Gå till innehåll

Pimpa SvS klient


matjo

Recommended Posts

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

en fråga, ser korten bättre ut om man förminskar borden när man kör med nått annat skin/pimp?

 

för på orginalutseendet så blir korten lite hackiga i linjerna tycker jag om man förminskar dem lite..

 

Störde mig också på det i originalet, den modden jag installerat är felfri i alla storlekar.. vet inte om det gäller alla obv.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störde mig också på det i originalet, den modden jag installerat är felfri i alla storlekar.. vet inte om det gäller alla obv.. :)

 

Haha, var så förbannade stolt och nöjd över att ha fixat den där modden på första försöket.

 

När jag nu startar klienten för andra gången (på samma sätt som från början - via .bat-filen) är det tillbaka till fullt original.

 

Någon som har en aning om vad problemet är?

data-mappen ser numer ut precis som den gjorde innan jag började modifieringen, ska det vara så verkligen?

 

Vore tacksam för lite hjälp här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, var så förbannade stolt och nöjd över att ha fixat den där modden på första försöket.

 

När jag nu startar klienten för andra gången (på samma sätt som från början - via .bat-filen) är det tillbaka till fullt original.

 

Någon som har en aning om vad problemet är?

data-mappen ser numer ut precis som den gjorde innan jag började modifieringen, ska det vara så verkligen?

 

Vore tacksam för lite hjälp här.

 

Never mind this, verkar som att det fungerar varannan gång eller något liknande.. Det får man väl leva med.

 

Snickrade ihop en själv. Sweeet!! Knappen är obv ett Heineken-coaster. :-P

 

miyw4i.jpg

 

Riktigt snyggt, hur gör du för att snickra in en egen knapp?

Vore trevligt med en liten snabbguide.

 

Tänkte att det bara var att lägga in mitt Brynäs-märke i bmpformat och med rätt namn.. Men det fungerade inte riktigt, måste den vara i en viss storlek eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt snyggt, hur gör du för att snickra in en egen knapp?

Vore trevligt med en liten snabbguide.

 

Tänkte att det bara var att lägga in mitt Brynäs-märke i bmpformat och med rätt namn.. Men det fungerade inte riktigt, måste den vara i en viss storlek eller?

 

Gör en bild som heter poker_pucks.bmp och som är 26*20 pixlar (poker_pucks_mini.bmp och 18*16 för miniwiew)

 

För mig så uppdaterar SvS tillbaka till orginal varje gång jag statar klienten så jag får köra mod.bat igen.

 

WTB Cliffnotes (eller idiot guide)

 

Riktigt snygga mods btw.

 

1. Download the desired mods

2. create the _original and the _mod folder in the Poker Clients folder

3. Put the desired mod files into the _mod directory

4. put the according original files in the _original directory

5. create the two batchfiles or the one version that you can read about in this thread

6. and thats it

 

Oh and one more thing the Cardmods are usually 4 color mods.

So turn on the 4 color deck in the client.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt snyggt, hur gör du för att snickra in en egen knapp?

Vore trevligt med en liten snabbguide.

 

Tänkte att det bara var att lägga in mitt Brynäs-märke i bmpformat och med rätt namn.. Men det fungerade inte riktigt, måste den vara i en viss storlek eller?

Bilden ska heta poker_pucks.bmp och sizen ska vara 26 x 23 px. Allt som är 100% svart kommer att bli transparent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner mig efterbliven , men fattar inte vad jag gör för fel :shock:

 

laddade hem några mods. (bord 5manna o 10manna samt dealerknapp)

gjorde två mappar (_original o _mod)

la in modsen i mod o kopierade allt från data till original mappen.

gjorde de två textdokumenten, kopierade in det som skulle stå och kallade dom som dom skulle.

 

startar klienten med start.bat o sen trycker jag på mod.bat när jag loggat in.

öppnar bord .. ser ut som vanligt.

 

testat att köra som admin (har vista) .. men då frågar den bara den bara om tillåtelse till windows kommandotolken o det startar inte ens klienten om jag trycker på på start.bat med admin .. inget händer om jag kör på mod.bat med admin.

 

jag ska inte ta bort mappen "data" va?

 

har ingen aning om va jag gör för fel... HJÄLP MIG :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...