Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Alla blattar går fria imo, för vi har egna problem o vill inte gärna synas hos myndigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 ge oss lite ledtrådar nu cyntax! Geewhiz förslag är ju golden, måste bara kunna narrow it down a bit först. Jag är lite nyfiken på om han har skrivit i den här tråden, vet att om jag skulle vara en sån fitta skulle jag gjort det iaf *skriver i tråden innan cyntax svarar* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tycker vi ringer Cyntax och begär ett svar. Inte mer än rätt imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ni kan sluta skicka PM till mig btw och be mig ta bort dagböcker, jag är inte moderator längre, sedan flera månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Det finns minst en mullvad här på forumet som tipsar SKV om pokerspelare som lirar på bl.a. PokerStars och inte skattar för sina vinster. Mullvaden (den som jag vet vem det är) loggar dagböcker och bloggar. Han tar också reda på personens riktiga namn (inte så svårt då han är ganska känd och kompis med flera här) och där efter gör han en anmälan till SKV. Men.. jag har ju också mullvader på SKV... så jag vet iaf vem en (han) är! Ni är varnade ... mullvaden (xxxxx) är varnad. Vi vet vem du är! /Cyntax fotnot: Ja, jag vet att man ska betala skatt för vissa pokervinster. Men tjallare/angivare står inte högt på min julklappslista. Vad exakt är poängen med tråden överhuvudtaget om du inte tänker tala om vem det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Vad exakt är poängen med tråden överhuvudtaget om du inte tänker tala om vem det är? varna folk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 varna folk? och golaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Alla blattar går fria imo, för vi har egna problem o vill inte gärna synas hos myndigheter. Haha, den som ändå vore blatte fakedit: fuck Jello. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 I would hit it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 b-o-m-a-n comprende? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 ja, om det är ens jobb är det givetvis moraliskt korrekt. samma sak med att stena kvinnor som blivit våldtagna, är det ens jobb så är det... Fast att börja snacka moral här blir väl ganska...meningslöst. Visst, är man frihetssinnad kan man ju fördöma angiveriet, men folk som vill ha "gratis" sjukvård, skola, omsorg o.s.v. borde antingen 1. hylla tjallaren eller 2. kolla sig i spegeln ordentligt. Någon måste ju påpeka hyckleriet, liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Fast att börja snacka moral här blir väl ganska...meningslöst. Visst, är man frihetssinnad kan man ju fördöma angiveriet, men folk som vill ha "gratis" sjukvård, skola, omsorg o.s.v. borde antingen 1. hylla tjallaren eller 2. kolla sig i spegeln ordentligt. Någon måste ju påpeka hyckleriet, liksom... Eller ändra lagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Eller ändra lagen? Om du menar ändra lagen som i "slopa välfärds- och bidragsapparaten", absolut. Om du menar ändra lagen som i "alla andra ska sponsra mig, men det jag gör ska vara skattefritt", då blir man ju lite illamående. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Om du menar ändra lagen som i "slopa välfärds- och bidragsapparaten", absolut. Om du menar ändra lagen som i "alla andra ska sponsra mig, men det jag gör ska vara skattefritt", då blir man ju lite illamående. Tror mer att problemet är att om en MTT-spelare, på icke-EUsajt, under ett år har en ROI på 10% så går han back när han skall betala 30% på vinsterna. Skulle vara mycket mer vettigt om han kunde dra av för inköp, på samma sätt som kapital deklareras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Agree, jag betalar gladeligen en rimlig nettoskatt. Bruttoskatt är i praktiken ett pokerförbud, och det tar jag mig friheten att överskrida. Vi behöver inte ta till Cleburnes argument i detta fall. I andra fall, där skatten är rimlig och tas på en nettovinst, så håller jag med honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Av principskäl tycker jag självklart att det vore fel att lyncha någon som rapporterar demokratiskt beslutade lagbrott. Schysst av Cyntax att varna alla. Förstår mej inte på dom som tycker Cyntax inlägg var helt meningslöst eftersom han inte outar angivaren. Vad spelar det egentligen för roll VEM det är? Nu är alla varnade och vet att resultatbrag antagligen är någon riskablare än vi tidigare trott, även om det självklart knappast kan komma som någon nyhet. Wp Cyntax. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alfredo__ Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Riktigt dåligt gjort av Cyntax att inte outa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sorkoas Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 b-o-m-a-n comprende? GJ! langa starsnick så du kan belönas nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Kan väl om inte annat outa den som blivit outad hos skatteverket så kan man börja ringa in de som hatar honom. I brist på annat måste man anta att det är staahla som vill ha igång lite intriger bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tror på Ferna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tror på Ferna "(inte så svårt då han är ganska känd och kompis med flera här)" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tror mer att problemet är att om en MTT-spelare, på icke-EUsajt, under ett år har en ROI på 10% så går han back när han skall betala 30% på vinsterna. Skulle vara mycket mer vettigt om han kunde dra av för inköp, på samma sätt som kapital deklareras. See my sig. Känns lite som att försöka spackla över mögel. Ruttet ska rivas IMO, och systemet är ruttet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Agree, jag betalar gladeligen en rimlig nettoskatt. Bruttoskatt är i praktiken ett pokerförbud, och det tar jag mig friheten att överskrida. Vi behöver inte ta till Cleburnes argument i detta fall. I andra fall, där skatten är rimlig och tas på en nettovinst, så håller jag med honom. Men där snubblar du ju på subjektiviteten. Om du har rätt att avgöra vad som är rimligt (i det här fallet att skatta mer än vinsten, Astrid Lindgren anyone?) så måste ju alla andra också ha samma rätt. Jag anser t.ex. att det är orimligt att tvingas betala typ 80 % (lågt räknat) i skatt, men om jag skulle vägra pynta så skulle ju du och resten av alla som röstar för förtryck använda våld för att 1. sno pengarna ändå och 2. möjligtvis spärra in mig. Och nu är det väl så att inte en enda person har utsatts för verklig bruttobeskattning av pokervinster. Några har fått skatta för riktiga storvinster, men vad jag vet har exakt noll personer tvingats skatta mer än deras sammanlagda vinst. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Lite som att släppa in en katolsk präst på ett dagis och sedan debattera om vem det är som förgripit sig på barnen... det här är ju ett typiskt paradnummer signerat vår vän Klyka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts