Gå till innehåll

Hjälp att hålla uppe spelet!


LbMagnus

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Antar att han menar att om man trots tilt fortfarande plussar, dvs ligger under sin förväntade PTBB t ex, men fortfarande plussande.

 

Jag håller med dom andra, gå ner i nivå och försök slappna av från spelet. Att ta en paus i några dar/vecka är det som funkat bäst för mig iaf, men det beror nog på varför man springer dåligt också. Spel-tilt, livstilt, oflyt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem just nu. Insanedeckad lite för länge.

 

Senast det var i närheten var väl ett drygt halvår sedan. Då tog jag paus. Funkade bra. Problemet var bara att det tog typ två-tre månader innan jag kom igång riktigt igen, och sedan sitter man där och våndas över alla uteblivna inkomster under pausen.

 

Men att ta några dagar - en veckas paus är nog smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det man behöver göra är att hitta fokus på det man skall göra vid pokerbordet. Paus funkar till exempel inte för mig, är kvar cirka där jag slutade om jag tar uppehåll.

 

Bryt mönster, spela färre bord, byt sajt, gå ned i nivå, gå upp i nivå (tillfälligt om inte rullen tillåter), men framförallt som någon var inne på: fundera på vad som är grunden till nedsvingen. Alltid ett bra läge att göra en översyn av sitt spel, hitta och täta luckor. Oftast hittar man något man vill/kan göra annorlunda, jag funkar i alla fall så. Bristerna smyger sig in och till slut sitter man där och och slentrian-raisar fel händer ur position.

 

Eller så inser du att du redan spelar ditt A-spel, att du förlorar trots att du spelar rätt. Då antar jag att det bara är att fortsätta nöta då du ju har matematiken på din sida.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som madgrindar när jag är i en downswing? Mest för att jag vill komma ur skiten så fort som möjligt och börja plussa igen. Ofta tungt för psyket att sitta och backa rakt ut i flera veckor så bättre att dra igenom skiten dirr
Fick in ca 25 timmar i helgen av jut den anledningen. Nattsvarta allihop. :D Men alltså det känn inte å mycket i plånboken eftersom folk är så mongolida på lönehelger och jag tror inte jag direkt tiltar av grejer.

Däremot tycker jag ändå det är psykiskt tungt att dra sånna där race. Man sitter ju och tänker att det är overkligt och märker knappt ens när en 4-5 outare träffar längre. Samtidigt har man någon form av historik som säger att jo, det har hänt förut någon gång och det är bara att bita ihop, men det är svårt att luta sig mot en så lång session.

 

Så jag vet inte vad som är lättast mentalt egentligen. Beblandar man sin BR med sin privatekonomi (som jag försöker att inte göra längre) är det förståss läge att tokspela sig ur en colddeck dock, eftersom man ändå ligger under någon form av otydlig deadline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gör två påståenden

 

1: om du inte går ner i nivå då och då så kommer du gula "förr eller senare". undantaget är om du har väldigt många i inköp för den (enda) nivå du spelar vilket inte är så vanligt och ej heller optimalt.

 

2: Anpassa nivån du spelar på efter din edge. dvs spela flera nivåer och spela högre nivåer om du har större edge. och tvärtom givetvis om de 4 bästa regsen sitter och lirar SH kan det vara läge att sätta sig på nivån under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<50 inköp innebär samtidigt helvetiska åkturer om man spelar för ordentliga pengar. Att droppa 10 inköp, 20% av BR, på en nivå där inköpet är 10k är inte helt trivialt om man lever ett rätt vanligt liv, dock fullständigt realistiskt och lär hända många, många gånger och kan spontant inträffa över ett dygn eller så.

 

Visst, sen hoppar man ner en nivå och överlever. Men man får nog betala en del mentalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du säger så. en relativt grov läcka isf

typ 50 inköp och byta nivå lite då och då >> 250 inköp och aldrig byta nivå.

åtminstone enligt mina preferenser.

Jag vet inte ens hur man definierar rulle-begreppet längre. Vad jag vet är dock att jag kommer sluta spela innan rullen (vad den nu är) tar slut. Däremot kan jag hålla med om att det kan ge högre väntevärde om man tar skott om man hittar bra värde, förstod inte att det var det du syftade på först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ens hur man definierar rulle-begreppet längre. Vad jag vet är dock att jag kommer sluta spela innan rullen (vad den nu är) tar slut. Däremot kan jag hålla med om att det kan ge högre väntevärde om man tar skott om man hittar bra värde, förstod inte att det var det du syftade på först.

 

ja när folk pratar rulle så är det med olika tankar om vad det innebär. alltifrån nätdeg till alla tillgångar-olikvider till alla tillgångar +lån efter tillgångarna e slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...