GG Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Hint: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Hint: Slogs just av den rätt sjuka insikten att pinnen = DaPine87, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Hint: Slogs just av den rätt sjuka insikten att pinnen = DaPine87, eller? hint: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Brorsan tar studenten nästa vecka. Tänkte klä mig i en ljusgrå kostym och känner att det skulle vara jävligt snyggt med svart slips till den och en ljus skjorta. Men enl många är de ju ban på svart slips till allt utom begravning, andra säger att vit slips gäller till begravning osv. Vad gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Brorsan tar studenten nästa vecka. Tänkte klä mig i en ljusgrå kostym och känner att det skulle vara jävligt snyggt med svart slips till den och en ljus skjorta. Men enl många är de ju ban på svart slips till allt utom begravning, andra säger att vit slips gäller till begravning osv. Vad gäller? Använd vad du vill imo. Vit slips bärs afaik av nära anhöriga på begravning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Dehman, går rykten om att du har en rungoodplaylist som är någonting utöver det vanliga? Vore tacksam om du kunde posta den här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Brorsan tar studenten nästa vecka. Tänkte klä mig i en ljusgrå kostym och känner att det skulle vara jävligt snyggt med svart slips till den och en ljus skjorta. Men enl många är de ju ban på svart slips till allt utom begravning, andra säger att vit slips gäller till begravning osv. Vad gäller? Svart slips och svart kostym går som sagt bort om det inte är begravning. Ljusgrå kostym är riktigt snyggt och du kan ju fortfarande välja en mörk slips som inte är svart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Svart kostym duger i de flesta sammanhang, såväl till bröllop som begravning men svart och vit slips bärs endast vid begravning. En tumregel är att skjortan är ljusare än kostymen som är ljusare än slipsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 31 Maj , 2011 Rapport Share Postad 31 Maj , 2011 Smal svart slips funkade ju till annat än begravning tills för bara nåt år sen. Men sen dödade ZemleMåns den! :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Vid en begravning bärs mörk kostym av manliga begravningsgäster, med svart slips till vit skjorta. Vit slips (fortfarande till vit skjorta) bärs i vissa delar av Sverige av manliga närstående. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Vid en begravning bärs mörk kostym av manliga begravningsgäster, med svart slips till vit skjorta. Vit slips (fortfarande till vit skjorta) bärs i vissa delar av Sverige av manliga närstående. Lol Antar att wikiförfattaren inte är särskilt påläst. Grunden är att ALLA manliga närstående(syskon,make,barn mm) bär vit slips till vit skjorta med svart kostym. Alla övriga bär svart slips. På senare år har alla klädkoder luckrats upp och man kan bära både vit och svart slips i helt andra sammanhang, samma sak gäller på begravningar där det inte längre anses udda om man avviker från gällande klädkod. Som sidenote bar Beckham vit slips som fashionstatement för ett gäng år sen och svart slips blev poppis för dryga 5-6 år sen och kunde bäras av alla oavsett tillfälle. Reservoir dogs var lite av en trendsättare vad gäller detta mode som också innefattade oknäppt fluga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Lol Antar att wikiförfattaren inte är särskilt påläst. Grunden är att ALLA manliga närstående(syskon,make,barn mm) bär vit slips till vit skjorta med svart kostym. Alla övriga bär svart slips. Så har jag alltid lärt mig att det är och på de (tack och lov) få begravningarna jag har varit på har det varit så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Det är en studentmottagning. INGEN kommer ifrågasätta ditt val av färg på slips. Svart slips imo... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Vit slips lär nog rätt många kunna rycka på ögonbrynen åt om man dyker upp med till vit skjorta i andra fall än begravningar. I dagens läge tror jag däremot att vit slips till svart skjorta, samt svart slips funkar i nästan alla lägen där slips ska bäras utom i vissa mer konservativa sammanhang. Ha koll på vad som är optimalt så vet ni vilka avsteg som kan göras utan att det blir fel NINJAEDIT: Herr Vegas sa typ det jag ville säga utan att ordbajsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Svart fluga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Då kör jag svart slips, ty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Det är sommar, på med shorts och skjorta! Barfota är en bonus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 katten 10000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Det är sommar, på med shorts och skjorta! Barfota är en bonus grattis till årets sommarbilder på fejjan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Det är sommar, på med shorts och skjorta! Barfota är en bonus Lantismedaljen 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Lantismedaljen 2011 borde väl vara okej ifall man har uppvikta armar eller bekräftar jag min stämpel som bonde nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Dehman, går rykten om att du har en rungoodplaylist som är någonting utöver det vanliga? Vore tacksam om du kunde posta den här.. Måste vara denna isf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 borde väl vara okej ifall man har uppvikta armar eller bekräftar jag min stämpel som bonde nu? hehe, barfota fäller det definitiva avgörandet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 borde väl vara okej ifall man har uppvikta armar eller bekräftar jag min stämpel som bonde nu? Har man någonsin bara en skjorta och inte uppvikta ärmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 1 Juni , 2011 Rapport Share Postad 1 Juni , 2011 Måste vara denna isf lets try! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts