Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Så du har fortfarande 100% allokerat i depån men till 40% nettoexponering? Så över tid kommer du alltså få 40*0,07/100 = 2,8% i avkastning.

 

Jag är också feg och GILLAR pengar så följer ditt råd.

 

Iallafall i perioder då det är Lotto och ingen har en jävla janne att väga in alla parametrar som påverkar varandra. Framförallt för oss som har stora vinster liggande i våra depåer som vi inte vill skatta av allt men ändå inte vill sitta och förlora pengar på existerande kapital.

 

Christer Gardell sa en sak under Lehman krashen som var ganska sund och det var att allt skulle frysas för att ge tid till analyser och eftertanke.

 

Flock beteendet går inte att förutse i de perioder vi upplever just nu. Dvs de kortsiktiga scenarion som uppstår. Ingen har nytta av gamla erfarenheter från tider då ramarna såg annorlunda ut för de kortsiktiga utfallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket lag är bäst i sc2? Svaret är väl att alla är lika bra på sina egna sätt antar jag och det ena passar bättre att möta än de andra. Vilka föredrar ni?

 

Har ni en plats ledig i något game så skulle det vara kul att få vara med nångång även om jag antagligen är väldigt kass jämfört med herrskapet här. Jag nickar RDawkinz om någon är intresserad.

 

Har blivit snabbt beroende av det (tyvärr) ... :)

 

GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket lag är bäst i sc2? Svaret är väl att alla är lika bra på sina egna sätt antar jag och det ena passar bättre att möta än de andra. Vilka föredrar ni?

 

Har ni en plats ledig i något game så skulle det vara kul att få vara med nångång även om jag antagligen är väldigt kass jämfört med herrskapet här. Jag nickar RDawkinz om någon är intresserad.

 

Har blivit snabbt beroende av det (tyvärr) ... :)

 

GG

 

Hehe "vilket lag är bäst" ras heter det:)

 

jag är värsta nooben på SC2 men spelade endel Broodwar och där var det kartorna snarare än raserna som avgjorde vem som hade fördel. kartor med kort bit att gå till varandra och smala passager gynnade Terran då de rör sig långsamt. och kartor med lång väg att gå till varandra och breda passager gynnade Zerg då de kan multiexpa ostört och anfalla terran från fler håll osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS-

imo ska du gå protoss. totalt noobvänligaste rasen.

 

starterna -_-

 

Mot zerg:

Träna in att blocka med 1 zealot i rampen(med pylon+gateway) om det finns en sådan, sätt den på hold, härefter kan du bygga 1 sentry för ytterligare def med range dmg samt med bästa spellen i spelet "force fields" härifrån går det att sedan gå en massa olika vägar, alla lika noobvänliga.

 

Mot terran: rusha bara en stalker så bara snabbt du kan, skippa zealoten.

 

Sedan kan du välja mellan:

 

--- 4 warpgate pushen. Dödar allt upp till gold handlöst.

--- rusha voidray, dödar allt upp till gold handlöst.

 

Lär du dig lite grundläggande micro(1 zealot att blocka med eller två, nån stalker samt sentry bakom) så är det ingen risk att nån knallar in o dödar dig innan du har skaffat det du vill.

 

Lär du dig bara dom här base-stratsen, så kan du välja vilken du ska gå beroende på maplayout och så, glöm inte att ta med dig en arbetare om du går warpgate pushen och bygg pylons eftersom så du kan warpa in alldeles utanför fighten. Macromässigt är det inte mycket du kan faila på då det endast handlar om chronoboost, chronoboosta arbetare i början sedan chronoboostar du techen till warpgates. Profit

 

edit: macro med zerg är överlägset tuffast imo, där skall du hela tiden injecta larvas med dina queens, hela tiden pusha creep tumours. Otroligt mekaniskt krävande ras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussar på det luppen säger, går dock inte att dra några växlar av vilka som vunnit senaste tävlingarna, handlar om spelarna och metagame typ. Om du lär dig macroa som en galning med zerg kommer du komma jävligt långt. En zerg som drönar och har lite mapcontrol rullar över en medioker terran varje dag då det är lättare att attackmova lings och banelings o kasta nån fungal då och då än att leapfrogga tanks och splitta marines samt droppa överallt. GO ZERG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS-

imo ska du gå protoss. totalt noobvänligaste rasen.

 

starterna -_-

 

Mot zerg:

Träna in att blocka med 1 zealot i rampen(med pylon+gateway) om det finns en sådan, sätt den på hold, härefter kan du bygga 1 sentry för ytterligare def med range dmg samt med bästa spellen i spelet "force fields" härifrån går det att sedan gå en massa olika vägar, alla lika noobvänliga.

 

Mot terran: rusha bara en stalker så bara snabbt du kan, skippa zealoten.

 

Sedan kan du välja mellan:

 

--- 4 warpgate pushen. Dödar allt upp till gold handlöst.

--- rusha voidray, dödar allt upp till gold handlöst.

 

Lär du dig lite grundläggande micro(1 zealot att blocka med eller två, nån stalker samt sentry bakom) så är det ingen risk att nån knallar in o dödar dig innan du har skaffat det du vill.

 

Lär du dig bara dom här base-stratsen, så kan du välja vilken du ska gå beroende på maplayout och så, glöm inte att ta med dig en arbetare om du går warpgate pushen och bygg pylons eftersom så du kan warpa in alldeles utanför fighten. Macromässigt är det inte mycket du kan faila på då det endast handlar om chronoboost, chronoboosta arbetare i början sedan chronoboostar du techen till warpgates. Profit

 

edit: macro med zerg är överlägset tuffast imo, där skall du hela tiden injecta larvas med dina queens, hela tiden pusha creep tumours. Otroligt mekaniskt krävande ras.

 

+1 att Protoss är noobvänligaste rasen. men svåraste rasen att spela tkr jag är Terran och inte Zerg.

För att ta sig förbi Gold league med P behöver man bara micro, eftersom unitsen tål så mkt är det viktigare att uppgradera dem än satsa på en bra pump (macro).

Z kräver i stortsett bara bra pump, unitsen tål inte så mkt och kostar inte så mkt heller. T däremot kräver både micro Och macro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rank 1 i master här i både 2on2 och 3on3 så jag spelade . Många månader sen nu. Jag var dock cpkass mot för mina teammates som carryade mig :) har dock en liten minibrag , nitat sjow och luhrmann i 2on2 ;) då var vi nöjda!

 

 

Jag har bara en växel i det spelet, 3warpgates -> 1robo går på sen får man omvärdera(bli åtsagd vad man ska bygga) om man inte vann direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidrigt sugen på att börja samla på nåt...

 

Vill minnas att du i våras började bevandra dig i vinernas värd. Har själv börjat fundera på att samla viner, känns som om man inte kommer ångra det om 10-20-30 år...

Kanske inte så jävla hårdrock men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, spelar det någon roll om han har vunnit några matcher mot P i gsl?

 

Han är ett bra exempel på hur zvp fungerar. Visst kändes zvp som en svår matchup inledningsvis, huvudsakligen pga 4gaten och dess effektivitet och hur man som z alltid fick förbereda sig mot en 4gate som inte alltid dök upp. Nu är den något nerfad och på laddern var det ett tag sedan någon faktiskt gick 4gate mot mig (top diamond), och metagamet har absolut utvecklats till zergs fördel. Folk har lärt sig att vara aktivare med overlords och börjat hitta builds som slår bra timings mot ex snabbexp p, även lingcounter, infestors och banedrops har hjälpt oerhört mycket för zvp. Visst kommer det alltid vara trixigt att ta sig igenom en 200/200 toss, målet som zerg är dock att aldrig låta honom ta sig dit. Även IdrA visa fina skills i mlg mot MC, där han visade hur effektiva drops mot toss verkligen är. I nuläget tycker jag att zvp är den lättaste matchupen för zerg.

 

edit: Kika Losira v Alicia så fattar nog de flesta vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...