Anref Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Hej, döm inte mig efter mina antal inlägg här Jag har spelat poker längre än så, men som topic, det är ett riktigt stort problem. Anta att vi spelar 6max bord, vi sitter UTG eller UTG+1 med AK of eller suited gör ingen skillnad här, vi öppnar med x3bb som vanligt knappen slår om till 11bb vi slår om igen nu till 24bb, han synar bara. Hur går vi nu vidare efter detta när vi MISSAR, om vi har några board texture att jobba på, jag lägger fram några exempel: 8h10sQh 5c7s5s 8h9s10c Ja vi kan ju gå hur långt som helst med detta, men hur ska vi jobba med detta? Vad är mest EV+ att göra i situationer som kommer att uppstå vi denna typ av situation? Cbet 100% Ja låt mig höra era åsikter och hur ni spelar! Glömde tillägga, JAG har ofta lagt märke till att FI sitter ofta på ett mellanpar här 88-JJ hur går vi vidare med den informationen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt. Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Varför 4-bettar du AK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2009 Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt. Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta. Tack ska verkligen anpassa efter det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2009 Varför 4-bettar du AK? Vad anser du att jag ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt. Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta. Känns inte helt rätt imo. Då måste han ju höja högre med hela sin range inklusive bluffarna och det är imo inte så bra. Ha en vettig fyrbetsrange och höj lika mkt varje gång för att göra det så svårt som möjligt för fi. Eller är jag ute och cyklar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Känns inte helt rätt imo. Då måste han ju höja högre med hela sin range inklusive bluffarna och det är imo inte så bra. Ha en vettig fyrbetsrange och höj lika mkt varje gång för att göra det så svårt som möjligt för fi. Eller är jag ute och cyklar? Varför är det inte så bra att höja högre även med bluffarna? Du kan höja lika mycket varje gång också men basera det på olika faktorer, t ex typ av motståndare, fold vs 4bet%, position vs position (t ex tidig mot sen) för nämna några exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Varför är det inte så bra att höja högre även med bluffarna?Du kan höja lika mycket varje gång också men basera det på olika faktorer, t ex typ av motståndare, fold vs 4bet%, position vs position (t ex tidig mot sen) för nämna några exempel. Jo vi måste ju anpassa efter Fi såklart men jag var mer inne mot random fi utan speciella reads. Fast ska vi 4-betsbluffa så måste vi ju ha någon form av read och historik. Glöm det jag sa. Edit: Levlade mig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 Fast ska vi 4-betsbluffa så måste vi ju ha någon form av read och historik. Glöm det jag sa. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zaixer Postad 17 December , 2009 Rapport Share Postad 17 December , 2009 du nämner ju inte ens stackarna... om ni har 100bb kan du inte 4betta större om du någonsin vill bluffa. utan reads hade det troligtvis blivit c/f på flop 1 och 3, och c/r på flop 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekmanen Postad 18 December , 2009 Rapport Share Postad 18 December , 2009 Stackdjup är jätteviktig grund ifall du ens bör/kan/får enligt GT 4-beta. Är stackarna små så blir du ju commitad på flopp, och är stackarna semideep kan du hamna i svårt läge potszie kontra stacksize för att kunna göra spel på floppen men ändå kunna vika. Är stackarna superdjupa så bör du kunna göra en C-bet oftast här men beror jättemycket på Fi´s image och range. Generell regel att typ alltid c-beta såvida inte fi är tight och bara synar med stora PP typ. Obs, lita inte på mitt ord, jag är själv inte jätteinsatt och ser hellre att mer rutnerade spelare ger tips, men jag försöker bara hjälpa och detta är vad jag tycker verkar ge mest värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 18 December , 2009 Rapport Share Postad 18 December , 2009 du nämner ju inte ens stackarna... om ni har 100bb kan du inte 4betta större om du någonsin vill bluffa. utan reads hade det troligtvis blivit c/f på flop 1 och 3, och c/r på flop 2. +1 men betsynar nog flop 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 18 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2009 +1 men betsynar nog flop 2. Nej vi ligger före så många gånger här! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 18 December , 2009 Rapport Share Postad 18 December , 2009 Edit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 Varför 4-bettar du AK? tjena sulla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 tjena sulla +111 skärpning sulla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 tjena sulla god jul sorken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 Varför skulle någon trebetta 88-JJ mot utg till att börja med? så CRAI ftw för övrigt =p Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 Varför skulle någon trebetta 88-JJ mot utg till att börja med? såCRAI ftw för övrigt =p nu tänker du inuti boxen sas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 god jul sorken god jul mackan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 god jul sorken This Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 24 December , 2009 Rapport Share Postad 24 December , 2009 god jul mackan! And that Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts