Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad fan är det med microproffsen på svenskaspel? Sitter och mäter en massa kuk, trots att ni lattjar om femmor och tior. Inte bara i denna dagboken utan i de flesta dagböcker där folk är någon form av regulars på 0.50/1 - 2.5/5. Förstår ni inte att ingen utav er ens är lite "bra" på poker?

 

Skulle råda alla att skaffa lite ödmjuk attityd som partyjack. Han inser sina begränsningar, lirar låga nivåer, och gör bra med pengar vid sidan om sitt jobb. Han sitter inte och mäter kuk, utan tar glåpord och klagomål på ett bra sätt, vilket antagligen är anledningen till att alla "youguns" kommer in och steamar av sig här när det inte går som de tänkt.

 

Jobba på Jacken. Njut av sommaren ett tag, och kliv på igen när du är taggad till tusen, så skall du se att det vänder. Det gör det alltid med rätt sinnesstämning och mentalitet vid borden. Att tugga i motvind vecka ut och vecka in påverkar kanske ditt humör/spel mer än du tror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det med microproffsen på svenskaspel? Sitter och mäter en massa kuk, trots att ni lattjar om femmor och tior. Inte bara i denna dagboken utan i de flesta dagböcker där folk är någon form av regulars på 0.50/1 - 2.5/5. Förstår ni inte att ingen utav er ens är lite "bra" på poker?

 

Skulle råda alla att skaffa lite ödmjuk attityd som partyjack. Han inser sina begränsningar, lirar låga nivåer, och gör bra med pengar vid sidan om sitt jobb. Han sitter inte och mäter kuk, utan tar glåpord och klagomål på ett bra sätt, vilket antagligen är anledningen till att alla "youguns" kommer in och steamar av sig här när det inte går som de tänkt.

 

Jobba på Jacken. Njut av sommaren ett tag, och kliv på igen när du är taggad till tusen, så skall du se att det vänder. Det gör det alltid med rätt sinnesstämning och mentalitet vid borden. Att tugga i motvind vecka ut och vecka in påverkar kanske ditt humör/spel mer än du tror?

 

Sånt mega stort plus du ska få av mig bra skrivet

+

 

 

Mvh en likasinnad ödmjuk vinnande reg på samma nivåer sen stenåldern.

Fast lite roligt kan man ha åt alla hetsporrar som förmodligen förlorat pengar till PJ och är bittra ^^.Sen är dom väl knappt 18 heller med sin testosteron attityd.

 

GL pj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det med microproffsen på svenskaspel? Sitter och mäter en massa kuk, trots att ni lattjar om femmor och tior. Inte bara i denna dagboken utan i de flesta dagböcker där folk är någon form av regulars på 0.50/1 - 2.5/5. Förstår ni inte att ingen utav er ens är lite "bra" på poker?

 

Skulle råda alla att skaffa lite ödmjuk attityd som partyjack. Han inser sina begränsningar, lirar låga nivåer, och gör bra med pengar vid sidan om sitt jobb. Han sitter inte och mäter kuk, utan tar glåpord och klagomål på ett bra sätt, vilket antagligen är anledningen till att alla "youguns" kommer in och steamar av sig här när det inte går som de tänkt.

 

Jobba på Jacken. Njut av sommaren ett tag, och kliv på igen när du är taggad till tusen, så skall du se att det vänder. Det gör det alltid med rätt sinnesstämning och mentalitet vid borden. Att tugga i motvind vecka ut och vecka in påverkar kanske ditt humör/spel mer än du tror?

 

+1

 

förmodligen samma gubbar som skriver tack i chatten när dom vinner en pott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite plurreetta.

 

Förutom de lite halvosköna om att de inte ens är "lite bra på på poker", säger inte att dem eller jag är stjärnor. Men de finns still dom som gör fin deg och hade slagit lowstakes helt ok med given kunskap och spel.

 

 

ÄÄÄVEN om de av någon anledning är lolig attityd under /15, handlar nog mer om hög sammansättning speltårskar och flashback/18åriga regs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom de lite halvosköna om att de inte ens är "lite bra på på poker", säger inte att dem eller jag är stjärnor. Men de finns still dom som gör fin deg och hade slagit lowstakes helt ok med given kunskap och spel.

 

Det var verkligen inte menat som något som helst hån gentemot andra spelare. Ordet "bra" i pokersammanhang kan ha så himla olika innebörder. För en gammal donator är det helt plötsligt "bra" att lira b/e-poker.

 

Spelar man micropoker så gör man det av en anledning. Det finns säkerligen många regs. som spelar dessa bord som är betydligt bättre än mig på poker, rent teoretiskt, men eftersom dem fortfarande spelar micropoker så saknas någon av alla de egenskaper som en "bra" pokerspelare skall ha enligt mig.

 

Jag själv är ganska medioker på poker. Vad jag inte gör, som jag misstänker att många andra gör är att slasha rullen för hårt, jag har inget stort ego, och jag är ödmjuk. Detta gör att jag spelar högre, samt tjänar mer än många av de spelare som faktiskt är avsevärt mycket bättre än mig. Den dagen dessa lirare som faktiskt har en massa bra kunskap behärskar övriga element som krävs inom pokern kommer dom inte spela micro. Så enkelt är det.

 

Löjligt trött och får inte riktigt fram min poäng på ett bra sätt tyvärr. Är dock inte menat som hån mot någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller de som blir upprörda av att någon skriver tack efter vunnen pott ;)

 

Ett bra exempel på en egenskap som man måste behärska innan jag anser att man är bra på poker. Går man i maskin av ett "ty" i chatten eller en tung beat så har man långt kvar till min bedömning av "bra pokerspelare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra exempel på en egenskap som man måste behärska innan jag anser att man är bra på poker. Går man i maskin av ett "ty" i chatten eller en tung beat så har man långt kvar till min bedömning av "bra pokerspelare"

 

Jag håller med, på nåt konstigt vis tiltar jag mer på ett tack än ty haha, vet inte varför. Tycker det är sjukt ohyfsat.

 

Jag har ett hyfsat pokertänk, men saknar tålamod, BRM, och sen är jag lite av ett tiltmongo. Problemet med att siffrorna inte är nåt värda på skärmen finns också...

 

Av nån underlig anledning är mitt tålamod bättre live, hur nu det går ihop, sen känns det som mer pengar när man växlar in 2000 spänn live istället för att busta $300 online...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var verkligen inte menat som något som helst hån gentemot andra spelare. Ordet "bra" i pokersammanhang kan ha så himla olika innebörder. För en gammal donator är det helt plötsligt "bra" att lira b/e-poker.

 

Spelar man micropoker så gör man det av en anledning. Det finns säkerligen många regs. som spelar dessa bord som är betydligt bättre än mig på poker, rent teoretiskt, men eftersom dem fortfarande spelar micropoker så saknas någon av alla de egenskaper som en "bra" pokerspelare skall ha enligt mig.

 

Jag själv är ganska medioker på poker. Vad jag inte gör, som jag misstänker att många andra gör är att slasha rullen för hårt, jag har inget stort ego, och jag är ödmjuk. Detta gör att jag spelar högre, samt tjänar mer än många av de spelare som faktiskt är avsevärt mycket bättre än mig. Den dagen dessa lirare som faktiskt har en massa bra kunskap behärskar övriga element som krävs inom pokern kommer dom inte spela micro. Så enkelt är det.

 

Löjligt trött och får inte riktigt fram min poäng på ett bra sätt tyvärr. Är dock inte menat som hån mot någon.

 

Kan du utveckla hur du drar fördel av att vinna mer pengar för att du inte har ett stort ego och är ödmjuk?

Tänker du på så sätt att du inte sätter dig mot spelare där du anser dig ha liten edge?

Det du även säger är att du har en riktigt bra rulle för din nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var verkligen inte menat som något som helst hån gentemot andra spelare. Ordet "bra" i pokersammanhang kan ha så himla olika innebörder. För en gammal donator är det helt plötsligt "bra" att lira b/e-poker.

 

Yes jag hänger med dig. Definitionen av bra när det kommer till poker har ett så fantastiskt brett spektra.

I min värld handlar det per default inte om hur mycket man tjänar eller hur sjuka uträkningar man kan göra på diverse spel.

Denna snäva definitionen ger ju ingen praktiskt betydelse mer än att man kan flamea och mäta kuk med andra på forum. Variansaspekten av poker gör ju det dock omöjligt att ha resultat som en parameter så för många som gärna bröstar upp sig blir detta dess huvudsakliga "vapen"

 

Min uppfattning om en bra pokerspelare är istället något mer bred (om än inte hela vägen ut på spektrat), jag anser att någon som under långa perioder av tid med relativt hög volym spelar bra (spelteoretiskt), spelar mot sämre spelare och inte gör standard dumheter som fyllespel/tilt/jagar BE osv är en bra spelare. Att denna kommer vinna i de långa loppet är ju väldigt sannolikt även om den teoretiska winraten kan diffa ordentligt.

 

Skulle men däremot ta i beräkning saker som IRL money managment och allmänt levene för att maximera sitt spelade så går man kanske närmare en sanningsenlig definition men även mindre relevant utifrån vad någon random i chatten eller på ett forum ens kan inkludera i beräkningarna

 

Spelar man micropoker så gör man det av en anledning. Det finns säkerligen många regs. som spelar dessa bord som är betydligt bättre än mig på poker, rent teoretiskt, men eftersom dem fortfarande spelar micropoker så saknas någon av alla de egenskaper som en "bra" pokerspelare skall ha enligt mig.

 

Samma sak här, dessa egenskaper gör ju oftast skillnaden mellan en långsiktig vinnare och BE spelare. Men om de ska ingå i definitionen och vad som ska ingå låter jag vara osagt.

 

Se på ex Heroinhero (diazo) som krossar micro, har skills för att slå en bit högre men som aldrig klättrar pga hur mkt han läcker IRL, fylleskott osv

 

Jag själv är ganska medioker på poker. Vad jag inte gör, som jag misstänker att många andra gör är att slasha rullen för hårt, jag har inget stort ego, och jag är ödmjuk. Detta gör att jag spelar högre, samt tjänar mer än många av de spelare som faktiskt är avsevärt mycket bättre än mig. Den dagen dessa lirare som faktiskt har en massa bra kunskap behärskar övriga element som krävs inom pokern kommer dom inte spela micro. Så enkelt är det.

 

Det är ett ganska sent stadie i ens pokerutveckling som om man kom dit lite tidigare hade gjort så mycket. Har lagt alldeles för mycket tid på stångas med regs, inte ta åt mig vettig kritik osv.

Jag är ingen duktig pokerspelare, eller besitter de främsta egenskaperna utanför bordet. Bara med den insikten kmr man långt på

 

Löjligt trött och får inte riktigt fram min poäng på ett bra sätt tyvärr. Är dock inte menat som hån mot någon.

 

Np, förstår vad du menar. Och jag har skrivit mitt svar rätt fragmentiskt iom jag bli störd hela tiden så den kan också verka lite flummig.

Sitter på praktiken så slösar gärna min tid med långa svar :)

 

no hard feelings.

 

GL PJ btw

 

 

edit; easy, hahahaha du och harry är ju di främsta i chatten.

Mvh SM -09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontraster kontraster....på 25/50 är det fest varje dag. soft kallprat med dom andra regsen och skämten haglar med fiskarna. medans på 2/4 sitter ni(udantag) och önskar varandra cancer på sammejaos vis och äcklar varandra. springer den ena reggen dåligt så ska salt strös i såret och fiskarna ska förstås hånas.

 

rena dårhuset....

 

Håller med här, en kul grej jag brukar köra på 2/4 är att hålla med om exakt alla hån man får, brukar göra att småbarnen tröttnar ganska fort samt att de blir helt förvirrade när man inte hugger tillbaka. Att håna fisken är ju bland det dummaste man kan göra. Blir nästan irriterad särkilt när de halvduktiga reggsen som borde veta bättre gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med här, en kul grej jag brukar köra på 2/4 är att hålla med om exakt alla hån man får, brukar göra att småbarnen tröttnar ganska fort samt att de blir helt förvirrade när man inte hugger tillbaka. Att håna fisken är ju bland det dummaste man kan göra. Blir nästan irriterad särkilt när de halvduktiga reggsen som borde veta bättre gör det.

 

jag skriver "kundvård" varje gång någon har jagat bort fisken. idiotregs som inte tänker ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom flesta regsen på 2/4 tror alltid att dom är bättre än andra regs (speciellt dom som nyligen kommit ifrån 1/2), sitter och mäterkuk och nithånar andra regs när dom blir ner synade vid bluffar fast dom i själva verket har lika "nitiga" stats. Dampar ur i chatten pch spyr ut sig allt möjligt skit, rätt fjantigt men underhållande ibland iallfall :)

 

Själv är jag lång ifrån en av dom bättre på nivån men inte heller en av dom sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom flesta regsen på 2/4 tror alltid att dom är bättre än andra regs (speciellt dom som nyligen kommit ifrån 1/2), sitter och mäterkuk och nithånar andra regs när dom blir ner synade vid bluffar fast dom i själva verket har lika "nitiga" stats. Dampar ur i chatten pch spyr ut sig allt möjligt skit, rätt fjantigt men underhållande ibland iallfall :)

 

Själv är jag lång ifrån en av dom bättre på nivån men inte heller en av dom sämre.

 

Ganska standard när man fastnar med näven i kakburken. "jag bluffar fan aldrig, hur fan kan du syna där" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...