Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är något de kan skriva för att få erbjudandet att låta bättre för en väldigt ringa kostnad.

"Du får även 6st exlusiva tärningar för craps och andra tärningsspel! Bättre kan det inte bli! SLÅ TILL IDAG!"

Sen finns det väl säkert några pokerspelare som även spelar diverse tärningsspel och uppskattar extragrejerna.

Postad
Om man är en kass pokerspelare som inte kan fatta intelligenta beslut kan man ju allt slå tärning om besluten vid bordet!!!

Jag har faktiskt testat detta med viss framgång (FL). Jag slog en tärning inför varje hand, när det blev en 6:a 2ggr irad så körde jag handen med raise knappen intryckt hela vägen oavsett kort. Detta gör motspelarna ganska perplexa när man uppträder som en total galning då och då. Man får rätt bra betalt när man sitter med nötterna.

Postad

Det är ju samma tillverkare till många av väskorna, jag har bara sett ett fåtal variationer. Tillverkarna i kina är väl inte så insatta och tror att vi har användning för tärningarna, eller så hade de kanske en gammal tärningsmaskin över? :P

Postad

Extra slumpgeneratorer är ju alltid bra att ha, det är något extra man kan gambla på. Bara att låta proppbetsen fara. Var lite kreativa för sjutton!

Men EROTIKEN då !!! Har ni missat det !!

Inte så kreativa.

Postad
Har alltid undrat varför det ofta följer med tärningar när man köper boxar med pokerkort och marker. Nån som vet vad det beror på?

Jag hoppas att du skämtar? Jag hoppas att alla som svarat på denna tråd skämtar.

För er som inte begriper har jag två ledtrådar:

Luke Rhinehart och Diceman

Postad

[OT] Kollade precis på den i bokhandeln, är den bra eller? [/OT]

Jag tycker inte att man kan prata om den i termer som "bra" eller "dålig". Det är som att fråga om Bibeln eller Koranen är bra.

Den är sanningen. Luke har visat oss vår väg, gett oss vårt liv och blivit vår fader.

In the beginning was Chance, and Chance was with God and Chance was God. He was in the beginning with god. All things were made by chance and without him was not anything made that was made. In chance was life and the life was the light of men. There was a man sent by chance, whose name was Luke. (från The book of Die)

Postad

Förmodligen den konstigaste bok jag läst, näst efter dårarnas sammansvärjning. Bra...nja, mest jobbiga vibbar från 70-talet.

För att nu få in poker i detta så fick faktiskt tärningsmannen par i damer vid något tillfälle.

Postad

Förmodligen den konstigaste bok jag läst... Bra...nja, mest jobbiga vibbar från 70-talet....

.

Jag vet att alla inte kan se sanningen. Det kommer alltid att finnas vilsna får. Men jag lovar dig att det inte är för sent, jag lovar dig att du fortfarande kan hitta vägen, sanningen och livet.

Postad

MYCKET intressant bok. Finns på cdon.com i pocketvariant för 37:-, men de har oxå ett nytryck som kom förra månaden som är inbundet för 151:-