Gå till innehåll

Vad har fi?


Trillske

Recommended Posts

Den här går inte in i HA-delen enligt reglerna.

 

Den har stört mig till och från flera månader nu.

 

Bakgrunden är att jag tänkte spela tp och liknande för stacks, men får nåt totalt jävla hjärnsläpp så jag bestämmer mig för att bluffa och sedan semibluffa. Inser på rivern att jag är en dum idiot och ger upp.

 

Vad har han?

 

BossMedia Game #1089758215: Table Eva Turbo 7 - kr5.00/kr10.00 - No Limit Hold'em - 04:33:03 - 2009/08/09

Seat 3: mirgab (kr2046.53)

Seat 4: Trillske (kr3077.05)

Seat 5: requid (kr3807.11)

Seat 1: Royalen (kr2000.00)

Seat 2: Alaplispor (kr291.28)

requid posts the big blind of kr10.00

Trillske posts the small blind of kr5.00

mirgab is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Trillske 9 of Clubs7 of Clubs

Royalen calls kr10.00

Alaplispor folds

mirgab folds

Trillske calls kr10.00

requid raises kr40.00

Royalen calls kr40.00

Trillske calls kr40.00

*** FLOP *** Queen of Spades2 of Hearts8 of Clubs

Trillske checks

requid bets kr80.00

Royalen folds

Trillske raises kr280.00

requid calls kr280.00

*** TURN *** Queen of Spades2 of Hearts8 of ClubsJack of Clubs

Trillske bets kr420.00

requid calls kr420.00

*** RIVER *** Queen of Spades2 of Hearts8 of ClubsJack of Clubs8 of Spades

Trillske checks

requid checks

*** SUMMARY ***

Total pot kr1505.00 | Rake kr15.00

Board: Queen of Spades2 of Hearts8 of ClubsJack of Clubs8 of Spades

requid won (kr0.00), mucks

Royalen won (kr0.00), mucks

Alaplispor won (kr0.00), mucks

mirgab won (kr0.00), mucks

Trillske won (kr1505.00), showed 9 of Clubs7 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, hur skulle du spela handen optimalt? Jag försöker bli bättre.

 

Fold och om du tvunget måste spela så raise pre, sen ser jag inget värde i flopspelet alls, allra minst på 5/10. Imo kan det jämställas med nl200 usd och där gör man pengar bara man spelar bra händer hårt och jobbar på utan att tricksa in sig själv i massa dumma spots, du erkänner ju själv i din post att du hamnade i en sketen sits. Att inte hamna i dom = tjäna $$$

 

Sen var det ett vekligt bet på turn, 420 in i typ 700? Typ som att be om en shove eller raise. Hade hellre c/f eller checkshovat för o klämma in lite FE. My 5c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, jag var inte seriös med att jag ville ha hjälp på denna, jag spelade den inkosekvent och hjärndött som framgår i första posten, pre är bra resten av gatorna är helt fucked up. ;-)

 

 

Det roliga var ju att det är så jävla svårt att pussla ihop motståndarens hand. Han är ju en riktig helg-apa förståss och de har ju inte skitmycket logic, men detta!? Asså, han är ju inte oförmögen att höja eftersom han faktiskt dunkar upp preflop med sin 34 eller vad det nu är, om han då får för sig att syna min floppraise mer eller mindre utan värde eller outs, hur i helvette kan han checka river bakom? :mrgreen:

 

Minns iaf att han skrev "OMG" i chatten sen drog han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, jag var inte seriös med att jag ville ha hjälp på denna, jag spelade den inkosekvent och hjärndött som framgår i första posten, pre är bra resten av gatorna är helt fucked up. ;-)

 

 

Det roliga var ju att det är så jävla svårt att pussla ihop motståndarens hand. Han är ju en riktig helg-apa förståss och de har ju inte skitmycket logic, men detta!? Asså, han är ju inte oförmögen att höja eftersom han faktiskt dunkar upp preflop med sin 34 eller vad det nu är, om han då får för sig att syna min floppraise mer eller mindre utan värde eller outs, hur i helvette kan han checka river bakom? :mrgreen:

 

Minns iaf att han skrev "OMG" i chatten sen drog han.

 

 

ok, i c.. Men vad har du för tankar när du raisar floppen? Eller var du bara helt ofokuserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, i c.. Men vad har du för tankar när du raisar floppen? Eller var du bara helt ofokuserad?
Förmodligen väldigt full och trött. Det som händer är ju att jag synar pre för att jag vet att jag kan stacka tp för 300bb mot fyllefisken och sen bestämmer mig för att c/r air ändå, mot en kille som uppenbarligen synar med ett drag till tredjeparet. Win.

 

som skit
utveckla.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol frena visste att du var fisk, ser du hur djupa dom är?

 

lol? Varenda gata är ju felspelad! Folk på micro fattar väl t o m att om man ska gå med en suited one gapper så ska man väl till att börja med att se till att raisa!

 

Men för att hjälpa trillske så om jag skulle ha varit tvungen att spela 79s där så hade jag börjat med en standard raise pre på x3bb, cbetta floppen beroende på hur många som var med i potten, är vi heads up cbetar jag eller checkar kanske 5050, men med tanke på att brädan är så torr kör vi cbet, får vi syn checkar jag turn, synar om han betar, checkar river, betar han här slår vi om ganska rejält iaf, jag menar varför ska vi annars spela den här typen av händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STÄMMER BRA MIN VÄN, MEN FOLD PRE KÄNNS VÄL ENDÅ LITE KALLT MTP 2 callerz, han får goda odds + implicata??? + fyllefisk.

 

ja det är sant! men fattar inte varför han slår om på den där torra brädan på floppen överhuvudtaget, vad försöker han representera liksom?? läs mitt inlägg nu ist.

 

Förövrigt så har inte den här typen av händer lika stort värde som den har i 10manna, så det känns ganska överskattat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte ni behöver överanalysera direkt, presynen är bra men det är förståss fisk-specifikt och resterande del av handen visar lite varför preflopsyn = bra ide, bluff = dålig ide. ;-)

 

Fast jag slår om för att skydda min 9-high och extrahera värde. Högnivåtänk.

 

Presynen bra? Och reraise på flop extremt bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...