Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

lol :-D

 

Kul att du fann en koppling där cobb.. :)

Då gör jag sällan ens 10 timmar vid datorn/dygn. :D

 

Vad tycker du om nya 2/4 på svs?

 

Tror du det blir bättre värde än på 2/5?

 

vill du se att 2/5 tas bort och ersätts av 3/6?

 

Själv tror jag det blir ännu större guldgruva än 2/5:)

 

Ska ja va ärlig så märkte jag inte att det fanns förrän typ igår morse eller när det var, så jag har inte hunnit pröva på det ännu.

Det kan säkert vara ett samlings-ställe för dem som tycker att 2,5/5 känns lite blodigt och 1/2 lite mesigt.

Mao tror jag att det kommer bli jävfligt fiskigt där.

Återstår att se om dom som tänker likadant övermannar de som bara är fiskiga dock. :D

 

Jag skulle mkt hellre ha 3/6 än 2,5/5, skulle kanske helst se 4/8 också.

Känns som att fisken drar sig litegrann för en 2-siffrig BB.

 

woops! ännu en sprakande och målrik tillställning mellan AIK-BIF:rolleyes:

 

Blir Kahnberg fågel fisk eller mittemellan ?

 

GLGL

 

Jag sa det inför förra säsongen, och inför denna säsong tänkte jag faktiskt utföra det på riktigt.

Spela en ordentlig slant på under 5,5 mål/match i VARJE Brynäs-match så kommer man göra bra med flis.

 

Defensiven och främst Markström ser stört stabil ut, offensiven vill jag helst inte tala om atm. :)

 

Det kommer ett par ras med typ 8-2-torsk eller 5-1-seger, men med bred marginal kommer målsnåla matcher dominera från Brynäs sida.

Måste fan ta tag i kragen och sätta igång det systemspelet.

 

Kahnberg vette fan, får väl säga mittemellan.. Han har sett sjukt seg ut hela försäsongen, men igår va han bland de klart piggaste. Han visar också att han är förbannat duktig med pucken, hans kedja känns jävligt spännande då Lauritzen i sina bästa stunder är riktigt bra offensivt.

Mads Hansen min personliga favorit-brunker, halvbra på alla attribut, går mellan dem.

 

Vad tusan sätter du honom på för hand när du synar???? Jag i min okunnighet hade muckat handen 19 gånger av 20, absolut sämsta handen jag sätter honom på när han ställer på rivern skulle vara QT fast den känns ganska osannolik i varje fall jämfört med möjligheten/risken att han har en färg.

 

Hehe, ja bluff.

Det kändes bara jättekonstigt, vad skulle han först bara kallsyna min raise på floppen, sen checksyna turn och sen vräka in allt för pott på river med?

Absolut inget färdigt stål på floppen, tror absolut inte heller han spelar något drag så.

Det var i princip bara QT som jag kunde sätta honom på, så visst.. Det var ju en tvättäkta cry-call. Men jag hade svårt att se vad han skulle spela så.

Han borde även kunna ha mig på färgdraget, så när färgen sitter har jag svårt att se att han pushar någon annan hand som faktiskt slår mina bottentvå.

 

"Kopior finns i mängder, men det finns bara ett lag, som heter AIK. " :-x

 

tsss de löns ju inte ens diskutera så länge Solna harvar i de lägre divisionerna, finns bara ett AIK i elitserien8;-)

 

skellefteå aik kommer alltid vara ett korpen gäng vilken division dom än spelar i.

 

De få indianer som sitter kvar i din kanot har nog rökt för mycket fredspipa. SAIK är och kommer förbli ett elitserielag! Sen att man har en grym ungdomsverksamhet gör inte den saken mindre trolig.

 

Mitt bidrag i den där dikussionen;

 

Jag tror personligen att SAIK, OM de får igång Tenkrat eller någon annan som kan göra >25 mål under säsongen så kommer de vara en guldkandidat framåt våren.

Defensiven ser riktigt grym ut, de har två riktigt bra matcher, visserligen lite ojämna.. Men alltid någon av de som kan hålla tätt.

Dessutom tycker jag de ser hyfsat balanserade ut offensivt, men fortsätter Tenkrat gå kall som i slutet i Timrå så tror jag det kan bli lite tyngre.

 

Ett kort referat från matchen i Lördags;

Grym inledning av Brynäs, 10-15 minuter var total överkörning i princip. Ettan satt tidigt och vackert, när sen Sunken hade en puck i ribban (som jag var säker på var i mål från min pos, även om man sett på reprisen att den inte var det) tappar Brynäs allt, sakta men säkert.

Första perioden klockrent på poäng till Brynäs.

 

Andra perioden riktigt dålig från Brynäs, tycker dock SAIK var riktigt dåliga även här. Men när Granström tar något skär för mkt in i en annars klockren tackling åker han på charging och Lasse Jonsson åker på en av de petigaste hakningarna jag sett i Gävle, 5 mot 3 för SAIK och 1-1.

Tack vare sista 10 går perioden till SAIK.

 

Sen i tredje perioden var det liksom inget att snacka om, SAIK var bättre rakt igenom och alla i Brynäs såg rejält tama ut.

 

Tror inte man ska spå för mkt i den matchen med Brynäs-ögon, SAIK såg grymma ut även mot Luleå som nu slaktade SSK hemma. Så jag tror nog SAIK gjorde Brynäs lite sämre än vad de kanske är.

 

Positivast överlag är att Markan hittat tillbaka till storformen, och att grundspelet är mkt offensivare än förra säsongen.. Ändå känns det väldigt bekvämt i egen zon.

Tror fortfarande att det kan bli en hyfsad säsong, till skillnad från Wigert som lite salongsberusad gick på med att det var det "sämsta han sett i Gävle".

Tror han lugnade sig lite när han tänkte tillbaka på kvalseriesäsongerna, lock-out-säsongen osv osv.

Insatsen var inte godkänt, men har sett 100-tals sämre BIF-matcher.

 

Hakade iaf med på förfest hemma hos Wiggans polare, var rätt segt då jag va nykter så rullade hem mot Östhammar vid 22-snåret.

Upp vid 8-bläcket idag och fortsatte bilfärden söderut mot Sthlm, hade en riktigt trevlig dag med tjejen där.

 

Vi blev båda rätt rejält slitna efter bara några timmar, så vi tog oss hem i god tid.. Vilket jag obv uppskattar ändå.

 

Ska försöka samla lite krafter genom middag och kaffe osv, sen får vi se hur det ser ut framåt kvällskanten om jag orkar hitta lite grind.

 

Skulle nog sätta mina pengar på att jag hamnar i tevesoffan och kommer tokladdad till svs imorgon bitti istället.

 

Vi får se vart det landar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand History for Game 1128114654 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 28, 09:02:02 ET 2009

Table Diana Turbo 23 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $974.27 )

Seat 2: sofipropp ( $270.02 )

Seat 4: saleeem ( $1077.78 )

Seat 5: -_LINDA_- ( $1071.96 )

saleeem posts small blind [$2.5].

-_LINDA_- posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8d Jd ]

Partyjack raises [$20].

sofipropp folds.

saleeem calls [$17.5].

-_LINDA_- folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, Jc, 2h ]

saleeem checks.

Partyjack bets [$33.75].

saleeem calls [$33.75].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

saleeem checks.

Partyjack bets [$75].

saleeem raises [$206.25].

Partyjack calls [$131.25].

** Dealing River ** [ 5d ]

saleeem bets [$270].

Partyjack is all-In.

saleeem calls [$444.27].

Partyjack shows [ 8d, Jd ] a full house, eights full of jacks.

saleeem shows [ Js, Jh ] a full house, jacks full of eights.

saleeem wins $1938.54 from the main pot with a full house, jacks full of eights.

Game#1128114827 starts.

#Game No : 1128114827

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar ju som sagt lära mig det där med att jobba i underläge, och eftersom handen ovan var den första stora potten så har jag större delen av passet legat 1K back.

 

Jobbade igen lite på slutet, men det går bara allmänt trögt.

Skönt är att det var brutalt mkt fisk ute, så jag vet ju att det inte är mitt spel det är fel på.

 

Blir ändå att jag bluffsynar lite för mkt mot fiskarna när jag ligger back, vet inte varför det blir så.. Vet bara att det är väldigt återkommande att jag börjar sätta alla som är värdelösa på värdelösa händer och betalar av, när de i verkligheten bara bettar händer de tror är bra.

 

+20087:- för månaden iaf, ska sylta in några tusen händer i eftermiddag också.. Nu väntar dock lunch med Kapten Wigert och en polare till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade igen lite på slutet, men det går bara allmänt trögt.

Skönt är att det var brutalt mkt fisk ute, så jag vet ju att det inte är mitt spel det är fel på.

 

Ja, det är lite skönt. Värre när pengarna bara rinner iväg utan att man riktigt vet vad det beror på. Dvs man börjar tvivla på sitt spel osv.

 

Blir ändå att jag bluffsynar lite för mkt mot fiskarna när jag ligger back, vet inte varför det blir så.. Vet bara att det är väldigt återkommande att jag börjar sätta alla som är värdelösa på värdelösa händer och betalar av, när de i verkligheten bara bettar händer de tror är bra.

 

Känner igen fenomenet!

 

+20087:- för månaden iaf,

 

Grattis till en bra månad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är lite skönt. Värre när pengarna bara rinner iväg utan att man riktigt vet vad det beror på. Dvs man börjar tvivla på sitt spel osv.

 

Mjo, det är ju såklart mkt skönare när man känner att man har lite kontroll på grejorna. :)

 

Grattis till en bra månad!

 

Tackar! :)

Är ju dock 2½ dagar, förmodligen fullsmackade med spel.. Så det kan hända mkt både på gott och ont ännu.

Dessutom, med den grymma första veckan jag hade så hade jag nog nästan börjat räkna med >30K, men som jag skrev under den första rusch-veckan - man vet fan aldrig vart man landar resultatmässigt.

 

Ett stycke räkfylld rödspätta med kokt potatis, mkt fint.

Nu är man laddad för några timmar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, fy fan vilket jävla sjukt pass.

 

Börjar inte helt ovanligt med ett monsterback, 3K efter typ 1 timme. Jätteroligt.

Denna är väl den enda hand jag är lite, lite osäker på om jag ska komma ifrån. Har förbannat svårt att lägga händer mot denne Presto som verkligen springer sjukt bra mot mig just nu, 63/13/2 spelar han för er som inte mött honom något.

Kanske inte alltför ofta jag har honom slagen, men såg någon AhXh-kombo i bakhuvudet innan jag dundrade in.. Sen har jag ju fått in så pass mkt deg också så ska väl mkt till för att vika mot en sån fisk.

 

***** Hand History for Game 1128232852 *****

$500 PL Texas Hold'em - Monday, September 28, 14:08:45 ET 2009

Table Diana 42 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: KinGen1337 ( $112.27 )

Seat 2: Partyjack ( $1052.93 )

Seat 3: Presto ( $1087.68 )

Seat 4: SlaskarN ( $631.9 )

Seat 5: qvirra ( $1217.73 )

KinGen1337 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Kd ]

Presto raises [$17.5].

SlaskarN calls [$17.5].

qvirra calls [$17.5].

KinGen1337 calls [$15].

Partyjack raises [$95].

Presto calls [$82.5].

SlaskarN folds.

qvirra folds.

KinGen1337 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 8d, 2h ]

Partyjack bets [$175].

Presto calls [$175].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

Partyjack bets [$301.25].

Presto is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing River ** [ 7h ]

Presto shows [ Jd, Ah ] two pairs, aces and jacks.

Presto wins $34.75 from side pot#1 with two pairs, aces and jacks.

Presto wins $2143.36 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Game#1128233320 starts.

#Game No : 1128233320

 

Annars var det väldigt mkt sånt här, känns lite väl vekt att checksyna river.. Håller tummarna för att han hittat något Ax-tvåpar men magkänslan säger ju att han på något sätt hittat en tvåa nånstans.

 

***** Hand History for Game 1128223625 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 28, 13:51:29 ET 2009

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MrsDiamond ( $139.07 )

Seat 2: laarssa_ ( $896.98 )

Seat 3: Partyjack ( $1006.44 )

Seat 4: Barbabla ( $608.09 )

Seat 5: baraotur ( $1413.49 )

MrsDiamond posts small blind [$2.5].

laarssa_ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Ad ]

Partyjack raises [$25].

Barbabla calls [$25].

baraotur folds.

MrsDiamond folds.

laarssa_ folds.

** Dealing Flop ** [ 3c, Kh, Ah ]

Partyjack bets [$45].

Barbabla calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Partyjack bets [$120].

Barbabla calls [$120].

** Dealing River ** [ 5s ]

Partyjack bets [$200].

Barbabla is all-In.

Partyjack calls [$218.09].

Barbabla shows [ 2h, 9h ] a straight, ace to five.

Partyjack wins $0 from side pot#1 with two pairs, aces and kings.

Barbabla wins $1208.68 from the main pot with a straight, ace to five.

Game#1128224280 starts.

#Game No : 1128224280

 

Åker på exakt den här typen av händer konstant just nu, har fi på en hand, som ofta är rätt.. När sen det draget blankar har han dragit in någon helt omedveten bakdörr precis som här.

Jävligt tungt just nu.

 

Hur som, när jag "toppade" på -3300:- för dagen började jag fundera på att stänga ner helt.

Valde att stänga ner de 2,5/5-borden som gav minst action och pröva på nya nivån 2/4.

Snacka om att mina önskningar blev uppfyllda, det var extremt mjukt spel.. En hel del fisk, men framförallt gräddan av de sämsta grinders som tidigare häckat på 2,5/5.

 

Sprang rätt hyfsat och stannade för några minuter sedan på -200:- för dagen och +200 för passet. :D

Svårt att hitta lättare pengar än detta:

 

***** Hand History for Game 1128295882 *****

$400 NL Texas Hold'em - Monday, September 28, 15:56:24 ET 2009

Table Cleopatra 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: puma28 ( $891.05 )

Seat 2: Partyjack ( $1439.4 )

Seat 3: kjellken ( $973.11 )

Seat 4: PD25 ( $796 )

Seat 5: re-reaise ( $800 )

PD25 posts small blind [$2].

re-reaise posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Ad ]

puma28 raises [$12].

Partyjack raises [$48].

kjellken folds.

PD25 folds.

re-reaise folds.

puma28 raises [$72].

Partyjack calls [$36].

** Dealing Flop ** [ 3h, Qs, Qh ]

puma28 bets [$372].

Partyjack raises [$892].

puma28 is all-In.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ 7s ]

Partyjack shows [ Qd, Ad ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $84.95 from side pot#1 with three of a kind, queens.

Partyjack wins $1773.1 from the main pot with three of a kind, queens.

Game#1128296522 starts.

#Game No : 1128296522

 

Halvskönt att hitta tillbaka över 20K-gränsen igen, men hade ju gärna jobbat in ett plus.. Blir nog mer grind ikväll efter Sthlms-derbyt skulle jag tro.

Har lite lösa planer på att dra upp själv imorgon och gå på Frölunda-BIF med Joggy, har inte diskuterat planerna med varken Joggy eller flickvännen som jag enligt tidigare planer skulle umgås med.. Så det är långt från hundra än. :)

 

Tänkte som motpol lova att jag svänger förbi IKEA i Valbo och plockar upp soffbordet vi har jagat i typ två-tre veckor.. Då borde det vara grönt att jag dumpar henne för en kväll. :P

 

+20266:- för månaden, mer grind ikväll som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200kr på DIF i derbyt spelade nu också.

Visst är AIK det bättre laget på alla positioner, men i ett derby är det ju mkt annat som spelar in.. Brukar ofta va lite mer chansartat med utvisningar osv osv.

 

Sen har jag aldrig tyckt särskilt mkt om AIK, när nu mina favoriter Blåvitt behöver hjälp med guldet så kändes spelet solklart till 6,40 ggr pengarna.

200kr taget av pokerpengarna således.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200kr på DIF i derbyt spelade nu också.

Visst är AIK det bättre laget på alla positioner, men i ett derby är det ju mkt annat som spelar in.. Brukar ofta va lite mer chansartat med utvisningar osv osv.

 

Sen har jag aldrig tyckt särskilt mkt om AIK, när nu mina favoriter Blåvitt behöver hjälp med guldet så kändes spelet solklart till 6,40 ggr pengarna.

200kr taget av pokerpengarna således.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp.. De där var väl 200kr jag aldrig kommer se igen - era jävla djurgårdsapor!

 

Hade väl på känn att AIK skulle dominera, men inte så här jävla hårt.

Jan Tauer gjorde kanske den sämsta halvlek jag någonsin sett någon göra, så totalt jävla borta i alla situationer.

Tyckte dessutom han såg stelare och segare ut än vanligt.

 

De där 200kronorna får fungera som sporre för kvällspasset jag tänkte dra igång snart, tyckte det såg lagom slaskigt ut.. Ska väl kolla sista 10 av fotbollen bara för att innan jag drar igång.

 

Imorgon bär det av till Gävle, tänkte gå upp och spela morgonpasset så jag iaf får in tre timmar. Sen piper jag till Valbo och köper det förbannade soffbordet innan jag åker och piskar joggystyle-arsle på xboxen i ett par timmar och sen åker vi till Läkerolen och tittar på en helvetiskt svår match mot Frölunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... har ju redan erkänt för AIK-Janne på jobbet så jag kan väl lika gärna medge här också att detta var första gången i världshistorien då jag önskat en trepoängare åt gnagarna (ledsen att ditt bet ser ut att gå åt h-e). Men vad annat kan väl ett förtvivlat söderhjärta göra när Dif- och ÖIS-torskar är det enda som kan hålla det falnande hoppet om räddat kontrakt för Bajen vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... har ju redan erkänt för AIK-Janne på jobbet så jag kan väl lika gärna medge här också att detta var första gången i världshistorien då jag önskat en trepoängare åt gnagarna (ledsen att ditt bet ser ut att gå åt h-e). Men vad annat kan väl ett förtvivlat söderhjärta göra när Dif- och ÖIS-torskar är det enda som kan hålla det falnande hoppet om räddat kontrakt för Bajen vid liv.

 

Hehe jag kan tänka mig situationen du sitter i.. Trösta dig med att jag upplever något liknande varannan vinter med Brynäs.. :D

 

 

Jaha, bli inte chockade nu, men efter 20 min av kvällspasset låg jag mkt riktigt 2K back som vanligt.

OTROLIGT frustrerande.

Alldeles för längesen (två dagar) man åkte på den här gamla klassikern:

 

***** Hand History for Game 1128605399 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 28, 21:28:08 ET 2009

Table Diana 21 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: KPA57 ( $353.93 )

Seat 2: AkaMental ( $992.5 )

Seat 3: Spigge ( $1452.5 )

Seat 4: Partyjack ( $1167.88 )

Seat 5: decorest ( $1829.56 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

decorest posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad As ]

KPA57 raises [$17.5].

AkaMental calls [$17.5].

Spigge folds.

Partyjack raises [$77.5].

decorest folds.

KPA57 raises [$125].

AkaMental folds.

Partyjack is all-In.

KPA57 is all-In.

** Dealing Flop ** [ Kc, 4s, 2c ]

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 2s ]

KPA57 shows [ Kd, Ks ] a full house, kings full of twos.

Partyjack shows [ Ad, As ] two pairs, aces and twos.

Partyjack wins $813.95 from side pot#1 with two pairs, aces and twos.

KPA57 wins $715.36 from the main pot with a full house, kings full of twos.

Game#1128606178 starts.

#Game No : 1128606178

 

Fi är bamsefisk så känner att jag vill kräma in det sista på rivern också, även om det kanske inte är direkt nödvändigt.

Tror han betalar av med massor av händer jag slår där iaf så..

 

***** Hand History for Game 1128670123 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 28, 22:16:33 ET 2009

Table Diana Turbo 12 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1036.72 )

Seat 2: -NILSSON- ( $944.79 )

Seat 3: JCCD ( $475.22 )

Seat 4: Mikey666 ( $1013.96 )

Seat 5: kuban ( $830.34 )

JCCD posts small blind [$2.5].

Mikey666 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Js 9s ]

kuban raises [$17.5].

Partyjack calls [$17.5].

-NILSSON- calls [$17.5].

JCCD calls [$15].

Mikey666 folds.

** Dealing Flop ** [ Kd, 8h, 7s ]

JCCD checks.

kuban checks.

Partyjack checks.

-NILSSON- checks.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

JCCD bets [$56.25].

kuban folds.

Partyjack calls [$56.25].

-NILSSON- folds.

** Dealing River ** [ 8s ]

JCCD bets [$140.62].

Partyjack raises [$406.24].

JCCD is all-In.

Partyjack shows [ Js, 9s ] a flush, jack high.

JCCD shows [ 2s, Qs ] a flush, queen high.

Partyjack wins $4.77 from side pot#1 with a flush, jack high.

JCCD wins $975.44 from the main pot with a flush, queen high.

Game#1128671459 starts.

#Game No : 1128671459

 

Så för ungefär en timme hände något, jag vet inte riktigt hur det gick till.. Men ibland bara känner man hur kylan släpper och man börjar träffa floppar.. Man börjar få betalt.. Och man ser inte en tvåoutare på 15 minuter.

Då vet man att det vänder!

 

Slutar på +1400:- för dagen, brutalt skönt att trycka in det efter 9 timmars spel idag.

Börjar bli jävligt less på att jobba igen back, så nu ber jag en lugn bön till pokergudarna om att få springa normalt i några veckor iaf.

 

+21808:- för månaden, nu sitter nog en nattmacka riktigt fint.. Sen sängen inför en förhoppningsvis rätt underhållande Tisdag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två hyfsat stabila timmar spelade.

Riktigt skönt att inte ha någon jättedip, jobbade mig upp till som bäst +1600:- tror jag.

Inget direkt ruschande utan bara stabilt spel, och för en gångs skull fick jag vinna majoriteten småpotter vilket alltid gör att allt flyter så mkt bättre.

Tappade några hundra på slutet och hittade ett hyfsat 1200krs-plus.

 

+23024:- står jag på för månaden nu, blir inget mer pokerspel idag.. Ska ta en dusch och sen cruisa mot Gävle för att först göra en hit&run på IKEA för mitt soffbord och sen spela av Joggy lite cash på NHL09, sen blir det Läkerolen.

 

Imorgon är så sista dagen på månaden och jag kommer nog köra ganska hårt grind, fotbollsträning på kvällen men innan dess ska jag nog få in 6-7 timmar at least.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuffa tider för Brynäs alltså..

Snabb resumé av matchen/dagen:

 

Börjar med att stilrent spela till mig gratis hockey genom 4-2 i matcher mot Joggy på NHL09, hade lite tur i laglottningen men overall kändes det rättvist. :)

 

Väl där får vi se två rejält dåliga Brynäsperioder, den andra sämre än den första och båda två i samma stil som stora delar av SAIK-matchen senast.

 

Dock ska det sägas att defensiven känns trots ett virrigt intryck väldigt stabil, Frölunda kom inte ofta till några riktigt giftiga lägen.

Däremot var Markström rejält fladdrig, första ska jag inte säga men ett slagskott från blå som såg helt klart billigt ut.

Det andra är en retur som Markan släpper ur plocken rakt ut och sen lyckas släppa in under sig på något vänster, en klockren målvaktstavla.

Inte vad Brynäs behöver.

 

I tredje perioden lägger man i den överväxel som uppenbarligen finns där hela tiden och spelar riktigt bra stundtals. Dackell sätter en i öppen kasse direkt i PP (mkt nära att missa pucken), Somervuori har en i stolpen och det är rejäl kalabalik framför målet stora delar av perioden.

Men som problemet varit i många år i Brynäs, det saknas någon som verkligen har kylan och vet vart målet står.

 

Honken är riktigt grym i målet som vanligt, räddar bla ett friläge från Ove med mera med mera..

 

Bäst i Brynäs är nog nyförvärven Eero och Kahnberg, Eero med totalt två ramträffar och extremt bra fart i allt han gjorde.. Både jag och Joggy är överens om att han tillför mkt mer än vad Widing gjorde ifjol.

Kahnberg är sanslöst bra med pucken, men tyvärr var hans lekkamrater Lauritzen/Hansen totalt under isen så det blev inte mer än ett par riktigt starka solonummer från Kahnberg ikväll.

 

Jag förstår att Czarnecki bygger laget bakifrån, och är ett stort fan av det.. Det är så man måste göra med materialet som finns i laget, men när det uppenbarligen finns kvalitéer att föra matchen mot ett lag som Frölunda hemma känns det så jävla bittert att man har bögat sönder två perioder och ligger under med 0-2 inför sista.

Allra helst när det är extrem måltorka framåt.

 

Stort fall framåt från matchen mot SAIK iaf, bara låta Markström nyktra till och ta tre pinnar i Ö-vik på Torsdag.

 

 

Dagens, och kanske årets adrenalinkick väntade till på vägen hem.

Köttade på i >120km/h på den breda, fina vägen med viltstängsel på vägen hem. Knappt en bil eller levande själ ute på vägarna.

Så kommer skylten "Viltstängsel upphör!".. Som man gör så släpper jag lite på gasen, ser att jag får möte på avstånd så slår av helljuset och mikrosekunden senare ser jag tre eller fyra rådjur som står mitt i min körbana.

 

Spännande.

 

Lyckades få ner ekipaget i 90-100 nånting innan jag får in någon slags banansväng och duckar det sista bambit med mindre än metern.

Hade nog blivit en fin smäll kan jag tro.

Hyfsade skakningar sista 2-3 milen hem kan jag säga.

 

Har aldrig kört på något vilt faktiskt, trots att jag kör väldigt mycket bil och till stor majoritet på mindre skogsvägar då jag bodde 2 mil ut i skogen när jag bodde "hemma".

Har varit extremt nära några gånger dock, en gång slank bambi undan med hela kroppen förutom rumpan och bakbenen som jag elegant mosade. Det blev rådjursstek till middag.

 

Annars har man lyckats med en del sanslösa duckningar här ute i skogarna, står väl inte på förrän man kvaddar bilen i en jävla rådjurs-flock nu bara för att man yttrar sig så här.

 

Jaha, lite adrenalin till trots är jag jävligt sliten.. Lungorna fick sig en omgång då Vinnerborg och Rönnmark hade roligt med sina visselpipor.

Frågan är förresten om Vinnerborg ens har någon luft kvar i sina lungor.. Han är ju så blåskåt.. Helt sjukt.

 

Ställer väl en klocka imorgon bitti igen, kanske tom tittar upp i ottan och skjutsar tjejen till jobbet.. Alla rådjur i Östhammars kommun är härmed varnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om brynäs, hur går det för Sundström?

 

Mja, måste tyvärr säga att han är en av de som underpresterat mest än så länge.

Tyckte han stod för en enorm utveckling förra året, gick från halvdan till bästa center i princip innan han fick en ny knäskada.

Men som sagt, sedan comebacken från skadan har han varit rätt dålig faktiskt. Lite långsam, lite trög med pucken osv osv.

Han är ju en liten buffel så gör mkt nytta efter sargerna, men det händer liksom ingenting kreativt öht tyvärr.. Gillar snubben dock, verkar vara en skön kille då vi snackat med honom några ggr både på krogen och Läkerolen då han va skadad.

 

Som det är nu kommer han inte få spela något öht när Nordqvist kommer tillbaka från skadan.. Hoppas såklart han lyfter dock, han har stor potential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmars morgonpass avslutat.

Spelade väldigt stabilt även om jag aldrig kom in i något riktigt flyt.. Dåligt med brutala beats, har bara väldigt svårt att få tajmingen att sitta.

 

Lyckas alltid floppa något halvdant, komma till turn billigt/gratis, hitta monsterdrag, få in pengar och sen blanka av.

Det gånger jag floppar hårt får jag ingen action och de gånger jag är ute på semibluffen blir jag nerfloatad av en Qhög som träffar ett par på river typ.

 

Jobbade ändå på riktigt bra tycker jag och borde väl ha hittat plusset egentligen då värdet var riktigt bra som vanligt.

Trodde denna fi visste vad han gjorde och iaf var någotsånär halvhygglig då han ofta multitablar 5/10?

***** Hand History for Game 1129772427 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 30, 11:24:16 ET 2009

Table Eva 28 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: marre32 ( $782.91 )

Seat 2: bobbyfjr ( $1522.08 )

Seat 3: Partyjack ( $2313.71 )

Seat 4: Duekass ( $2205.02 )

Seat 5: El_Greko ( $438.39 )

marre32 posts small blind [$5].

bobbyfjr posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Ac ]

Partyjack raises [$50].

Duekass calls [$50].

El_Greko folds.

marre32 folds.

bobbyfjr calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 8s, 5c, 4c ]

bobbyfjr checks.

Partyjack bets [$120].

Duekass raises [$240].

bobbyfjr calls [$240].

Partyjack raises [$1130].

Duekass folds.

bobbyfjr is all-In.

Partyjack calls [$222.08].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 9d ]

bobbyfjr shows [ 7h, 5h ] a pair of fives.

bobbyfjr wins $3324.16 from the main pot with a pair of fives.

 

Va fan tänker han på?

Som allra, allra bäst (ur hans synvinkel) har jag ett färgdrag med två överkort. Då drar han lik förbannat under 50%..

Riktigt jävla idiotspel, blev riktigt jävla steamad där ett tag.

 

Försökte få ur honom hur han resonerade men det visade sig på hans sätt att uttrycka sig att han var i bästa fall milt efterbliven.

 

Så jävla irriterande när jag "vet" att båda fi borde kunna lägga många händer där.

 

Lunch nu, mer grind om ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärjasaja!

 

Vart lite brådis ner till lunchbuffén som serveras nere på bowlan, onsdagar only. Vart en trevlig kvartett, visade sig också att några gamla fotbollspolare ska haka på och träna ikväll. Kul att få lite gammalt hederligt blod i laget.

 

Blev iaf ett 2200krsback under förmiddagen.

Suttit och funderat över AQc-handen under lunchen, var tvungen att pokerstova och mot en superoptimistisk range drar han 30,7%..

Så jävla ruttet att tappa 1500kr på ett rövspel av någon som man ändå känner sig rätt säker inte kommer göra en cp-blowup.

Visst ska jag vara glad att han håller på så i längden, han har ju precis tillskrivit sig jävligt mycket mer action från mig kan jag säga.

Samtidigt känns det bittert då det är månadens sista dag och jag mer än gärna hade gjort ett fint plus idag.

 

Ska kolla över hur det ser ut på svs, förmodligen blir det några timmars spel nu.

Ser det väldigt tight och tråkigt ut så har jag trots allt att göra här.. Ska skruva ihop soffbordet och städa av lite bland annat.

Sen ikväll blir det som sagt fotbollsträning och därefter lutar det åt att vi drar hem till Kapten Wigert och kikar på United-Wolfsburg som tydligen går på Viasat Fotboll.

 

Very nice!

 

+20837:- atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en timmes spel till, orkade inte hålla på mer.. Kort sagt är jag nöjd att jobba igen lite.

Tar tillbaka 1100:- och månaden stannar på +21963:-.

 

Fick så också in 107 speltimmar, hade siktat på över 100 timmar så det målet avklarades ju.

Synd bara att det gick så förbannade kallt sista två veckorna, blir en snarlik timlön med förra månaden på 211 kr/h.

Fortfarande en bra bit över konsumlönen, men ändå en bit under mitt egna snitt senaste året..

 

Hoppas på att springa normalt nästa månad.

Nu blir det till att skruva lite IKEA-bord, har sparat ordentligt med tilt-management till detta.. Brukar alltid vara ett jävla pill tycker ja.

 

Oktober inleds med en konsumgrind från 12-21.

Ska försöka orka upp vid 8-bläcket så jag hinner trycka in tre timmar innan jag beger mig.. Första konsumgrinden på ett par veckor brukar kunna vara hyfsat okej, efter så långa avbrott känner man sig nästan som ny på jobbet igen.. Me like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hålla med om bobbyfjr.. Den snubben ger jag inte många stjärnor bland fisknotsen.. Älskar att syna 3bets med skräp, floatar ständigt tom, med hålpipor osv. Syns ganska tydligt i en hand jag hade mot han idag:

 

Table Eva 16 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Vernersson ( $339.22 USD )

Seat 2: HERO ( $1087.14 USD )

Seat 3: Morrhar ( $2015.63 USD )

Seat 4: bobbyfjr ( $1585.15 USD )

Vernersson posts small blind [$5.00 USD].

HERO posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :4s::5s: ]

Morrhar folds

bobbyfjr raises [$40.00 USD]

Vernersson folds

HERO raises [$120.00 USD]

bobbyfjr calls [$90.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :5c:, :Ks:, :3h: ]

HERO bets [$170.00 USD]

bobbyfjr calls [$170.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :4d: ]

HERO bets [$380.00 USD]

bobbyfjr raises [$1285.15 USD]

HERO calls [$407.14 USD]

** Dealing River ** [ :Jh: ]

bobbyfjr shows [:Ah:, :2h: ]

bobbyfjr wins $498.01 USD from main pot

bobbyfjr wins $2164.28 USD from main pot

 

Grattis till ytterligare en bra och stabil månad. Önskar jag hade din stabilitet ibland :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hålla med om bobbyfjr.. Den snubben ger jag inte många stjärnor bland fisknotsen.. Älskar att syna 3bets med skräp, floatar ständigt tom, med hålpipor osv. Syns ganska tydligt i en hand jag hade mot han idag:

 

 

Grattis till ytterligare en bra och stabil månad. Önskar jag hade din stabilitet ibland :-)

 

Ja, alltså hade honom på 25/15/3 och det betyder väl oftast att det är en helt okej spelare.. Men både spelet mot mig och det du la upp visar ju på något helt annat.

 

Undrar fortfarande vad han trodde att jag hade mot hans 75h där.

Är väl förmodligen så att han tror att han är jättefavorit mot ett färgdrag med överkort.

Finns ju många såna som öht inte tänker när de spelar också.

 

Jo man tackar, visst är det skönt med stabilitet i resultaten.. Men skulle inte må dåligt av att dundra in med en >40K månad nu, var väldigt längesen.

Blir nog lite mer 5/10 nästa månad för att göra det möjligt.

 

Alltså den där jävla bobbyfjr. Vet inte vad jag ska sätta för notes på honom. Lös och spewig men har alltid nöten:lol:

 

Jobbigt när man är inne i ett dåligt momentum mot någon. När det känns som att man är dead money när han synar ens 3bet man gjort med AA oavsett flopp.

 

Mmm lite så har jag känt mot 90% av SvS-reggsen den andra halvan av denna månad.. Helt sjukt nojjig har jag varit på slutet, har säkerligen sackat ner mitt spel en hel del också när jag ser tillbaka.

 

Därför är det skönt med ny månad, börjar om på ny kula imorgon bitti och då är badstreaken som bortblåst. (EDIT; reversed uttagsrigg obv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...