Gå till innehåll

Hur mycket har din "pokerutbildning" kostat?


ceflower

Recommended Posts

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började med en massa frirullar och monopolpengar, köpte ett par böcker. Plockade sedan £50 hos willhill i en frirulle och byggt min br på den. Skulle tippa på 3-4 månader ifrån start tills jag täckt in kostnaden för böckerna. Ca $1000 plus nu något år senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag är en vinnande spelare. Har ivf lyckats bygga upp en stabil bankrulle nu så jag kan spela på den limit jag vill spela för tillfället. Utbildningen? Några tjugor på IT-café North-Online och en del "expert-råd" i form av "Så där kan du inte spela f*r f*n" av pf-nu användaren moody.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 75$ till 0.5/1.0 FL på party oktober -04, dessa blev 300$, som sen blev 75$ till strax innan jul. Åkte ivåg till thailand och surfade vågen med stort V, kom hem och rensade tankarna med poker genom att sätta in 500$ för att jaga bonusar. Sen dess har jag plussat sakta men säkert och håller mig till 2/4 fullbord samt 1/2 6max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasta in €100 på 24h för 3 år sen typ. Torska allt. Kasta in €100 till och torska ner till €30. Ställde in allt i omaha på en skithand och sa till mig själv att nu jäklar ska jag torska de här sista pengarna och aldrig spela poker mer. Lyckades vinna potten och spelade samma dag upp mig till €300.

 

Lirade sen inte poker på 6 månader innan Expekt drog igång en pokerklient och jag började lira freerolls. Spelade sen en del freerolls och det var bra värde med tanke på att det kanske var 200 spelare som lirade deras $500 freeroll och 400 som spelade deras $1000 freerolls. Tjänade ett startkapital på freerolls där som sedan vuxit relativt stadigt sedan dess. Framförallt har jag plussat på Omaha PL cash-game.

 

Har inte spelat så mycket på slutet men började lira lite igen för en 4-5 veckor sedan och har väl plussat 10k SEK under den tiden. Spelet har varit tight i SNG och slaskigt i cash och man har vunnit tack vare en del tur :D

 

Snart är det semester och då får man kanske spela lite seriösare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl mellan 10000 - 15000 kr back innan det vände någonlunda.

 

Cashade ut 2500 dollar ifrån pokerstars igår så nu är man väl even då ungefär. Det är tiltarna som kostat det dyra pengarna för min del.Och de har varit allt för många

 

Vann en 100$ sit n go på multi igår så nu är man kanske tom plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa ursäkter och bortförklaringar till flickvännen! Blod, svett och tårar... Samt ca. 25k kr. Detta pga att jag råkade vinna massa frirullar och blev oövervinnlig. Nu ca: 1 år senare, något visare några böcker klokare ligger jag pluss med några tusenlappar. På grund av jobb och tjej blir det ej mycket tid över. Men i september smäller de då tjejen ska iväg på en längre resa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostade mig lite under 5k SEK och drygt 6 månader innan det vände. Har nu lirat ca 8 månader, ligger plus 12k SEK, så det har gått rätt fort nu senaste 2 månaderna. Känner att man har utvecklats och börjat spela bättre o bättre för varje vecka som går. Förhoppningsvis fortsätter denna trend. :)

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Är väl egentligen för ny för att uttalla mig om det vänt med 100% säkerhet men eftersom jag vunnit stabilt under ca 10000 händer nu så tar jag chansen:

Satte in $500 på Party och fick bonus $150. Provade olika bord och förlorade hela bonusen på ett par dagar. Blev orolig och bestämde mig för att spela 0.10/0.25$ NL och i stort bara folda tills jag hade clearat bonusen. Det skulle bara kosta mig ca $35 av få bonusen $150.

Blev lite tråkigt att bara folda så jag spelade AA, KK, QQ lite försiktigt. Helt plötsligt satt jag och vann! Plussade $150 på tre dagar (sex timmar).

Efter det fick jag hybris, spelade dåligt och förlorade det mesta igen. Sen dess har jag stadigt plussat och ligger nu återigen $150 plus och ser en tydlig trend i Poker Grapher.

Detta täcker mina kostnader hittils för Poker böcker och tidningar så härifrån är det bara plus :-)

 

Det jag lärt mig hittils är:

 

* NL/PL passar mig mycket bättre än FL.

 

* Jag kan inte vara rädd för att förlora. Då förlorar jag. Om jag ser min bankrulle som redan förlorade pengar, läropengar, då fungerar spelet.

 

* Eftersom jag nu i början mår dåligt av stora förlustsessioner så försöker jag kraftigt begränsa de stora förlusterna genom att lägga mig då andra går All-In eller satsar hutlöst mycket, trots att jag tror jag antagligen har bästa handen. Är jag helt, eller nästan helt, säker på att ha nötterna då satsar jag givetvis hur mycket som helst. Jag vet att jag med detta agerande samtidigt inte maximerar vinsten men eftersom försluster drabbar mig så hårt psykologiskt väljer jag att fega ibland.

 

* Spelar jag efter en dålig natts sömn eller då jag känner mig seg förlorar jag nästan alltid.

 

* Jag skall sluta jaga bonusar på nya sajter då det oftast tar för lång tid för mig att vänja mig vid nytt UI och nya bord för att säkert plussa medan jag clearar bonusen. På Absolute klarade jag inte att plussa vid de supertighta låga borden (alla satt och försökte cleara sina bonusar), och på Best Poker är spelet mycket mer aggressivt och risken är stor för stora förluster medan man clearar bonusen. Låter nog bli nya sajter efter att jag klarat Best Pokers bonus. Väntar på Partys depositbonus istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra sommaren (min första seriösa pokertid) plussade jag på småbord. Under sensommaren köpte jag ny laptop och hade betalat av den med poker i mitten av oktober, sen gick resten av hösten och vintern bra. Nu kommer det ironiska, jag trappade ner på onlinepoker för att studera spelet mer seriöst, läste böcker och agerade ut situationer. När jag återvänder till att spela igen går det extremt dåligt i två måndaer, i april 2005 låg jag mcket dåligt till och hade säkert förlorat 4000:-, vilket fick mig trappa ner på pokern. Men nu i sommar, efter semseter (både från livet och pokern) har allt gått uppåt. Så vad kan min utbildning ha gått på, med böcker och spel, 5000:- kanske, men med tanke på att datorn jag nu sitter och skriver på är betalad av pokerpengar så har jag nog vunnit mer än vad jag förlorat, en hel del mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På förlustkontot ligger 50 dollar som jag satte in på multipoker och spelade bort på några timmar innan jag ens hunnit 225 rake för att ta en bonus. Även det lysande köpet Pokerhandboken ligger på förlustkontot. (känns som en större förlust än 50 dollar)

 

På andra försöket på multipoker (nya 50) så vände det sakta men säkert och går bättre o bättre även om man inte kan sluta jobba och leva på pokern riktigt ännu :) Spelar nu mest 0.10-0.25 på multi och ibland tokchansar man med 0.25-0.50 på lite olika sidor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Hela diskussionen är intressant, men samtidigt är den väldigt beroende på vilken level du spelar på. Lirar du micorlimit i 6 månader kanske du loosar max 40 dollar under perioden summa summarum. De första två månaderna loosar du 80 dollar, sedan plussar du lite, förlorar lite och efter sex månader kanske du är "uppe" på -40 dollar, dvs du har ökat stadigt 40 dollar. Då byter du nivå och märker att det går bra från dess.

 

Jag loosade under 6 månader kanske 1500 USD. Sedan vann jag två multi table toruneys om totalt ca 5K USD. Sedan köpte jag mer böcker, spelade mer, anpassade mig osv.

 

Har inte satt in mer sedan dess utan har mest tagit ut för att fiansniera, resa, böllopsring och lite sådant...

 

Summa summarum. Limiten avgör sannolikt hur mycket du loosat. Det som är intressantare är hur lång tid eller antal timmar tog det innan du plussade stadigt. För mig var det säkert 200-300 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kronologisk ordning:

Fiskspel på Party: -15000kr

Böcker: -10000kr

Coach: -20000kr

 

ca 45000kr alltså.

Vem är den här Coachen eller är det en soffa du syftar på? :?

En levande varelse, inte en soffa alltså.

Jag kan coacha dig för 10.000 om du är intresserad.

 

Tack men nej tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga i grova drag hur den här coachningsdealen går till, betalar du viss procent till honom eller betalar du per timme?

 

Dessutom, hur vet man i förväg att en person är en bra coach?

 

Tycker du att det har varit värt pengarna?

 

Inser att det kanske kan vara känsligt att svara på detta i detalj men om du kunde säga något i allmäna ordalag tycker jag det vore intressant.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...