Bjorn_ Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (2 handed) Inga speciella reads. Preflop: Hero is BB with 2 8 SB calls, Hero checks Antar att jag har ett equity underläge preflop. Flop: 9 2 8 (2 SB) (2 players) Hero checks, Fi checks Hade det varit ett ring game så hade jag tveklöst bettat ut med B2P (även om potten var heads up) men är det heads up från början känns det som att man skall antingen check-raisa eller check-calla. Turn: K (1 BB) (2 players) Hero bets, Fi raises, Hero reraises, Fi calls. Då det blev check-check på floppen vågar jag mig inte på en check-raise utan bettar ut. När han höjer tillbaka blir jag lite orolig för att han har dragit ett set eller kings up men det troligaste är ändå att han antingen tror att han kontrastjäl eller att han har ett par i kungar så jag reraisar. River: A (7 BB) (2 players) Hero bets, Fi calls Satsar på en Bet-call. Results (i vitt) Hero: shows [2c 8h] (Two Pairs, Eights and Twos, Ace high) Fi: mucks hand Hero collected 8½BB from Main pot Vettigt spelat? /Bjorn Citera
Vinden Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Gillar inte fancy-moves med bottentvåparet HU som är en stark, men mycket sårbar hand. Jag bettar ut på den floppen och hoppas på action redan innan turn. Har du en aggressiv image kommer du få syn av i stort sett slumpmässiga kort här i regel, eftersom ett bet i stort sett inte signalerar någonting alls, mer än du fortfarande har pengar i stacken. Citera
gdaily Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Grattis till att möta en motståndare som bara synar på knappen i H2H preflop, så du får ta dina skräphänder till flopp gratis Däremot förstår jag inte hur du kan spela på 1/2 £-bord, med dubbelt så hög rake som 2-4$ ! Citera
Svinto Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Däremot förstår jag inte hur du kan spela på 1/2 £-bord, med dubbelt så hög rake som 2-4$ ! Raken blir väl bara högre på £-borden när den överstiger £1.5, annars är den väl lika stor procentuellt? Eller tänker jag galet? (Och på Crypto finns det nästan alltid bra £1/2-bord, men nästan aldrig $2/4...) Citera
Bjorn_ Postad 23 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2005 Däremot förstår jag inte hur du kan spela på 1/2 £-bord, med dubbelt så hög rake som 2-4$ ! Raken blir väl bara högre på £-borden när den överstiger £1.5, annars är den väl lika stor procentuellt? Eller tänker jag galet? Svinto tänker rätt, Gdaily tänker fel. Raken på 10/20 pund må vara dubbelt så stor som raken på 20/40 dollar efterssom raken näst intill alltid cappas till 3 pund/dollar. På 1/2 pund & 2/4 dollar gäller snarast det omvända, raken kommer näst intill alldrig att cappas utan man betalar i princip alltid 5%. För att raken skall cappas krävs det potter på 15 resp. 30 Big bets. Potter på 15BB är rejät ovanliga, 30BB är ju nästan absurt. Dessutom finns det en annan effekt med i bilden, ofta rakas potten inte kontinuerligt utan stegvis (i cryptos fall i steg om 0.25 rake för varje hela 5 pott, oavsett valuta) vilket gör att du får en större "avrundningsfördel" i £1/2 än i $2/4. Potter där du rakar t.ex. £0.25 på pundbordet mot $0.75 på dollarbordet kommer vara mycket vanligare än de fåtal fall där du förlorar på att du rakar över £1.50 varför du faktiskt kommer få aningen lägre effektiv rake på £1/2 än $2/4. Exakt hur mycket är svårt att säga men mina stickprov och överslagsberäkningar tyder på mellan 5-10% lägre. /Bjorn Citera
Recommended Posts