Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Dök med läckande torrdräkt (7 grader på botten ähähähähä) och dränkt ombyte (spöregn på ytan. Det bildades en liten bäck rakt igenom min väska) igår. Var så kall som man kan bli och idag är jag så sjuk som man kan bli. Nu blir det mao hardcore kurering inför midsommar.

 

Tips utöver det vanliga med massa vitaminer, vila och hålla sig någorlunda varm? Vitlök? Whisky? Magiska piller? Känns lite sent för att mangla esberritox + echinaguard iaf

 

Är inte speciellt snorig/hostig, men halsen gör rätt ont när jag sväljer och jag har en schysst feber. Helpz plx

 

Febern borde lägga sig till midsommar. I övrigt tror jag att vila och vätska är en svårslagen kombo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dök med läckande torrdräkt (7 grader på botten ähähähähä) och dränkt ombyte (spöregn på ytan. Det bildades en liten bäck rakt igenom min väska) igår. Var så kall som man kan bli och idag är jag så sjuk som man kan bli. Nu blir det mao hardcore kurering inför midsommar.

 

Tips utöver det vanliga med massa vitaminer, vila och hålla sig någorlunda varm? Vitlök? Whisky? Magiska piller? Känns lite sent för att mangla esberritox + echinaguard iaf

 

Är inte speciellt snorig/hostig, men halsen gör rätt ont när jag sväljer och jag har en schysst feber. Helpz plx

 

Standard funkar bäst. Redig whiskyfylla dödar det mesta. Snorstora mängder med c-vitamin för den underbara placeboeffekten. Dessutom funkar strepsils rätt bra mot halsont

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dök med läckande torrdräkt (7 grader på botten ähähähähä) och dränkt ombyte (spöregn på ytan. Det bildades en liten bäck rakt igenom min väska) igår. Var så kall som man kan bli och idag är jag så sjuk som man kan bli. Nu blir det mao hardcore kurering inför midsommar.

 

Tips utöver det vanliga med massa vitaminer, vila och hålla sig någorlunda varm? Vitlök? Whisky? Magiska piller? Känns lite sent för att mangla esberritox + echinaguard iaf

 

Är inte speciellt snorig/hostig, men halsen gör rätt ont när jag sväljer och jag har en schysst feber. Helpz plx

 

Nu är jag ute på djupt vatten, men du blev nerkyld och din kropp reagerar på det, det borde ju inte vara så att du är förkyld?

 

Förkylning är ju ett virus, och virus uppkommer väl inte på grund av kyla? Hur korrelerar förkylning och kyla?

 

Om det inte är ett virus borde inte Whisky och magiska kurer utöver vila och värme hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ni har ju säkert ett par tusen sc2 games i er antar jag? Det verkar som ni kör mestadels 1v1 2v2, själv kör jag 4v4 för känns som det var lite mer underhållning i det men jag kanske har fel:)

 

har bara spelat 200 games men jag förstår inte en sak. Hur fan hinner ni bygga saker, expanda, göra massa annat medan ni rushar eller kontrollerar en attack? jag tycker min simultanförmåga är ganska bra (sen pokern) men jag förstår inte hur man ska göra åt det där. Är det 1000 intränade hotkeys som helt enkelt gäller?

 

har testat alla raserna och tycker Z är svårast, sen T & sen P.

 

Vad ska man göra åt dessa reaper-rushar som dödar hela ens ekonomi? känns svårt och kontrollera sin ingång och samtidigt ha skydd mot dom här reaper-rusharna, vad gör ni åt det?

 

(förstår det är halvtiltande att försöka prata sc2 som pro till en noob:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reaper rushen är nog lättast stoppa med protoss. Tänk/kolla bara in den snabbaste stalker builden som finns, det är standard öppning mot terran för övrigt då stalkers är jävligt stabil mot just marrar/reapers då man inte har zealot charge på ett bra tag. Räcker med att du får upp en stalker snabbt i starten, ställ den vid den klippa de kommer komma upp alternativt vid mineralerna om du är riktigt kass :)

 

Hotkeys gäller ja, satsa på toss som kräver minst macro. Enda du behöver tänka på för att spela semioptimalt på macrofronten där är att inte sitta på 200/200 i chrono boost, och pylons.. pylons pylons pylons.

 

Noobvänligt tips är att om du ser proffsen köra med t.ex. (nu skjuter jag bara ut siffror för att ha ett exempel) 5 warpgates/1 robo/stargate med 1 main+exp igång är att kötta upp ett par st warpgates till :). Dom kan hålla sig med lägre antal för att dom är och chronoboostar warpgatesen emellanåt/robotics bay och hela tiden bygger gubbar direkt cooldownen e borta, du kommer antagligen inte kunna göra det så då skadar det inte med några fler så du ser till att hålla ekonomin nere... Ingen höjdare sitta på 2k/2k åså steamrollar fienden dig, då hade man kunnat göra jävligt mkt åt det :)

 

samma sak gäller om du kanske inte alls går warpgate units den matchen, har du kass macro kosta på dig en unit-byggnad till eller två. Det bär sig, detta är ju med förutsättningen att du inte är kass på pumpa arbetare vilket är det absolut viktigaste i spelet.

 

/rant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ni har ju säkert ett par tusen sc2 games i er antar jag? Det verkar som ni kör mestadels 1v1 2v2, själv kör jag 4v4 för känns som det var lite mer underhållning i det men jag kanske har fel:)

 

har bara spelat 200 games men jag förstår inte en sak. Hur fan hinner ni bygga saker, expanda, gör massa annat medan ni rushar eller kontrollerar en attack? jag tycker min simultanförmåga är ganska bra (sen pokern) men jag förstår inte hur man ska göra åt det där. Är det 1000 intränade hotkeys som helt enkelt gäller?

 

har testat alla raserna och tycker Z är svårast, sen T & sen P.

 

Vad ska man göra åt dessa reaper-rushar som dödar hela ens ekonomi? känns svårt och kontrollera sin ingång och samtidigt ha skydd mot dom här reaper-rusharna, vad gör ni åt det?

 

Handlar bara om att nöta games och förstå lite basic grejer. Lär dig att macroa bra så har du kommit extremt långt. Du behöver inte vara titta i din bas för att bygga gubbar, det gör du genom att binda dina produktionsbyggnader till hotkeys. Säg att jag går en standard marine tank medivac build, när jag är ute och attackerar/expar/harassar så har jag alla commandcenters bindade till 5, min main-cc till 6 och mina baracker, factories och starports bindade till 4. Hela tiden har jag i åtanke att trycka:

 

5-s-s-s-s(scvs)

4-aaaaaaaaaaaaa(marines)-TAB-ss(tanks)-TAB-dd(medivacs)

 

När det behövs trycker man 6-6 och bygger supply depots.

 

När du gör detta med ett ok antal produktionsbyggnader och fortf har mineraler över är det dags att expa igen.

 

För de andra raserna är det lite annorlunda macro men tänket är detsamma. Micro kommer med tiden, satsa på att lära dig att macroa som en gud så kommer du vinna väldigt mycket matcher. Allt eftersom du lär dig det så kan du experimentera med ballt micro. Och försök hela tiden att göra allt lite lite snabbare.

 

Angående reaperrushes så är det träning och positionering som krävs. Ställ queens/roaches rätt. Positionera overlords så du har koll på var hans reapers entrar basen. Detta är extra viktigt om du inte har roaches utan lings och försöker på dig en surround. Sprid creep i basen också, och bygg typ spawningpool/evochamver/roachwarren bakom din mineralline så han inte kan springa bakom. Smäll upp en spine crawler eller två om du känner dig mer bekväm med det.

 

Som protoss så är det bara att positionera byggnader rätt så han inte kan lattja runt hur mycket som helst och ha några stalkers i minerallinen.

 

Som terran räcker ett gäng marines och en tank. Eventuellt en välplacerad bunker. Blocka även här av med depots osv.

 

Och HELA tiden ha koll på minimapen.

 

Hoppas det hjälper! GG-WAAAAH

 

Mvh

 

Nörd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela mer 1v1 så kommer en högre apm* naturligt om du går in för att utveckla dig.

 

*actions per minute

 

Tjena Jon. Vad är poängen med att skriva förkortningar när du ändå kör en asterix och till denna en förklaring utav förkortningen? Tar inte det längre tid samt får dig att verka pretto och korkad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Jon. Vad är poängen med att skriva förkortningar när du ändå kör en asterix och till denna en förklaring utav förkortningen? Tar inte det längre tid samt får dig att verka pretto och korkad? :)

 

Tycker det är snällt av Jon att utbilda oss som inte vet vad apm och liknande uttryck verkligen betyder. Däremot tycker jag att det du håller på med är slöseri med tid och lite töntigt. Ta inte in diskussionen på fel spår nu utan fyll i ifall du har något att dela med dig av. Sedan kan det även vara så att Jon bara skrev apm till en början och insåg att alla faktiskt inte förstår vad det betyder. Då är det snällt av honom att gå in och korrigera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...