Gå till innehåll

Varför så dåligt spel i highstakes?


Riggdevil

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför vill du spela med Ante på lägre nivåer?

Blir man inte tillräckligt knullad av raken ändå där?

 

Om du läser mitt quote är det inte min önskan att hitta såna bord, lirar inte ens CG... utan bara tvivlade på att det fanns såna bord. Men tydligen på UB, dock gick min poäng fram då OP missförstått ante med BB o SB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att high stakes-spelarna verkar ha svårt att lägga sig, och ofta spelar "skitkort", beror kanske på att dom spelar en annan typ av poker än dom flesta av oss;

Dom möter ofta samma motståndare år efter år, och har ofta en "historia" eller en read på motståndaren som gör att dom (i våra ögon) spelar den aktuella handen konstigt.

Och dom spelar nog oftare situationen än sina kort, jämfört med på lägre nivåer.

Plus att det inte skadar att vara lite oförutsägbar, eller ha ett visst rykte på dessa nivåer antar jag.

 

Så likheten med lowlimitfisken som spelar allt, och aldrig vill lägga en hand är nog ganska liten. Fiskarna vill inte lägga sig eftersom dom satte sig vid bordet för att spela poker, inte för att folda, och för att dom är nyfikna på vad motståndaren har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superproffs vill inte lägga när dom träffar för dom vill inte verka veka och möjlig att bluffa bort.....speciellt inte när alla ser på.

 

Motsägs dock av att man ibland ser foldar med monsterhänder.

Lite OT men Doyle Brunson tycker jag i princip alltid verkar spela relativt säkra händer så hur duktig är han egentligen? En typisk feggrinder skulle jag nog kalla honom om man jämför med Phil Ivey och Gus Hansen m fl. Han klarar sig iochförsig bra vid elitborden men bara för att han ständigt väntar ut tillräckligt bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men Doyle Brunson tycker jag i princip alltid verkar spela relativt säkra händer så hur duktig är han egentligen? En typisk feggrinder skulle jag nog kalla honom om man jämför med Phil Ivey och Gus Hansen m fl. Han klarar sig iochförsig bra vid elitborden men bara för att han ständigt väntar ut tillräckligt bra händer.

"En typisk feggrinder" är väl lite väl hårt att kalla nån som spelat dom högsta stejksen i princip hela sitt liv, och fortsätter bland toppen när han är så gammal.

Han spelade hårdare när han var yngre, och var väl nåt liknande dåtidens durrrr.

 

Och har för mig att jag läst att Doyle är den enda som ligger plus på High Stakes Poker varje säsong.

Det skulle ju inte vara kul att kolla på om alla spelade som han gör nu, men målet är väl att vinna pengar på bästa sätt.

Sen finns det väl ingen anledning att alltid spela 57s, 94o, osv när spelet är som på HSP, med Fartha osv.

 

Men att ifrågasätta "hur duktig Brunson är egentligen" av anledningen att han inte alltid spelar J8s varje gång är rätt konstig tycker jag.

Det är ju knappast så att han bara följer Phil Hellmuth's starthandslista :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En typisk feggrinder" är väl lite väl hårt att kalla nån som spelat dom högsta stejksen i princip hela sitt liv, och fortsätter bland toppen när han är så gammal.

Han spelade hårdare när han var yngre, och var väl nåt liknande dåtidens durrrr.

 

Och har för mig att jag läst att Doyle är den enda som ligger plus på High Stakes Poker varje säsong.

Det skulle ju inte vara kul att kolla på om alla spelade som han gör nu, men målet är väl att vinna pengar på bästa sätt.

Sen finns det väl ingen anledning att alltid spela 57s, 94o, osv när spelet är som på HSP, med Fartha osv.

 

Men att ifrågasätta "hur duktig Brunson är egentligen" av anledningen att han inte alltid spelar J8s varje gång är rätt konstig tycker jag.

Det är ju knappast så att han bara följer Phil Hellmuth's starthandslista :-P

 

Det är ingen skillnad på 75s och 94o imo.

 

75s och J8s är riktiga skithänder när man möter någon som farha som stackar av med allt möjligt! Bättre att vänta 200 händer på att få AA eller KK istället!

 

btw denna tråden är fantastiskt. Är man lite ledsen så kan man klicka på denna tråden och få sig ett gott skratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men Doyle Brunson tycker jag i princip alltid verkar spela relativt säkra händer så hur duktig är han egentligen? En typisk feggrinder skulle jag nog kalla honom om man jämför med Phil Ivey och Gus Hansen m fl. Han klarar sig iochförsig bra vid elitborden men bara för att han ständigt väntar ut tillräckligt bra händer.

 

Visst kan man tycka han spelar lite tight nu för tiden. Dock så anpassar han sitt spel efter hur det ser ut nuförtiden. Att spela som han gjorde förr och beskriver i Supersytem skulle ju aldrig fungera i Bobbys room idag:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man betalar rejk på ante också. Potten byggs, ju större pott ju mer närmare maxrejk = mer rejk.

 

Blir potterna större utan att ditt EV ändras så kommer du också ha en högre bb/100 och vinna mer. Du betalar alltså inte mer rake per vunnen $.

 

Edit: sjunker ditt EV med ante så är det onödigt att ens diskutera raken i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En typisk feggrinder" är väl lite väl hårt att kalla nån som spelat dom högsta stejksen i princip hela sitt liv, och fortsätter bland toppen när han är så gammal.

Han spelade hårdare när han var yngre, och var väl nåt liknande dåtidens durrrr.

 

Och har för mig att jag läst att Doyle är den enda som ligger plus på High Stakes Poker varje säsong.

Det skulle ju inte vara kul att kolla på om alla spelade som han gör nu, men målet är väl att vinna pengar på bästa sätt.

Sen finns det väl ingen anledning att alltid spela 57s, 94o, osv när spelet är som på HSP, med Fartha osv.

 

Men att ifrågasätta "hur duktig Brunson är egentligen" av anledningen att han inte alltid spelar J8s varje gång är rätt konstig tycker jag.

Det är ju knappast så att han bara följer Phil Hellmuth's starthandslista :-P

Bra svar :) Typisk feggrinder var kanske en lite dålig formulering men han är såvitt jag vet ingen färgstark spelare. På en skala skulle jag placera honom mitt emellan Durrr och en anekdotberättande programledare i Pokermiljonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar :) Typisk feggrinder var kanske en lite dålig formulering men han är såvitt jag vet ingen färgstark spelare. På en skala skulle jag placera honom mitt emellan Durrr och en anekdotberättande programledare i Pokermiljonen.

 

Och på en skala från DrRoland till DrRoland så är du lika smart som DrRoland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...