Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Började morgonen riktigt vasst och var upp 2K efter typ 100 händer.

Sen var det någon/något som totalt drog ner rullgardinen och jag kunde knappt vinna en pott. Utan några riktigt stora potter tappade jag ner till breakeven och stod där majoriteten av passet.

När sen halvtimmen återstod sprang jag in i ett set i 3or med mina AA mot årets bamsefisk och stannar passet på -500:-

+7694:- för månaden.

Ska käka lite lunch, ta mig ner och fixa tvätten och sen försöka jobba in ett plus på en eller två timmars spel innan vi far norrut.

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vi är ett gäng på 12 pers som käka och kolla matchen Olearys. Så vi kanske ses om du flippar 20%arn =)

Jasså. Jodå de är ju knappast ovanligt att man blir 20%ad så vi kanske ses. :)

Dagen blev lite fuckedup just nu, nere i tvättstugan ringde Stignich och ville ha hjälp att boka biljetter till matchen ikväll då han var i plugget. Där gick en halvtimme på världens mest värdelösa internetsajt ticnet.

När väl det var färdigt och min matlåda åkt in i micron ringde tjejen och vi hade lite meningskiljaktigheter som jag inte behöver gå in på.. Iaf blev det ett sånt där jobbigt och tidsödande samtal.

Så nu på relativt dåligt humör och typ en timme kort mot vad jag hade tänkt mig vette fan om jag orkar dra någon snabbgrind innan vi åker.

Får se, annars kanske jag svänger in på svs ikväll efter matchen. Då brukar ju finnas lagom mkt adrenalin för att kunna hålla en tight-aggri inställning. :D

Postad
"Då brukar ju finnas lagom mkt adrenalin för att kunna hålla en tight-aggri inställning."

Benny´s stavning sprider sig som ebola. sick! :mrgreen:

Pz

Haha, hundra procent medveten level från min sida faktiskt. :D

Jättestark moral här.. Finner en timmes glapp som det ser ut, nu ska svs få smaka.

Med min tajming kommer väl nätverksnissarna med fiber-linan att knacka på vilken sekund som helst.

Edit, blir bara 2/4 då jag har en känsla av att de kommer att komma in och steama mig typ snart.

Postad
Fixa en seger till Brynäs ikväll tack =)

Kan påminna om att det kanske är knappa promillen av våra besök som inte är lika med maximal kämpainsats stödmässigt från våra stolar.. Vi brukar höras om man säger så.

Men sett till Brynäs resultat de senaste åren, så är det inte där matchen avgörs. :)

Har dock goda, goda vibbar.. Vändningen mot DIF senast, och en fullsatt arena borde bidra.

Detta plus att HV är det topplag vi har haft överlägset lättast mot de senaste åren, läste nånstans att vi tom har plus-statistik mot dem på hemmaplan sedan Läkerolen byggdes.

Roligt ska det bli iaf.

2/4 är som sagt en väldigt mjuk nivå, iaf de gånger jag spelat där.

När man sen också rushar en smula så känns det barnsligt lätt.

Sprang på hyfsat som sagt, någon ordentlig setup till min fördel.. Men annars mest småpotter fram till +2K sista timmen för dagen. Känns stabilt och väldigt skönt.

+9769:- för månaden.

Nu ska jag gå över och väcka Wiggan, sen drar vi norrut.

Bilen blev också full då Stignich och hans två polare hookar skjuts med oss dit och hem, kommer bli riktigt trevligt detta.

Hoppas grabbarna på isen känner likadant.

Postad
Kan påminna om att det kanske är knappa promillen av våra besök som inte är lika med maximal kämpainsats stödmässigt från våra stolar.. Vi brukar höras om man säger så.

Men sett till Brynäs resultat de senaste åren, så är det inte där matchen avgörs. :)

Har dock goda, goda vibbar.. Vändningen mot DIF senast, och en fullsatt arena borde bidra.

Detta plus att HV är det topplag vi har haft överlägset lättast mot de senaste åren, läste nånstans att vi tom har plus-statistik mot dem på hemmaplan sedan Läkerolen byggdes.

Roligt ska det bli iaf.

2/4 är som sagt en väldigt mjuk nivå, iaf de gånger jag spelat där.

När man sen också rushar en smula så känns det barnsligt lätt.

Sprang på hyfsat som sagt, någon ordentlig setup till min fördel.. Men annars mest småpotter fram till +2K sista timmen för dagen. Känns stabilt och väldigt skönt.

+9769:- för månaden.

Nu ska jag gå över och väcka Wiggan, sen drar vi norrut.

Bilen blev också full då Stignich och hans två polare hookar skjuts med oss dit och hem, kommer bli riktigt trevligt detta.

Hoppas grabbarna på isen känner likadant.

2/4kr borde vara "soft" det är ju micronivå (än lägre än NL50 € som var den lägst nivån som gick att spela för några år sedan).

Borde väl inte vara någon match för en heltidsspelare.

Skulle inte du gå upp i nivå?

Postad
2/4kr borde vara "soft" det är ju micronivå (än lägre än NL50 € som var den lägst nivån som gick att spela för några år sedan).

Borde väl inte vara någon match för en heltidsspelare.

Skulle inte du gå upp i nivå?

Haha.. Point taken. Men samtidigt kommer jag aldrig att sätta mig på 4 av 5 bord där det sitter uteslutande <25vpip-grinders när jag bara har en knapp timme att spela.

Känner jag mig inte helt fit i huvudet (hade nyss bråkat med tjejen nu tex) eller känner lite stress av att jag snart ska iväg på något så tycker jag väl bara det är ett ganska sunt val att spela lägre än normalt.

Har sedan nivån öppnade spelat 2K händer på 2/4 med en BB/100 på 68. Så ännu så länge är det svårt att påstå att profiten skulle vara sämre där tex.

Men visst är jag sugen på att gå upp i nivå, men jag kommer inte totalslakta värdet varje dag bara för att ge mig på 5/10 eller högre.

Det är trots allt pengarna jag är ute efter i första hand.

hoppas brynäs får råpisk ikväll, har 3333:- på HV71....GOGOGOGO!

Ajajaj, hade faktiskt lite på känn att det borde kunna vara en vändning på gång för båda lagen.

Vad fick du för odds, och vart hittade du det, för att det skulle kännas värt att spela?

Underbaaaaaaaaaaart att de fixade en seger :)

Kan inte annat än hålla med.

Brynäs utför den överlägset bästa perioden i år under första (då såg jag inte andra-tredje mot DIF).

Det var fullständigt bombardemang mot Liv som dock höll undan.

HV kom in i matchen lite mer i andra men Brynäs kändes ändå klart bättre över hela perioden.

Domaren hade som vanligt ett öga som ingen annan hade och hittade fullständigt idiotiska hakningsutvisningar överallt. Granström åker för en hooking när han lyfter klubban på fi.. Katastrof, när sedan Ward sätter in en perfekt axel-axel-tackling några min senare (dessutom med klubban i den handen som var ifrån brynäsaren) hittar han ytterligare en hakning.

Ibland undrar man, de senaste två åren har jag vid varje tillfälle blivit förbannad på minst en utvisning mot bortalaget.. Och då är jag ändå jävligt enögd och det ska vara en väldigt löjlig utvisning för att jag inte ska tycka att motståndaren ska åka ut.

Katastrof som sagt.

Dackell fläker iaf in sitt hårdaste slagskott sedan 90-talet till 1-0 som var klart välförtjänt.

Sen i tredje perioden, när Brynäs begår sitt klassiska misstag att lägga sig vid egen blålinje med ett måls överläge hamnar Kahnberg i en situation som enligt mig var den klart tydligaste hakningen ditills i matchen, då plötsligt börjar domaren göra någon form av "ställ dig upp-gest" liknande en fotbollsdomare.

Och vad händer, jo HV kontrar och sätter 1-1 direkt med 5 minuter kvar.

Domaren får en ordentlig utvissling, kändes dessutom jävligt orättvist.

Tedenby stod för framspelningen och uppåkningen, han var helt klart bäst på isen ska sägas.

Men så kommer då vår kära "Super-Mads" Hansen (nicket har jag och Joggy givit honom pga att han är så o-super man kan vara, helt och fullständigt allround och halvbra på alla attribut) på en av väldigt få offensiva rajder i sista perioden.. På något vänster lyckas han fippla in pucken till Lauritzen som gör sitt enda rätt i matchen när han sätter en puck som citat "Wigerts döda gammelfarmor hade satt".

Vi har inte många känslor till övers för Lauritzen som är alldeles för liten, alldeles för långsam, alldeles för omständig och tycker alldeles för mkt om att dribbla i de allra känsligaste lägena.

Helt otroligt i mina ögon att defensiv-inriktade Czarnecki har sån extrem förkärlek för Sebbe som alltid får spela i de viktigaste lägena.

Till slut kan man iaf sammanfatta en riktigt bra match med bra drag på läktarna.

Bäst i Brynäs i mina ögon var obv Markström, men även juniskollegorna Silfver och Rödin som fick en jävla snurr varje gång de var inne. Rödin fixade för övrigt 4 av de 5 första HV-utvisningarna med sin speed - wp!

Ska inte bli för långrandig i hockeysnacket, men måste bara skriva av mig.. Blev mkt känslor efter första trepoängaren.

Roligast av allt var Wigerts närmaste granne på vår bänkrad. Det är två snubbar som jag vet ALLTID brukar stå i klacken med de värsta mupparna, eftersom vi själva stod där för 5 år sen typ.

Reagerade direkt på att mupparna hade fått med sig en riktigt söt tjej på hockey.. Hur gick det till.

Vid första nedsläpp förstod vi varför.. "NEEEEAJAAAAAAJJJ VAD I HELVETE GÖÖÖÖR DUUU!?" skriker hon i den högsta och gällaste jävla ton jag någonsin hört i mitt liv.

Så stod det sig att låta VARJE gång en brynäsare förlorade en tekning, slog ner en dump i zon som inte en brynäsare var först på osv osv osv.

Alltså tjejen hade nog minst en bokstavs-sjukdom.. Helt och totalt jävla labil.

Såna människor borde verkligen låsas in framför canalplus sport i typ 4 säsonger så man för det första får någon form av känsla för sporten, och för det andra lär sig reglerna och kanske slumpfaktorer som att man faktiskt kan räkna med att förlora varannan tekning sett över bara en match.

Blev verkligen extremt irriterad, det brinner i mig när folk uttrycker så extremt obildade uppfattningar.

Likadant med någon gubbe som hela tiden satt och förklarade för sin gubbkompis om vad som hände och varför det hände.. Bara att varje regelförklaring och taktik-snack var totalt felaktigt och inte ens nära rätt.

Vet inte varför, är det någon typ av besserwisser-symptom..

Eller varför kliar det så mkt i mig när jag hör sånt?

Nåja, avrundar kvällen i tevesoffan antar jag.

Mina bredbandsinstallatörer måste stött på problem hos grannen, har inte dykt upp idag.. Får väl lite grindsällskap vid 8-bläcket imorgon antar jag.

So long.

Postad
Domaren hade som vanligt ett öga som ingen annan hade och hittade fullständigt idiotiska hakningsutvisningar överallt.

Hakningar är ett enormt otyg och hellre en hakningsutvisning för mkt än en för lite. Har inte sett så jättemycket hockey på senare år men när jag följde hockeyn närmare så blev jag ofta enormt irriterad på alla dessa hakningar. Tycker bara de förstör spelet.

Postad
fick dom till 2,05, kändes helt klart spelabart mtp brynäs öppning i serien. Men idag var verkligen HV71 kassa.....hade lite oflyt också med ett ribbskott å ett bortdömt mål.

Okej, jo helt klart spelbart får man ju säga.

Som sagt har Brynäs dock fortfarande plus-statistik på HV hemma i Läkerolen, men formkurvorna pekade ju på en tvåa.

Hakningar är ett enormt otyg och hellre en hakningsutvisning för mkt än en för lite. Har inte sett så jättemycket hockey på senare år men när jag följde hockeyn närmare så blev jag ofta enormt irriterad på alla dessa hakningar. Tycker bara de förstör spelet.

Absolut, jag håller med dig.. Kolla bara i NHL, där har de i princip fått en helt annan ishockey sen de började gå in hårt mot hakningar.

Men det måste finnas en gräns, nu har det helt plötsligt blivit okej att bränna in en kille i sargen med huvudet före från en meters håll, medan man får sitta en tvåa om klubban råkar toucha motståndarens handske.

Ska sägas att det blivit en liten aning bättre denna säsong av det lilla jag sett.

Kahnbergs situation var ju absolut ingen hakning, jag satt själv och gjorde samma gest med armen, haha! :)

Synd vi gick till fel pub!

Jaså, ja du är ju utbildad domare OCH satt på halva avståndet jämfört med mig.. Så får nog lita på dig där. :)

Ja de va typiskt, blir väl säkert flera gånger.. Vi tänkte dra ihop ett litet gäng (tyvärr ett par DIFare) till BIF-DIF den 29e, en Torsdag och försöka hitta någon form av kalas före och efter. Då går jag att finna i någon av pubarna. :)

Nu dags för en aning försenad morgongrind.

Postad

Sådär, tre timmar avklarade.

Hittade i princip bara ett imo spelvärt 5/10-bord så här på morgonen, men det var desto mer spelvärt.. Hamnar direkt till vänster om en 65/15/2 och det blir åka av kan jag lova.

Hamnade i kniviga situationer som standard mot fisken, vad sägs om denna?

Känns som att superfiskar ofta tar den där linjen med draget, även om det känns lite som att han har en hand att skydda (dock tänker sällan fisken på att skydda sin hand å andra sidan).

***** Hand History for Game 1135512441 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 7, 10:43:17 ET 2009

Table Eva Turbo 18 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: oestgard ( $1230.03 )

Seat 2: AEGERFETT ( $2978.41 )

Seat 3: Ondozelda ( $1198.93 )

Seat 4: Queen21 ( $4811.67 )

Seat 5: Partyjack ( $2079.85 )

AEGERFETT posts small blind [$5].

Ondozelda posts big blind [$10].

Queen21 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jc Kc ]

Queen21 checks.

Partyjack raises [$50].

oestgard folds.

AEGERFETT folds.

Ondozelda folds.

Queen21 calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 9c, 5d, Ac ]

Queen21 bets [$120].

Partyjack raises [$340].

Queen21 raises [$440].

Partyjack calls [$220].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Queen21 bets [$1240].

Partyjack ?

Nåja, efter den där jobbade jag tillbaka ett miniplus på 5/10 medan jag vandrade på i ganska stabilt tempo på 2,5/5 och stannar passet på +1400:- till slut.

+11183:- för månaden nu, känns väldigt stabilt och otroligt skönt att inte hitta motriggen som avslutade förra månaden.

Känner också att jag är jävligt fokuserad i alla händer jag spelar, har hållt mig ifrån autopiloten bra faktiskt.

Nu blir det en sväng ner på "stan", ska inhandla diverse småprylar på apoteket bla.

Ett riktigt hästliniment ska jag försöka hitta för att klara mina sköra och otränade ljumskar i höstkylan framåt kvällen när vi samlas för fotbollsträning (min 4e i år, stor eloge till mig).

Lunch/middag ska jag också försöka spisa ihop, lutar åt kallskuret iaf till lunch.

Postad
Kul när man snubblar in på såna här dagböcker ..

Då vet jag vem jag ska undvika på SvS :)

dock vill jag veta om du mött nahoj1 någon gång ?

Kanske har mött honom någon gång, men det är inget nick som känns bekant så där direkt.

Blev en gammal favorit till lunch.

Tillsammans med tjejen sprang jag på en focaccia på något fik i Uppsala, med philadelfia-ost, kallrökt lax, tomat, rödlök och vanlig riven ost.

Kör nu för tiden en quickfix-variant med bara phildadelfia och laxen, men jääävlar så gott det är.

Till middag får det bli någon halväcklig soppa som jag borde ha på påse i skafferiet. :)

Några hundra fattigare, en burk tigerbalsam rikare, diverse påfyllningar från mina recept osv osv lämnade jag apoteket nöjd.

Nu ska jag ta det lite piano i några minuter med en kaffe, sen blir det några timmars spel till.

Postad

Fiberbredbands-snubbarna dök äntligen upp ca 30 timmar försenade. :)

Hur som helst står de och drar i min ca 30 år gamla kopparlina för att få upp fibern genom röret från källaren.

Känner inte att mitt psyke klarar av att linan går av och jag sitter i en 2K-pott eller något liknande.

Därför stänger jag efter ca 1 timmes spel, jobbade in några hundra till så +11800:- för månaden nu så det får jag leva med.

Fotbollsträning om 4 timmar dessutom, ska bli jävligt roligt.

Postad

Grabbarna klarade sig från att slita av adsl-linan, och har avslutat monteringen av fiber i lägenheten medan jag var borta på fotbollen.. Snyggt jobbat, och skönt att slippa ha dem springande här inne när jag grindar imorgon.. Faktiskt jävligt irriterande att ha någon bakom ryggen hela tiden. :)

Överlevde även min fjärde fotbollsträning, vi fick ihop 18 tappra och det blev spel på 11-mannaplan.. Tuffa tider och det småmålsspel som lurade mig att tro att jag kanske hade kommit en bit på vägen vad gäller matchflås visade sig vara riktigt falskt.

Gick förmodligen bra mkt lättare än första gången jag gick på stor plan, men det är fortfarande en bra bit kvar innan jag orkar rusherna ordentligt.

Ska försöka klämma in en lång löptur och en intervall-träning innan nästa fotbollsträning och försöka hålla det tempot i några månader så borde det ju hända lite tycker man.

Efter matchen drog vi hem till en kille i laget och kikade lite på teve, slaktade Chelsea med United i FIFA 10 och bara slappade.

Känns som att den sociala biten är det klart viktigaste med fotbollen för mig, är jävulskt segt att sitta hemma och grinda dagarna i ända.. Egentligen enda gångerna jag kommer ut och träffar vänner är när vi går och lunchar eller när man krökar.

Känns lite ohållbart i längden.. Kommer nog bli bra det här.

Nu en sväng i tevesoffan och sen sömn innan morgonpasset.