JENZOER Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Hej. Jag och min polare hade olika uppfattningar om denna handen så postar den här så får vi se vad ni tycker. Players(max 6): SnapeN (EUR 1,192.06 in seat 1) FIENDE (EUR 450.30 in seat 2) ZIRU (EUR 158.26 in seat 3) SvSLasse (EUR 396.00 in seat 4) Tussilooo (EUR 225.25 in seat 5) HERO (EUR 848.30 in seat 6) Dealer: ZIRU Small Blind: SvSLasse (2.00) Big Blind: Tussilooo (4.00) HERO was dealt: Js - Jc HERO Raise (14.00) SnapeN Fold FIENDE Call (14.00) ZIRU Fold SvSLasse Fold Tussilooo Fold Flop 8c - 5h - 3s HERO Bet (25.50) FIENDE Call (25.50) Turn 8c - 5h - 3s - 2h HERO Bet (63.75) FIENDE Call (63.75) River 8c - 5h - 3s - 2h - 9h HERO Check FIENDE Bet (192.00) HERO ????? FI och jag har spelat mot varandra hela kvällen och jag har gjort rätt beslut mot honom för det mesta. Han är också ner en del inköp, 4-5 st. Han spelar 35/25/1.84. Alltså väldig hög vpip för en "grinder" samt inte allt för aggresiv. Vad tycker ni är rätt spel här? Ber om ursäckt för handhistoryn, aldrig lagt upp en hand innan så är inte så rutinerad på den fronten. Citera
JENZOER Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Glömde nämna att FI har 2 ggr tidigare synat två gator för att sen släppa mot riverbet. Så min tanke bakom check var att han inte verkar vara den som gärna betalar av marginellt 3 gator.´ Ni som skriver syn, vad slår vi förutom bluff som han kan värdebetta så starkt där? (är i stort sett en pott bett) Citera
Opteron Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Varför ska du slå ett värdebet? Du har en bluffcatcher... Citera
jkkman Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 c/c river känns jättebra. Citera
JENZOER Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Varför ska du slå ett värdebet? Du har en bluffcatcher... Precis, då är frågan. Vilka händer tar han denna linje med? Tror ni synen blir korrekt i längden? Bluffar han tillräckligt ofta? Citera
AccessGranted Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Tror du är slagen ofta här men du behöver ha bäst hand ~30% för att gå jämnt upp. Syn/fold - skit samma är min analys. Citera
JENZOER Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Tror du är slagen ofta här men du behöver ha bäst hand ~30% för att gå jämnt upp. Syn/fold - skit samma är min analys. Jo känns som en situation där det inte direkt finns något korrekt beslut som man bör ta varje gång... Citera
AccessGranted Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Finns inte så många händer som han bluffar med här. Vilka händer kommer han till river med som han bluffar med? Betar han A8 så här starkt? TT? Ser knappt några händer han c/c, c/c som han pottar på river som inte är stål. Citera
JENZOER Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Finns inte så många händer som han bluffar med här. Vilka händer kommer han till river med som han bluffar med? Betar han A8 så här starkt? TT? Ser knappt några händer han c/c, c/c som han pottar på river som inte är stål. Nej det var precis min anlays ner jag spelade handen, min polare tyckte det var för vekt att folda där, men jag ser det inte särskilt troligt att han skulle syna två gator för att sedan bluffa? De flesta händerna checkar han väl ned bakom som han har showdown value med. Finns ju inga direkta drag ute som han kan ha synat 2 gator med förutom 7,6 som träffa rivern. Hade varit kul att höra fler analyser Citera
Opteron Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 AK/AQ kanske? Han plockar ju upp stegdrag turn så vore väl inte helt fel ^^ Citera
oskarlife Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Han kan ju sitta med Axs typ A8 sen träffa färgen på rivern. Ax duger ofta att försvara sin BB med sen kanske han vill floata dig på den där brädan som inte vore särskilt bra för dig om du sitter på två overcards typ +AJ. jag hittar nog synen fast inget man glatt synar ner. Citera
Supertequila Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Just river 9h är riktigt illa, men Bet-fold river känns bäst. Som spelat har jag också svårt att se att fi skulle dubbelfloata o bluffa river här, och mot värdebet mår vi dåligt. Alla jävla drag o bakdörrsdrag har dessutom träffat. Så fold. Citera
Trillske Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Inget känns trevligt direkt. Tycker c/c blir för jävla konstigt här, om du inte har någon form av känsla av att han tänker gör ett par till en bluff eller är helt ute och spewar (tom dubbelfloat eller vafan?). Betfold iaf bättre. c/f är inte helt ologiskt men känns lagom vekt. Citera
nagon Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 En standardsspelares callingrange i CO borde passa rätt bra med den brädan, har du inte en read på honom att han olikt många vanliga spelare kan tänka sig göra om en värdehand till en bluff där på river så måste du folda. Citera
Emilio Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 i en perfekt värld viker jag river. Citera
Starfitter Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 checkar jag så synar jag. Betar jag så viker jag för omslag. Citera
klippan Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Antagligen har han färgen. Tycker ändå det är rätt att syna här, han bluffar nog ganska ofta där. Rivern är dessutom ett perfekt bluffkort. Citera
nagon Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Vilka händer kommer han till river med som du slår? Citera
JENZOER Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Postad 20 September , 2009 Vilka händer kommer han till river med som du slår? Nej det var precis min analys, inte särskilt många händer, och de händerna som han gör det med checkar han väl oftast bakom för Showdownvalue.. Jag folda den hur som helst, men fick som sagt lite kritik för det Citera
Recommended Posts