men tycker allt vi såg där var sjukt intressant. Hur löste ni det med cash? Något speciellt kort? kredit? Man vill ju liksom inte ha allt på sig samtidigt. Tjejen skaffade ett ica mastercard som inte tar nån avgift på utlandsuttag. Sen hade vi andra konton som vi förde över pengar från till icakortet. Hade även rätt mkt dollar med oss som funkar bra överallt. Vad shoppade ni för något och var fanns bäst shopping? Shoppade mkt kläder. För riktiga märkeskläder är bali överlägset imo. För kopior är china market i kuala lumpor sjukt bra. Ska också åka med flickvän, inte så viktigt med fest, vill gärna typ softa rejält på nån "paradisö", lite folk, vita stränder palmer osv ett tag. Var är bäst? Sen dyka kanske, historiska/religösa sevärdheter. Dom flesta öarna i thailand är ju paradisöar. Ta nån ni har hört bra om Har inte dykcert men vi bästa snorkligen bra vid bamboo island utanför phi phi i thailand och vid nusa lembogan utanför bali Hur är Hong Kong egentligen? Har lurat på om man ska landa i Hong Kong, ta sig neråt, Vietnam, Laos, Kambodja, Malaysia, (Indonesien nånstans också?), Thailand och flyga hem från KL eller Bangkok beroende på vilken rutt man väljer. Var inte i hong kong men skulle gärna åka dit. Den rutten du skrev låter riktigt najs. Blir jättetacksam för alla tips, åsikter och erfarenheter jag kan få! Citera
Snygglenn Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 lembogan utanför bali Strunta i lembongan och åk till lombok/gili istället imo. Du var aldrig där va ypsi? Jag tyckte lembongan var skit (alla andra verkade iof gilla det) eftersom det är löjligt dyrt (jämfört med bali), finns inget att göra och stränderna var sämst iirc Citera
ypsil0n Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Strunta i lembongan och åk till lombok/gili istället imo. Du var aldrig där va ypsi? Jag tyckte lembongan var skit (alla andra verkade iof gilla det) eftersom det är löjligt dyrt (jämfört med bali), finns inget att göra och stränderna var sämst iirc Nej var aldrig på lombok eller gili men har hört mkt bra om det. Stranden där det mesta boendet fanns sög, men hyrde man moppe fanns det riktigt bra stränder att hitta. Dream beach är nog den finaste stranden jag har varit på. Citera
jlnsn Postad 30 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2010 Nej var aldrig på lombok eller gili men har hört mkt bra om det. Stranden där det mesta boendet fanns sög, men hyrde man moppe fanns det riktigt bra stränder att hitta. Dream beach är nog den finaste stranden jag har varit på. Vad är dream beach för typ av strand? Har nu funderat på en resrutt typ: Hongkong-genom Vietnam/Laos/Kambodja-Saigon-flyg Bangkok-runt i Thailand-flyg till Bali-runt där-flyg till Perth och vara där typ 7-10 dagar kanske-flyg till kuala lumpur-ner till Singapore-hem. Åsikter? Något man missar? Flyget allt som allt går på ~11k, känns ju rätt prisvärt va? Asian air eller vad dom hette, ty för tipset! 3-4 månader för denna resan? Lagom? Citera
ypsil0n Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Vad är dream beach för typ av strand? Har nu funderat på en resrutt typ: Hongkong-genom Vietnam/Laos/Kambodja-Saigon-flyg Bangkok-runt i Thailand-flyg till Bali-runt där-flyg till Perth och vara där typ 7-10 dagar kanske-flyg till kuala lumpur-ner till Singapore-hem. Åsikter? Något man missar? Flyget allt som allt går på ~11k, känns ju rätt prisvärt va? Asian air eller vad dom hette, ty för tipset! 3-4 månader för denna resan? Lagom? Dream beach var en rätt liten strand. Vi var där helt ensamma i 2-3 timmar innan det kom några andra. Jättefint vatten, finaste sanden jag har varit med om på en strand. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us 3 månader kan nog bli i underkant om man inte vill känna att man ska stressa runt. Jag skulle hellre satsat på 4 månader. Citera
jlnsn Postad 30 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2010 3 månader kan nog bli i underkant om man inte vill känna att man ska stressa runt. Jag skulle hellre satsat på 4 månader. Galet fin strand! Mm, skrev fel på rutten lite. Tanken är Hong Kong-Ta sig ner till Saigon på något sätt tåg/buss-flyg till Bangkok, va i runt Thai ett tag-flyg till Bali-flyg till Perth-flyg till KL-Hem. Ev. ta det flyget via London då det blir mycket billigare. Isf missa Singapore.. Är det något man inte ska missa ni som varit där? Ca 100 dagar bör va någorlunda ok tror jag ändå. Känns som man kan ändra detta ett par gånger till. Vad lirar du för limits å sånt ypsi? Ålder? Bor osv? Verkligen stort tack för att du svarar och för alla tips! Citera
jlnsn Postad 30 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2010 Får summera Juni här. Barkar 1,5k under sista sessionen för månaden. Länge sen jag sprang så sinnessjukt kallt som jag gjort senaste dagarna. Inte stått i en enda större känns det som. Orkar inte lägga upp massa meningslösa gnällhänder. Släpper det och börjar om på noll i Juli. Slutar upp 12,3 och några k plus på betting. Mål för nästa månad: Minst 50k händer varav minst 30k på 1/2. Inte högre än 2,5/5 Kolla minst 3 videos. Stänga ner om jag blir så tiltad att det går ut över spelet. Kolla upp en rbsida. Träna minst 20 pass i olika former. GG GN Citera
ypsil0n Postad 30 Juni , 2010 Rapport Postad 30 Juni , 2010 Galet fin strand! Mm, skrev fel på rutten lite. Tanken är Hong Kong-Ta sig ner till Saigon på något sätt tåg/buss-flyg till Bangkok, va i runt Thai ett tag-flyg till Bali-flyg till Perth-flyg till KL-Hem. Ev. ta det flyget via London då det blir mycket billigare. Isf missa Singapore.. Är det något man inte ska missa ni som varit där? Ca 100 dagar bör va någorlunda ok tror jag ändå. Känns som man kan ändra detta ett par gånger till. Vad lirar du för limits å sånt ypsi? Ålder? Bor osv? Verkligen stort tack för att du svarar och för alla tips! Spelar typ samma som dig, svs 2/4-5/10 nickar relient, spelade mot dit ett par händer idag tror jag 23årig student som flyttar till uppsala till hösten Citera
jlnsn Postad 1 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2010 Spelar typ samma som dig, svs 2/4-5/10nickar relient, spelade mot dit ett par händer idag tror jag 23årig student som flyttar till uppsala till hösten Vad läser/ska du läsa för något? Ja det stämmer, jag va nog bra värde igår, inte mycket som lyckades asså. Hur går pokern för dig? Spelar du mycket 5/10? Hur är värdet där nu? Knappt lirat där på typ ett halvår eller nåt. Citera
ypsil0n Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Vad läser/ska du läsa för något? Ja det stämmer, jag va nog bra värde igår, inte mycket som lyckades asså. Hur går pokern för dig? Spelar du mycket 5/10? Hur är värdet där nu? Knappt lirat där på typ ett halvår eller nåt. Pluggar till byggnadsingenjör. Har haft break hela våren från pokern men börja igen i slutet av maj. Nu går det riktigt bra och är lite förvånad att det är så bra värde på svs. Tror min utflykt till boss gjorde mkt för mitt spel. Spelar bara 5/10 om jag hittar bra bord för har inte så mkt cash inne på svs. Blev väl kanske 2-3k händer i juni där Citera
jlnsn Postad 1 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2010 Dryga 1k händer spelade, vet inte vad som går fel men backar 1,2k iaf. Upp 500 på 1/2, funderar på att 5tabela 1/2 närmsta tiden för att minska swingsen. Vet fan inte hur många gånger jag haft stege/färg och får in det turn mot 2 par/set och blir utdragen dom senaste dagarna... Bara att gneta på i vilket fall. Citera
jlnsn Postad 1 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2010 Pluggar till byggnadsingenjör. Har haft break hela våren från pokern men börja igen i slutet av maj. Nu går det riktigt bra och är lite förvånad att det är så bra värde på svs. Tror min utflykt till boss gjorde mkt för mitt spel. Spelar bara 5/10 om jag hittar bra bord för har inte så mkt cash inne på svs. Blev väl kanske 2-3k händer i juni där Okej, har någon kompis som läst det med. Mmm, kan nog vara så med sajt byte. Ska hitta en rb-sida som komplement tänkte jag. Alltid trevligt att få en liten klumpsumma vid månadens slut. Citera
jlnsn Postad 3 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2010 Hämtar in dryga 500 på några snabba händer innan fotbollen. Spenderat dagen innan det på stranden. Bettat över 2,5 här och sen Spanien vinst ikväll för några bonuspengar som skräpade på bwin och inte kunde plockas ut. Hoppas på en magisk match! -700:- för Juli. Citera
jlnsn Postad 3 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2010 Backade 500 efter fotbollen vilket ger +- för dagen. Orkar inte sitta och grinda på semitilt och fokuserar istället fullt ut på fotbollen. Vamos Espana! Citera
jlnsn Postad 4 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2010 Trots det fina vädret har jag fått in ca 5hrs totalt idag och igår. Var nere och vände på 2,5k backet för månaden ett tag men vänt på steken och är upp 1,6k över 4k händer i Juli. Måste gneta mer 1/2 då målet för månaden är att få in 30k händer på den nivån och 50k totalt. Har atm fått in 1,35k händer 1/2 i Juli med 1,2k plus så jag har en bit kvar att vandra. Citera
JolleElezra Postad 4 Juli , 2010 Rapport Postad 4 Juli , 2010 Jodå så att..Jolle gör ju sitt jobb totalt här så jag tänkte gå in o stötta lite, kmr ju dock inte in på min rätta användare bränt för mkt hjärnceller men skitsamma...Sitter nu hemma lite rastlös lite besviken på Wimbledonfinalen och fortfarande en gnutta bakis.. Hade verkligen hoppats att Berdych skulle få vinna och fullborda tronskiftet då jag är ett stort fan av honom och hans stuk samtidigt som jag avskyr Rafa över allt annat..Menmen Berdych kommer få fler chanser att växa in i kostymen.. Igår spenderade jag en tot fin kväll i Tylösand. Två polare från Malmö kom upp och överraskade med ett par kassar pilsner och ville tydligen spåra lite..Alltid ok för mig så vi drog igång lite till fotbollen..Helt sjuk match för övrigt.. Efter matchen drog vi ut till Tylösand, där var ett riktigt fint drag..Leffes Lounge hade premiär och det var smockat, inte fan visste vi att man skulle ha förköp för att komma in men tomtarna till vakter skulle inte hindra oss´.. Vi tog en sväng inom Bettans bar o drog nårra helrör innan vi tog oss till baksidan av Leffes Lounge o klättrade in via stängslet..Både jag o en av polarna sabbade våra brallor men vafan gör det, det var ju ruskigt bra drag därinne och det dracks en hel del.. Och nu sitter jag här jävligt seg efter ett grindpass där hjärnan verkligen fick kämpa för att hänga med..Det gick bra iaf och månaden ligger just nu på 18K plus, det ska jag fira in med två nya tennisspadar sen ska jag ut o veva ajjajajja Over n Out Citera
jlnsn Postad 5 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2010 Kul att inte vara ensam här igen sas. Har kört årets första pass med innebandlaget idag. Egentligen mest lek, baseball följt av fotboll. När man spelar baseball känns det verkligen som ett jäkla mysterium att det kan va så stort i USA. Lågt tempo, segt och monotont. Är det för att man behöver anstränga sig så lite för att hänga med som folk över där gillar det? Nåja, trots att jag dessutom jobbat och hunnit med ett besök på stranden har jag fått in 3,5h spel och plussat 1,6k, Känns väl helt ok även om jag tycker att jag ofta går in i nöt i större potter. Fick nån setup med mig också så ska inte klaga för mycket. Nu blir det ett avsnitt The Sharktank innan sömn. Btw, någon som vet vart avsnitt 2 av säsong 7 Entourage blir av? Borde kommit ut i natt? Juli 3,2k upp Citera
RFexpress Postad 5 Juli , 2010 Rapport Postad 5 Juli , 2010 Där klonkade man in sitt rätta acc oxå tot fint, ganska så salt dag har det varit med ett par timmars tennis och ett par timmars spontanfotboll, dominerade obv fotbollen totalt..de första fem minuterna sen gick jag in i väggen..På tal om tennis så var jag inne och beställde två nya spadar igår, tog mig lite vatten över huvudet och beställde två Wilson BLX six.one95Tour, den modellen som Federer "spelar" med..sägs att dem ska vara jävligt styva och svårspelade men vad gör det man måste sympatiköpa ett par från tidernas största legend i vilket fall.. Har nyss klämt in 2,5hs grind på 2/4 flöt på rätt bra värdet där kändes magiskt nu under sommaren..Någon som lirat både 2/4 och 2,5/5 som kan kommentera om det skiljer sig något speciellt eller om det är samma sommarvärde på 2,5/5? Får upp och testa där snart då månaden vatt total klonk so far och man har hittat rätt sida på setupsen osv..Juli ligger nu på 21K ungefär och det får gärna fortsätta på den inslagna vägen..Nu blir det att kliva in i telias filmbutik och hitta nått passande att däcka till..GN Citera
cryddan Postad 6 Juli , 2010 Rapport Postad 6 Juli , 2010 Kul att inte vara ensam här igen sas. Har kört årets första pass med innebandlaget idag. Egentligen mest lek, baseball följt av fotboll. När man spelar baseball känns det verkligen som ett jäkla mysterium att det kan va så stort i USA. Lågt tempo, segt och monotont. Är det för att man behöver anstränga sig så lite för att hänga med som folk över där gillar det? Nåja, trots att jag dessutom jobbat och hunnit med ett besök på stranden har jag fått in 3,5h spel och plussat 1,6k, Känns väl helt ok även om jag tycker att jag ofta går in i nöt i större potter. Fick nån setup med mig också så ska inte klaga för mycket. Nu blir det ett avsnitt The Sharktank innan sömn. Btw, någon som vet vart avsnitt 2 av säsong 7 Entourage blir av? Borde kommit ut i natt? Juli 3,2k upp kommer inget entourage avsnitt denna vecka, det kmr istället ut den 11 juli. riktigt illa Citera
Recommended Posts