ades_va Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Bordskaraktär = standard, ~35% Game # 73256209 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Birmingham" Game ended 2005-05-20 22:39:14 UTC Players: anna-86 (EUR 378,75 in seat 1) Rockhound (EUR 179,25 in seat 2) Hmambo (EUR 392,50 in seat 3) BigBlind (EUR 261,00 in seat 4) lurifrax (EUR 344,00 in seat 6) ades_va (EUR 392,50 in seat 7) Treholt (EUR 113,75 in seat 8) Dealer: Treholt Small Blind: anna-86 (1,00) Big Blind: Rockhound (2,00) ades_va was dealt: 8h - 9h Hmambo Call (2,00) BigBlind Call (2,00) lurifrax Fold ades_va Raise (10,00) Kände för att slaska till lite. Treholt Fold anna-86 Fold Rockhound Fold Hmambo Call (8,00) BigBlind Call (8,00) Limpade och synade sedan en sån raise. Lågt pp(55-88?) eller kanske två höga kort. Flop Jd - 7c - 2c Gutshot, ingen bra flopp alls, men de andra lär ha mig på högt pp(AA-TT), eller liknande stark hand, så jag kan väl lika gärna försöka sno. Hmambo Check BigBlind Check ades_va Bet (21,00) Hmambo Fold BigBlind Raise (42,00) Om vi håller kvar honom på samma hand-distribution ser det ut som han har antingen två överkort och färgdrag, eller set(ser bara 77 som alternativ då), och då jag räknar med att få in hela hans stack om jag väl träffar T får jag fram ungefär: 4(kanske 3) outs på 44 kort(1:11) och jag satsar ungefär 21 för att vinna ~300pott. Syn m.a.o. ades_va Call (21,00) Turn Jd - 7c - 2c - Td BigBlind Bet (80,00) ades_va All-In (340,50) BigBlind All-In (129,00) ades_va Payback (131,50) River Jd - 7c - 2c - Td - Tc BigBlind shows: Qc - Kc (a flush, king high) ades_va didn't show: 8h - 9h (a straight, jack high) BigBlind wins: EUR 532,50 (with a flush, king high) Rake: EUR 2,50 --- Aja, när jag i efterhand reflekterade handen kom jag på att jag glömde bort att räkna bort färg-tian, och dessutom(VIKTIGT) glömde bort att räkna in chansen för att han sen skulle dra ut mig med färg/kåk. --- Nu till den stora frågan, hur skulle ni spelat om ni fick hoppa in vid hans re-raise på turn. * RP - QoS * * re-RP - ades * Citera
Stoneburg Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Jag skulle ha foldat. Blir ju Check-raisad och jag bara har ett hålstegedrag så slänger jag handen. Skulle anta att han sitter på set här, jag har ju bara 3 nöt-outs och han har ju massor av re-draws så jag vill inte spela handen vidare. Han spelar ju verkligen sitt drag aggressivt, sen att han betar ut turn och synar all-in är väl inget fel i och med att han plockat upp ett monsterdrag. Du har väl iofs 70% equity när pengarna åker in så... Citera
ayecappy Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 just nu har ja druckit 3 flaskor vin men rent spontant, är man lite på slaskhumör så är det ju bara ställa in och gapa nåt i stil med "ja juste det, vafan skall du göra åt saken jävla (nervärderande ord för kvinna). O sen kär man, oroväckande ofta så vinner man. Ibland är det nästan så man funderar på att chauvinistpoker borde vara mer lönande än att sitta o grinda och tro att man behärskar alla skitsituationer man kan tänkas hamna i mot idioter.... Citera
Waggho Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 Jag kör också liknande stöldförsök ganska ofta, man drar hem många småpotter och håller uppe en lös-aggro image. Dessutom träffar man ju ibland. När jag får sånt här mothugg brukar jag dock lugna ner mig och släppa handen, det var ju ett stöldförsök från första början och har någon träffat är det säkrast att bekänna sig slagen. Ofta händer det att man, som du säger, glömmer bort att motståndaren kan ha outs som slår ens eventuella träff vilket gör att man tror sig ha implicita odds som man inte har. Dessutom leder ju spel där man jagar små sannolikheter till högre varians, vilket ställer ökade krav på rullen. Därför tycker jag att man bör undvika marginella spel, dvs. där det är otydligt om ett spel är +EV eller inte. Sen kan det så klart finnas andra faktorer, som att man inte vill framstå som någon som lägger sig för varje höjning eller naturligtvis om man har en bra read på motståndaren som bluffare eller dylikt. Men i dessa fall går ju readen att "räkna in" i sannolikhetskalkylen. Min ödmjuka åsikt: Fold. Citera
Fido Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Måste ju poängteras att fi här spelar ett väldigt intressant spel. Vad sätter han dig på? Han har ju iofs OESD och färgdrag... men ändå Citera
jompa1 Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Förväntar du dig att hela hans stack åker in om du träffar, får du väl precis odds för att syna. Problemet är att det finns en mängd redraws om du skulle träffa. Skulle man följa Doyle Brunsons taktik rakt av skall man väl till och med ställa in i detta läge (även om dessa tankar kanse inte är applicerbara på lägre nivåer av internetpoker). Personligen skulle jag nog folda, med syn som klart alternativ, då jag ofta spelar rätt tight på lägre bord. Citera
Nisse Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Förväntar du dig att hela hans stack åker in om du träffar, får du väl precis odds för att syna. Problemet är att det finns en mängd redraws om du skulle träffa. Skulle man följa Doyle Brunsons taktik rakt av skall man väl till och med ställa in i detta läge (även om dessa tankar kanse inte är applicerbara på lägre nivåer av internetpoker). Personligen skulle jag nog folda, med syn som klart alternativ, då jag ofta spelar rätt tight på lägre bord. Tror du på riktigt att doyle hade ställt med ett hålstegdrag här? Känns som om 99% missupfattar vad hans spelstil handlar om. Citera
jompa1 Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Tror du på riktigt att doyle hade ställt med ett hålstegdrag här? Känns som om 99% missupfattar vad hans spelstil handlar om. Som jag skrev i parantesen är väl Doyles tankar knappast applicerbara på lägre nivåer (i alla fall inte i detta fall). Citera
Nisse Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Angående handen hade jag nog slängt. Brädan är alldeles för farlig. Utan färgdraget ute hade jag synat om jag var 100% på att jag skulle få hela hans stack. Dessutom får du en jävligt skön table image som säkert kommer ge dig en hel del action kommande händer. Citera
Trolldeg Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Angående handen hade jag nog slängt. Brädan är alldeles för farlig. Utan färgdraget ute hade jag synat om jag var 100% på att jag skulle få hela hans stack. Dessutom får du en jävligt skön table image som säkert kommer ge dig en hel del action kommande händer. Men sluta hitta på. Du hade inte ens synat med triss i 7or. Förövrigt tycker jag att ditt resonemang i handen är lite knepigt Ades_Va. Hur kan du räkna kallt med att du får hela hans stack om du träffar? Det är lite väl optimistiskt och även om han gör det så ser det inte oddsen särskilt spännande ut. Hade ni varit djupare hade jag kunnat ändra mig till en syn men här hade jag kastat. Citera
Nisse Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Tror du på riktigt att doyle hade ställt med ett hålstegdrag här? Känns som om 99% missupfattar vad hans spelstil handlar om. Som jag skrev i parantesen är väl Doyles tankar knappast applicerbara på lägre nivåer (i alla fall inte i detta fall). Kan du visa nått citat där doyle säger att det är rätt att trycka med ett hålstegdrag. Säg att stakesen var 50/100 då jag tror inte att Doyle hade tyckt att det var särskilt lönsamt spel att riskera stacken med 4 outs men men... Citera
Nisse Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Angående handen hade jag nog slängt. Brädan är alldeles för farlig. Utan färgdraget ute hade jag synat om jag var 100% på att jag skulle få hela hans stack. Dessutom får du en jävligt skön table image som säkert kommer ge dig en hel del action kommande händer. Men sluta hitta på. Du hade inte ens synat med triss i 7or. Förövrigt tycker jag att ditt resonemang i handen är lite knepigt Ades_Va. Hur kan du räkna kallt med att du får hela hans stack om du träffar? Det är lite väl optimistiskt och även om han gör det så ser det inte oddsen särskilt spännande ut. Hade ni varit djupare hade jag kunnat ändra mig till en syn men här hade jag kastat. Nä jag hade reraisat eller jag kanske hade kissat på mig o foldat.. Citera
jompa1 Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Kan du visa nått citat där doyle säger att det är rätt att trycka med ett hålstegdrag. Säg att stakesen var 50/100 då jag tror inte att Doyle hade tyckt att det var särskilt lönsamt spel att riskera stacken med 4 outs men men... It all reverts back to my basic style of play. My opponents know that if i´ve got any kind of hand -any kind of draw- and they do check raise me...then all of my money (and all of theirs) is going to the middle. And...because they know that... it keeps them of me - it stops them from playing back at me. Citat från Super Systems s436. Citera
ades_va Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 Förövrigt tycker jag att ditt resonemang i handen är lite knepigt Ades_Va. Hur kan du räkna kallt med att du får hela hans stack om du träffar? Det är lite väl optimistiskt och även om han gör det så ser det inte oddsen särskilt spännande ut. Hade ni varit djupare hade jag kunnat ändra mig till en syn men här hade jag kastat. För att jag hade lirat mot honom förut och för att jag visste att han skulle slänga iväg ungefär ett pottbet och sedan bli commited mot min raise(precis som han blev här). Men problemet är, precis som jag sa tidigare, att jag glömde bort att räkna in hans re-draws!!! Citera
jackbalsam Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Tror du på riktigt att doyle hade ställt med ett hålstegdrag här? Känns som om 99% missupfattar vad hans spelstil handlar om. Som jag skrev i parantesen är väl Doyles tankar knappast applicerbara på lägre nivåer (i alla fall inte i detta fall). Kan du visa nått citat där doyle säger att det är rätt att trycka med ett hålstegdrag. Säg att stakesen var 50/100 då jag tror inte att Doyle hade tyckt att det var särskilt lönsamt spel att riskera stacken med 4 outs men men... Han skriver ju att han hamrar på alla potter och för att han ska få göra det måste han trycka in allt när någon börjar bråka. Bara han har någon som helst out. Citera
Nisse Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Han skriver också att han spelar alla situationer olika och att han lika gärna kan göra tvärtemot det han skriver beroende på vad som känns rätt i just den situationen. Jag tvivlar på att doyle trycker så fort han har ett hålstegdrag som blir reraisat, sen att han bettar sina drag hårt är en annan sak. Men det känns inte som den här diskussionen hör hemma i denna tråd hursomhelst Citera
jompa1 Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Han skriver också att han spelar alla situationer olika och att han lika gärna kan göra tvärtemot det han skriver beroende på vad som känns rätt i just den situationen. Jag tvivlar på att doyle trycker så fort han har ett hålstegdrag som blir reraisat, sen att han bettar sina drag hårt är en annan sak. Men det känns inte som den här diskussionen hör hemma i denna tråd hursomhelst Naturligtvis spelar han knappast ett hålstege drag på detta sätt varje gång. Tror dock att han skulle göra det i vissa fall för att skapa den image han profitera på. Citera
Recommended Posts