Ferna Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Från Pokerstars/FTP > Neteller > Skattebefriad sajt inom EU > Till ditt bankkonto = Tvättade pengar? Har läst om detta förut, men är det någon som har testat det överhuvudtaget och funkar det? Citera
ffredd Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Problemet är att det inte finns någon sajt som tillåter dig att sätta in pengar från Neteller och sedan ta ut pengarna utan att spela en satans massa händer. De måste göra så eftersom de får betala en avgift till Neteller varje gång du sätter in pengar därifrån. Du skulle säkert kunna få dem att gå med på att du ska få göra det med några tusen dollar någon enstaka gång, t.ex. om du avslutar ditt konto, eller om du spelar några händer och väntar över ett år innan du tar ut pengarna. Men det går inte att göra många gånger, eller med stora summor pengar. Jag tror för övrigt att Full Tilt är skattefritt, då de har sin huvudsakliga verksamhet i Dublin. Det går dock inte att veta säkert eftersom det inte har prövats i domstol. Citera
Ferna Postad 5 September , 2009 Författare Rapport Postad 5 September , 2009 Problemet är att det inte finns någon sajt som tillåter dig att sätta in pengar från Neteller och sedan ta ut pengarna utan att spela en satans massa händer. De måste göra så eftersom de får betala en avgift till Neteller varje gång du sätter in pengar därifrån. Du skulle säkert kunna få dem att gå med på att du ska få göra det med några tusen dollar någon enstaka gång, t.ex. om du avslutar ditt konto, eller om du spelar några händer och väntar över ett år innan du tar ut pengarna. Men det går inte att göra många gånger, eller med stora summor pengar. Jag tror för övrigt att Full Tilt är skattefritt, då de har sin huvudsakliga verksamhet i Dublin. Det går dock inte att veta säkert eftersom det inte har prövats i domstol. Okej, låter vettigt. Men en annan fråga då, hur noggrant kollas neteller konton upp av skatteverket? Med tanke på att Neteller har sitt huvudsäte i England? Citera
Seriks Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Okej, låter vettigt. Men en annan fråga då, hur noggrant kollas neteller konton upp av skatteverket? Med tanke på att Neteller har sitt huvudsäte i England? Poker Magazine hade en intresant artikel om detta för nåt år sen. I den så intervjuade dom en snubbe som jobbade på skatteverket och han sa att de inte har nåt sammarbete med neteller. Men nog ändå bäst att bara spela på eu-sidor Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Poker Magazine hade en intresant artikel om detta för nåt år sen. I den så intervjuade dom en snubbe som jobbade på skatteverket och han sa att de inte har nåt sammarbete med neteller. Men nog ändå bäst att bara spela på eu-sidor Det gäller att dom (pokersajterna) har sin licens inom EU, men nu läste jag nånting om att Malta gäller inte längre, är det nån som vet mer om detta? Citera
hampulito Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Det räcker med att ta ut till neteller och sedan till banken. Jag har gjort mängder av uttag senaste åren direkt från ftp och evp in på mitt bankkonto och har även överskridigt den magiska 150kkr gränsen vid ett flertal tillfällen lägg därtill att jag har nolltaxerat flera år i rad. Jag har trots allt detta inte hört ett ord från skatteverket. Men det är ju helt klart jobbigt att gå och oroa sig för att det ska komma någonting senare osv. Spelar i nuläget på en EU site så nu slipper man oron. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Det räcker med att ta ut till neteller och sedan till banken.Jag har gjort mängder av uttag senaste åren direkt från ftp och evp in på mitt bankkonto och har även överskridigt den magiska 150kkr gränsen vid ett flertal tillfällen lägg därtill att jag har nolltaxerat flera år i rad. Jag har trots allt detta inte hört ett ord från skatteverket. Men det är ju helt klart jobbigt att gå och oroa sig för att det ska komma någonting senare osv. Spelar i nuläget på en EU site så nu slipper man oroa. Om man har ett Neteller-kort och tar ut pengar utomlands, du behöver inte åka längre än till Norge, så är det ingen fan som får reda på nånting! Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Om man har ett Neteller-kort och tar ut pengar utomlands, du behöver inte åka längre än till Norge, så är det ingen fan som får reda på nånting! Bor du i Skåne väljer du naturligtvis Danmark, bor du i Haparanda väljer du Finland. It's up to you. Citera
Vinden Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Det gäller att dom (pokersajterna) har sin licens inom EU, men nu läste jag nånting om att Malta gäller inte längre, är det nån som vet mer om detta? Licensen är helt oväsentlig, det är var sitens verksamhet är förlagd som är det viktiga. "Vinst i poker och andra spel som utgör lotteri är skattefri om spelet (lotteriet) är anordnat i en stat inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES)." Från skatteverket, Malta är ett EES-land dvs skattefritt. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Bor du i Skåne väljer du naturligtvis Danmark, bor du i Haparanda väljer du Finland. It's up to you. I have done it in Bangkok and New Delhi, därmed inte sagt att det är så nära. Citera
Partyjack Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Tror det är någon som försöker sätta världsrekord i flest antal startade trådar på en månad. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Tror det är någon som försöker sätta världsrekord i flest antal startade trådar på en månad. Du menar inte mej, va? Citera
Mickel Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Varför vill alla pokerspelare "jobba" svart? Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 I have done it in Bangkok and New Delhi, därmed inte sagt att det är så nära. F-n detta har hamnat på helt fel plats. Det var någon som undrade om Neteller-kortet. Huruvida det kostade mycket och ifall det var skattefritt. Ursäkta mej. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Varför vill alla pokerspelare "jobba" svart? Det är nämligen så att ifall du vinner ett tusen och förlorar tie tusen så ska du betala skatt på ett tusen. Sä är skattereglerna i Sverige idag! Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Det är nämligen så att ifall du vinner ett tusen och förlorar tie tusen så ska du betala skatt på ett tusen. Sä är skattereglerna i Sverige idag! Du får alltså inte dra av dina förluster, vilket du hade kunnat göra i vilket j---a företag som helst. Inte att undra på varför pokerspelare vill "jobba svart" Citera
Vrakman Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Vad är grejen med att citera och svara sig själv? Citera
Nice Hand GG Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Det är nämligen så att ifall du vinner ett tusen och förlorar tie tusen så ska du betala skatt på ett tusen. Sä är skattereglerna i Sverige idag! Ja men nej, SKV taxerar dig bara på uttagen du gör. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Vad är grejen med att citera och svara sig själv? Jag ville bara fortsätta på det jag hade börjat om, läs vad jag har skrivit istället din 08! Har du aldrig hört om IFK Göteborg förresten. Citera
tamtaram Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Tycker det är rätt intressant att det är att det är nono att länka till piratsidor, medans skattesmitning är helt okej, på forumet Citera
Fredde Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Varför vill alla pokerspelare "jobba" svart? Problemet är som Mohican skriver att man inte skattar på nettovinsten utan på hela beloppet. Än mer absurt är exemplet där du kan sätta in pengar idag och ta ut dem imorgon utan att ens lägga ett spel eller spela en hand och ändå ska du skatta för dem. Här måste skattemyndigheten verkligen tänka om och beskatta nettovinsten och inte bruttovinsten. Detta vore logiskt att faktiskt betala skatt för. Citera
SmartEye Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Jag förstår inte skattesmitningen överhuvudtaget! Ni vill ta del av det som erbjuds men inte bidra för fem öre. Det känns som om att det är väldigt unga personer som pratar. Vänta tills ni har familj och barn, då är ni jävligt glada att ni finns i systemet(inte Systembolaget). När era far/morföräldrar eller föräldrar behöver hjälp så kan det vara bra att inte behöva betala i snitt 50 loppor i månaden för att de ska få den vård de behöver. Inte så jävla kul om ens barn blir allvarligt sjuka och utnyttja sjukvården när man vet med sig att man är en fuskare. Visst dra in en tusing på random svartjobb på helgerna men jag kan inte fatta att man inte vill bidra till det som man själv tar del av. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Ja men nej, SKV taxerar dig bara på uttagen du gör. Det kan ligga nånting i vad du säger, fast fel ändå: DU FÅR INTE DRA AV några kostnader när det gäller spel o dobbel, åtminstone om spelsajterna ligger utanför EU. Men du kan göra som jag har sagt på andra trådar här, ta ut dina pengar utomlands med ditt Neteller-kort till exempel. Citera
Mohican Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Problemet är som Mohican skriver att man inte skattar på nettovinsten utan på hela beloppet. Än mer absurt är exemplet där du kan sätta in pengar idag och ta ut dem imorgon utan att ens lägga ett spel eller spela en hand och ändå ska du skatta för dem. Här måste skattemyndigheten verkligen tänka om och beskatta nettovinsten och inte bruttovinsten. Detta vore logiskt att faktiskt betala skatt för. Äntligen någon som fattar! Citera
HughHefner Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Jag förstår inte skattesmitningen överhuvudtaget! Ni vill ta del av det som erbjuds men inte bidra för fem öre. Det känns som om att det är väldigt unga personer som pratar. Vänta tills ni har familj och barn, då är ni jävligt glada att ni finns i systemet(inte Systembolaget). När era far/morföräldrar eller föräldrar behöver hjälp så kan det vara bra att inte behöva betala i snitt 50 loppor i månaden för att de ska få den vård de behöver. Inte så jävla kul om ens barn blir allvarligt sjuka och utnyttja sjukvården när man vet med sig att man är en fuskare. Visst dra in en tusing på random svartjobb på helgerna men jag kan inte fatta att man inte vill bidra till det som man själv tar del av. Det är mycket du inte förstår Citera
Recommended Posts