Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har 10k

BB har 10k (ingen read på honom, varken som en bra eller dålig spelare)

Halvtight spel.

Blinds 200/400

Fold till mig som sitter på knappen.

Raise till 1600 av mig (TT)

Sb foldar

BB Raise till 5000.

Vad är ett riktigt spel i detta läget?

* RP - QoS *

Postad
Kanske borde denna posten postats i Turneringstråden, om det stör många kanske en snäll MOD kan flytta den...

:oops:

Läs gärna igenom den här och den här tråden innan du postar en HH nästa gång.

Nu var denna ändå lite bristfällig som hand history betraktat, så vi gör så som du föreslog.

Tråd flyttad till Turneringspoker!

//Hickmott

Postad

Beroende på inköp i turneringen kan det vara lite olika händer som gör den höjningen, det är ju inte ovanligt att alla ess kör den på låg nivå t.ex. ...

Jag tror att du oftast är före här, men inte mer. JJ-AA är inte 50% av händerna som höjer så, men kanske 40%. Dock så har du ju förmodligen en hand mot dig som är villig att köra om du ställer in, så känner du för att gambla så ställer du in och hoppas på Ax eller något lägre pp, men oftast blir det coinflop mot två högre eller att du redan är efter. Med såpass mycket kvar i stacken så lägger jag mig.

Postad

Solklar fold i mitt tycke om du inte har en read på killen som loose..

Reraisen luktar AA lr KK lååång väg, verkar som om han försöker att få dig att potcomitta dig själv med en sån raise.. Hade han istället reraisat allin så hade jag callat..

Vad hände då? :roll:

Postad

Från min erfarenhet av låg buy-in turneringar, $3-5 mest, så hade din raise uppfattats som en sannolik blindsteal.

Väldigt många hade kört en reraise som BB här med any PP samt Ax så normalt hade jag stekt en stund och sen kört in degen.

Reraisen från BB på halva stacken hade ändå ringt en liten varningsklocka. Varför reraisade inte han all-in?

I större turneringar är folk mindre benägna att gå all-in på coinflips så det kan vara en duktig spelares signum att spela A-rag så lika gärna som han kan vilja få ut mesta möjliga av AA/KK och spela reraisen i båda fallen på samma sätt.

Postad

Håller helt med: All-In rakt av.

Han sätter ju dig på any2 och du har ju faktiskt en bra hand här. Att han inte själv ställer in när han hugger emot är ju antingen ett tecken på fet hand (AA, KK) eller på att han inte vill spela alla sina chips om du skulle slå om, eller att han inte riktigt vet vad han sysslar med. Du vet aldrig vilket, och kan inte lägga TT - All-In!

Postad

FOLD.

Att förmodligen ha några % fördel eller vara grym underdog när du har så pass mkt i stacken och har framtida chanser att få in pengarna när du har bättre läge tycker jag borde vara självklart.

Postad

Jag hade ställt in. Sitter han på JJ-AA så gör han det. Annars kan jag ta den coinflippen där om det inte är väldigt nära pengar som betyder något.

Skulle han sedan sitta på ett hyffsat A eller liknande och du vinner bör det blir lättare att stjäla i fortsättningen.