Gå till innehåll

Viktminsknings-/tränings-/sexpacksdagboken


Myssion

Recommended Posts

läste en undersökning för ett tag sedan som hävdade att man för att skaffa nya vanor behövde upprepa beteendet i genomsnitt 21 gånger. kändes som en rätt fattig studie iosf för det måste ju bero på så många olika faktorer.

 

 

På tal om bröst så skulle jag vilja ha svar på frågan: går det att fokusera på att träna endast t.ex. nedre bröstmuskulaturen? Jag vet att många säger att det inte går att isolera en muskeldel, men på något sätt måste ju muskeln arbeta olika beroende på vilken rörelse man gör, och därmed också belastas olika. Annars skulle ju alla alla rörelser som involverade bröstmuskeln se exakt likadana ut, och det vet jag att de inte gör. :) någon som kan utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

l

På tal om bröst så skulle jag vilja ha svar på frågan: går det att fokusera på att träna endast t.ex. nedre bröstmuskulaturen? Jag vet att många säger att det inte går att isolera en muskeldel, men på något sätt måste ju muskeln arbeta olika beroende på vilken rörelse man gör, och därmed också belastas olika. Annars skulle ju alla alla rörelser som involverade bröstmuskeln se exakt likadana ut, och det vet jag att de inte gör. :) någon som kan utveckla?

 

iom att inte bröstmuskel är delad som tex axlar, triceps så kan man inte "isolera". Dock bör man väl kunna sätta lite hårdare press på undre/övre del, finns ju de som kör hantelpress lutande fast med fötterna är högre upp. Tror inte det hjälper så mycket men att tex köra helt liggande ist för lutande och använda cablecrossen bör väl vara bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste en undersökning för ett tag sedan som hävdade att man för att skaffa nya vanor behövde upprepa beteendet i genomsnitt 21 gånger. kändes som en rätt fattig studie iosf för det måste ju bero på så många olika faktorer.

 

 

På tal om bröst så skulle jag vilja ha svar på frågan: går det att fokusera på att träna endast t.ex. nedre bröstmuskulaturen? Jag vet att många säger att det inte går att isolera en muskeldel, men på något sätt måste ju muskeln arbeta olika beroende på vilken rörelse man gör, och därmed också belastas olika. Annars skulle ju alla alla rörelser som involverade bröstmuskeln se exakt likadana ut, och det vet jag att de inte gör. :) någon som kan utveckla?

 

Räcker definitivt mer än väl med plana och incline pressar för "normalt" folk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Första funderingen; Någon som har provat efedrin/stackers extreme 10 eller liknande när de försöker gå ner i vikt?

 

Borde troligen också joina denna viktdagbok, behöver definitivt deffa...

 

Jag har prövat ECA (efedrin, caffeine, aspirine) ett tag medans jag körde ett ryck för några år sen och min uppfattning är att det delvis hjälper. Dessa tre substanser tar man för att boosta effekten på efedrinet.

 

Hungerskänslorna försvann nära på helt och min aptit som tidigare var stor förändrades helt. Jag var tvungen att delvis tvinga mig att äta. Känslan i kroppen kan liknas vid när man är taggad, stressad eller nervös. Det var inte skönt men inte heller obehagligt.

 

För träningens skull kände jag också att det hjälpte då man kunde pressa sig mer, jag spelade fotboll och gymmade på den tiden och minns att uthålligheten blev bättre.

 

Det negativa som man verkligen ska tänka på är att man ibland kan få hjärtrusningar där hjärtat slå dubbelslag mm. Och det jag kanske upplevde som värst var att man svettades en hel del, kroppstemperaturen ökar och när jag satt på jobbet kan det vara riktigt jobbigt, även efter en "kur" kan man få problem med detta.

 

Är kluven till om jag skulle reka nån att använda det, men om man gör det var noga med att dosera rätt, det finns riktigt starka tabletter som inte är att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde troligen också joina denna viktdagbok, behöver definitivt deffa...

 

Jag har prövat ECA (efedrin, caffeine, aspirine) ett tag medans jag körde ett ryck för några år sen och min uppfattning är att det delvis hjälper. Dessa tre substanser tar man för att boosta effekten på efedrinet.

 

Hungerskänslorna försvann nära på helt och min aptit som tidigare var stor förändrades helt. Jag var tvungen att delvis tvinga mig att äta. Känslan i kroppen kan liknas vid när man är taggad, stressad eller nervös. Det var inte skönt men inte heller obehagligt.

 

För träningens skull kände jag också att det hjälpte då man kunde pressa sig mer, jag spelade fotboll och gymmade på den tiden och minns att uthålligheten blev bättre.

 

Det negativa som man verkligen ska tänka på är att man ibland kan få hjärtrusningar där hjärtat slå dubbelslag mm. Och det jag kanske upplevde som värst var att man svettades en hel del, kroppstemperaturen ökar och när jag satt på jobbet kan det vara riktigt jobbigt, även efter en "kur" kan man få problem med detta.

 

Är kluven till om jag skulle reka nån att använda det, men om man gör det var noga med att dosera rätt, det finns riktigt starka tabletter som inte är att leka med.

 

Efedrintabletter är inget som borde användas. Det finns prestationshöjare som både är mindre skadliga och dessutom bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppar in. Gick ner några kilo i somras med den andra viktdagboken men har tyvärr lagt på mig igen, dock ännu ej uppe på mitt ath.

 

Farsan var med i Tallinn och berättade att han hade gått ner 10 kg på fem månader. Gubben är 63 och har spelat fotboll i hela sitt liv och gör så fortfarande 1-2 ggr i veckan. Dessutom har han väl en del fysiskt arbete i sommarstugan.

Hur som haver, han hade inte förändrat särskilt mycket.

1. Skippa ALLT socker, inkl laktos.

2. Käka vanliga portioner mat med lite mer sallad. Frukost, lunch, middag - inget mer och alltid bara EN portion.

 

Det kan nog jag också fixa då jag verkligen inte är ngn sockerjunkie. Det lilla socker jag stoppar i mig idag kan jag lika gärna skippa helt.

Sen var det det här med träning, det har jag varit riktigt usel på de senaste åren. Har väl kommit igång i perioder men till slut alltid blivit för bekväm. Jag tänkte börja simma igen. Var iväg och gjorde det för ett tag sen och det var ganska kul så målet är att köra simning två gg i veckan. Börjar med 400m pass för att sakta öka upp till 1km inom loppet av några veckor.

 

Gl och HF till mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man skriva här om man vill gå upp i vikt också eller? :-)

Gymmade i ett år ung och låg på stabila 80kg. Sen blev jag slapp inte gymmat på 1,5år ung men ska ta tag i skiten igen. Anywho muskler som jag hade har tynat bort och jag låg på ca 73kg för två månader ser, efter det fick jag svinis och sjönk till 70kg bah. Blir gym idag och gainer på det! Gött med lite vinterbulk.

 

AAOOOUGA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade inte förändrat särskilt mycket.

 

har inte heller gjort några monsterförändringar, men många bäckar små... äter helt enkelt mindre portioner, dricker vatten till måltider istället för att bäla i mig 3l mjölk, tar det hälsosammare alternativet när man äter ute, äter vi pizza så delar jag en med frugan ist för att ta en varsin etc, skippar dippen till tjippsen och tar en 200gpåse ist för 300g, motstår frestelsen och håller mig till gottor/skräpmat/glass/fika 1ggr/vecka. Två danspass i veckan, cyklar numera och lämnar barnen på dagis, går till stan (inte så långt men väldigt backigt) oftare osv.

 

gl Jöns :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag vaknade, åt ingen frulle för jag orkade inte laga något (typ bara bacon och ägg hemma) så gick jag 3km till skolan, käkade lite bacon och pasta kvar från igår där sen gick 3km hem. SATAN vad kallt och pissigt väder =(

 

Ne nu ska jag vara lite duktig här hemma sen ut gå några km, springa några till på gymmet och avsluta med att döda magen lite:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...