Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Alltså, med drivern har jag bara blivit ojämn i allmänhet.. Har normalt en lätt inbyggd draw som jag alltid räknar med, men de senaste två rundorna har jag helt plötsligt hittat typ ett par quickhookar, kompenserat för det och istället blandat med att släppa de höger och hooka och lite allt möjligt.

Har tidigare slagit åtminstone 80% av drivarna i den bollbana jag vill, medan nu säkert sjunkit ner närmare 20% så där är det bara lite stabilitet som behövs antar jag.

 

Egentligen gäller detsamma wedgarna, där jag tror mig ha kvar samma känsla som jag hade för tre år sen och ska hålla på och pillra för mkt.

Ska träna på lite lättare slag, stelare handleder och mindre duttande helt enkelt.

Problemet som blivit är att jag blivit lite för slarvig och slinker under bollen totalt ibland med wedgarna.. Hade tänkt träna på att slå till bollen ordentligt varje gång och sen experimentera därifrån istället.

 

Om du vill så släng upp en video tagen från sidan och framifrån, så skall du se att det där tar vi och reder ut direkt. Eller så går du till din pro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du vill så släng upp en video tagen från sidan och framifrån, så skall du se att det där tar vi och reder ut direkt. Eller så går du till din pro :)

 

Hehe tackar för det, har dock inte lagt ner nån energi på det själv förrän nu heller.. Brukar känna någorlunda vad det är jag gör för fel, men ofta när man stressar iväg en runda utan uppvärmning och är lite allmänt trött och hängig så börjar man slarva och sen börjar man korrigera och överkorrigerar så det blir kaos totalt.. :)

 

En hink på rangen brukar lösa det mesta, men om jag inte blir kvitt det så ska jag posta en video absolut.. Eller om jag bara känner att det är något annat jag vill ha råd med.

 

Är det en pro jag talar med eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte långt från värmeslag nu alltså, ska spela minst en max två timmar nu iaf så får vi se hur det kommer kännas.

 

Är väldigt känslig för värme, blir sjukt trött och dåsig av såna temperaturer som vi haft idag.. Däremot kan jag gå i shorts i -10 grader utan att frysa nämnvärt.

 

Samtidigt anpassar man sig självklart också så småningom.. Lutar åt bara en timmes spel som det känns just nu när jag känner efter.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, får nöja mig med en lång dag där den brutala värmen har tagit mkt av min energi med risk för att vara tjatig.

 

Nöjd med en hel del, tex middagen som bestod av en härlig liten gratäng med abborrfiléer i hummersås med härlig färskplugg till.

Abborrarna tog vi i nät i helgen, sjukt mysigt när vi i söndags kväll efter middagen rodde ut och la nätet för att sedan plocka upp dem innan frukost på nationaldagen.

 

Blir en lite speciell känsla att äta något man själv varit med och tagit till bordet.. Det är väl de gamla rovdjursgenerna som spritter i mig. :)

 

Pokermässigt brukar det sällan hända så mkt på en timme, men denna var ovanligt svajjig.

Sprang på ett par minor tidigt och jobbade sen ikapp det mesta och stannar ett par hundra back och ca -3K för månaden.

 

Ska pröva en sjuk dygnsrytm imorgon.. Tänkte kliva upp vid 4 och dra till golfbanan och vid 5-tiden är man nästan alltid själv vilket gör att jag kan träna lite extra i en annan miljö än rangen som tyvärr är lite tråkig här ute på Öregrunds GK.

 

Sen borde jag komma hem lagom till morgongrinden för att sedan försöka sova några timmar kring lunch och sen jobba 16-21.. Får jag ordentligt med sömn på dagen borde det kunna bli lite poker efter jobbet också.

 

PS. Nicket Mjölkdrink har gjort att jag åtminstone för resten av året kommer totalbojkotta alla sorters mjölkdrinkar. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har väckt en vrede i mig som jag inte trodde fanns..

 

You and me both!

 

Blir du aldrig sliten efter långa perioder av massa grind, jobb, hund och typ 4h sömn varje natt? Själv hade man varit mer eller mindre zombie dagarna igenom:-(

 

Mjo de är klart man blir sliten ibland, men så fort det blir lugnt försöker jag sova nån timme här och där för att effektivisera och framförallt när jag blir sliten så ger jag mig själv 7-8 timmar och då är jag tillbaka på 100% direkt.. Behöver egentligen inte mer än 6 timmar så upp emot 8 brukar vara ett litet överskott dessutom. :)

 

Men nu känner jag tröttman rätt rejält, kanske var fånigt av mig att kliva upp kl 4 då jag inte hade mkt sömn i mig som det var.

 

Spelade iaf 13 hål och spelade min bästa golf hittills i år, stannade på mitt hcp efter 13 hål då jag begav mig hem för att grinda.

Det mesta fungerade bra, spred några utslag i början men räddade upp det.. Hade skjutit riktigt lågt om jag inte treputtade typ varannan green.. Det var ju dagg och tom vattnat på ett par greener så det var extremt trögt och lämnade typ alla puttar kort.

 

Så väl hemma dunkade jag en timmes poker, eftersom det flöt på rätt bra och jag börjar känna mig rejält sliten så kryper jag ner i sängen med tjejen i några timmar på en gång och kanske hittar lite grind under dagen istället.. Annars ser jag till att vara fräsch efter jobbet och trycker en grind ikväll.

 

Stannar passet på +2,7K och har nu bara -400kr i hålet för Juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt, nu vänder det!

 

Mmm vågar inte tänka i de banorna ännu, dock skönt med två pluspass irad.. Bara det är ju skönt.

 

Sovit ett par timmar, ska spela två timmar nu och sen gå ut och göra av med lite av vovvens energi som ibland blir uppåt väggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst äre så men inget o göra åt. Frågar du svs så har han en stor nackdel av att du har 200bb och han 20 :)

 

Faktiskt riktigt förvånad det tog så lång tid innan "riktiga" shortstacks, dvs vinnande spelare. Kom till svs. Det är nog bara vänja sig tvivlar på att svs kommer höja inköpsgränsen. Det finns djup-bord. Försök starta dem...

 

borde inte komma några vinnande shortstackregs till svs öht. Det dom tjänar pengar på är rakeback+races

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar personligen diskussionen om Mjölkdrink eftersom det får mig lite lite tiltad bara av att tänka på hans nick..

 

Poker? Nej :(

 

Golf? Har tränat en del personer genom åren. Livnär mig dock inte på det utan gör det för skojs skull. Har spelat själv länge, och på hygglig nivå.

 

Tänkte på golf ja.. :)

Okej, får man några bestående men i svingen kan man hooka upp en video till dig så får du trolla lite mao. hehe

 

 

Gårdagen visade sig bli lite för mkt, arbetspasset tog totalt slut på mig.. Vi har själva kassadelen av butiken mot ett stort jävla fönster precis i eftermiddagssolen och när jag kom dit vid 16-tiden hade detta område värmts upp nåt helt sjukt och efter några tunga postlyft och allmänt stressande så var man genomsvettig och när allt lade sig på kvällen gick bara luften ur mig helt.

 

Sovit ordentligt nu, fick 5½ stabila timmar och tog mig sen upp för en liten löptur.. Börjar bli öm i knät, men framförallt benhinnor så byter nog ut ett par av löprundorna till längre promenader framöver.

 

Dags för morgongrind nu iaf, ska spela ett par timmar och sen drar jag med damen till Uppsala.. Vi har ett par ärenden där, bland annat ska vi köpa en liten byrå eftersom det är total jävla röra här i lyan och vi har fullt i typ alla förvaringar.. Sen ut på middag hos mina päron så efter de 2-3 timmarna nu på morgonen spelar jag nog bara ett kvällspass idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, två timmar av att egentligen bara välja om man ska svälja kisset eller bara låta det rinna ner över resten av kroppen.

 

På något vis lyckas jag alltid hamna på river inför ett svårt beslut där jag alldeles för ofta är uppe mot nöten.

 

Ska inte spy sönder med en massa vidriga HHs, har en del häftigt att bjuda.. Detta är väl kanske den blodigaste skulle jag tro;

 

***** Hand History for Game 1559809034 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 06:55:42 ET 2011

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: oestgard ( $522.50 USD )

Seat 2: adjans ( $635.93 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1702.23 USD )

Seat 4: Jayhan ( $538.20 USD )

Seat 5: karaoke ( $996.57 USD )

oestgard posts small blind [$2.50 USD].

adjans posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ks ]

Partyjack raises [$17.50 USD]

Jayhan calls [$17.50 USD]

karaoke folds

oestgard folds

adjans calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, Qd, Kd ]

adjans bets [$25.00 USD]

Partyjack raises [$103.75 USD]

Jayhan raises [$520.70 USD]

adjans folds

Partyjack calls [$416.95 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 3d ]

Jayhan shows [4c, Qc ]

Jayhan wins $1106.40 USD from main pot

 

Gudskelov att det var i slutet av passet denna inträffade, jag råkade nämligen kläcka ur mig "fortsätt gärna flatta Q4 preflop" och fi svarar; "jag ligger ju jättemkt back".

 

Detta gjorde att jag hamnade väldigt nära tilten, tilt i besvikelse mot mänskligheten.. Raljerade lite i chatten och stängde ner bordet.

 

Jobbar ändå på rätt bra.. Mkt nöjd med mitt eget spel och klarar mig undan med -350kr.

 

Står då på -2K för månaden och jag börjar bli pretty jävla sick på att det aldrig riktigt vill släppa.

 

Ska ruska liv i tjejen, dra till Uppsala och försöka hålla tankarna borta från poker tills jag kliver på kvällspasset.. Ett kvällspass efter att ha skruvat IKEA-möbler, får förmodligen anstränga mig för att inte kliva på tiltad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, två timmar av att egentligen bara välja om man ska svälja kisset eller bara låta det rinna ner över resten av kroppen.

 

På något vis lyckas jag alltid hamna på river inför ett svårt beslut där jag alldeles för ofta är uppe mot nöten.

 

Ska inte spy sönder med en massa vidriga HHs, har en del häftigt att bjuda.. Detta är väl kanske den blodigaste skulle jag tro;

 

***** Hand History for Game 1559809034 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 06:55:42 ET 2011

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: oestgard ( $522.50 USD )

Seat 2: adjans ( $635.93 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1702.23 USD )

Seat 4: Jayhan ( $538.20 USD )

Seat 5: karaoke ( $996.57 USD )

oestgard posts small blind [$2.50 USD].

adjans posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ks ]

Partyjack raises [$17.50 USD]

Jayhan calls [$17.50 USD]

karaoke folds

oestgard folds

adjans calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, Qd, Kd ]

adjans bets [$25.00 USD]

Partyjack raises [$103.75 USD]

Jayhan raises [$520.70 USD]

adjans folds

Partyjack calls [$416.95 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 3d ]

Jayhan shows [4c, Qc ]

Jayhan wins $1106.40 USD from main pot

 

Gudskelov att det var i slutet av passet denna inträffade, jag råkade nämligen kläcka ur mig "fortsätt gärna flatta Q4 preflop" och fi svarar; "jag ligger ju jättemkt back".

 

Detta gjorde att jag hamnade väldigt nära tilten, tilt i besvikelse mot mänskligheten.. Raljerade lite i chatten och stängde ner bordet.

 

Jobbar ändå på rätt bra.. Mkt nöjd med mitt eget spel och klarar mig undan med -350kr.

 

Står då på -2K för månaden och jag börjar bli pretty jävla sick på att det aldrig riktigt vill släppa.

 

Ska ruska liv i tjejen, dra till Uppsala och försöka hålla tankarna borta från poker tills jag kliver på kvällspasset.. Ett kvällspass efter att ha skruvat IKEA-möbler, får förmodligen anstränga mig för att inte kliva på tiltad. :D

 

Lol Jack, du kommer ju vara monster tiltad av IKEA. Fast det kan ju vara bra att sätta sig astiltad , då bryter man trenden och avslutar i harmoni. Härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol Jack, du kommer ju vara monster tiltad av IKEA. Fast det kan ju vara bra att sätta sig astiltad , då bryter man trenden och avslutar i harmoni. Härligt!

 

Instämmer finns fan inget värre affär än IKEA att vistas på. H&M tar väl kanske andra platsen iaf :)

 

Hahaha.. Förvisso förstår jag vad ni menar, men under förutsättningen att man vet vad man ska ha och inte bara går på en menlös "sevadsomfinns-runda" så tycker jag själva IKEA-biten är helt okej.

 

Det jag syftade på var dock monteringen, allra helst när det handlar om en byrå med sex olika lådor och en massa krimskrams-detaljer.. Tiltade fan bara av att öppna kartongen.

 

Men när vi precis börjat med stommen pinglar det på dörren, då kommer tjejens föräldrar för att hälsa på valpen och hennes pappa utbrister; "jasså har ni köpt en sån där, jag kan skruva lådorna.. det är rätt roligt faktiskt."

 

Så när vi är klara med stommen står alla lådor på hög och det är bara att peta i dem en efter en.

Sjukligt lättad och nöjd drog jag sen på en middag hos föräldrarna, en väldigt fin kycklingsallad serverades och till det ett trevligt skitsnack följt av kaffe.

 

Ganska trött i skallen nu då vi precis kom på att vi hade tvätt-tid ikväll också.. Slängde precis in ett par maskiner och ska passa på att spela lite nu ett par timmar och sen ta hand om den skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat två timmar och blivit totalt jävla flådd, rensad och filéad typ.

 

Måste spela en eller ett par timmar till innan jag kan känna mig nöjd med insatsen, känner att jag verkligen peakar mitt spel men tar enormt mkt dynga.

 

Hur länge kan det fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara en riktig mentalslakt du råkat ut för!

 

Hur känns det när du ska sätta dig och spela? Olustigt?

 

Hur säker är du på att du spelar ditt vanliga spel? Kan du vara ärlig och säga att du inte gjort någon justering?

 

Finns tankar som; de kanske har läst mig sönder och samman? Då talar jag om regsen som verkar hyffsade?

 

O du, Jacken, jag håller på dig! Hoppas det vänder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara en riktig mentalslakt du råkat ut för!

 

Hur känns det när du ska sätta dig och spela? Olustigt?

 

Hur säker är du på att du spelar ditt vanliga spel? Kan du vara ärlig och säga att du inte gjort någon justering?

 

Finns tankar som; de kanske har läst mig sönder och samman? Då talar jag om regsen som verkar hyffsade?

 

O du, Jacken, jag håller på dig! Hoppas det vänder!

 

Ja helt klart är det tungt för psyket över såpass lång tid..

Tjejen har dock varit helt fantastisk, trots att jag kommer tiltad från 99% av passen nu för tiden håller hon god min och påminner mig om att pengarna jag backar är en liten promille av det jag plussat tidigare.

 

Sen är hon ju inte jätteinsatt, men det absolut första jag lärde henne om poker var att just detta och 10 ggr värre kommer att kunna inträffa.. Känns liksom inte rättvist att inte påtala för henne att det faktiskt inte är helt riskfritt, det finns inga garantier för att detta inte ska fortsätta i 2 miljoner händer liksom.

 

Konstigt nog, jävligt konstigt nog så känner jag tagg inför nästan varje pass.. Har ju haft liknande runs (typ hälften så långa obv) och jag vet att det bara gäller att borra ner huvudet och köra till det släpper.

För varje mardröms-suckout kommer jag en badbeat närmare rushen liksom.

En stor anledning till att jag är så lugn är såklart att de senaste åren har gjort mig rätt så jävla överrullad.. Räknar bara 100K till min bankrulle, men skulle jag backa allt det på ett dygn så skulle det absolut inte vara någon panik vilket är en skön känsla att ha i ryggen.

 

Överlag ser jag ingen anledning att oroa mig när jag ligger och sniffar strax under breakeven.. Släpper man 20-30 buyins över en tid så kanske man ska börja fundera på hur det står till egentligen även om ingen kan leva på 12 breakeven-månader heller. :)

Kan såklart inte veta att jag spelar mitt normala spel fullt ut, men preflopstatsen är identiska med det senaste halvåret i princip och jag känner inget obehag eller rädsla för att det inte ska släppa förr eller senare.

Sen vet jag ju som Slaktavfall skrev i ett bra inlägg för några veckor sen att man påverkas en hel del omedvetet.. Gör garanterat ett par konstiga vik där jag bara tar för givet att jag är slagen men normalt är ett gränsfall varje pass.

 

Vissa pass har jag prövat att tighta till lite utan resultat.. Måhända har jag pottkontrollerat lite mer än normalt men har svårt att se hur det ska kunna ha en avgörande negativ påverkan.

 

Några tankar om att alla grinders skulle ha läst sönder mig har jag inte sprungit på än, släpper flest potter till jävligt sjuka spel och nästan uteslutande fisk och denna badrun kom ju som med en knapptryckning typ vilket jag tvivlar på att alla grinders har tajmat..

Det ska typ vara om någon läst sönder mig totalt och släppt ut någon form av "slå-jacken-guide for dummies".

 

Försöker hela tiden fokusera på det positiva, att jag inte backar mer än jag gör just nu.. Dubbeltänker också och klappar mig på axeln för min optimism.

 

Tänker också på att min första backmånad på flera år kom förra månaden, räknar jag bort Vegasresan där jag backade några $100 så kan jag ärligt minnas att jag aldrig backat en månad totalt.. Åtminstone sen jag fyllde 20 och började förstå vad poker var för något.

Fokus lägger jag då på att just det faktumet bara är jävligt sjukt och att denna run borde ha kommit för flera 100K händer sen.

 

Tack för mkt intressanta frågor, tog fram tankar ur mig som jag tror är viktiga att bekräfta för sig själv!

 

 

Ett litet potpurri från kvällen för er som gillar whine, whinehaters kan hoppa över resten av inlägget:

 

Mot monsterfisk:

 

***** Hand History for Game 1560178388 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 08:06:39 ET 2011

Table Diana 23 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: röde drake ( $143.29 USD )

Seat 2: Partyjack ( $1035.31 USD )

Seat 3: .punkt ( $1554.80 USD )

Seat 4: Pecka75 ( $593.20 USD )

Seat 5: BigDwarf ( $917.50 USD )

.punkt posts small blind [$2.50 USD].

Pecka75 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8h 9d ]

BigDwarf folds

röde drake folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

.punkt folds

Pecka75 calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, 3s, 2c ]

Pecka75 bets [$25.00 USD]

Partyjack raises [$70.00 USD]

Pecka75 calls [$45.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

Pecka75 checks

Partyjack bets [$125.00 USD]

Pecka75 calls [$125.00 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

Pecka75 checks

Partyjack bets [$213.75 USD]

Pecka75 raises [$380.70 USD]

Partyjack calls [$166.95 USD]

Pecka75 shows [Kc, 8s ]

Pecka75 wins $1173.90 USD from main pot

 

Också en cp-fisk som trebarrelat liknande händer tre gator flera ggr innan denna hand;

 

***** Hand History for Game 1560209572 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 08:37:20 ET 2011

Table Diana 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Anna_89 ( $1683.66 USD )

Seat 2: Partyjack ( $976.19 USD )

Seat 3: SebzSthlm ( $888.38 USD )

Seat 4: lolcop ( $382.73 USD )

Seat 5: pontuspila ( $726.74 USD )

lolcop posts big blind [$5.00 USD].

SebzSthlm posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Qd ]

pontuspila folds

Anna_89 folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

SebzSthlm raises [$55.00 USD]

lolcop folds

Partyjack calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 5h, Kd ]

SebzSthlm bets [$90.00 USD]

Partyjack calls [$90.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

SebzSthlm bets [$150.00 USD]

Partyjack calls [$150.00 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

SebzSthlm bets [$590.88 USD]

Partyjack calls [$590.88 USD]

SebzSthlm shows [7d, 7s ]

SebzSthlm wins $1766.76 USD from main pot

 

Det är faktiskt inte jättevanligt att jag själv blir enoutad, att jag däremot enoutat mig själv är jävligt vanligt;

 

***** Hand History for Game 1560191348 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 08:19:29 ET 2011

Table Diana 31 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Anna_89 ( $1330.36 USD )

Seat 2: Partyjack ( $1284.51 USD )

Seat 3: SebzSthlm ( $516.09 USD )

Seat 4: lolcop ( $496.60 USD )

Seat 5: pontuspila ( $448.01 USD )

Anna_89 posts big blind [$5.00 USD].

pontuspila posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jh Js ]

Partyjack raises [$17.50 USD]

SebzSthlm calls [$17.50 USD]

lolcop folds

pontuspila folds

Anna_89 folds

** Dealing Flop ** [ 7c, 6d, 2h ]

Partyjack bets [$31.87 USD]

SebzSthlm calls [$31.87 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Partyjack checks

SebzSthlm bets [$53.12 USD]

Partyjack calls [$53.12 USD]

** Dealing River ** [ Jc ]

Partyjack bets [$120.00 USD]

SebzSthlm raises [$413.60 USD]

Partyjack calls [$293.60 USD]

SebzSthlm shows [8c, Tc ]

SebzSthlm wins $1024.68 USD from main pot

 

Blir såklart en del beats av den mest klassiska varianten, senaste tiden hittar jag bara dessa mot riktigt jävla störiga, spewiga och äckliga fiskar;

 

***** Hand History for Game 1560199987 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 09, 08:27:52 ET 2011

Table Diana 31 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Anna_89 ( $1315.67 USD )

Seat 2: Partyjack ( $1049.26 USD )

Seat 3: SebzSthlm ( $1291.53 USD )

Seat 4: lolcop ( $476.60 USD )

Seat 5: pontuspila ( $297.47 USD )

lolcop posts small blind [$2.50 USD].

pontuspila posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah As ]

Anna_89 folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

SebzSthlm calls [$17.50 USD]

lolcop folds

pontuspila raises [$35.00 USD]

Partyjack raises [$97.50 USD]

SebzSthlm folds

pontuspila raises [$257.47 USD]

Partyjack calls [$182.47 USD]

** Dealing Flop ** [ Jh, 2h, 4d ]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ 5d ]

pontuspila shows [Kd, Kh ]

pontuspila wins $599.94 USD from main pot

 

 

Vet inte riktigt hur jag ska kommentera dagen, då jag tröck ur en del tankar i svaret till Rocker10.

 

Utan att vara allt för resultatinriktad så måste jag bara påpeka att det är förjävulens jobbigt att backa så pass mkt när motståndet är så förbannat mjukt som det var ikväll.. Typiskt en sån kväll där jag normalt kunde vara missnöjd trots +5 buyins liksom.

 

Nåja, livet är en grind och grinden går vidare imorgon.

 

Ska ta mig upp och fixa med tvätten imorgon igen innan stordelen av förmiddagen går till grind.. Ska sen ta mig ut till golfbanan och trotsa den sjukt obekväma värmen för 9 hål.

 

Blir sen en liten konsumgrind 16-21, om krafterna finns och om damen ursäktar mig på en fredagkväll ska jag spela några timmar på kvällen med.. Fredagkvällar brukar ju vara smaskiga, men eftersom jag numer backar i storleksordning med hur bra värdet är så kanske jag borde tänka baklänges också.

 

Lördagen börjas prob med ett morgonpass, innan jag tar kvinna och hund med mig ut till föräldrahemmet där brorsan är hundvakt.. Vi ska preppa i ordning hans hus inför midsommar, slå ihop lite långbänkar osv till en riktig jävla brakfest.

Under arbetets gång lär det drickas några bira i solen (förhoppningsvis) och närmare kvällen drar vi igång grillen och till 90% säkerhet blir det utgång i Öregrund.

 

Har nu bestämt att om även Juni stannar på röda siffror ska jag ge mig själv alkoholförbud hela Juli eller tills jag når ett respektabelt plusresultat.. På så sätt kommer jag tvinga mig själv att grinda mer obekväma dagar med bättre värde och borde öka effektiviteten ytterligare.

 

Men mtp att det långt ifrån är någon ekonomisk panik låter jag Juni månad fortgå, för att sen vidta åtgärder.. Sommaren här ute är lite det man lever för som fastboende, därför skulle det ju vara tråkigt förstås. Men första veckan i Augusti är en riktig dräparvecka så måste jag ta till den där regeln mot mig själv så är det Juli som får stryka på foten.

 

Har förstås inte tagit upp detta med damen i mitt liv.. Finns ju risk att hon kommer bli putt och påpeka hur jävla tråkigt det är vilket automatiskt (eftersom jag är en man) kommer att ändra min syn på det hela.

 

Förhoppningsvis vänder jag Juni månad och jag slipper vara hård mot mig själv.

Kan mkt väl vara så att jag slagit personligt inläggsrekord här på pf, är ju mycket tankar som går i huvudet i såna här tider och är säkert nyttigt att få ut det.

 

För att komma till punkt, dagen slutar ca -2800kr efter att jag räddat ett par inköp i slutet och står därför på -4400kr för månaden.

 

Nya tag imorgon bitti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...