Gå till innehåll

Anfall är bästa försvar?


TRD

Recommended Posts

Stämmer detta?

 

Låt oss säga att du har kostymklädda ;-) och X-antal outs för flush Efter floppen. Bättre att Betta än att checka för att minimera en större bluffbett och bli tvingad till fold?

 

Jag känner att ibland är anfall bästa försvar i sådana situationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att du på floppen har 2 outs för flush.

 

huh?

 

Eftersom du har 50 % att sätta flushen så är det ju bara att beta järnet.

 

wtf?

 

Fis stackar måste vara djupa för att du ska ha odds att gå allin här.

 

eh?

 

Förvirrad, upplys mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar, och ja mot fisken kan det funka.

 

Säg att jag har dåliga odds i en pot, istälet för att checka den gör jag då ett mini-bet för att minimera att fisken inte bluffar den eller bettar en svag hand, utan att han bara synar. På så sätt får jag odds.

 

Detta funkar ibland mot svaga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fis stackar måste vara djupa för att du ska ha odds att gå allin här.

 

eh?

 

Förvirrad, upplys mig.

 

 

Det jag, kanske lite otydligt, menar är att om man får omslag efter att ha betet ut på floppen måste ta hänsyn till Fis stack/stackar för att syna, gå allin eller lägga handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag, kanske lite otydligt, menar är att om man får omslag efter att ha betet ut på floppen måste ta hänsyn till Fis stack/stackar för att syna, gå allin eller lägga handen.

 

Instämmer.

 

Fis stackar måste vara djupa för att du ska ha odds att gå allin här.

 

Här blir det lite fel.

 

Säg att du har 1000bb, fi lika mycket.

 

Det ligger 3bb i potten, du bettar 2bb, får omslag till 14bb.

Menar du att man har odds att gå allin här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fis stackar måste vara djupa för att du ska ha odds att gå allin här.

 

eh?

 

Förvirrad, upplys mig.

 

 

Det jag, kanske lite otydligt, menar är att om man får omslag efter att ha betet ut på floppen måste ta hänsyn till Fis stack/stackar för att syna, gå allin eller lägga handen.

 

Och om stackarna är rejält djupa är ett raise all in allt som oftast ett idiotdrag i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, antingen sätter du den eller så gör du inte det. 1/2=50 %.

 

// efan

 

Dagens höjdare :D:D

 

Så har man två kort, turn & river, att "antingen sätta den eller inte sätta den" så bör man ha 50 + 50% chans att få in sitt drag

 

* Undrar var uttrycket "Det finns lögn, förbannad lögn och statistik" kommer ifrån? :roll: *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det borde vara så att man har 50% + 50% = 100% att sätta flushen. Om inte mer? Hälften av gångerna träffar man kanske överkort --> 150% att vinna handen.

 

En polare till mig blev överlücklig när jag gick all-in mot honom med triss, han hade ett färgdrag och menade att jag förlorar i 75% av fallen med min triss. Tjena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om motspelaren har två par ligger man lite risigare till. Med 2 outs till flush har man 50% att sätta den.

 

Men fi har 50% chans att sätta sin kåk (antingen fyller han eller så gör han den inte...)

 

Alltså vinner man bara 25% av gångerna men med lite fold-equity hos fi ska man gå all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men gud, sen när blir 50% chans två gånger 100%, har ni hoppat högstadiet eller? chansen att sätta en flurre på två kort är 75%, nötter

En trevlig sak är att man då med två suited kort före flop i texas får en färg 87.5% (7/8) av gångerna.

 

Antingen får man den på floppen eller så får man det inte. Samma sak för turn och river. Ändå rekommenderar de flesta böcker att man ska lägga sig preflop med de flesta kombinationer med två kort i samma färg. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...