Poker2007 Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 En eller flera motståndare har synat fram till oss i SB (SH CG) och vi sitter på en hand vi inte höjer med. Synar vi alltid med anytwo cards eller har vi en handrange vi synar med? Vad är rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 FR lr SH? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 19 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 FR lr SH? Glömde, SH CG ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Tävling eller cashgame? Stackdjup? Ante? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Det beror på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 generellt - completa inte skithänder som 94o, 72s completa lite bättre händer som tex 97o, T6s Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 En eller flera motståndare har synat fram till oss i SB (SH CG) och vi sitter på en hand vi inte höjer med. Synar vi alltid med anytwo cards eller har vi en handrange vi synar med? Vad är rätt? En handrange har vi nog. Desto fler som har gått med desto lägre krav på den. Ett litet tillägg p.g.a. din frågeställning. Eftersom vi inte fick höja med t. ex. 75s om bara BB återstod, så hade jag säkert foldat den de flesta gångerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 vi synar händer som spelar bra oop i multivägspotter tex färgade ess och kungar och 56s alla par utom möjligstvis de lägsta syna något lösare/tightare beroende på hur dåliga limparna är..syna inte händer av typen T5s va ska du träffa färg ur position? och sedan dunka in stacken bara för att se fisken vika upp J4s? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 19 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Tack för svaren. Blev lite fundersam när jag läste att Barry G sa att det var rätt att compleata anytwo när en eller fler hade limpat in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 generellt -completa inte skithänder som 94o, 72s completa lite bättre händer som tex 97o, T6s Tycker du att det är +EV att completa händer som 97o, T8o, T6s etc om du tror att du har overall edge på andra spelarna? Jag spelar tightare än så, typ A2s+ och suited connecters typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 vi synar händer som spelar bra oop i multivägspotter tex färgade ess och kungar och 56s alla par utom möjligstvis de lägsta syna något lösare/tightare beroende på hur dåliga limparna är..syna inte händer av typen T5s va ska du träffa färg ur position? och sedan dunka in stacken bara för att se fisken vika upp J4s? Fyller du inte upp med tvåor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Tycker du att det är +EV att completa händer som 97o, T8o, T6s etc om du tror att du har overall edge på andra spelarna? Jag spelar tightare än så, typ A2s+ och suited connecters typ. kanske inte, inte tänkt på det så jättemycket men alltid trott att det varit standard Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 vi synar händer som spelar bra oop i multivägspotter tex färgade ess och kungar och 56s vad innebär det att en hand spelar bra oop? på vilket sätt är suited kung och låga SC sånna händer? varför inte låga PP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Fyller du inte upp med tvåor? ja klart jag synar. osäker hur mkt +EV det är mtp att folk gillar att limpa låga par pre de klart är dom muppiga och limpar massa skräpess eller any two suited så är det inte marginellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 vad innebär det att en hand spelar bra oop? på vilket sätt är suited kung och låga SC sånna händer? varför inte låga PP? du kan ta bort OOP , låga par spelar sämre pga av reverse implied odds men dom träffar hårt eller inte alls i princip så dom spelar inte dåligt oop. suitade ess och kungar är bra för dom gör nötter och stackar sämre färger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KaptenMugg Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Du sitter ur position mot x antal spelare och du har inte initiativ i potten när du "completar", hur kan detta någonsin vara bra? Jag foldar eller höjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Du sitter ur position mot x antal spelare och du har inte initiativ i potten när du "completar", hur kan detta någonsin vara bra? Jag foldar eller höjer. Det är därför vi inte lyssnar på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Du sitter ur position mot x antal spelare och du har inte initiativ i potten när du "completar", hur kan detta någonsin vara bra? Jag foldar eller höjer. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KaptenMugg Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Det är därför vi inte lyssnar på dig. Vill du posta en screen shot från HM/PT med din totala vinst i potter där du "completat" från sb? Om det är så att det verkligen är ett vinnande spel så är jag beredd att ändra min inställning till detta. Förstår inte varför du måste vara sarkastisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Du sitter ur position mot x antal spelare och du har inte initiativ i potten när du "completar", hur kan detta någonsin vara bra? Jag foldar eller höjer. lololololl vad exakt är "initiativ" och hur kan du ens tro raise/fold strategi i SB mot limpfiskbord är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KaptenMugg Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts