Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dunno vad skillnaden går mellan "nogrann med table-selection" och bumhunter, men jag ser mig själv i alla fall inte som en bumhunter. Är väl ganska rationellt att inte sitta och mangla regs (som säkerligen är bättre än en själv också) när man spelar över sin comfort zone?

 

Ja absolut, håller med. Det känns dock som det är en ruggigt skör tråd mellan att ha bra table-selection och att kallas för bumhunter, men det är bara min individuella åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facitpuni har droppat facit obv.

 

Man "är" ju knappast en bumhunter bara för att man spelar när det sitter fisk på nl5k/nl10k. Jävligt få som är regs där och det går ju i princip bara games när det sitter nån fisk. Varför man skulle spela längre än tills fisken lämnat bordet på en nivå som 5-10 gånger högre än sin standardnivå mot spelare som oftast är mkt bättre än de på sin standardnivå har jag svårt för att förstå. Variansen är ju inte framsidan med poker direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facitpuni har droppat facit obv.

 

Man "är" ju knappast en bumhunter bara för att man spelar när det sitter fisk på nl5k/nl10k. Jävligt få som är regs där och det går ju i princip bara games när det sitter nån fisk. Varför man skulle spela längre än tills fisken lämnat bordet på en nivå som 5-10 gånger högre än sin standardnivå mot spelare som oftast är mkt bättre än de på sin standardnivå har jag svårt för att förstå. Variansen är ju inte framsidan med poker direkt...

 

Möjligen om man spelar 10x sin nivå. Men finns spelare som typ grindar 2/4 - 3/6 sen huntar dem 5/10 - 25/50. Hatar dem över allt annat på jorden =) Blir sånna games som dör dirrekt när fisken bustar så sjukt frustrerande med alla pisskassa reggs som gör så, blir världens ostabilaste games där man är livrädd att bli stuck eftersom action dör any sec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man gör det på sin standardnivå då ?

 

Så är det egentligen inte helt relevant för den här diskussionen eftersom det inte var det Luppen gjorde och väldigt sällan gör.

 

 

MEN that said, så vill jag ändå inte kalla nån som enbart spelar om det sitter en fisk på bordet för en regelrätt bumhunter. Klart man inte spelar om värdet är dåligt och det bara sitter bra regs, man letar ju efter games där man är +EV. Om man så sedan är det för att det sitter en baddare eller om det sitter ett par dåliga regs spelar mindre roll imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det egentligen inte helt relevant för den här diskussionen eftersom det inte var det Luppen gjorde och väldigt sällan gör.

 

 

MEN that said, så vill jag ändå inte kalla nån som enbart spelar om det sitter en fisk på bordet för en regelrätt bumhunter. Klart man inte spelar om värdet är dåligt och det bara sitter bra regs, man letar ju efter games där man är +EV. Om man så sedan är det för att det sitter en baddare eller om det sitter ett par dåliga regs spelar mindre roll imo.

 

Man bör väl möta motståndare så ofta man bara kan som man har +EV på och undvika dom som har edge på en själv så ofta man kan. Är det inte det bumhunters gör? Det låter inte som några idioter iallafall. Möjligtvis fegt och inte så utvecklande, men inte idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör väl möta motståndare så ofta man bara kan som man har +EV på och undvika dom som har edge på en själv så ofta man kan. Är det inte det bumhunters gör? Det låter inte som några idioter iallafall. Möjligtvis fegt och inte så utvecklande, men inte idiotiskt.

 

Jag har väl inte direkt påstått att det är idiotiskt heller, däremot är det inte speciellt gynnsamt för pokern eller framför allt pokerekonomin men det skiter nog de flesta i (jag inkluderad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl inte direkt påstått att det är idiotiskt heller, däremot är det inte speciellt gynnsamt för pokern eller framför allt pokerekonomin men det skiter nog de flesta i (jag inkluderad).

 

Jag tror inte pokerindustrin skulle vara i någon fara direkt. Men om det nu skulle vara ett problem så skiter nog alla i det ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De jag är lite facinerad över är att bumhunters lyckas läsa av så sjukt snabbt att de inte har +ev. De räcker för väldigt många med 1-2 sekunder och inte en enda hand spelad. De tycker iaf jag är ganska bra gjort!

 

köper någon in fullt alternativt slår upp första knapp så äre sit-out asap, på CarlDenStores vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt det ens.. jag har försökt med att köpa in nåt udda belopp o limpa in knappen... men de sitter fan ute ändå.

 

Professionella bumhunters kanske andvänder google för att se FI har postat händer för analys på diverse forum, och på så vis få ett hum om att det är fisk eller inte. Sjuka är dem iallafall :shock:

 

Mina kvalificerade gissningar angående den saken brukar visa sig stämma till säkert över 95% i alla fallen. Jag bryr mig inte om jag missar 5% potientiella fiskar på det.

 

Plocka ner dem resterande 5procenten på magkänslan annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...