Gå till innehåll

eel mot high stakes!


eel

Recommended Posts

Anledningen att jag postade handen var för att få andras syn på handen, var de skulle gjort och var de tror att personen i fråga sitter på.

 

Tror jag suger lite till på resultatet :)

 

Har för övrigt varit en riktig seg dag med massa utdragningar hit och dit, inte särskilt kul. Men snart börjar min nya månad och då ska det bli andra bullar på prima! :)

 

usch borde NOG gå o lägga mig nu, HEJDAU!

 

Jag e lite intresserad av vad du tänkte när du synade.. alltså vad du satte fi på för hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej dagboken,

 

Idag är jag i Helsingborg och chillar lite, så blir nog ingen seriös poker i helgen. Men frukta inte, i början av nästa vecka börjar mitt nya äventyr på Prima, wooohooo! ;)

 

Men för att återkomma till handen. Jansa, det fann 2st huvudsakliga saker som fick mig att syna den. För det första så tyckte jag han var en helt okej spelare. Bra spelare brukar inte syna pottbetts på flushdraws utan slå om och spela aggressivt, därför kunde jag nästan utesluta det, om det inte var en OEFD eller kombination av drag och par men än en gång så tenderar folk alltid att slå om då iaf på högre nivåer. Ett set kändes inte heller troligt pga av flushdraget. Jag gick igenom händer och konstaterade att fanns en hel del bra händer som jag hade slagna, AQ, JJ, KK.

 

Sen hade jag en read på hans bet på rivern som jag inte tänker gå in mer på eftersom det är en yrkeshemlighet, muhahaha.

 

Efter det var inte beslutet svårt, jag tänkte bara på min idol Dan Glimne och vad han sagt om AA, det är ju faktiskt den bästa starthanden i Holdem! Då borde man ju inte kunna förlora? Nej, jag gjorde en Pekka och sa SYN! (ironi)

 

Fi satt på JJ och jag tog hem potten, tihi. Han hade en missad inside straight draw med par.

 

--

 

För er som inte sett Pokermiljonen ep2, GÖR DET! Aldrig sett någon så underhållande poker, förslagsvis tillsammans med ett gäng polare som också kan nåt om poker. Kan fortfarande höra fiskpekkas ord skalla i huvudet, SYN, SYN, SYN. Därför föreslår att vi myntar ett nytt uttryck, "pekka", att göra en pekka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, imorgon är den första dagen i min Primakarriär. Jag tänkte sätta in ungefär $20k på mitt pokerkonto imorgon o sen blir det åka av! :)

 

Mitt nick på Prima är "Fortuity" för er som vill följa en newbie med hybris.

Jag ser det hela på ett sätt, antingen blir jag rik eller så förlorar jag allt. Hoppas dock på det förstnämnda...

 

Vet inte hur mycket jag hinner spela imorgon dock för jag har en hel del att stå i. Ska även starta en egen irc kanal inom kort för alla mina trogna fans ;)

 

Nu ska jag vila mitt ego lite inför morgondagen, HEJDAU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... för er som vill följa en newbie med hybris.

 

Hehe, ja det är ju precis så en del av oss ser på dig. Även om jag mer och mer tror på att det hela är en scam av nåt ärrat proffs som börjat få lite för lite action. Fr o m nu skiter jag i vilket, heja på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lyckats få in lite pengar på mitt Bet365 konto äntlige, tog bara 4 telefonsamtal och ett jäkla massa strul med tillslute så gick det. Fick iof inte in riktigt så mycket som var tänkt från början men rullen ligger nu på $13,700.

 

Ska börja värma upp lite snart men inget seriöst förens ikväll.

 

Har startat en IRC kanal för er som vill följa mina bravader, diskutera mitt spel, och dissa mig när jag losar alla pengarna ;)

 

#eel.se

 

Mitt mål idag är $15,000. Klent mål jag vet, men det är ju fan första dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har startat en IRC kanal för er som vill följa mina bravader, diskutera mitt spel, och dissa mig när jag losar alla pengarna ;)

 

#eel.se

 

Mitt mål idag är $15,000. Klent mål jag vet, men det är ju fan första dagen.

 

Otroligt seriöst att ha en egen IRC kanal! 8-)

Lycka till

 

/Bj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 3 bord på Eurobet ett tag, men i 98% av min pokerkarriär har jag bara lirat 1 bord.

 

Lite skakig start idag men gick ändå okej, +1k.

Ska nog spela lite mer ikväll om det inte är för mycket som distraherar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fadeh,

Grejen är att jag kan förlora $5000 på 1 hand, då förstår du att detta resultat inte är nåt monsterresultat i sammanhanget precis.

Jag vann för övrigt min största hand någonsin igår på $6240. Men efter det gick det såklart nedåt med bl.a. en backdoor flush mot mitt topp set.

 

Blir nya tag senare idag, om nån e intresserad e det bara att droppa in i #eel.se och heja :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...