Gå till innehåll

Play Among Friends - SönDagboken


Ola Brandborn

Recommended Posts

Onlinepoker är så associalt, men ändå ett tvång om man ska spela satelliter. Jag har tröttnat på att sitta hemma ensam, dock. På söndag drar vi därför igång en grindstuga, kallad Play Among Friends hemma hos mig (PAF får ursäkta för att jag snor deras slogan).

 

Öl finns, vin finns, mat finns inte (men pizzeria finns runt hörnet. De inbjudna tar med sin bärbara dator, och så sitter vi och är associala, fast tillsammans, och spelar våra söndagstävlingar. När man åkt ur dessa så vankas sällskapsspel tills jag tröttnar och kastar ut er.

 

Inbjudna till premiären är Lisa, Jens, Shoolbook, Rickard, Turken, JohnH. Fem stolar finnes, de två sista som dyker upp får sitta i soffan. Blir det här bra, så kommer det bli en fortsättning typ två gånger i månaden, ungefär.

 

There is only two rules:

1: Rule number one is that you do talk about the girindstuga

2: Vi ska i görligaste mån verkligen undvika att spela samma turrar. Gigantstora som söndagsmillen går dock okej (så liten chans att vi hamnar på samma bord) samt forumturrarna (då vi verkligen ska försöka hetsa ut varandra) är dock undantagna.

För säkerhets skull kommer vi skriva här i söndagsboken vilka turrar var och en spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lät ju trevligt, synd att man kanske är i yngsta laget bara.. Vet att du känner/kände min far tex från kortoxetiden :)

 

Glhf och god fortsättning!

Namn?

Det finns säkert läskeblask för ungtuppar också...

Låter sympatiskt. Man kanske kan få komma som prao nån gång?
Ja, det lär bli olika laguppställning varje gång.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roland Sahlen, kallades gamen har jag hört. Pinsamt för honom om du inte kommer ihåg honom nu då jag vet att han nämnt dig :)
Visst fan vet jag vem det är. Ett av de allra bästa spelproffsen innan Internet kom till (då fick man slita för brödfödan)
Det där låter kanonkul.

Vad behövs för att man ska kunna muta sig in till en golvplats någon gång i framtiden?

Besök i storstaden är väl en början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll blir det för mig:

 

PAF $22 Aussiesubsatte (till $320)

PAF $54 PPC-final

PAF $5.50 Robinssonsatte

PAF $320 Auusiefinal

Virgin Månadsfinal

(Nordicbet €65 Suparweekendfinal)

Stars $22 Nordic Copenhagen

Sedan finns det en Aussiesattellit på Doyles Room 02:00 i natt, denkanske jag spelar om jag inte lyckats sparka ut gästerna tills dess.

 

Ölen är på kylning, hunden väntar på besök...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...