Gå till innehåll

Vi har en mullvad/angivare bland oss. Vad tycker vi om det?

Cyntax

Recommended Posts

• Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns minst en mullvad här på forumet som tipsar SKV om pokerspelare som lirar på bl.a. PokerStars och inte skattar för sina vinster.

Mullvaden (den som jag vet vem det är) loggar dagböcker och bloggar. Han tar också reda på personens riktiga namn (inte så svårt då han är ganska känd och kompis med flera här) och där efter gör han en anmälan till SKV.

Men.. jag har ju också mullvader på SKV... så jag vet iaf vem en (han) är!

Ni är varnade ... mullvaden (xxxxx) är varnad. Vi vet vem du är! :twisted:

/Cyntax

fotnot: Ja, jag vet att man ska betala skatt för vissa pokervinster. Men tjallare/angivare står inte högt på min julklappslista.

Vad exakt är poängen med tråden överhuvudtaget om du inte tänker tala om vem det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, om det är ens jobb är det givetvis moraliskt korrekt. samma sak med att stena kvinnor som blivit våldtagna, är det ens jobb så är det...

Fast att börja snacka moral här blir väl ganska...meningslöst. Visst, är man frihetssinnad kan man ju fördöma angiveriet, men folk som vill ha "gratis" sjukvård, skola, omsorg o.s.v. borde antingen 1. hylla tjallaren eller 2. kolla sig i spegeln ordentligt.

Någon måste ju påpeka hyckleriet, liksom...

Länk till kommentar

Fast att börja snacka moral här blir väl ganska...meningslöst. Visst, är man frihetssinnad kan man ju fördöma angiveriet, men folk som vill ha "gratis" sjukvård, skola, omsorg o.s.v. borde antingen 1. hylla tjallaren eller 2. kolla sig i spegeln ordentligt.

Någon måste ju påpeka hyckleriet, liksom...

Eller ändra lagen?

Länk till kommentar

Om du menar ändra lagen som i "slopa välfärds- och bidragsapparaten", absolut.

Om du menar ändra lagen som i "alla andra ska sponsra mig, men det jag gör ska vara skattefritt", då blir man ju lite illamående.

Tror mer att problemet är att om en MTT-spelare, på icke-EUsajt, under ett år har en ROI på 10% så går han back när han skall betala 30% på vinsterna. Skulle vara mycket mer vettigt om han kunde dra av för inköp, på samma sätt som kapital deklareras.

Länk till kommentar

Agree, jag betalar gladeligen en rimlig nettoskatt. Bruttoskatt är i praktiken ett pokerförbud, och det tar jag mig friheten att överskrida. Vi behöver inte ta till Cleburnes argument i detta fall. I andra fall, där skatten är rimlig och tas på en nettovinst, så håller jag med honom.

Länk till kommentar

Av principskäl tycker jag självklart att det vore fel att lyncha någon som rapporterar demokratiskt beslutade lagbrott.

Schysst av Cyntax att varna alla. Förstår mej inte på dom som tycker Cyntax inlägg var helt meningslöst eftersom han inte outar angivaren. Vad spelar det egentligen för roll VEM det är? Nu är alla varnade och vet att resultatbrag antagligen är någon riskablare än vi tidigare trott, även om det självklart knappast kan komma som någon nyhet. Wp Cyntax.

Länk till kommentar

Tror mer att problemet är att om en MTT-spelare, på icke-EUsajt, under ett år har en ROI på 10% så går han back när han skall betala 30% på vinsterna. Skulle vara mycket mer vettigt om han kunde dra av för inköp, på samma sätt som kapital deklareras.

See my sig. ;-)

Känns lite som att försöka spackla över mögel. Ruttet ska rivas IMO, och systemet är ruttet.

Länk till kommentar

Agree, jag betalar gladeligen en rimlig nettoskatt. Bruttoskatt är i praktiken ett pokerförbud, och det tar jag mig friheten att överskrida. Vi behöver inte ta till Cleburnes argument i detta fall. I andra fall, där skatten är rimlig och tas på en nettovinst, så håller jag med honom.

Men där snubblar du ju på subjektiviteten. Om du har rätt att avgöra vad som är rimligt (i det här fallet att skatta mer än vinsten, Astrid Lindgren anyone?) så måste ju alla andra också ha samma rätt.

Jag anser t.ex. att det är orimligt att tvingas betala typ 80 % (lågt räknat) i skatt, men om jag skulle vägra pynta så skulle ju du och resten av alla som röstar för förtryck använda våld för att 1. sno pengarna ändå och 2. möjligtvis spärra in mig.

Och nu är det väl så att inte en enda person har utsatts för verklig bruttobeskattning av pokervinster. Några har fått skatta för riktiga storvinster, men vad jag vet har exakt noll personer tvingats skatta mer än deras sammanlagda vinst. Eller?

Länk till kommentar