Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sett 4 johan falk filmer iaf, tycker dom var bra men inte så bra som alla verkar tycka, over n out!

tyckte första av de nya höll bra nivå, tillräckligt för att man blev missnöjd med de tre sista.

 

Har faktiskt ingen aning om hur stort utslaget är. Har aldrig satt mig in det där då jag inte är rädd för socker. Bara för att man deffar behöver man inte utesluta snabba kolisar imo. Är ju inget som sparar muskler bättre under proteinsyntesen än kolhydrater och då gärna snabba.

hänger inte med alls, snackar vi alltså om att aspartam/sucralose skulle vara bra på något sätt vid deff?

 

Back ca 40k sek på blandade sajter idag. Promenad nu och sen käk och kanske mer spel senare :evil:

hur går det? jag hejar på dig :h:

 

Vad har ni?

:Kh::Qh:, dd?

 

 

mvh sorkoas från hans eget konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hänger inte med alls, snackar vi alltså om att aspartam/sucralose skulle vara bra på något sätt vid deff?

 

 

meh jag som skrev rörigt. sucralose har nog ingen positiv påverkan alls oavsett deff eller bulk. det jag menade var att jag inte har forskat så mycket kring insulinutslag då jag inte är rädd för socker i övrigt. Att jag har funlight i kvargen är endast som smaksättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är ute och cyklar helt galet mycket så är detta JÄTTEFEL.

 

Mvh emilio_15 från Sorkoas konto.

 

varför skulle det vara fel? Det är fluga att trycka i sig protein och omega3 men man ska inte glömma allt annat som kroppen är i behov av. Kolhydrater sparar muskler så vitt jag har fått lära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolhydrater borde vi få i oss tillräckligt av genom att äta normal mat. undvik bara snabba kolisar och fett, fokusera på kcal osv. då blir det bra!

 

edit: främsta anledningen till varför jag fokuserar så mycket kring att få i mig proteinrik föda är för att kolisar är som sagt lätt att få i sig medan proteinet är svårare så jag måste vara nogrann med det när jag ligger på så lågt kcal-intag som man gör vid deff. aja luddigt, men luddigt diskussion med. har man högt kcal-intag behöver man antagligen inte bry sig mycket alls om hur mycket protein man får i sig från maten. kör en proteindrink efter gympasset så är vi på den säkra sidan.

 

+3bi 500 givar idag. kass volym nu alltså, bättre fokus fr.o.m. imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

almost 7k posts and still going strong with no sign of weakness

 

8-) Tack mr 4k+. Se vad jag har åstadkommit dessutom!

 

edit: där kom en till ;)

 

målet är som sagt 7777 och sen köra edits.

 

edit2: Sitter atm på kontoret och det är ingen annan här och det finns inget att göra. Kommer att slänga in lite pf-inlägg och går hem vid 13 eller nåt, sjukt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-) Tack mr 4k+. Se vad jag har åstadkommit dessutom!

 

edit: där kom en till ;)

 

målet är som sagt 7777 och sen köra edits.

 

edit2: Sitter atm på kontoret och det är ingen annan här och det finns inget att göra. Kommer att slänga in lite pf-inlägg och går hem vid 13 eller nåt, sjukt liv.

 

vart/vad jobbar du med? Eller är det en hemliz..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är ute och cyklar helt galet mycket så är detta JÄTTEFEL.

 

Mvh emilio_15 från Sorkoas konto.

Handlar väl lite om att mycket insulin frigörs som i sin tur har en muskelbevarande effekt. (kommer inte ihåg de fina orden, lite för hög för sånt atm)

 

Edit: Insulin är rätt vanligt inom bodybuilding som ett sätt att dopa sig om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det vara fel? Det är fluga att trycka i sig protein och omega3 men man ska inte glömma allt annat som kroppen är i behov av. Kolhydrater sparar muskler så vitt jag har fått lära.

Sant

Det ska till en helt galen träning för att vi inte ska få i oss tillräckligt protein. Det eller en helt galet ensidig kost.

 

Med kött, vissa grönsaker såsom ärtor, mejeriprodukter, fisk och massa annat så får vi ofta i oss tillräckligt fullvärdigt protein. Vad som istället kan hända är att vissa aminosyror kan ombildas till fett om vi får i oss bristfälligt med fett och för mycket protein.

 

Proteinshakes är galet överskattade för ens träningsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant

Det ska till en helt galen träning för att vi inte ska få i oss tillräckligt protein. Det eller en helt galet ensidig kost.

 

Med kött, vissa grönsaker såsom ärtor, mejeriprodukter, fisk och massa annat så får vi ofta i oss tillräckligt fullvärdigt protein. Vad som istället kan hända är att vissa aminosyror kan ombildas till fett om vi får i oss bristfälligt med fett och för mycket protein.

 

Proteinshakes är galet överskattade för ens träningsresultat.

 

Vid kaloriunderskott är det inte "galet" överskattat att att ta supplement i form av en proteinshake. Sen om man ska följa gängse råd från tex Livsmedelsverket på 0.8g/kg kropssvikt/dag (lola mig hårt) så kan man nog förvänta sig "galet" reducerade träningsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid underskott blir högt proteinintag ännu viktigare eftersom större mängder aminosyror oxideras. Vid överskott kommer kroppen utnyttja proteinet bättre så det inte blir lika nödvändigt med ett högt intag. Tror man med fördel kan ligga på 2,5 g när man dietar hårt.

 

Däremot verkar det som man inte kan tillgodogöra sig mer än 30 g per måltid, men jag minns inte hur man definierade det (antal timmar mellan? kcal per måltid? sammansättning?). Dock, ligger man på 2 g protein/kg kroppsvikt under bulk så finns det ju inget skäl att inte höja det under deff. Ligger nog själv på 1,5-2 g men aldrig något jag orkat räkna på eller styra min kost efter. Är för lat helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar väl lite om att mycket insulin frigörs som i sin tur har en muskelbevarande effekt. (kommer inte ihåg de fina orden, lite för hög för sånt atm)

 

Edit: Insulin är rätt vanligt inom bodybuilding som ett sätt att dopa sig om jag inte minns fel.

Ja. Frågan är om det inte är pga synergin mellan tillväxthormoner, insulin och AAS. Insulin för "oss" stimulerar inte proteinsyntesen, men är antikatabolt. Livsfarligt hur som helst, otroligt riskfyllt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid underskott blir högt proteinintag ännu viktigare eftersom större mängder aminosyror oxideras. Vid överskott kommer kroppen utnyttja proteinet bättre så det inte blir lika nödvändigt med ett högt intag. Tror man med fördel kan ligga på 2,5 g när man dietar hårt.

 

Däremot verkar det som man inte kan tillgodogöra sig mer än 30 g per måltid, men jag minns inte hur man definierade det (antal timmar mellan? kcal per måltid? sammansättning?). Dock, ligger man på 2 g protein/kg kroppsvikt under bulk så finns det ju inget skäl att inte höja det under deff. Ligger nog själv på 1,5-2 g men aldrig något jag orkat räkna på eller styra min kost efter. Är för lat helt enkelt.

 

Har för mig att det i princip är värdelöst att snitta över 200g protein/dag oavsett vikt för att kroppen inte kan ta upp mer än ungefär så mycket. Har ingen källa just nu, men kan kolla efter det.

Jag kan obv ha jättefel då jag inte är speciellt insatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det i princip är värdelöst att snitta över 200g protein/dag oavsett vikt för att kroppen inte kan ta upp mer än ungefär så mycket. Har ingen källa just nu, men kan kolla efter det.

Jag kan obv ha jättefel då jag inte är speciellt insatt.

 

Kroppen har olika beroende av protein beroende av muskelmassa och hur mkt man väger. En snubbe på 120 KG muskler behöver mer än protein någon som väger 70 KG, säger väl sig självt. Fått berättat av styrkelyftare på gymmet att 2-3g protetion x kroppsvikten är en bra måttståck för dagligt intag av protein.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...