Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat ett par timmar till här ikväll, är förbannat jävla sliten nu så måste snart slänga mig i sängen.. Blir ett 12-21 på jobbet imorgon, ett morgonpass börjar gissningsvis kl 6 om min håriga väckarklocka inte har blivit sjuk eller nåt.

 

Flöt på hyggligt, plussade trots allt några hundra och då ska man inte gnälla för ett gäng tvåoutare.

 

+15395:- för månaden nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild på hunden plz!

 

Aight, strike a pose:

 

leoql.jpg

 

Är ju sjukt svårt att se hur han kommer se ut då alla valpar är cp-söta typ.

Men det kommer alltså bli typ en blandning av detta:

breton.jpg

 

Och detta:

073B_engelsk-setter.jpg

 

För er som är intresserade, men ändå inte onödigt insatta.

Hoppas och tror att det kommer bli mestadels Breton (första bilden) till utseende, då jag tycker att vissa Settrar är förjävla fula om ja ska vara ärlig.

Det viktigaste är dock att de är lyhörda mot husse/matte och allmänt väldigt lättlärda och fulla av energi.. Är lite för energisk själv för att ha en soffliggar-hund även om den säkert skulle kunna dra ner mig i det träsket. :)

 

 

Nog om hundar för er hund-haters, jag blev vår vana trogen väckt kl 4.30 och slet på mig ett par fotbolls-shorts och en tischa då det har funkat utmärkt med de 5-10 grader som rådit på morgonen senaste veckan.. Blev ganska skräckslagen när det var minusgrader, det var ingen höjdare.

 

Lite tiltad över detta kom jag in, hittade inte ett jävla dyft till värde och såg på tv-matchen att det skulle vara hockey på ESPN.. Knappar på teven, bäddar ner mig och finner ett gammalt Nascar-magasin.

 

Tilten steg mig över öronen och jag tog en morgonslagg på typ 90 minuter.

När sen tjejen vaknade vart det full rulle ut på SvS och jag tyckte jag spelade riktigt bra och stabilt trots den lite snurriga natten/morgonen.

 

Sprang iaf på två timmar ihop +2100kr och står på ath för månaden, vore ju mäkta skönt att glida över 20K när jag trots allt har tänkt att detta ska bli en riktigt dålig månad mtp hundpassning och andra evenemang som stört mitt pokerspel.

 

Förvisso jobbar jag ikväll och imorgon dag, så blir förmodligen bara ett par timmars spel imorgon kväll då jag tänkte låta Valborg vara pokerfri.

 

+17506:- för månaden nu iaf, ska försöka spara ihop lite krafter för 9 timmars jobb.. Eventuellt står det en liten powernap på schemat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med din satsning på boss-nätverket eller annan euro-site? Jag tänker på att det kan ju inte vara många bord uppe på SVS när du spelar så tidigt på morgonen. Att du ens hittar bord att plussa på...

 

Endast SVS nu eller? Varför isf?

 

Spelade väl 2-3 månader på boss, men tycker det är så jävla tråkigt spel med 100bb-stackar framförallt.

Med dagens moderna spel smäller det till och allt åker in typ senast på turn alldeles för ofta, jag gillar att kunna spela alla gator och då passar SvS överlägset bäst.

 

Man får inte vara för kräsen heller förstås.. Men anser man sig inte vara plussande på borden som finns uppe får man väl gå ner i nivå antar jag.

 

Oftast finns det 3-4 bord igång redan 5-5.30 och sen får man starta upp några bord själv, funkar rätt bra då det alltid är nån tiltad nattuggla som ger HU-action.. Nu är jag personligen riktigt dålig HU, men det brukar oftast bjudas på härligt tiltat motstånd som prob suttit uppe hela natten.

 

Har lite pengar på diverse sajter om något skulle hända SvS, om jag skulle tröttna eller whatever.. Men som det gått det senaste halvåret ser jag ingen anledning att lägga något som helst krut på en annan sajt, förrutom då om jag ska få fart på mitt MTT-spel så småningom.

 

Dags att rulla mot jobbet, ska upp och kasta av jycken till tjejen och sen blir det en hemsk 12-21are mtp hur otroligt jävla vackert väder det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan har sen vi börjde träffas för ett halvår sen, bidragit med enorm impulsivitet i mitt i övriga äckligt välplanerade liv. de speglade sig sjukt starkt när vi skullekolla på derbyt i östra div 5.

"Nej nu tar vi o packar. Vi ska åka till din bror och fira Valborg redan ikväll."

 

Motsträvade till en början men sen övertalade hon mig att ja har hela året att spela poker på.

 

Därför har jag avslutat årets första månad under 20k vilket ändå känns ok då ja som sagt haft fullt upp och bara spelat knappt 80 timmar tror jag.

 

Blir nya tag i maj, borde gå bättre över tid med valpen osv.

 

Nu har damen korkat upp en Marques de Arienzo som ska njutas av i solen.

 

Edit, mobilinlägg med världens sämstat tangentbords -app, då mitt x10-bord bara ville visa olika former av asiatiska tangenter. Toalettbadet innebar kanske ett pat defekter trots aölt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig av med henne snarast. I ett tidigt stadie är det väl lite gulligt att töserna vill styra o ställa lite, men ju längre tiden går desto mer kontroll över dig kommer hon kräva. Bara dumpa.

 

Haha. De handlade inte om att styra där, kände ju själv att de vore skönt att spendera ett par dagar ute på vischan, men jag själv hade inte impuls nog att ta det beslutet över mina egna fastställda planer.

 

De ja missade nu va max tre timmar morgongrind och vägt mot en minisemester är de i efterhand solklart rätt val.

 

Tro mig, ja har haft min beskärda del av kontrollfreaks till flickvänner. Där hamnar jag inte igen. ;)

 

Avklarat systemet, lite grillprylar så kör vi sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helt underbar helg avslutades igår med att jag gjorde mitt livs första tatuering igår kväll, var förvånad över att "smärtan" var närmast obefintlig förrutom när han avslutade enda uppe i armhålan.. Där brände det till rätt bra.

 

Har länge tänkt göra en tatuering, främst för att jag bara ville ha gjort det nån gång.. Man ska ju pröva allt en gång har jag hört, även om jag gör en hel del undantag.

 

Efter att tjejen mobbat mig för att hon minsann har gjort två tatueringar och jag ingen kände jag mitt kall, tog inte allt för lång tid innan jag kom fram till motivet.. "The Struggle Continues" hamnade på insidan av vänster överarm, tjejen fick bestämma placeringen då jag själv inte har en aning om var det ser fräschast ut.

Överarmen känns ju också okej mtp att det är lätt dolt om man ska umgås sällskap där fördomarna flödar fritt sas.

 

Anledningen till motivet är rätt invecklat, det är för er som är pålästa titelspåret till Looptroops skiva med just det namnet men anledningen är inte allt för musikalisk sådär.

 

Första gången (och överlägset värsta hittills, ta i trä) jag fick en riktig SLE-attack hamnade jag på sjukhus i typ 20 dagar.. Hade lite skumma inflammationer i bland annat njurarna och lite annat skit.

Minns det så väl, just för att jag mår rätt dåligt av att inte umgås med folk regelbundet.. Hade också för nån vecka sen träffat min framtida flickvän för 3 år, men det hade inte riktigt nått stadiet där hon vågade komma och träffa mig solo på sjukhuset.

 

Blev rätt så jävla nere av att bara prata med gamla läkare och kolla på enbart sjuksköterskor och halvdöda 70åringar i en halv månad, så nån dag efter en vecka kom morsan och vi drog en repa på Uppsala.. Inhandlade skivan och tyckte den va så förbannat bra att det nästan kändes som att den vände hela mitt mående.

Nu är jag inte dum nog att tro att så var fallet, men den ger mig fortfarande en positiv känsla och kan nog vara en bra påminnelse om att man måste kämpa ibland.

 

Nog om det, nu har jag gjort det och känner hittills inte att jag vill göra en till omgående som många påstår. Det där beroendet kanske kommer när svullnad och ömhet lägger sig.

 

Spelat två timmar poker idag också, det svängde rätt bra med ett par sjuka allins men stannar iaf på +2164kr och kommer nu pausa ett tag.

Ska iväg och klippa mig och hunden ska för första gången vara själv i mer än 10 minuter.. Lär gå bra då han är hur stark som helst i psyket, men samtidigt är han ju i stadiet där han gillar att upptäcka och smaka på saker så räknar med att det kommer gå åt en del prylar om han blir rastlös. :)

 

Eventuellt spelar jag lite i eftermiddag, om jag inte hittar lusten så drar jag till golfbanan en sväng och spelar lite i afton istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte riktigt nöja mig med de 2K på två timmar som jag fick in imorse, och efter ytterligare 3 timmar står jag på -370kr för dagen och månaden, efter en delsetups och allmänt slarv som kom in i bilden efter att frustrerats av diverse 4höga skräphänder som floppar/turnar/rivrar sönder mig.

 

Nya jävla tag imorgon, måste bita mig i läppen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min syn på tatueringar har alltid varit som så att det ska ha någon betydelse annars kan det typ kvitta, aldrig förstått mig på folk som tatuerar tribals etc. intressant historia och tummen upp för tatueringen (: lite out of the ordinary att komma från den stabila partyjacken att göra en tattoo med, big up! : )

 

(älskar f.ö dubbelmoralen med tanke på att jag har 4+4=9 tatuerat på högra armen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min syn på tatueringar har alltid varit som så att det ska ha någon betydelse annars kan det typ kvitta, aldrig förstått mig på folk som tatuerar tribals etc. intressant historia och tummen upp för tatueringen (: lite out of the ordinary att komma från den stabila partyjacken att göra en tattoo med, big up! : )

 

(älskar f.ö dubbelmoralen med tanke på att jag har 4+4=9 tatuerat på högra armen.)

 

Håller med dig där, även om jag kan förstå folk som gör olika konstmotiv också.. Har tex en polare som har gjort liemannen på ena vaden, galet snygg tatuering imo, men knappast med någon direkt mening bakom ändå.

 

Tror bestämt att det bör laddas upp bild på tatueringen med va? ;)

 

Hehe, är eg rent generellt helt mot privata bilder men om någon lyckas känna igen mig på denna så är det väl bara att gratulera? :)

 

dsc0124dh.jpg

 

Notera att nyvaken PJ tog bilden med mobilen på första klicket, det saknas säkert en del i fotokvalitet men eftersom jag ville ha tatueringen i ett slarvigt handskrivet textsnitt så förstärker väl det bara känslan. :)

Är också rätt rejält svullet och rodnat ännu, tar väl några dagar till innan den ordentligt sätter sig i huden.

 

Ska dunka lite frukost efter att ha haft en tuff morgon med både en, två och tre pisspauser efter kl 4.. Har dock fångat lite sömn mellan dessa som tur är.

 

Grindar igång om nån halvtimme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, tror inte direkt bilden på armen räcker ;). Sen visste man ju redan vad det stod på den, så att leta upp dig med den infon går ju ändå.

 

Tuff tattuering i vart fall, gillar stilen. :)

 

TY! Jag visste att jag ville ha något som såg slarvigt handskrivet ut som sagt, och fastnade för den där direkt..

 

Sen kan jag tycka att den blev lite väl utdragen, men som tatueraren sa så hade det kanske blivit lite grötigt och svårt att tyda texten om den var mycket mindre.. Känns som att man bör lyssna på en relativt erfaren tatuerare i ett sånt läge.

 

Spelat tre timmar, tre av de tyngsta timmarna på ett bra tag.

Även om jag lyckades hålla ihop spelet helt okej så rann det iväg litegrann, men det mesta var i stora beats som iaf jag inte tyckte jag kunde göra så mkt åt.. Ett par av dem:

 

***** Hand History for Game 1538972084 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 03, 05:21:37 ET 2011

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: PokerjaevL ( $1049.59 USD )

Seat 2: EE. ( $1087.56 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1042.82 USD )

Seat 4: fjallis ( $3128.92 USD )

Seat 5: LvL80Druid ( $2009.00 USD )

EE. posts big blind [$5.00 USD].

PokerjaevL posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Kh ]

Partyjack raises [$17.50 USD]

fjallis raises [$60.00 USD]

LvL80Druid folds

PokerjaevL calls [$57.50 USD]

EE. folds

Partyjack calls [$42.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 5s, Kd, 4h ]

PokerjaevL checks

Partyjack checks

fjallis bets [$138.75 USD]

PokerjaevL folds

Partyjack calls [$138.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 9c ]

Partyjack checks

fjallis bets [$255.00 USD]

Partyjack calls [$255.00 USD]

** Dealing River ** [ As ]

Partyjack bets [$589.07 USD]

fjallis calls [$589.07 USD]

Partyjack shows [Ah, Kh ]

fjallis shows [Ks, Kc ]

fjallis wins $2135.64 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 1538986507 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 03, 07:12:35 ET 2011

Table Diana Djup 11 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: sofipropp ( $973.47 USD )

Seat 2: Jante ( $1387.83 USD )

Seat 3: Partyjack ( $982.82 USD )

Seat 4: tjoho ( $945.86 USD )

Seat 5: nossluap ( $1282.20 USD )

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

Jante posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jh 6s ]

tjoho calls [$5.00 USD]

nossluap folds

sofipropp folds

Jante folds

Partyjack checks

** Dealing Flop ** [ 6h, Qh, 6d ]

Partyjack bets [$12.50 USD]

tjoho raises [$25.00 USD]

Partyjack raises [$65.00 USD]

tjoho raises [$220.00 USD]

Partyjack raises [$900.32 USD]

tjoho calls [$695.86 USD]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Partyjack shows [Jh, 6s ]

tjoho shows [As, 6c ]

tjoho wins $1879.22 USD from main pot

Partyjack wins $36.96 USD

 

 

Kan tänka mig att jag inte tappar hela stacken i ovanstående händer mot andra spelartyper, men båda dessa är rätt så spewiga så är liksom öppna spjäll som gäller.

 

Ta nu inte detta som rent whine, anledningen till att dessa händer blir offentliga är för att någon eventuellt hittar något slarvfel som jag inte ser.. Och det ska väl tilläggas att jag spelar AKn lite udda, men brukar ta väldigt okonventionella linjer mot de värsta spewhjältarna och i långa loppet tror jag faktiskt att jag tjänar på det.

 

Stannar till sist på ca -3K, för att få en paus nu drar jag och lämnar lite blodprover och trycker i mig en lunch innan jag går på för ett par timmars spel till skulle jag tro.

-3370:- för månaden, dags att börja ösa på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, har fått in två timmar till och jag toppar verkligen.. Detta är helt klart de två vidrigaste timmarna hittills 2011.

 

Väldigt mycket såna här klassiska beats och jag var nere i ett rekordhål på 8K efter bara en timme.

 

***** Hand History for Game 1539053070 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 03, 10:50:16 ET 2011

Table Cleopatra Turbo 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $801.43 USD )

Seat 2: ( $0.00 USD )

Seat 3: Knubbapan ( $1606.28 USD )

Seat 4: Link_123 ( $473.53 USD )

Seat 5: alexab ( $796.00 USD )

Knubbapan posts small blind [$2.00 USD].

Link_123 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2d 2s ]

alexab folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

Knubbapan calls [$12.00 USD]

Link_123 calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, Jd ]

Knubbapan checks

Link_123 checks

Partyjack bets [$31.50 USD]

Knubbapan folds

Link_123 raises [$84.00 USD]

Partyjack calls [$52.50 USD]

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Link_123 bets [$105.00 USD]

Partyjack raises [$420.00 USD]

Link_123 calls [$270.53 USD]

** Dealing River ** [ 3h ]

Partyjack shows [2d, 2s ]

Link_123 shows [9s, Js ]

Link_123 wins $946.06 USD from main pot

Partyjack wins $44.47 USD

 

Bet ihop efter en svordomsramsa som Svullo hade rodnat inför lyckades jag börja vända på steken.

 

När jag då får detta preflopbeslut kände jag på allvar att vändningen hade börjat.

 

***** Hand History for Game 1539079195 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 03, 11:54:01 ET 2011

Table Cleopatra 105 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Goejim ( $634.42 USD )

Seat 2: Baselof ( $794.00 USD )

Seat 3: tompas ( $349.31 USD )

Seat 4: Partyjack ( $796.00 USD )

Seat 5: Backen44 ( $425.24 USD )

Partyjack posts small blind [$2.00 USD].

Backen44 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Ah ]

Goejim raises [$634.42 USD]

Baselof folds

tompas folds

Partyjack calls [$632.42 USD]

Backen44 folds

** Dealing Flop ** [ Jd, Th, 2s ]

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 4h ]

Goejim shows [4d, 4s ]

Goejim wins $1257.84 USD from main pot

 

Förstod väl här att vändningen var totalt omöjlig, och mtp rejält jävla torrt värde väljer jag att svälja stoltheten och erkänna ett av mina tyngsta backpass typ någonsin på nivån.

 

Men som sagt, bara bita ihop..

Har trots allt gått några månader utan en riktig mördarperiod, och har nästan väntat på månaden där jag verkligen får kämpa för att uppnå ett litet månadsplus.

 

Ska andas djupt nu i ett par timmar och sen dra 17-21 på jobbet, och om det känns bättre ikväll kommer jag köra några timmar till därefter.. Har några hellediga dagar i veckan så får gnugga satan på detta nu.

 

-7700kr för månaden... Great.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...