Gå till innehåll

Nått toppen, men trillade ner till botten.


Besviken21

Recommended Posts

Hej,

 

Har en ny användare då jag vill vara anonym här på forumet.

 

Började spela poker för ungefär 1år sedan, gjorde min första insättning på pokerstars. 20$, Skulle vara med i en stor turnering som skulle ha 200k$ Garanterat i potten aka Sunday 200k. 11$ i inköp och kalaset slutade med att jag kom på plats ~100 och fick några hundra dollar för besväret.

 

Hade precis tagit studenten och kände mig som en kung som på bara under 1 dag hade tjänat flera tusen kronor!

 

Där startade mitt "begär, beroende" mer pengar, massor pengar, jag ska bli rik!

Jag hoppade in på ett cashgamebord med 400$ i maxinköp och tänkte här ska det plockas pengar!

Gång på gång fick jag plocka åt mig blindsen och bara att tjäna några tior varje gång tyckte jag var fascinerande nog att faktiskt skyffla bort hela inköpet på en bluff när min motståndare faktiskt satt på nöten. "Hur kunde han syna när jag bettade så stort?" Frågade jag mig själv flera gånger om...

 

Helt förkrossad stängde jag av datorn och tänkte det där var visst inget för mig.

Sommaren gick och jag tjänade ihop min första riktigt stora lön, efter 2 månaders slit så fick jag tillslut ut lite över 20k.

 

Fram och tillbaka gick tankarna hur jag skulle börja leva på poker nu efter att ha läst så mycket nyttigt under dom sena sommarkvällarna och jag sa till mig själv, "Hur kan jag förlora nu?" 50$ om dagen så tjänar jag alltså om jag spelar 5 dagar i veckan 1000$ i månaden vilket fick anses som en OK månadslön.

 

Sagt och gjort så satte jag in min första "Rulle". Denna var på 500$ och jag skulle börja på NL25 var det tänkt.

2h efter min deposit så satt jag på NL600 med hela rullen. 5min efter detta så sitter jag med lite över 1000$ på samma bord efter att ha fått syn allin innan flopp med AA mot KK som fick stå.

Överlycklig stängde jag ner pokerbordet och sprang ner och förklarade för mamma vad som hade hänt och jag såg direkt oro i hennes ögon.

 

Det har nu gått 1år och jag har förlorat konstant lön efter lön efter lön.

Jag börjar alltid bra och avslutar katastrofalt. Slutar aldrig spela och kan sitta en 12h-16h i sträck, där jag självklart plussar första 12 för att sedan spela bort allt och lite till sista 4h...

 

Jag har ljugit för nära och kära konstant, dom har varnat mig gång på gång och jag har förklarat varje gång att poker inte är bara tur utan även mycket skicklighet "som jag obv saknar!"

 

Nu sitter jag här idag med ett nytt kreditkort med en gräns på 10.000 som är maxbelastat. Jag har ett SMS-Lån som är obetalt på 3400kr och på det så har jag min hyra som ska betalas innan 31/9 på 4600sek.

 

0kr på kontot och jag har nått botten.

Finns det någon utväg, det finns 1 enkel utväg och jag har inte långt ifrån att ta den... Tågrälsen går inte många km från där jag bor.

Skammen, depressionen, tar knäcken på mig.

 

Jag har ett heltidsjobb som jag missköter för att ha tid att spela mer poker. (Därav att jag bor i en egen lägenhet överhuvudtaget..)

Det har fungerat bra tills förra veckan när jag verkligen flippade ur och spelade bort allt jag ägde.

 

Bilden av mig själv som rik har gjort mig precis blind för allt var det verkligen livet går ut på. Jag har tappat vänner, min familj, allt!

Botten är nådd och jag kommer inte upp igen.

 

 

 

Förra helgen var jag +32k sek som jag på 6 dagar har vänt till skulder på ~14k och obetalda räkningar/hyra.:oops:

 

 

 

Jag kan lösa den ekonomiska biten då jag har ett heltidsjobb och bara skärper till mig, men hur ska jag kunna få tag i pengar för att lösa alla dyra lån/krediter samt betala hyra/räkningar just den här månaden?

 

 

// En speltorsk som mer än gärna donerar till ni som faktiskt kan spelet Poker.:cry:

 

PS. Jag är ledsen, deprimerad och försöker bara skriva av mig, ev. Stavfel, grammatiska fel etc står jag för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela inte poker mer är mitt råd.

Låna pengar av bank eller närstående denna månad.

Eftersom du redan kommit fram till att detta är ett problem och du själv skrivit att du kan lösa det bara du skärper dig så har du tagit ett första steg iaf och det är mkt bra.

Sen tycker jag absolut att du ska ringa till ngn spelberoende linje för det är deras jobb att hjälpa såna som är i din sits och detta är absolut inget att skämmas för.

 

mvh och gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte spela mer poker har jag kommit fram till att inte göra. Det kanske blev luddigt skrivet men det är hela poängen med att jag skriver av mig.

 

Pezdawg: Vad finns det ens för lån att ta från en bank? Kan man gå till banken och begära ett privatlån utan att behöva berätta vad det är till?

Kommer dom inte neka det pga. Ett fullt belastat kreditkort?

 

Jag menar, det är inga monstersummor. Ett lån på 15 max 20.000 skulle få mig att komma på fötter igen, men dessa monster räntor som jag har på nuvarande lån känns obeskrivligt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra, men jag hoppas och tror att du överdriver när du skriver att du tappat dina vänner och familj. Alla har svackor i livet, men oftast tar man sig upp genom att sätta upp handlingsplan och tänka långsiktigt. Tror att du vet hur detta ska göras så jag kan bara önska dig lycka till. Om du inte har något annat alternativ vad gäller pengarna kanske du kan få ett personligt möte med någon på din bank så du kan lägga om alla dina lån i ett och lägga upp en rimlig avbetalningsplan. Borde gå då du har fast jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom din tråd och blev förskräckt av hur mkt jag kände igen mig.

 

Har själv varit i exakt din sits och vet till 100% exakt hur du känner dig.

 

Och vad jag gjorde, efter många om och men, jag berättade för min familj vad som hade hänt, en otrolig lättnad och så icke ensam jag kände mig, dom hjälpte mig med hyra och det allra viktigaste, medan jag tog tag i mitt eget liv och jobbade ihop skulden som för övrigt gick till fogden.

Nu spelar jag poker på en hälsosam nivå efter att jag lärt mig av mina misstag.

 

Alltså,

Om du inte redan gjort det, berätta för familj och vänner som kan hjälpa dig, du kommer inte fatta vilken känsla det är att få prata av sig om en sån sak, och -14k jobbar du lätt ihop och det kommer vara glömt om ett halvår max.

Inget ont menat mot dig men det finns tiotusentals som har värre skulder, jag själv hade större skuld än dig men nu stör det inte mig ett dugg, jag är bara glad att summan inte blev högre än vad den blev, detta var för ett år sedan, och det gör inte mig någonting idag=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra skrivet inlägg tyder på att du inte är helt bäng i huvudet. Och det är inte många som är så unga som har en sådan insikt. På något sätt är min och din situation helt motsatta. Så också synen på poker.

 

Självmord är jag inte helt negativ till men inte pga av att vara skyldig dom (små)summorna och i den åldern. Skall man ta livet av sig får det tamefan vara lite bättre motiv än så.

 

Men även om det inte är några större summor så känns det helsvart om man inte har några pengar. Skulle vara kul om du kunde lägga in en enklare budget. Vad tjänar du per månad? Hur mycket får du över och kan betala av på dina skulder. Om jag skulle göra någon prioritering hade det varit:

 

1. Betala hyran

2. SMS-lånet.

3. Övriga krediter.

 

Har du ingen som kan låna dig pengar? Föräldrar, syskon, god kompis? Kan du få förskott på lönen av arbetsgivaren? Har du sparade semesterdagar du kan få utbetalt i pengar? Har du någor du kan sälja? Att ta nya dyra krediter brukar bara bli värre. Ett billigare banklån som löser andra krediter är bättre men det gäller att banken ställer upp också.

 

Lycka till!

 

PS! Vill du ha lite bättre anledningar till att ta livet av dig så är det bara att säga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena kompis

 

Att du överhuvud taget insett hur läget är gör dej till en fet vinnare, tänk bara hur många hundratals tusen kronor du kommer att tjäna på att skippa spelet i ditt resterande liv, som btw förhoppningsvis blir bra mycket längre än du skriver :)

 

Att gula har vi väll alla varit med om, dock kanske inte med skulder som resultat.

 

Se nu till att skippa spelet, börja höra av dej till polarna och styra upp jobbet!

 

Money management e jävligt tufft, kanske kan du en dag lära dig att lira med huvudet men inget att räkna med, hang in there buddy, om nån månad känns det mycket bättre!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Sluta spela, rör inte pokern på flera månader och släpp in familj och vänner i ditt liv.

- Ring stödlinjen!

- Prata med dina föräldrar!

 

Tips om du överhuvudtaget rör en pokermarker igen:

- Om du någon gång spelar poker igen rekommenderar jag dig att förändra din syn från kortsiktig till långsiktig när det gäller att bli rik. Först efter att du verkligen förändrat detta tänk kan du behärska money management, skottningar etc. I mina ögon är det ett måste att tänka långsiktigt för att lyckas.

- Vidare om du någon gång vill kunna spela igen bör du träna din förmåga att sluta när du inte spelar på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg. Vet hur det känns att förlora pengar man inte har råd att förlora. Ångesten är brutal. Lägg ner spelandet och lös krisen. Om säg,3 månader kan du vara tillbaka ekonomiskt som att inget har hänt. Sen har du lärt dig en läxa och fått en bättre syn på pengarnas värde. Inse att du inte kan bli rik över en natt på Poker,vilket det verkar som du är ute efter.

 

Motivationen att inte spela borde vara lätt att hitta. Tänk bara på hur du känner dig nu när du i framtiden funderar över att spela.

 

Tips om du överhuvudtaget rör en pokermarker igen:

- Om du någon gång spelar poker igen rekommenderar jag dig att förändra din syn från kortsiktig till långsiktig när det gäller att bli rik. Först efter att du verkligen förändrat detta tänk kan du behärska money management, skottningar etc. I mina ögon är det ett måste att tänka långsiktigt för att lyckas.- Vidare om du någon gång vill kunna spela igen bör du träna din förmåga att sluta när du inte spelar på topp.

Word på¨det.

 

 

Börjar du känna att tilten kommer gör såhär:

 

1 Sluta spela.

 

2Gör något fysiskt. Ut och spring eller rör på dig. Sätt dig inte och titta på tv eller liknande utan då måste få ut aderalinet som bildas när du känner att tilten börjar komma. Aderalinet kommer när du känner ångesten(tilten). Gör du något fysiskt så släpper kroppen ut endorfiner som dämpar ångesten och gör tankebanorna alertare.

 

3 Reflektera och analysera spelet och varför du kände dig tiltad. Försök att hamna i rätt tankebanor.

 

4Ta en pause nu utan att tänka på spelet. Spela något spel,sätt på en film eller nåt annat och sen sova på saker.

 

5 Spela igen. Börja inte med att kolla saldot om hur mkt du förlorade när du tilta. Gör du det endå,så kan det vara smar att ta en cashout. Tex: Hade du 3k innan tilten och tiltade ner till säg, 2.3k. För att inte jaga tillbaka backet och spela optimal poker kan det vara bra att kanske casha ut till 1k. Slipper du känna att du ska vinna tillbaka pengarna snabbt+att du är mer rädd om rullen och kanske tillomed går ner en nivå.

 

Mitt tips på att undvika tilt!

 

edit: OBV så ska du egentligen skita i de råden och sluta spela helt. Men lägger de där endå iaf någon annan behöver + det kan vara bra att veta om du nu skulle fortsätta lira

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite visa ord och tankar att dela med mig av till dig, men jag kan inte lyckas förmå mig att klicka in på din profil. Får error. Kan således inte PM:a dig?

 

Pma mig gärna din msn!

 

Angående skulderna:

 

- Låt smslånet gå till inkasso. När det kommit till inkasso ringer du till inkassobolaget (högst troligtvis kommer det vara Svea Inkasso) och skjuter upp inbetalningsdatumet till den dagen du får pengar (förslagsvis den 25:e oktober när du får löning, om du nu har fast anställning som jag tolkade det som). Inkassobolag, särskilt Svea, hjälper mer än gärna till med detta (av egen erfarenhet). Har en polare som satt (sitter) med 20k i skuld till dom och han betalar av en laxing i månaden från smslån.

 

- Kreditskulden, du får låta räntan ticka på. Sedan betalar du av så mycket du kan den 25:e. Det kanske kan ta 2 månader att betala av, men räntan är inte ett så stort problem. Ring kreditfodraren och stryp krediten genast.

 

- Hyran bör du ordna omedelbart. Alternativet är att prata med din hyresvärd och skjuta upp hyran, du kanske kan skylla på oväntade och mycket höga utgifter denna månad.

 

Sedan måste du prata med någon du förlitar dig på. Förslagsvis din mor eller far, kanske syskon. Har du en fast anställning kan du utan problem även oftast få ta ett banklån hos din bank med din förälder som borgensman.

 

Nu till det viktiga, som inte är den ekonomiska aspekten. Du har gjort något väldigt modigt här och nu; du har för dig själv erkänt ett spelproblem. Kan bara gratulera dig för att ha kommit till den insikten.

 

Jag vill att du noga begrundar dessa artiklar:

 

http://www.magentanews.com/cache.asp?n=6964752

http://www.dagensjuridik.se/sv/Arkiv/Spelmissbrukare-far-villkorlig-dom-for-bedrageri/

http://www.dagensjuridik.se/sv/Arkiv/Spelmissbrukareforskingrade-studieforbundets-pengar/

http://www.dagensjuridik.se/sv/Arkiv/Banktjansteman-tillskansade-sig-miljonbelopp/

 

Detta är artiklar sedan 10 dagar tillbaka och det kommer ett 20-30-tal liknande fall varje månad. Du är verkligen inte ensam, men du tillhör en minoritet att bekänna ditt problem innan det har gått för långt.

 

Ett tips kan vara att installera ett program likt TxNoGam alternativt GameBlock. Detta blockar dig från spelsidor, klienter och allt därtill; du kommer således inte ha access till pf så du vet det.

 

Som sagt, den ekonomiska aspekten är inte det viktiga här. Du ska vara stolt över dig själv att du har kommit till insikt och nu är det dags att ta sig i kragen. Sätt räkningarna på autogiro och skriv över dina konton till en familjemedlem, sk God Man (googla på det).

 

Det sitter folk på Kolmårdens spelberoendecentrum som behandlas månadsvis med skulder och brottsregister som överstiger tiotalsmiljoner kronor och skulder lika höga.

 

Jag ska inte spotta på dig och dina förluster, men du är långt ifrån botten. Du har bara inte insett det. Din ensamhet stärker känslan av att du är på botten men du kan ta dig ur det här, bara du tänder din brighta hjärna och analyserar och reflekterar lite över din situation.

 

Lycka till, men hör gärna av dig med din msn så kan vi prata lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt och gjort så satte jag in min första "Rulle". Denna var på 500$ och jag skulle börja på NL25 var det tänkt.

2h efter min deposit så satt jag på NL600 med hela rullen. 5min efter detta så sitter jag med lite över 1000$ på samma bord efter att ha fått syn allin innan flopp med AA mot KK som fick stå.

Överlycklig stängde jag ner pokerbordet och sprang ner och förklarade för mamma vad som hade hänt och jag såg direkt oro i hennes ögon.

 

Det här måste vara klassiska symptom på att man är spelberoende (eller på väg att bli). Du spelar bara för att få kicken, inte för att du ser det som någon form av långsiktig investering. Du satte upp en plan för hur du skulle spela som du sen övergav efter endast två timmar. Väldigt starka speltorsktendenser, definitivt.

 

Pengarna kommer du nog kunna ordna upp men det allvarliga är att du hittar ett sätt att hanterna ditt spelbegär så att du kontrollerar det, istället för tvärtom. Viktigast är att du betalar av SMS-lånet först skulle jag tro, sen kan du höra med din hyresvärd samt kreditkortsbolag om du kan få uppskov och/eller lägga upp en avbetalningsplan på de skulderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har en ny användare då jag vill vara anonym här på forumet.

 

Började spela poker för ungefär 1år sedan, gjorde min första insättning på pokerstars. 20$, Skulle vara med i en stor turnering som skulle ha 200k$ Garanterat i potten aka Sunday 200k. 11$ i inköp och kalaset slutade med att jag kom på plats ~100 och fick några hundra dollar för besväret.

 

Hade precis tagit studenten och kände mig som en kung som på bara under 1 dag hade tjänat flera tusen kronor!

 

Där startade mitt "begär, beroende" mer pengar, massor pengar, jag ska bli rik!

Jag hoppade in på ett cashgamebord med 400$ i maxinköp och tänkte här ska det plockas pengar!

Gång på gång fick jag plocka åt mig blindsen och bara att tjäna några tior varje gång tyckte jag var fascinerande nog att faktiskt skyffla bort hela inköpet på en bluff när min motståndare faktiskt satt på nöten. "Hur kunde han syna när jag bettade så stort?" Frågade jag mig själv flera gånger om...

 

Helt förkrossad stängde jag av datorn och tänkte det där var visst inget för mig.

Sommaren gick och jag tjänade ihop min första riktigt stora lön, efter 2 månaders slit så fick jag tillslut ut lite över 20k.

 

Fram och tillbaka gick tankarna hur jag skulle börja leva på poker nu efter att ha läst så mycket nyttigt under dom sena sommarkvällarna och jag sa till mig själv, "Hur kan jag förlora nu?" 50$ om dagen så tjänar jag alltså om jag spelar 5 dagar i veckan 1000$ i månaden vilket fick anses som en OK månadslön.

 

Sagt och gjort så satte jag in min första "Rulle". Denna var på 500$ och jag skulle börja på NL25 var det tänkt.

2h efter min deposit så satt jag på NL600 med hela rullen. 5min efter detta så sitter jag med lite över 1000$ på samma bord efter att ha fått syn allin innan flopp med AA mot KK som fick stå.

Överlycklig stängde jag ner pokerbordet och sprang ner och förklarade för mamma vad som hade hänt och jag såg direkt oro i hennes ögon.

 

Det har nu gått 1år och jag har förlorat konstant lön efter lön efter lön.

Jag börjar alltid bra och avslutar katastrofalt. Slutar aldrig spela och kan sitta en 12h-16h i sträck, där jag självklart plussar första 12 för att sedan spela bort allt och lite till sista 4h...

 

Jag har ljugit för nära och kära konstant, dom har varnat mig gång på gång och jag har förklarat varje gång att poker inte är bara tur utan även mycket skicklighet "som jag obv saknar!"

 

Nu sitter jag här idag med ett nytt kreditkort med en gräns på 10.000 som är maxbelastat. Jag har ett SMS-Lån som är obetalt på 3400kr och på det så har jag min hyra som ska betalas innan 31/9 på 4600sek.

 

0kr på kontot och jag har nått botten.

Finns det någon utväg, det finns 1 enkel utväg och jag har inte långt ifrån att ta den... Tågrälsen går inte många km från där jag bor.

Skammen, depressionen, tar knäcken på mig.

 

Jag har ett heltidsjobb som jag missköter för att ha tid att spela mer poker. (Därav att jag bor i en egen lägenhet överhuvudtaget..)

Det har fungerat bra tills förra veckan när jag verkligen flippade ur och spelade bort allt jag ägde.

 

Bilden av mig själv som rik har gjort mig precis blind för allt var det verkligen livet går ut på. Jag har tappat vänner, min familj, allt!

Botten är nådd och jag kommer inte upp igen.

 

 

 

Förra helgen var jag +32k sek som jag på 6 dagar har vänt till skulder på ~14k och obetalda räkningar/hyra.:oops:

 

 

 

Jag kan lösa den ekonomiska biten då jag har ett heltidsjobb och bara skärper till mig, men hur ska jag kunna få tag i pengar för att lösa alla dyra lån/krediter samt betala hyra/räkningar just den här månaden?

 

 

// En speltorsk som mer än gärna donerar till ni som faktiskt kan spelet Poker.:cry:

 

PS. Jag är ledsen, deprimerad och försöker bara skriva av mig, ev. Stavfel, grammatiska fel etc står jag för.

 

 

Har inget mer att tilläga nu eftersom alla andra forumiter varit så duktiga på att hjälpa dig med diverse tips, nu är det upp till dig själv, och jag vet att du kommer klara dig alldeles utmärkt!

 

Nu har jag bara en fråga, talar du nu 100% sanning i ditt första inlägg?

Vill inte låta bitchig men tänkte på eftersom du ljugit för dina kompisar innan så finns där risk för att du döljer något fortfarande..

Och den allra bästa starten vore ju att verkligen tala ut, skulle allt stämma så grattis till din egna starka insikt om att du har ett problem,

spelberoende är inget att skämmas för iallafall.. Lycka till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avinstallera alla pokerklienter, ta bort alla användare på forum(detta) och ring efter hjälp.

 

I din sitts och med din mentalitet och problematik spelar de ingen roll om du är världens bästa pokerteoretiker du kommer gula ändå. Bara inse och försök lägga allt med poker bakom dig och jobba på eller plugga =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt skrämmande att säkert 9/10 av era "tips" till denna killen som erkänt sitt beroende handlar enbart om de ekonomiska aspekterna. Det är långt ifrån allt, och jag talar ut egen erfarenhet. Att vara fäst vid en speldjävul där man månad efter månad tvingas spela bort hela sin lön och tvingas skjuta upp hyror, räkningar och blåljuga inför nära & kära är en mycket sämre tillvaro än en mindre ordnad ekonomi som följd av sitt spelande.

 

Det är stort, säger det igen, att du har insett ditt problem och vill ta tag i det. Men såsom ditt beteende och spelande fortlöpt tidigare (månader av repeterat missbruk) kommer du förmodligen inte klara det själv, utan du måste söka hjälp och prata ut om dina problem och inte bara här på pokerforum.

 

Jag lovar, samt talar ur egna erfarenheter, när jag säger att dina nära kommer att tacka dig. Du har enbart att vinna på att berätta om dina problem, det garanterar jag, även om det kan kännas tungt i början.

 

Att svika vänner och nära & kära är fan så mycket värre än pissiga räntor och ett inkassobrev. Men detta vet man ingenting om förrän man varit där vilka de flesta i denna tråden uppenbarligen inte varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också på rådet att verkligen prata med din familj - det är dessa som för alltid kommer stå dig närmast och förhoppningsvis vara förstående. Det kommer vara en lång kamp men med din familjs hjälp kommer allt ordna sig.

 

Någon har skrivet det förut men en tung sten kommer släppas från ditt bröst och det kommer kännas extremt bra då du talat ut om dina problem med folk du vet står på din sida. Extrem lättnad. Du får inte vara rädd att ta deras hjälp. 100 gånger bättre än att ljuga ihjäl dig. Du kommer igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att nästan alla spelmissbrukare mådde dåligt av olika anledningar redan innan de fastnade där. Ett missbruk uppstår ofta som ett substitut för sådant man saknar i livet, bl a avsaknad av självkänsla och harmoni. En person som är trygg i sig själv och nöjd med tillvaron har i regel lättare för att upprätthålla disciplin och tålamod. Varför då? Jo för att det finns en generalregel ifråga om poker: att aldrig spela när man är trött, arg eller deppig. Den regeln är verkligen otroligt viktig därför att man sällan lyckas spela sitt A-game när man är känslomässigt ur fas. Jag tror att alla kan skriva under på det. När man då av detta skäl har gulat så mår man förstås ännu sämre och måste likt alkoholister stilla abstinensen genom att sätta in nya pengar för ännu en chans till lycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att nästan alla spelmissbrukare mådde dåligt av olika anledningar redan innan de fastnade där. Ett missbruk uppstår ofta som ett substitut för sådant man saknar i livet, bl a avsaknad av självkänsla och harmoni. En person som är trygg i sig själv och nöjd med tillvaron har i regel lättare för att upprätthålla disciplin och tålamod. Varför då? Jo för att det finns en generalregel ifråga om poker: att aldrig spela när man är trött, arg eller deppig. Den regeln är verkligen otroligt viktig därför att man sällan spelar sitt A-game när man är känslomässigt ur fas. Jag tror att alla kan skriva under på det.

 

QFT -bara för att det inte är varje dag kontextus skriver något vettigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så illa som du tror. Berätta för dina föräldrar för att bli av med den värsta ångesten och skuldkänslan. Kommer kännas bra efteråt. Sen lägger du ner poker och håller nolltolerans på nätet åtminstone, dvs inte ens spela freerolls.

 

Pengarna kan verka mycket för en student men definitivt inget som kommer ge bekymmer för livet. Dina föräldrar kan säkert hjälpa dig med den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...