Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt med Berga Open!

 

Hade helt glömt bort det, och mtp att vi inte hade några valp-planer när jag tackade ja till inbjudan så måste jag reservera mig så jag kan styra till med hundvakt osv.. Men det borde inte va nå problem med så lång varsel.

 

Ska bli skoj att träffa allt folk!

 

Spelat tre timmar även nu på kvällen och tycker det har känts sjukt tungt igen.. Åker på sjuka runners och sjuka splitpottar med brädor som spelar osv. Har dock hållit skallen kall nästan hela tiden...

 

Ramlar därför, trots en väldigt dålig känsla in på +200kr för dagen.. :ola:

 

Varje liten pluskrona är skön i dessa tider och känner att stabiliteten börjar infinna sig så smått igen.. Har inte gjort ett riktigt stort backpass på länge nu och eftersom stabiliteten varit lite av mitt adelsmärke tidigare så känns det skönt att iaf ha lite kvar av sitt gamla jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med Berga Open!

 

Hade helt glömt bort det, och mtp att vi inte hade några valp-planer när jag tackade ja till inbjudan så måste jag reservera mig så jag kan styra till med hundvakt osv.. Men det borde inte va nå problem med så lång varsel.

 

Ska bli skoj att träffa allt folk!

 

Spelat tre timmar även nu på kvällen och tycker det har känts sjukt tungt igen.. Åker på sjuka runners och sjuka splitpottar med brädor som spelar osv. Har dock hållit skallen kall nästan hela tiden...

 

Ramlar därför, trots en väldigt dålig känsla in på +200kr för dagen.. :ola:

 

Varje liten pluskrona är skön i dessa tider och känner att stabiliteten börjar infinna sig så smått igen.. Har inte gjort ett riktigt stort backpass på länge nu och eftersom stabiliteten varit lite av mitt adelsmärke tidigare så känns det skönt att iaf ha lite kvar av sitt gamla jag.

Jag hade med min gamla hund "Bubben" dit förra gången, gick utmärkt. Stundtals åt han upp någon tjejs skor, stundtals låg han TotalFyllos knä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade med min gamla hund "Bubben" dit förra gången, gick utmärkt. Stundtals åt han upp någon tjejs skor, stundtals låg han TotalFyllos knä.

 

Jo förvisso är det kanske inte helt omöjligt så heller, men som vår valp är just nu så skulle det inte gå. Så fort han är bland nya människor och andra hundar vill han bara vara så nära och pussas och leka konstant och kan omöjligt slappna av förrän man låser in honom i ett eget rum typ.

Förvisso över en 4-5 timmar som man förhoppningsvis är kvar i turren så slocknar han väl förr eller senare men det är inte direkt så man kan slappna av med honom ute bland folk för då är han socialt ett kärlekstörstande monster.. Men som sagt, med så mkt tid på mig måste det gå att boka in någon form av hundvakt absolut.

 

Ställde en klocka för att komma upp och spela i tid då jag börjar jobba kl 12 idag.. Självklart ligger SvS fortfarande nere, så jävla sjukt att det ska behöva vara nerstängt så här länge så ofta.

Man undrar ju vilka balla visuella effekter de ska installera idag för att uppfylla alla 15åringars önskemål.

 

Riktigt segt då jag var förbannat laddad verkligen.. Får väl försöka hålla det spelsuget genom konsumpasset och se till att spara lite energi till ett nattpass.

 

Spelade iaf ett gäng sit&goes på ett annat nätverk för att liksom bara ha roligt med spelet.. Jo tjena, blev tvåoutad ur hälften av turrarna varav de andra var (i mina ögon) solklara preflop setups som jag typ aldrig duckar.

 

Nåja, halvtiltad drog jag mig ut för en liten löptur.. Började segt då jag är lite stel i vaderna och öm i benhinnorna, har sprungit i princip varannan dag i två veckor nu och det börjar märkas. Har gått från att legat kring 6 min/km till idag 5.28 min/km över 4,7km.

Längesen en sån löpsträcka kändes så bekväm faktiskt, kändes inte ens tungt i en av stans längsta och segaste uppförsbackar sjukt nog.

 

Ska dock vila nu över midsommarhelgen då jag som sagt börjar känna av en hel del under knäna.. Mitt gamla surknä däremot håller ihop helt galet bra (knock on wood) har hänt någon enstaka gång att det varit lite stelt efter en löptur, men väl uppvärmd känns det precis som innan menisk-skadan.

Klarar jag att springa sommaren ut utan några bakslag så ska jag nog ge mig på en fotbollsträning i höst trots allt, mest bara för att känna mig fram.

 

Happ.. En liten dusch på detta så kan vi väl hoppas att klienten går igång sen, ser inget på hemsidan om att det ska ligga nere längre heller så tkr det är rätt störigt att den inte är uppe än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola Brandborn är din hundvalp? :shock:

 

Haha fick helt ärligt upp en klar bild av Ola i koppel på näthinnan.. Ganska sjuk.

 

Har du gps-klocka?

 

Nä men varit väldigt sugen på att skaffa, använder dock Runkeeper Pro som Zorba tipsat mig om.. Fyller typ alla funktioner jag känner att jag behöver och ändå har jag bara gratis-funktionen.

 

Använder du inget liknande själv så kan jag starkt rekommendera det, blev genast väldigt mkt roligare att springa.

 

Hemma på en snabblunch, skönt att komma ifrån butiken en timme även om man nästan får stressa i sig maten.

Därför gjorde jag ett nostalgiskt steg när jag köpte min första frys-färdigrätt på ett par år typ.

 

Man åt sig rätt så jävla trött på de där rätterna när man jobbade typ heltid och inte lagade allt för mkt mat hemma heller.

Kan då varmt rekommendera Dafgårds Kalops för er som äter det normalt.. Smakade fan verkligen inte långt ifrån en riktig Kalops och de va faktiskt nästan så jag slickade ur formen..

 

Ska tilläggas att jag verkligen älskar kalops, och husmanskost-grytor överlag.

 

Känner mig rätt fräsch i kropp och huvud så kommer nog spela ett par timmar ikväll innan nattning tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens kvällspass trappades från att vara helt okej vid lunch ner och i slutet var jag i upplösningstillstånd.. Vet inte om det var den lilla tilt SvS hade givit mig som blommade upp, eller om jag bara var trött och grinig.

 

Antar att det bara var jag som inbillade mig, men känslan jag fick var att alla var otrevliga, dryga och klantade sig medveten bara för att störa mig. :P

 

Så när jag stämplade ut glömde jag allt var poker var, åkte med tjejens prylar ut till min bror där de ska börja fira midsommar redan idag.

Eftersom tilten inte riktigt lagt sig, och både flickvän och hund var därute så tillbringade även jag natten i gästrummet innan jag åkte hemåt strax före 6.

 

Har även fått se att de två närmsta veckorna kommer jag jobba typ heltid istället för mina 1-2 dagar/vecka.. Chefen ska ha semester och då får jag fylla ut de tider han brukar vara där.

 

Blev lite mini-tiltad först då det innebär väldigt mkt mindre tid för poker.. Men när jag smält det hela insåg jag att det kan ju faktiskt vara precis vad jag behöver just nu.

 

Vi får se, ska iaf avsluta med två lugna och perfekt spelade två timmar strax, sen jobba 10-17 för att sen ta en liten minisemester över helgen och komma tillbaka riktigt laddad någon gång under måndagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens två timmar kändes helt okej och vågade tom hoppas på ett litet plus, dock står jag på -400kr när jag stänger ner.

 

Förlorar enormt mkt pengar till shortstacks atm och har så gjort en längre tid.. Känns som att de hittat nån form av godmode när de får in pengarna.

Får man in det med nötterna och fiskjäveln drar för split så nog faan sitter den där varenda jävla gång.

Det är hålstegar, tvåoutare, runnerfärger osv hela hela tiden.. Men just för att det oftast är mot 100-200krs-stackar så tänker jag inte mkt på det.

 

Nåja, de kan få ha tur i några månader.. Har ju trots allt levt på dem i 4 år snart. Alla förtjänar lite rakeback ibland.. När min kommer ska jag köpa ny bil och ett hus för pengarna. :roll:

 

Tänker inte svartmåla här med en massa små fjantiga HH-utsugningar utan tror jag måste försöka flytta fokus bort från det dåliga helt och hållet.

Spelade återigen riktigt bra imho och känner att vändningen kommer alldeles precis när som helst.

 

Nåja, tar en minisemester nu som sagt. Ligger 1800kr back och det är ju trots allt bara en stor pott och inget jag öht bryr mig om nu.

 

Den starkaste känslan just nu kring pokern är trots allt positiv, jag är otroligt bekväm i spelet och har ingen som helst stress över att göra stora gröna siffror på pokern.. Har för längesen förstått att detta bara är en enorm skadat lång breakeven-stretch som jag helt enkelt får härda sönder.

 

Så länge jag som nu tappar de största pengarna till idioter som gör idiotspel är det dessutom en udda form av investering då pengarna inte direkt hamnar på någons pensionkonto inom en snar framtid.

 

Ska packa lite nu och sen försöka härda ut 7 timmar av en av årets 3-4 absolut största handlardagar, särskilt här ute vid kusten.

Sen ska jag bota bort den värsta coldrunnen med lite härlig skogsluft, sill, nubbe, grillat kött och öl under helgen för att sen komma tillbaka otroligt pokertaggad nästa vecka.

 

Fridens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du är vid gott mod. Glad midsommar jacken!

 

Tack detsamma i efterskott! :)

 

bennybula1 @ svs?

 

Fan vad 2009 att inte veta vad Benny nickar på svs.. :D

 

 

Hade en fantastisk midsommarhelg, väldigt mkt fest och väldigt mkt god mat och dryck.

De va rätt hårt att stämpla in imorse kl 8, särskilt då jag inte bara fick axla chefens uppgifter utan även en till av de 4 som skulle styra skutan var sjuk så man fick springa arslet av sig i butiken.

 

Nåja, tjejen och jag hade tänkt att tillbringa kvällarna en tid framöver ute hos mina päron.. Så smidigt med valpen att slippa springa i trapphus osv, sen är det sjukt lungt och skönt här ute också.

 

Ska hem och jobba imorgon igen vid 10 men kliver upp i ottan för att hinna spela några timmar innan, planen preliminärt är att spela lite härifrån föräldrarnas origgade lina via laptoppen också men det beror på lite saker så som ifall jag får igång HM ordentligt och ifall jag inte tiltar upp mig själv över den usla upplösningen på mitt gamla as till laptop.

 

Känner absolut inte att jag orkar stressa, kommer jobba så pass mycket framöver att jag totalt sett inte kommer backa ett dugg men vill ju ändå ha fart på pokern.. Efter att ha försökt gasa igång pokern genom att grinda järnet så tänker jag nu en tid framöver försöka njuta igång pokern genom att bara spela när jag är riktigt sugen, kosta vad det kosta vill.. Det kan få bli en liten andra backmånad i rad bara jag kommer igång med spelet och tycker att det är roligt igen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pallade inte med att spela mer än en timme igår, allmänt sliten efter en ovanligt tung arbetsdag antar jag..

Backade ett par hundra men kändes som att spelet funkade helt okej ändå.

 

Ska efter en tidig väckning av vår kära valp försöka få igång lite action på svs innan jag går och jobbar några timmar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två timmar avverkade, den positiva känslan hänger i även om jag har svårt att bygga potter ordentligt ibland..

 

Mot slutet får jag dock in ett inköp med AA mot AKo och får stå hela vägen, landar därför på +2300kr ungefär och har nu näsliga 200kr i hålet för månaden.

 

Tror det blir golfbanan efter jobbet, längesen jag var där och kände på svingen.. Kan nog bli en riktig skitrunda idag just därför, men kommer nog bli jävligt skoj oavsett som det känns nu.

 

Åker sen ut till mor och far igen, verkar som att vi kommer bo där ute hela veckan i princip.. Som sagt en väldigt lugnande plats och både jag och tjejen trivs ute på landet där man liksom inte behöver bry sig om någonting alls.

 

Har även laptoppen kvar därute, eventuellt tar jag även med mig en extra skärm så jag kan gå på grinden ikväll eller åtminstone imorgon då jag är helledig och förrutom poker också ska lägga energi på att åka ut på sjön en sväng med tjej och hund för att bada och njuta lite extra av sommaren som förhoppningsvis håller i sig över morgondagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var förbannat slut efter en arbetsdag i värmen igår och det är ofta ett bra recept för att spela riktigt slarvig poker..

 

Istället hängde jag här ute hos föräldrarna och hade det mysigt med tjejen och hundar..

Tog mig även ut på en 5km-runda ute i skogen med den löpvilligaste av vovvarna.

 

Blev lite poker från kl 7 imorse, det har varit ömsom vin ömsom vatten och värmen gjorde att jag inte riktigt fokuserade i ett par potter tror jag.

Spelet kändes ändå stabilt hela vägen, trots att jag tappade några stora tighta potter mot idioter som alltid en tidig morgon på svs..

 

Ska nu vila hela dagen, eventuellt åka och bada lite för att sen under kvällen ta tag i pokern lite igen.. Tog hit en 21-tummare så har en helt okej setup med laptoppen och bra med plats för fem bord.

Dock är man ju ganska inkörd med sin egen kontorsstol så komforten är ju inte allt, men som det gått på senare tid tror jag ändå att ett miljöombyte kan vara nyttigt för att komma ur de just nu negativa rutinerna kring pokern.

 

Dagens tilt när jag först kollar resultatet i HM där jag är upp 1K vilket ändå kändes mkt bättre än jag hade gissat..

Kollar sen i klienten där jag helt plötsligt är back 1500, sjukt jävla störande måste jag säga.

Nåja, fokus på att jag spelade bra istället.

 

Förmodligen bara ett (i värsta fall två) pass kvar på månaden och det ska fanimej vara det bästa jag gjort på hela året.

 

-1700kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kommer det sig att det skiljer mellan HM och klienten?

 

-Ja det tyckte jag också var sjukt, just eftersom jag varken vann eller förlorade några potter på mer än typ 1000kr så kan det heller inte ha varit bara att HM missat en eller ett par händer liksom.

 

Grottade ner mig lite nu dock och såg att HM registrerat en av mina större vinstpotter med +479kr inte en utan sex gånger i HM.. Därav väldigt mkt bättre resultat än IRL, väldigt konstigt.

 

Hur (om man kan) får man bort händer ur databasen efter att de importerats?

 

Har iaf varit ute en sväng, var och handlade bla.. Nu ska vi gå ut och dra igång sprinklern och låta hundarna leka av sig, en utav världens effektivaste hundleksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har HEM slutat importera från SVS när man är 2-3 spelare vid ett bord.. sätter jag mig HU och lirar på 5-manna så importeras INGA händer till databasen och ingen hud, men när två till kommer in så startar den och om dom lämnar och man sitter HU igen så fortsätter den funka. Dock spelar jag så sällan HU men störigt om man hamnar med nån firre på morgonen och inte får upp hud, och även att resultatet blir helt skevt. Detta är efter uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Ja det tyckte jag också var sjukt, just eftersom jag varken vann eller förlorade några potter på mer än typ 1000kr så kan det heller inte ha varit bara att HM missat en eller ett par händer liksom.

 

Grottade ner mig lite nu dock och såg att HM registrerat en av mina större vinstpotter med +479kr inte en utan sex gånger i HM.. Därav väldigt mkt bättre resultat än IRL, väldigt konstigt.

 

Hur (om man kan) får man bort händer ur databasen efter att de importerats?

 

Har iaf varit ute en sväng, var och handlade bla.. Nu ska vi gå ut och dra igång sprinklern och låta hundarna leka av sig, en utav världens effektivaste hundleksak.

 

Uppadeta till senaste betan om du inte har den HM missade en hel del händer med den förra officiella builden.Bla en 4200kr pott som gjorde resultatet konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har HEM slutat importera från SVS när man är 2-3 spelare vid ett bord.. sätter jag mig HU och lirar på 5-manna så importeras INGA händer till databasen och ingen hud, men när två till kommer in så startar den och om dom lämnar och man sitter HU igen så fortsätter den funka. Dock spelar jag så sällan HU men störigt om man hamnar med nån firre på morgonen och inte får upp hud, och även att resultatet blir helt skevt. Detta är efter uppdateringen.

 

Jo jag har märkt det också, men när bordet fylls upp så är min egen stat korrekt antal händer vid just det bordet men inte mina motståndares.. Lite udda.

 

Högerklicka -> Delete selected hands

 

Tackar, för enkelt för att se typ.. :P

 

Uppadeta till senaste betan om du inte har den HM missade en hel del händer med den förra officiella builden.Bla en 4200kr pott som gjorde resultatet konstigt.

 

Okej, ska fixa det nästa gång jag ska spela.. Har inte upplevt nåt strul hemma på stationära så vi får se nästa gång jag spelar där om det är likadant då.

 

 

Har precis avnjutit en sjukt fin middag i min egen regi, bjöd på grillat eftersom vi får bo här hela veckan efter tjejens önskemål.

Det blev rostbiff, tjocka revben, potatisknyten med ett jävla gott vitlökssmör i och lite grönsaksspett och ost osv.. Var smått gudomligt gott.

Till det blev det någon form av Amarone-kopia som inte heller var helt dum.

 

Dags för lite grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...