Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

Ja, men leta upp någon annan. Envisas inte med att försöka att ta tillbaka förlorade pengar av samma spelare. Det finns andra....

 

Men herregud, vad tar du mig för?? Efterbliven eller? T o m Jerry på ica fattar väl att man inte ska möta folk som är bättre för en, men jag VILL möta han, för jag vill bli bättre, det kanske inte sånna som du förstår att man blir bättre av att möta spelare som är bättre än en själv, och sedan envisas med att vinna över dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Exakt spela mot dom du kan vinna mot....table selection

 

Men åhhhhhh, ja om man vill vinna, men om man vill bli bättre då? man blir ju inte så jävla mycket bättre av att möta superfiskar hela dagarna..

 

Ge mig istället optimal strategi mot denna motståndare jag pratar om istället för att säga saker jag redan vet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åhhhhhh, ja om man vill vinna, men om man vill bli bättre då? man blir ju inte så jävla mycket bättre av att möta superfiskar hela dagarna..

 

Du måste lära dig krypa innan du kan gå...fattar du?

 

 

Ge mig istället optimal strategi mot denna motståndare jag pratar om istället för att säga saker jag redan vet!!

 

Men du ville LÄRA dig att vinna då ska väl inte vi TALA om det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ferna min gamle vän, om han nu synar allt och aldrig värdebeta som du beskrivet behöver man inte direkt vara ett geni för att tänka ut en bra spelstil mot detta.

 

Tankeexpriment:

 

FI synar för mycket och raisar för lite

 

Du: bluffar ----- och värdebetar ---- (fyll i orden mycket och lite i luckorna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, du är fan skön =)

 

Angående din problemmotståndare så verkar du ha anpassat dig rätt bra till fisken, fortsätt så kombinerat med Starfitters tankeexperiment (vilket du så gott som redan sagt). Och lite tålamod på det.

 

Ja tålamodet behövs verkligen, för han lyckas fan dra ut mig på rivern konstant samtidigt som han får 2par på turn med sin T3 mot min KK som jag 3betade pre ovanligt hög 3bet också :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går segt för dig men du verkar vilja lära dig! Jag hjälper gärna till. jag skulle göra en "session review" med en från twoplustwo men han har inte hört av sig, så om du vill kan du och jag göra det istället!

Det fungerar så att vi skickar ~200 händer till varann och så går vi igenom dom och skriver kommentarer och sedan diskuterar dom. Lämpligt är väl om du skickar de 200 första händerna du spelat mot den här fisken t.ex. :)

Så om du är intresserad skicka din email i pm så skickar jag tillbaka åså byter vi händer!

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=micro&Number=4918296 Här finns lite mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du vad att lära sig betyder?

 

Ja jag vet vad det betyder men jag får känslan av att Ferna vill få sig sagt exakt hur han ska spela mot killen.

En apa kan spela poker om den blir tillsagd vad den ska göra i specifika situationer men utan att veta varför så lär man sig inte.

 

Men det förslag han fått av magico är en bra idé för då får han reda efter han spelat vilka fel han gjort och kan förbättra sig i framtiden.

 

Kanske inte låter så men jag håller också på dig Ferna...du är en karaktär ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet vad det betyder men jag får känslan av att Ferna vill få sig sagt exakt hur han ska spela mot killen.

En apa kan spela poker om den blir tillsagd vad den ska göra i specifika situationer men utan att veta varför så lär man sig inte.

 

Men det förslag han fått av magico är en bra idé för då får han reda efter han spelat vilka fel han gjort och kan förbättra sig i framtiden.

 

Kanske inte låter så men jag håller också på dig Ferna...du är en karaktär ;-)

 

Att förstå varför man gör som man gör är inte ett krav för att lära sig spela poker. Lika lite som man behöver förstå hur ljudvågor fungerar för att lära sig spela fiol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förstå varför man gör som man gör är inte ett krav för att lära sig spela poker. Lika lite som man behöver förstå hur ljudvågor fungerar för att lära sig spela fiol.

men det hjälper jävligt mycket att veta varför man ska göra på ett visst sätt inom pokern, vet inte hur det är inom fiolspelandet, men det låter som en riktigt dålig jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det hjälper jävligt mycket att veta varför man ska göra på ett visst sätt inom pokern, vet inte hur det är inom fiolspelandet, men det låter som en riktigt dålig jämförelse.

 

Visst hjälper det, men det är ju inte det jag diskuterar, eller hur?

 

Fioljämförelsen får du gärna trasha hur mycket du vill och tycka att den är usel. Orkade inte fundera över världens bästa jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förstå varför man gör som man gör är inte ett krav för att lära sig spela poker. Lika lite som man behöver förstå hur ljudvågor fungerar för att lära sig spela fiol.

 

Haha...tur att dina kunskaper inom fiolspelande och poker inte speglar dina kunskaper som moderator :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst hjälper det, men det är ju inte det jag diskuterar, eller hur?

 

Fioljämförelsen får du gärna trasha hur mycket du vill och tycka att den är usel. Orkade inte fundera över världens bästa jämförelse.

om du med lära sig spela poker menar att lära sig reglerna så kan jag hålla med dig, men om du menar lära sig poker som att bli bra på poker är du väldigt fel ute imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...