Mecklenburgare Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Tror inte det är någon som trycker så mycket koffein att det ger någon nämnvärd påverkan. ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Ser nästan ut som du åsyftar koffein med "vätskedrivande medel". Isåfall förstår jag inte varför du länkar till en massa preworkouts (koffein i de flesta)... Jo jag vet vad den innehåller.... Skillnaden är ju att brutal fx inte kräver någon uppladdningsperiod, som annat vanligt kreatin behöver för att binda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Jo jag vet vad den innehåller.... Skillnaden är ju att brutal fx inte kräver någon uppladdningsperiod, som annat vanligt kreatin behöver för att binda. varför skulle uppladdning vara något negativt? har kört på ett kreatin i ett år nu som jag r mycket nöjd med. 4 dagars uppladd. kan ju inte va nån superskillnad mellan kreatin och kreatin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 varför skulle uppladdning vara något negativt? har kört på ett kreatin i ett år nu som jag r mycket nöjd med. 4 dagars uppladd. kan ju inte va nån superskillnad mellan kreatin och kreatin. ett år i rad? heja din binjurar isf:shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 ett år i rad? heja din binjurar isf:shock: till och från skulle jag lagt till. skulle tippa på att längsta perioden i sträck var 3-4 månader. haft en off-period på kanske 5 månader nu. gäller o hitta balans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 ett år i rad? heja din binjurar isf:shock: Finns det någon studie som visar på att man tar skada? Inte läst speciellt mycket senaste året. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Finns det någon studie som visar på att man tar skada? Inte läst speciellt mycket senaste året. Nje finns väl i princip ingen ordentlig studie gjort på längre perioder men enligt EUs utredning så finns det "möjlighet" att höga doser/långa perioder av överskott av kreatin kan belasta binjurarna. (läste iof för 1.5 år sen typ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Kul det blir för sorken när han inser att hans dagbok vaknat till liv igen med kreatinsnack Var han nu än gömt sig... Jo jag vet vad den innehåller.... Skillnaden är ju att brutal fx inte kräver någon uppladdningsperiod, som annat vanligt kreatin behöver för att binda. Hur menar du nu? Kreatin är ett naturligt ämne och ett ämne som finns i kroppen. Man "måste" inte köra en uppladdningsfas direkt men obv fyller man upp kreatinnivån i musklerna fortare om man bombar i början, och det är klart det är roligare om man känner den här riktiga kicken direkt. Men kreatinet försvinner ju absolut inte rakt ut med urinen bara för att man inte kör en uppladdningsperiod. Kanske misstolkade dig för att du skrev "binda", men tyckte det var bäst att påpeka Nje finns väl i princip ingen ordentlig studie gjort på längre perioder men enligt EUs utredning så finns det "möjlighet" att höga doser/långa perioder av överskott av kreatin kan belasta binjurarna. (läste iof för 1.5 år sen typ) Ang. koffein, och hur säkert kreatin är: "Motverkar koffein effekten av kreatin? Det finns studier som har visat att intag av 5mg/kg/dag koffein tillsammans med kreatin motverkar effekten från kreatin. Å andra sidan finns det många studier där kaffe har använts som vätska vid intaget av kreatin och dessa är trots detta påvisat positiva effekter av kreatin. Koffeinets negativa effekt verkar mest komma av att det försämrar muskelns förmåga att slappna av snabbt efter en kontraktion vilket kreatin normalt hjälper till att förbättra [4]. Det har också visats att koffein, intaget före aktivitet efter en kreatinuppladdning har positiv effekt på prestationen vilket talar emot att koffein skulle försämra effekten av kreatin [5]. Som slutsats kan man säga att det är osäkert om koffein motverkar kreatin och om det gör det så är det troligast att den negativa påverkan är störts vid intermittenta arbeten så som lagsport och intervaller och inte så stor vid styrketräning. Man får helt enkelt känna sig för själv (svårt/omöjligt, jag vet, men det är det alternativet man har). Känner man inte av någon effekt och får i sig mycket koffein kan det vara en idé att se över intaget." "Kreatin är inte att rekommendera för personer med njurskador eller personer som har hög risk för att utveckla njurproblem (diabetes, ärftlighet etc). För friska personer finns det studier på upp till fem år som inte kunnat påvisa några negativa effekter på njurfunktionen." (citat från http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 heheheh meta då källkritik omg ffs, nje men lär väl inte vara farligt men finns ju dom som tar typ 20g om dagen under längre perioder. Tror EU rapporten sa något i stil med att under 3g lär vara helt riskfritt, över de visste dom varken till eller från om det fanns negativa effekter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 4 April , 2010 Rapport Share Postad 4 April , 2010 Hej dagboken. För oss som inte riktigt hade råd med portugal (jag) blev det istället microstakes turre på hemmaplan. är chiptvåa inför morgondagens lolaments med 8 spelare kvar. Förstapris är knappt 1/3 av mr js rekordpott. Senaste jag såg en sånhär fisktät turnering var frirullarna på expekt för 4 år sen. Samir shaktour ville att jag skulle hälsa. tack för mig. Vart är du sorken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 4 April , 2010 Rapport Share Postad 4 April , 2010 Hälsa samir! / mama babooons Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2010 Man bör ta kreatin varje dag om man gymmar seriöst för att hålla depåerna ständigt laddade. Att det skulle vara skadligt för njurarna är ungefär i klass med proteinpulvermyten. 10-15g per dag påverkar inte ett skit. Mvh MatteMaiden PS. Sorken är gul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 12 April , 2010 Rapport Share Postad 12 April , 2010 welcome back ps: hur gul? ps2: vet att du hängt mkt i tokyo, hängt i shanghai något? kanske flyttar dit så tar gärna emot tips på allt och allting peeace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2010 Tack! Jag är fruktansvärt gul. Därför diskuterar vi inte poker här längre. Allt pokerrelaterat snack kommer att rensas bort av devalanteriel. Shanghai har jag aldrig besökt men jag hoppas att hinna med en trip dit det här året . Åker du dit för du gärna komma med trip reports osv! Hädanefter kommer jag endast att använda den här dagboken för att skriva om träning och kost. Hittills under året har jag tappat ~10kg fett och lagt på mig ett par kilo muscles (PE kan intyga om mina resultat). Senaste två månaderna har jag tränat riktigt tungt för en satsning på KM i Styrkelyft här i Hällefors. Trots att jag gått ner mycket i vikt så har jag kunnat öka på med tyngre träning successivt hela tiden och jag är just nu på peaken styrkemässigt någonsin. Jag räknar med att väga in på ~100 kg på söndag på KM. Sitter och funderar lite kring mitt upplägg för varje moment under tävlingen. Igår så persade jag i knäböj, 170 kg med lindor och bälte. Man har tre lyft i varje moment och knäböjen är först. Jag tror att jag kommer kliva in på 160 kg för att sen gå på 180. Är det lyftet väldigt lätt så kommer jag att testa på 190 eller 200, annars så kommer jag att strunta i tredje lyftet och vila mig inför bänkpressen och marklyften. I bänken så har jag inte ökat så mycket. Mitt pers där ligger på 112,5 kg tror jag, kommer inte ihåg säkert. Nu under våren har jag inte lyft mer än 107,5kg, men känner mig säker på att ta 110 kg, kanske 115. Där kommer jag förmodligen att kliva in på 105 för att sen gå på 110. Är det lyftet lätt så går jag på 115, annars så struntar jag i tredje lyftet även där. Styrkelyftstävlingar är lite komplexa på det sättet att man samtidigt som man vill se till att lyfta så tungt som möjligt måste se till så att man inte bränner ut sig på energi, såväl fysiskt som mentalt. Marklyften är by far det moment jag är starkast i. För någon vecka sen fick jag upp 215 kg (tangerat pers) efter att ha kört relativt tungt med 1a på först 200, sen 205 och 210. Jag skulle tro att när det verkligen gäller så lyfter jag 225~230. Planen där är att gå in på 205 kg för att samla poäng redan med första lyften, sedan gå på 215 och sen beroende på hur pigg jag är försöka på 225~230. 7 pers är anmälda till tävlingen och sjukt nog så har jag nog chans på en top 3-placering. Med sjuk tur så kan jag till och med vinna, allt beroende på knäböjen och marklyften där jag har min edge och mycket väl kan vinna bägge momenten. Det finns dock en snubbe som bänkar 180, så det kommer bli tufft att plocka igen det i ben och mark . Huvudmålet är i vilket fall att klara 500 kg totalt, vilket inte borde vara några problem (exempel på serie skulle vara 170 kg i knäböj, 220 i marklyft och 110 i bänken). Men jag tror inte det är omöjligt att jag gör 190+115+235, alltså hamnar på ett resultat på 540 kg(!). Skulle jag göra det så kommer det bli sjukt kul att motivera sig till att klara målet jag satte i början av året att klara 600 kg totalt. Hade tänkt träna ganska lätt under sommaren för att deffa ner mig till i princip rippad form och sedan bulka rejält till hösten. Längtar redan. Jävlar vilket långt inlägg. Hade tänkt skriva ännu mer men får ta det senare. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2010 Nu ska jag gå hem till farsan och låna hans hund (en helt galen malinois). Ska ta en långpromenad med honom och en polare. ~1,5 mil blir det. Igår gick vi 2 mil så det blir nog inte en allt för tuff uppgift! Tror jag ska vara cool och köra shorts, linne och solglajjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 12 April , 2010 Rapport Share Postad 12 April , 2010 Pics please..... Gl wp och shippa gärna pass om man skulle få för sig att försöka bli stark:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 12 April , 2010 Rapport Share Postad 12 April , 2010 härligt sorken! gl i kommunmästerskapet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 12 April , 2010 Rapport Share Postad 12 April , 2010 Du hade gärna fått dela med dig av dina styrketräningsskills INNAN jag flyttade att få upp soffan 3 våningar utan hiss sög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2010 Usch, hjälpte farsans nya kärring att flytta för någon vecka sen och hon bodde på 3:e våningen med. Trodde fan att jag skulle dö då. Blev biten i handen av hunden idag när jag skulle kampa med den, mindre bra inför KM . Får hoppas det hinner läka bra... är rätt jävla svullen atm. Hittade dock Lars "NoPainNoGain" K-sons gamla styrkelyftsdräkt hemma hos farsan idag som säkerligen kommer att boosta mina resultat med ett antal kilon. Klonk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upandcoming Postad 13 April , 2010 Rapport Share Postad 13 April , 2010 hej sorken! jag ska börja med kreatin. det står olika på alla burkar och på forumen vad det gäller vad som är bästa doseringsupplägg. finns det nåt upplägg som anses bättre än resten eller är det bara att börja köra? uppladdsningsfas är det som gäller iaf antar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 13 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2010 Hej, Jag brukar köra fyra skopor/dag (25-30g) fyra första dagarna, efter det en skopa före och en efter träning, annars en per dag under vila. Glöm inte att hålla vätskebalansen på en bra nivå hela tiden för optimalt upptag. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 13 April , 2010 Rapport Share Postad 13 April , 2010 kan du inte byta namn till typ "Fråga Sorken" eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knoxville_1 Postad 13 April , 2010 Rapport Share Postad 13 April , 2010 tönt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 13 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2010 kan du inte byta namn till typ "Fråga Sorken" eller liknande? tönt +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 13 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2010 EsaPro, kreatin, koffein och taurin innan jag ska ner och testa dräkten på vääldigt lätta vikter. Lagom ambitiöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts