bensjo Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Japp, tackar! Finns ett allmänt kylskåp ja. Alternativet är väl att stänga av värmen i garagedelen (där bord 4 är placerat) så kan vi ha ölen där... Hel ok för mej då behöver man inte ta med eget:mrgreen: Citera
bensjo Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Vilken ölsort blir man ensam om att ha? Staropramen, äcklig mariestad, budweiser el pripps blå? Sätter en 50 lapp på jag är ensam med min ölsort. (dock gäller bara detta öl som är införskaffad på ett svenskt systembolag) Citera
TotalFarsa Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Jag frågar återigen om det är nån som stiger på 1002-tåget i Göteborg för färd mot Hallsberg imorn? Om inte får jag väl dricka wirre på egen hand Citera
TotalFarsa Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Sätter en 50 lapp på jag är ensam med min ölsort. (dock gäller bara detta öl som är införskaffad på ett svenskt systembolag)Ett gäng pilsner urquell på burk, en st Boddington som jag hittade längst bak i kylen och en plunta med glenlivet nadürra. Kommer jag ens nära? Citera
MikeTime Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2010 Den här gången ska du väl iaf slippa hälla ut innehållet i pluntan innan du påbörjar resan... mvh / Tage N.I Tullén Citera
MikeTime Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2010 Lugnet före appelsf: Dagens quiz: Var tror ni Valterego ska sitta? Citera
Dybelius Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Öh, Hallsberg... Det var ju en jävla tur att vi löste det. Annars hade jag och optikern spelat poker mot ett gäng i fel stad... Citera
LappRoffe Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 I see a bad moon rising. Kylan kommer att knäcka turneringen. Jag uppmanar samtliga på att hålla koll på var JmJ lägger sig... Citera
JohnH Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Pendeltåget sket sig. Satt fast nån timme och fick ringa igenom telefonboken ett par varv. Har iaf tagit mig till Örebro och klämt några glas lafroj. Det bor dock ungjävlar i det här huset som ska upp och kriga kl 05 i morn är jag dock pigg och redo brevid hönsgården kring 2snåret mitt på dan. Tjongelibing. Citera
Jennez Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Pendeltåget sket sig. Satt fast nån timme och fick ringa igenom telefonboken ett par varv. Har iaf tagit mig till Örebro och klämt några glas lafroj. Det bor dock ungjävlar i det här huset som ska upp och kriga kl 05 i morn är jag dock pigg och redo brevid hönsgården kring 2snåret mitt på dan. Tjongelibing. Vadihelvete? Kör du inte bil pojkvasker? Det var ju min hemliga plan att låta dig plocka med dig några till Sthlm ifall jag skulle vilja köra hem tidigare... Citera
LappRoffe Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Vadihelvete? Kör du inte bil pojkvasker? Det var ju min hemliga plan att låta dig plocka med dig några till Sthlm ifall jag skulle vilja köra hem tidigare... Ställer inte Nordicbet upp med ett värmetält för 30 pers? Dåligt, om ni inte fixar en så enkel grej... Citera
Jennez Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Ställer inte Nordicbet upp med ett värmetält för 30 pers?Dåligt, om ni inte fixar en så enkel grej... Lol, kolla dina PM istället. Citera
jm_j Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Lugnet före appelsf: Dagens quiz: Var tror ni Valterego ska sitta? Alltå för faan.... Du har inte en aning vad jag för onda planer. Sen ligger Valterego på soffan som vanligt... Citera
Skanke Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Jahopp det är tur man lägger sig tidigt till detta event, istället blir det bira och hårklippning... Citera
valterego Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Sen ligger Valterego på soffan som vanligt... Fan, jag hade det på tungan. Visste att det fanns ett korrekt svar. Nåväl, jag är inte bred, så du får säkert plats du med JM. Citera
jm_j Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 För er som missad årrets pokerhändelse: Jahopp det är tur man lägger sig tidigt till detta event, istället blir det bira och hårklippning... Åfan, jag jag fortfarande lite vin kvar Fan, jag hade det på tungan. Visste att det fanns ett korrekt svar. Nåväl, jag är inte bred, så du får säkert plats du med JM. Alltså... Jag har inget emot med att mysa med dig men vill hellre leka lite poker om möjligt... ;-} Citera
MikeTime Postad 30 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2010 Lägesrapport: elpannan har pajat så temperaturen inne är behagliga 16 grader. Tur att luftvärmepumpen fortfarande ger lite värme eftersom utetemperaturen börjar krypa ner mot -20. I pokerlokalen är det c:a 22 grader och i garageedelen 17 grader och det är innan 40 heta pokerspelare har anlänt, så det här ordnar sig nog. Tyvärr har allas vår fyllepingvin hoppat av så startlistan ser ut som följer: Bord 1: MikeTime Robin B (istället för Drunken Penguin) ValterErik TotalFyllo Johan Brickarn (istället för simonlofberg) eloket Ettan (istället för Okocha) Danne980 Optikern Jacob1983 Bord 2: Danne Lundell Hygglo Schoolbook Nordqvist Crappy JohnH Cosmin G Jarne Dybban Jesper Bord 3: cDk Skanke Ann-Marie M Illvillja Benny M Stefan F (istället för Djens) HeyLisa Klyka Dani B Chrille A Bord 4: Appelsf Doris bensjo jm_j Mats W hogge75 Jennez Nizse Macess KFluffie (istället för Pelle G) För sista gången: * Vi träffas 12:45 utanför järnvägsstationen i Hallsberg (inte Hallstahammar) för gemensam lunchuppladdning. Kommer finnas 2-3 bilar plus ev en minibuss så alla kan få skjuts därifrån. * Ni som kommer direkt till turrestart ska vara på plats senast 15:00. * Nej, det säljs inte öl. * Hönor ska tillagas innan de får förtäras. Välkomna! Citera
Skanke Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 tjo, nu åker volvon från Västerljung alldeles strax, first stop Vagnhärad!!! Citera
TotalFarsa Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Sitter på mitt vanliga internethak på Centan i Gbg och inväntar tågets avgång. Ryggan är fylld med öl, wirre, tandborste, bountie och en tisha. Travel light ftw Får man kramas eller anses det omanligt? Citera
jm_j Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Hihi... 15 minuter tills jag behöver åka till tåget och hittar varken mitt SJ Prio-kort eller alla mina bounties... Citera
jm_j Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Yikes! Hittar inte rena kläder heller, dock hittade jag en vinare med 2dl i. Hoppas för allas (och först & främst mitt) bästa att det finns någon klädsaffär öppen i Hallsberg. Citera
Jennez Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Lisa sitter dessvärre med hosta och förmodad ögoninflammation. Vi jobbar på att lösa det, kör i alla fulla fall om 10-20 min... Citera
hogge75 Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Yikes! Hittar inte rena kläder heller, dock hittade jag en vinare med 2dl i. Hoppas för allas (och först & främst mitt) bästa att det finns någon klädsaffär öppen i Hallsberg. Vi sitter vid samma bord, så hoppas hoppas.... Citera
MikeTime Postad 30 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2010 Om Dressman duger så ligger det c:a 1 minuts promenix från centralen. Citera
Recommended Posts