Gå till innehåll

1/2 svs FD prob?


Recommended Posts

Hade rätt nyligen satt på mig bordet, spelat 50ish händer.

SB spelar 33/6/0 över 158 händer. BB 50/41/0 över 57 händer så de är väl inga jättasäkra stats. Har inga specifika reads på någon av dem, bör man dega floppen eller är fold korrekt?

 

CO spelar för övrigt 33/16/2.7 över 222 händer.

 

 

 

#Game No : 1188694656

***** Hand History for Game 1188694656 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 16:08:25 ET 2009

Table Britta 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CO ( $376.31 )

Seat 2: BTN ( $104.96 )

Seat 3: SB ( $368.88 )

Seat 4: BB ( $369.55 )

Seat 5: HERO ( $245.35 )

Faste posts small blind [$1].

Beerstud2 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qh Kh ]

HERO raises [$7].

CO calls [$7].

BTN folds.

SB calls [$6].

BB calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 6h, 9c, 8h ]

SB bets [$12].

BB raises [$50].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi har väldigt lite FE om vi pushar här. Någon av dem lär sitta på minst 2par och knappast folda om vi pushar. Syna är dåligt ur flera synpunkter, dels vet vi inte vad SB hittar på, dessutom kan vi räkna med att vi får vika på turn om vi missar, då oddsen kommer bli för dåliga.

 

Om vi pushar tror jag bara vi har runt 33% chans att vinna potten om vi får syn och jag tror vi får syn här 9 av 10 gånger. Väldigt knepigt hand, verkar svårt att göra ett bra spel hur man än gör här tycker jag. Folda känns ganska vekt och fegt, men fan vet om det inte är bästa du kan göra här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt lika neggo här. Tror att fi kan sitta med drag och toppar många gånger här och höjer därför att mycket talar för att hero missat denna flopp och troligen som öppnare från SB inte har en bättre hand. Nog sjutton har vi högre FE än 10% och något bättre vinstchanser vid syn. Syna känns dock jobbigt så jag känner mig inte främmande för att ställa in här, särskilt om fi verkar gå åt aggrohållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög varians: all in

Låg varians: fold

 

summa in the long run för båda alternativen: typ samesame, lite plus för all in.

 

Du ska vad du än gör inte syna här imo.

 

Bara för att du skall få föra fram anledningen skall jag komma med ett påstående som lyder (obs, lite provocerande):

 

"men, om jag synar, så kanske SB tycker han/hon har odds för syn med, och då ser ju det helt plötsligt ganska okej ut. Om jag går allin nu, så viker antagligen SB och då är det inte lika bra implicit"

 

Pull-baam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B

 

"men, om jag synar, så kanske SB tycker han/hon har odds för syn med, och då ser ju det helt plötsligt ganska okej ut. Om jag går allin nu, så viker antagligen SB och då är det inte lika bra implicit"

 

 

Vet vi att SB bara synar flopp (vilket vi givetvis aldrig kan veta), så har vi kanske implied för att se turn. Men om BB pushar blank turn, så har vi inte odds att syna till river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl helt på vilka linjer du kör annars men intuitivt så känns det jävligt vekt att vika. Skulle nog degat rakt av här men det går iofs i linje med mina övriga spel. Känns ju dessutom som om det finns en drös med händer som inte är så vansinnigt jobbiga att vara uppe mot plus att jag absolut tror du kan få en del bättre händer att folda ut, få syn av sämre flushdrag osv beroende på hur fiskiga dom är.

 

2 överkort, seminöten på färgdraget och springstege.....går ju inte att missa!

 

Är man osäker på vad som är rätt så ska man alltid pusha ;)

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steksyna

 

Jag är också inne på att det kan vara det bästa alternativet. Hero höjer preflop. På floppen donkar sb, bb höjer och efter Hero talar cut-off. Ska man semibluffa ska det vara en bra chans att fi lägger sig och det är det inte i detta fallet. Syna och hoppas att ingen höjer mer och därefter utvärdera turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också inne på att det kan vara det bästa alternativet. Hero höjer preflop. På floppen donkar sb, bb höjer och efter Hero talar cut-off. Ska man semibluffa ska det vara en bra chans att fi lägger sig och det är det inte i detta fallet. Syna och hoppas att ingen höjer mer och därefter utvärdera turn.

 

Kallsyna för 20% av sin stack för ngt som är 1 på 4,5 att träffa och som du sen garanterat inte får mer betalt för de få gånger som du magiskt träffar på turn. Känns iskallt, dessutom vilka fler händer i din range synar du med där? Känns typ som 0% med tanke på att du borde vilja skydda alla set och färdiga stegar tex.

Tycker syn är iskall linje! Tycker i så fall fold är mycket bättre, men dega är dock bäst imho.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallsyna för 20% av sin stack för ngt som är 1 på 4,5 att träffa och som du sen garanterat inte får mer betalt för de få gånger som du magiskt träffar på turn. Känns iskallt, dessutom vilka fler händer i din range synar du med där? Känns typ som 0% med tanke på att du borde vilja skydda alla set och färdiga stegar tex.

Tycker syn är iskall linje! Tycker i så fall fold är mycket bättre, men dega är dock bäst imho.

 

Tro nu inte att jag ser det som ett givet beslut. Skulle även kunna tänka mig att folda. Pusha skulle heller inte vara helt omöjligt. Förmodligen är dock FE för dåligt för just det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro nu inte att jag ser det som ett givet beslut. Skulle även kunna tänka mig att folda. Pusha skulle heller inte vara helt omöjligt. Förmodligen är dock FE för dåligt för just det.

 

Tror inte heller vi har någon vidare FE på push, men våra odds på syn är dåliga. Så fold kanske helt enkelt är bäst i brist på annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg varians: fold

Om du menar att vi kommer få känna variansen under en kortare period håller jag med.

 

Om du var mer deep skulle jag inte påstå att läget var helt trivialt, som det är nu tycker jag du pushar för syn blir aldeles för komplicerat.

 

BB kommer bara syna (för att slå om) helt otroligt ofta när han har set eller bättre, antagligen oavsett om du är superpassiv eller ej. Bör ju utgå från att random är smart nog att instinktivt känna att du är aggressorn och därmer raisesugen, men dum nog att helt missa din image.

Mot allt annat har du bra eq.

 

Sen whats up med all pessimism ovan? Vi har 0% fe och samtidigt dålig eq?

Era motståndare floppar alltid stege eller air?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB kommer bara syna (för att slå om) helt otroligt ofta när han har set eller bättre, antagligen oavsett om du är superpassiv eller ej. Bör ju utgå från att random är smart nog att instinktivt känna att du är aggressorn och därmer raisesugen, men dum nog att helt missa din image.

Mot allt annat har du bra eq.

 

Sen whats up med all pessimism ovan? Vi har 0% fe och samtidigt dålig eq?

Era motståndare floppar alltid stege eller air?

 

Kan vara så att pessimismen beror på att båda Fi reppar sjukt mkt styrka?

 

Sen ser jag verkligen inte hur BB "otroligt ofta" slowsynar ett set här på tidernas dragigaste bräda med fyra spelare till floppen... att "instinktivt känna att du är aggressorn och därmed raisesugen" håller verkligen inte.

 

Jag foldar nog rätt snabbt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån donk-bet stat på SB? Agg freq flop på BB?

 

Att du ställer och båda foldar här kommer i stort sett aldrig hända. Så beslutet kommer bara handla om equities. SB har troligen en 9a eller överpar imo (tror t.ex att KK är i hans range), eventuellt med stegdrag som tillägg. BB har imo en stark range här, stege, 2par, par + drag, set.

 

Board: 6h 9c 8h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.156% 33.77% 00.39% 979696 11276.00 { KhQh }

Hand 1: 16.738% 15.14% 01.59% 439395 46239.50 { TT+, A9s, K9s, Q9s, J9s, T9s, 97s, A9o, K9o, Q9o, J9o, T9o, 97o }

Hand 2: 49.106% 47.51% 01.59% 1378493 46239.50 { 99-88, 66, Ah9h, Jh9h, Th9h, T7s, 97s+, 86s, 75s, 97o+ }

 

Väldigt högvarians att ställa eftersom vi får så lite extra potodds av SBs pengar om han foldar. Vet vi att han synar in sig med TP/överpar så är det en marginellt +EV push. Jag foldar iaf utan nån speciell anledning att göra nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallsyna för 20% av sin stack för ngt som är 1 på 4,5 att träffa och som du sen garanterat inte får mer betalt för de få gånger som du magiskt träffar på turn. Känns iskallt, dessutom vilka fler händer i din range synar du med där? Känns typ som 0% med tanke på att du borde vilja skydda alla set och färdiga stegar tex.

Tycker syn är iskall linje! Tycker i så fall fold är mycket bättre, men dega är dock bäst imho.

 

 

Förre

 

Edit läste floppen fel. 77, TT - AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...