Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Är det bättre att springa 4-5 km eller att gå en mil om syftet är att gå ner i vikt?

Hur farligt är det att synda med en kanelsnäcka? Jämförbart med choklad?

Det enda som krävs för viktnedgång är att ligga på kaloriunderskott.

Jättemyt att det krävs konditionsträning för att gå ner i vikt.

Postad

Dock så underlättare det med konditionsträning då man ökar gapet mellan kaloribalans och kaloriunderskottet. (Om man inte ersätter med mat dvs).

Postad
Dock så underlättare det med konditionsträning då man ökar gapet mellan kaloribalans och kaloriunderskottet. (Om man inte ersätter med mat dvs).

Jo det väljer man själv obv, men jag själv skulle tycka det var så otroligt mycket enklare att bara skära ner på maten. Konditionsträning är det tråkigaste som finns ffs.

Postad
Jo det väljer man själv obv, men jag själv skulle tycka det var så otroligt mycket enklare att bara skära ner på maten. Konditionsträning är det tråkigaste som finns ffs.

Har tagit bort vitt bröd och choklad från mitt matintag - som var mina största laster. Nu skulle det bara sitta fint med någon form av motion som gör att allting går snabbare. Förstår också själva ekvationen, vill bara göra det så effektivt som möjligt utan att gå till det extrema.

Postad

lol.. Näää. menar du det?

Det är väl ingen myt, har aldrig hört åsikten om att man MÅSTE träna för att gå ner i vikt. Det tenderar att gå sinnesjukt mycket fotare, (mycket lättare att i praktiken ligga mycket mer under kalorintaget) man mår mycket bättre och man behöver inte hålla på och svälta ihjäl sig.

Postad
Vad tkr du om steroider och har du använt det själv ?

Steroider är fusk imo. Men tror jag hade haft en annan syn på det om jag inte hållit på med tävlingsidrotter hela mitt liv. Skulle antagligen kunna motivera att kura bortsett från bieffekterna. Tror jag skulle vara mer orolig för att andra skulle få reda på det.

Tankar om esapro?

Resultatmässigt har jag ingen aning om jag märker någon skillnad jämfört med att bara köra vassle innan träningen. Smakmässigt är den okej. Tror att nya Citrus Breeze är mycket bättre än den motsvarande som fanns innan. Citrus Splash kanske? Aminosyror smakar skit men Citrus Breezen är fan nästan god att klunka. :)

Är det bättre att springa 4-5 km eller att gå en mil om syftet är att gå ner i vikt?

Hur farligt är det att synda med en kanelsnäcka? Jämförbart med choklad?

Lite svår fråga att svara på. Jag ser det som bättre att köra hård konditionsträning då det ger bättre resultat för ens hälsa. Däremot så är det MYCKET lättare att genomföra en promenad. Nackdelen där är bara att det tar så sjukt mycket tid. Man behöver liksom vara och gå i 1,5-2h för att komma upp i en förbränning som gör det värt kontra att istället helt enkelt bara äta mindre. (Om man nu rör på sig på annars och inte bara sitter stilla, då behöver man verkligen komma ut :))

Edit: Skulle tro att det är lättare att det drar iväg om man börjar trycka i sig choklad. En bulle ligger väl på typ 150-200 kcal och så jävla gott är det inte längre efter 2-3 st, medan man kan trycka en 200g chokladkaka utan större problem. Allt handlar ju givetvis om mängden. Du skulle kunna äta bullar och choklad varje dag så länge du inte ligger på kaloriöverskott liksom.

lol.. Näää. menar du det?

Det är väl ingen myt, har aldrig hört åsikten om att man MÅSTE träna för att gå ner i vikt. Det tenderar att gå sinnesjukt mycket fotare, (mycket lättare att i praktiken ligga mycket mer under kalorintaget) man mår mycket bättre och man behöver inte hålla på och svälta ihjäl sig.

+1 på denna. Jag har som mål att alltid hålla en så pass hög förbränning varje dag så att jag kan äta mycket och gott. Skiter i om jag har bra kondition, vill bara orka med mig själv liksom.

Postad

Haha sjukt, men intressant.

Dåligt exempel dock, han hade ju för fan BT-tendenser redan när han började med 6% fett. Tyckte han hade riktigt ful kropp. Sen hade han gått upp en massa i vikt i vilket fall mtp hur extremt liten, spinkig och otränad han var när han startade. Gick ju upp rätt mycket i fett med.

Postad

Skulle reka EAA FX hos gymvaruhuset.com istället för EsaPro. Nu var den tyvärr slut just nu men är värt att hålla ett öga öppet för istället.

Väldigt mycket billigare, har fått fin kritik för smaken och dessutom ser jag att det är högre proteininnehåll än EsaPro.

Enormt mycket mer prisvärd helt enkelt.

Det är i princip bevisat att EAA är klart bättre än vassle om man intar det precis före träning. Andra tidpunkter verkar det så marginellt att jag föredrar vassle då.

Sen tror jag skillnaden ändå är såpass liten att det inte är något man kan känna av själv.

Postad
Haha sjukt, men intressant.

Dåligt exempel dock, han hade ju för fan BT-tendenser redan när han började med 6% fett. Tyckte han hade riktigt ful kropp. Sen hade han gått upp en massa i vikt i vilket fall mtp hur extremt liten, spinkig och otränad han var när han startade. Gick ju upp rätt mycket i fett med.

jojo, han hade väl gått upp oavsett vad han knaprade, men intressant att se doping från andra sidan än man är van vid. annan dokumentär på ämnet:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=55243562

finns i bättre kvalite på diverse ställen...

Postad
En helt okej dokumentär om steroider (dock väldigt vinklad imo) är Bigger Faster Stronger

http://www.imdb.com/title/tt1151309/

Klicka på heltoks länk. :) Man kan inte låta bli att bli sugen på att kura när man ser den. Men som du säger, jag hade gärna gjort det, men då hade jag rest iväg ett tag. Man märker ganska snabbt på folk som tar roids. Och det är väl inte speciellt accepterat av gemene man.

Postad
Skulle reka EAA FX hos gymvaruhuset.com istället för EsaPro. Nu var den tyvärr slut just nu men är värt att hålla ett öga öppet för istället.

Väldigt mycket billigare, har fått fin kritik för smaken och dessutom ser jag att det är högre proteininnehåll än EsaPro.

Det är i princip bevisat att EAA är klart bättre än vassle om man intar det precis före träning. Andra tidpunkter verkar det så marginellt att jag föredrar vassle då.

Sen tror jag skillnaden ändå är såpass liten att det inte är något man kan känna av själv.

+1 Har letat efter ett bra EAA, ser bra ut.
Postad
+1 Har letat efter ett bra EAA, ser bra ut.

Bästa sajten som finns dessutom. Så löjligt bra priser. Som sagt var just EAAn slut just nu (om man inte vill ha naturell, men vem fan vill det). Tyvärr var även Eiselts Double Pro slut i chokladsmak där :( FML.

Postad

Ohh har de EAA nu också. Gillar verkligen gymvaruhuset och deras egen serie. Deras jordgubbsvassle är nog det godaste som finns. Snabba leveranser också, i.a.f. här nere i Skåne.

Postad

alltså inget jag skriver i din dagbok är varken level eller troll.. tycker du verkar ha koll på träning om jag inte missuppfattat resultaten osv och fråga sorken kom bara för att jag skulle ha tusen frågor åt dig om träning :(

om jag inte minns fel(?) så har du haft problem med att aldrig komma igång riktigt med träningen utan bara kört några få och sedan lagt ner. om så inte var fallet, skit i frågan, om så var, hur fan löste du det eviga problemet?

Postad
Ohh har de EAA nu också. Gillar verkligen gymvaruhuset och deras egen serie. Deras jordgubbsvassle är nog det godaste som finns. Snabba leveranser också, i.a.f. här nere i Skåne.

Är som du kanske har märkt en chokladare. Fortfarande inte hittat ett proteinpulver med jordgubbssmak som jag gillat :( Och då ska vi inte snacka om vanilj...fifan.

Postad
alltså inget jag skriver i din dagbok är varken level eller troll.. tycker du verkar ha koll på träning om jag inte missuppfattat resultaten osv och fråga sorken kom bara för att jag skulle ha tusen frågor åt dig om träning :(

om jag inte minns fel(?) så har du haft problem med att aldrig komma igång riktigt med träningen utan bara kört några få och sedan lagt ner. om så inte var fallet, skit i frågan, om så var, hur fan löste du det eviga problemet?

Aha, kul!

Som med allt annat så behöver man ha målsättningar att sträva efter för att lyckas. Jag kom fram till att det verkligen var dags att fixa min hälsa för att bli "normal" igen (dvs smal, lol). Sedan när jag legat i och tränat tungt nu i vintras så märkte jag att jag började hitta tillbaka till min gamla form styrkemässigt och då i samma veva så kom det upp att KM skulle arrangeras, så jag tänkte varför inte satsa på det då det var lägligt med beachsäsongen. Alltså, träna tungt fram tills nu i mitten av april för att bygga på mig maximalt samtidigt som jag bantar ner mig lite och efter det gå seriöst på deffen för att bli fit inför sommaren. :)

Efter detta vill jag verkligen sträva efter att alltid ha en bra grundfysik för att orka med mig själv. Man mår så himla mycket bättre av att vara ute och röra på sig och äta bra. Jag har även förhoppningar om att kunna delta på JSM i styrkelyft nästa år, om allt funkar bra och jag hittar de resultat jag vill och tror ska kunna gå. Min utvecklingskurva borde vara fortsatt ganska brant, speciellt efter att ha jämfört med min farsa som började styrketräna när han var runt 18 år och som 22-åring vann JSM i stykelyft. Jag verkar ha fått exakt hans gener då jag är byggd likadant och har lika/lätt svårt för vissa övningar.

Så ja, därifrån kommer min motivation nu. Utan klara mål/delmål skulle jag nog ha svårt för att gå in för något seriöst, oavsett vad det gäller, och så funkar nog de flesta skulle jag tro!

Postad

FX är good shit, men se till att läsa på rejält på kolozzeum/body:s forum då kvalitén på deras produkter kan vara så där ibland. Visst, det är svårt att misslyckas med vassle, men t.ex. deras kreatin är värdelöst. Jag har ingen aning om hur deras EAA är men jag tycker det är en relativt billig produkt i vilket fall även ifall man köper Eseilts HydraPro, så jag kör hellre den än att chansa på FX när det gäller en sån produkt som man inte märker av direkt själv vad det ger för resultat.