Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[Dagens fråga på poker.se]

Fråga!

I tidig position i ett no-limit cashgame får du :As::Kh:. Alla sitter med runt $400 i stacken.

Du gör en standardhörjning till $12. En ganska tight spelare i sen position återhöjer till $35.

Alla lägger sig fram till dig. Vad gör du?

A. Fold

B. Call

C. Raise till $100

D. All-in ($400)

Svar!

Jag misstänker att väldigt många av er kommer att syna här - det gjorde jag också ofta innan jag tätade denna lucka i mitt spel. Problemet ligger i positionen - kommer det ett A eller K på floppen får vi inte betalt (om han inte har AA och då förlorar vi hela vår stack).

Jag synar hellre höjningen med T9s än med AKo

Rätt svar är att lägga sin hand! Hade handen varit i samma färg så hade vi kunnat spela vidare på något sätt.

Men diskutera gärna i forumet, jag misstänker att det här är en hand som folk har mycket olika åsikter om.

Fundering!

Är det verkligen rätt spel att folda mot 3bet med AKo? Förstår såklart problematiken med handen mtp FI och position, men det är dock en bra starthand. Vill vi inte få in mer deg när vi ändå har chansen pre? Är allin ett jättetokigt alternativ?

Postad

tror all in blir en förhög raise som enbart bättre synar av, men en raise till 150 blir potten ca 200+eventuell push från honom 365 så 565 genom våra 258 så vi behöver vinna typ 50%. tro ja.(typ comittad) sen har vi alltid foldev på hans 3bet.

hans range kan ju vara JJ, aq+

då har vi 48% ...

Men om vi måste följa hans alternativ blir de antingen nog syn raisa till 100 känns inte lovande.

tycker inte hans argument räcker för att folda, nit. man kan alltid få värde på flopp av sämre kungar sämre ess..etc

Postad
tror all in blir en förhög raise som enbart bättre synar av, men en raise till 150 blir potten ca 200+eventuell push från honom 365 så 565 genom våra 258 så vi behöver vinna typ 50%. tro ja.(typ comittad) sen har vi alltid foldev på hans 3bet.

hans range kan ju vara JJ, aq+

då har vi 48% ...

Men om vi måste följa hans alternativ blir de antingen nog syn raisa till 100 känns inte lovande.

tycker inte hans argument räcker för att folda, nit. man kan alltid få värde på flopp av sämre kungar sämre ess..etc

jag vet inte om du skämtar. Oavsett så är du riktigt skojjfrisk

Postad
[Dagens fråga på poker.se]

Men för fasiken, du kan ju inte klippa bort hälften av det roliga. Här kommer resten av guldkornet:

Raise till $100: Ponera att motståndaren går all-in - vad gör du då?

Ponera att moståndaren bara synar, och du missar floppen - vad gör du då?

Jag vet inte, och därför är det alternativet fel som svar!

Men diskutera gärna i forumet, jag misstänker att det här är en hand som folk har mycket olika åsikter om.

All-in ($400): Får du syn så har du som bäst 30% chans att vinna (motståndaren har KK). Är det en dålig motståndare så kanske du har en 50-procentare (QQ eller JJ). Det är inget vidare bra vad att ta.

edit: hahaha jag garvar fortfarande (ja, jag är trött) åt meningen "Jag vet inte, och därför är det alternativet fel som svar!". Den är så skön på alla sätt och vis, med utropstecknet som pricken över i:et.

Postad
vem skriver frågorna nu för tiden? och varför?

och varför får man aldrig några svar på frågor man ställer om forumet/poker.se?

Om jag är rätt informerad och framförallt förstått rätt, är det fortfarande Ola's frågor.

Postad
Om jag är rätt informerad och framförallt förstått rätt, är det fortfarande Ola's frågor.

Tyvärr så återanvänds frågorna som jag skrivit tidigare. De är alltså typ tre år gamla.

Dock känner jag inte igen den här... antingen hade jag en synnerligen dålig dag, eller så är det en stand-in som skrivit denna.

Postad
Tyvärr så återanvänds frågorna som jag skrivit tidigare. De är alltså typ tre år gamla.

Äsch, jag försökte ju mörka detta :roll:

Dock känner jag inte igen den här... antingen hade jag en synnerligen dålig dag, eller så är det en stand-in som skrivit denna.

Säkert :mrgreen: