Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan intyga att gullevovven är precis som Bjoelle beskrev han. Precis som Bjoelles flickvän är hunden alldeles för söt för Bjoelle.

 

Inte vara avundsjuk Mike. Jag kan inte hjälpa att min stora kuk kompenserar för mitt kramgoa yttre.

 

Haha doftar faktiskt en ganska vacker avundsjuka som utformar sig i indirekta och omedvetna komplimanger!? :D

 

Spelat två timmar nu, rätt svårt att fokusera när den där lilla springer runt o larvar sig och sen somnar varpå han får nån form av jaktdrömmar och ligger och sprattlar i sömnen.. Sjukt roligt.

 

Spelet flöt på en del, åkte på ett par smällar direkt i början som sig bör.. Har de senaste åren lärt mig att inte brusa upp eftersom jag märkt att det vänder en väsentlig del av gångerna, hittade nu ca 1500 upp vilket känns okej mtp att jag haft lite fokusproblem med allt nytt.

 

Skönt att se att vovven ger fan i all elektronik och alla sladdar kring mig, och bara lägger sig på sin puff och tittar på när jag grindar.. På något vis märker han väl att jag är upptagen med för tillfället viktigare saker.

 

+15152:- för månaden nu, ska brejka över dagen som ser ut att bli en alldeles fantastisk sådan.. Sjukt bra väder på östkusten både igår och idag (jinx).

 

Mer grind ikväll alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer poker, mindre hund

 

/ettkorv

 

Absolut, hade från början inte tänkt skriva nåt alls om hunden precis som jag inte viker ut nån info om flickvännen osv.

Men när intresset visade sig vara relativt stort när jag skrev i förra veckan tänkte jag fullfölja för de hund-intresserade.

 

Har varit jävla seg hela dagen, men hållt ihop spelet riktigt bra och duckat nån riktigt kass period på hela dagen.

 

Stannar på +1400kr efter ytterligare tre timmar och är riktigt nöjd med mina totalt 5 timmar spelade idag mtp allt annat som varit i görningen.

 

Ska kika på Filip & Fredriks nya program sen tänkte jag, såg att min personliga favorit Betnér skulle vara med och tror kombinationen kan bli något riktigt precis i min smak.

 

+16533kr för månaden nu.

Mer grind imorgon bitti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat tre timmar på morgonkvisten, det har varit tre riktigt sega timmar där jag fått dela ut pengar lite här och där.

 

Men de senaste månaderna har jag haft någon form av godmode som gör att särskilt när jag hamnar i hålet tidigt på passet, nästan oavsett hur djupt så vänder jag i princip varje gång till minst breakeven eller ett par hundra back.

Känner mig sanslöst stark när jag hela tiden räddar pass som känns så jävla dåliga inledningsvis.

 

Tycker dessutom att jag spelade riktigt bra och höll ännu bättre agg än på hela dagen igår tex.

 

Idag hade vi tänkt ta en sväng till golfbanan, tjejen och hunden ska bekanta sig med miljön för första gången (!) och själv hade jag tänkt känna lite på klubborna som förvisso måste bytas ut om det blir så att jag spelar i år också.. För några år sen gick min järn8 av i baksvingen (! igen), har därför lärt mig en mängd specialslag med både järn 7 och 9..

När då järn 7 gick av under en fyllerunda på pay&play-banan (tack Tony Montana), blev det en nödvändighet med nya järn om jag skulle orka spela i år igen.

 

Låter som att jag får ett par polare som ska börja spela igen i år, så det är väl 80-20 på att jag kommer hyra en spelrätt i år och börja jaga de 5-6 decimalerna jag har ner till singelhcp.

 

Ska till päronen på middag ikväll, så är nog nöjd om jag som igår får in 5 timmar totalt nu när det är så mycket annat som händer här hemma.

 

+16542kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Same old same old, börjar med att springa på några rejäla smockor och får jobba hålet typ hela passet.

 

Precis som 9 av de 10 senaste passen typ så vänder det den sista timmen och stannar ett par hundra upp, sjukt stärkande psykiskt att rädda backpass om och om igen även om det obv är slumpen som spelar en stor del i det hela.

 

Blev totalt 6 timmar idag, sjukt nöjd då jag hunnit med massa annat roligt också.

 

Imorgon väntar det lugna 12-18 på jobbet, bra uppvärmning för de två kommande kvällspassen.. :(

 

Satsar på att köra in 3 timmar imorgon bitti och ev några timmar på aftonen också.

 

+16919kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig med två morgontimmar idag, två förbannat sega timmar där den där vändningen inte riktigt ville komma även om jag snyggade till det relativt djupa hålet mot slutet, men det var relativt bisarra beats rakt igenom.

Slutar med -1700kr.

 

Med ovanligt extremt tidiga morgonar så måste jag ha någon extra timme på mig att ladda inför jobbet känner jag.

 

Siktar på att spela lite mer ikväll istället.

 

+15233:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hundenochpartyjack.jpg

 

Edit: Glömde tjejen

 

WP! Imponerande likt.

 

Har varit en hel del skit senaste dagarna, massvis med jobb längtar efter maj månad då den nygamla chefen anländer och man slipper ta så mkt ansvar.

 

Utöver det får valpen mer energi för varje andetag han tar, så det tar en jävla massa tid där också.. Pokern va det som fick stryka på foten senaste två dagarna, men nu äntligen får jag läge att spela några timmar innan jag ska jobba igen. Sen skulle ja tro att det blir grind imorgon bitti igen, men det är rätt ostadigt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre timmar med mkt set mot set och annat skit.. Tyckte jag spelade hyggligt ändå, stannar på -600kr

 

Blir en liten trip till tjejens brorsa nu som ville träffa vovven.. Sen blir det väl lite konsumgrind och förmodligen mer poker ikväll.

 

Var bjuden på en grillfest ikväll, men brukar typ suga att gå på kröken efter en kvällspass på jobbet.. Särskilt när jag ligger back typ 10 timmar sömn denna vecka.

 

Snittet i sömn sen vi skaffade hunden ligger väl på ca 4½ timme, så det vill till att jag tar igen lite på den fronten också.

 

+14654:- för månaden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en riktigt lång dag detta, gick första delen av dagen i en riktig dimma, likt den som infinner sig första 5-10 minuterna efter uppvaknandet tack vare att jag glömt att ta min medicin (främst kortisonet).. Hunden fuckar upp alla rutiner som finns att fucka upp.

 

Har gått så länge på kortison nu att jag blir lite av en grinig liten zombie om jag går några förmiddagstimmar utan det.

När jag väl fått i mig det vid lunch blir hela dygnet förskjutet och börjar väl snart komma in i kvällslugnet rent fysiskt.

 

En lång dag avslutades efter kvällsjobbet med en bilresa ett par mil ut på en udde för att hämta tjejen som varit på föräldrarnas ö och haft det bra.. Väl hemma tog vi ett glas rött och snackade skit..

Satte mig nyss på grinden, känns som att jag nittar igen lite, är väldigt, väldigt sällan jag spelar med alkohol i kroppen så har en liten spärr som gör att jag inte orkar ta ut svängarna riktigt.

 

Ska köra till 1 hade jag tänkt och sen kriga mig upp för morgonpasset direkt imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bahh.. Ganska hårt våldtagen bitvis, gudskelov var lönefisken till stor del vänliga att släppa tillbaka en del idag.

Översettad 4 ggr idag, 3 ggr har det kostat stacken och förrutom det har alla jävla cp-pushar med pipor på färgbrädor suttit som handen i handsken.. Synd att det inte är ett av mina favoritmoves.

 

Jaja, va ruskigt nära tilten på slutet.. Är väl sömnbristen som talar, ska sova några goa timmar nu och sen ge mig på skiten imorgon igen.

 

Lappade ihop detta riktigt bra trots allt och landar på bara -300 för passet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var riktigt förbannad och ovanligt nära tilten när jag blev slowrollad av 44 mot min AK på AK4 för en 2,5K pott.

En av sajtens största spewtomtar ever påstod att han var nära att vika.. Lolaments.

 

Hur som, när tjejen vaknade lyckades hon och vovven göra mig på bättre humör (de va ganska mkt mayhem i chatten, för att hålla tilten borta), och flytet vände så småningom.

 

Efter fyra timmar stannar jag på ca +3K.

 

Nu blir det en powershower för att ta igen min bristande sömn, sen bär det av till mor och far där det blir grillning med brorsan och lite annat folk.

 

Därefter lutar det just nu åt att det blir utgång för mig, min isåfall första utgång här på hemmaplan på bra länge.. Kan nog bli skoj o träffa alla kändisar.

 

+17127:- för månaden nu, tror inte de blir poker förrän imorgon kväll.. Dels för att det kan nalkas en liten baksmälla men också för att vi ska åka ut till tjejens pärons ö och hänga lite om vädret håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en riktigt tung, men förbannat trevlig helg i solen då vi har njutit av livet som typ aldrig förr jag och min dam så blir jag väckt av vovven kl 5. Visst, springer ut och på vägen tillbaka känner jag mig mogen för att börja grinden.

 

Sprang på en jävla massa skit, men höll också på att somna vid skärmen så det va ett uselt beslut helt klart.

1 timme och 3K back.. Bara börja fylla hålet igen, nu med två fräscha sömntimmar i kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalltkalltkalltkallt.

 

Hade jobbat igen en del av tappet tidigare, men sprang sen rakt in i en våg av överset, överfärger och annat godis för en rejäl sadist.

Vände ner till -3,4K för dagen.

 

Tar en lång paus med tjejen nu, drar ut till föräldrarna och njuter lite vårsol innan jag prob spelar mer efter middagen.

 

+13781kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällspasset kändes aningen stabilare, men fortfarande lite väl mycket bakdörrar och konstigheter för att det ska kännas helt bekvämt.

Jobbade igen en hundring, men överlag väldigt segt som sagt.

 

Haft en härlig dag i ett underbart väder, tog med mig ett par wedgar och bollar ut till föräldrarna och lajjade lite på gräsmattan medan damen solade.

 

Allmänt gottande av glass och skitsnack med familjen förgyllde dagen till något extra.

 

Imorgon blir det tidig grind antar jag, tillbaka till vardagen liksom.. Men nu lite Nittileaks, imo bland de sämre F&F-programmen men still way over average.

 

Lite djupslagg på det så tror jag morgondagen kan bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ganska stabilt kissad på just nu.. Får inget att stå och får kriga satan för att få vik typ någonsin.

Småsmåsmå marginaler hela hela tiden dessutom.

Stannar passet på -1800kr, och är +11923kr för månaden.

 

Har ändå en längre tid bara väntat på att göra en lite sämre månad, faktum är ju trots allt att jag nu gjort 6 månader i rad i intervallet 22-35K så en liten dipp var att vänta utan tvekan.

Tror tom jag är back över de senaste typ 20K händerna just nu.

 

Ska ta en liten powernap nu snart och sen gå på igen kring lunch, känner att jag vill få in lite goodrun nu sista dagarna i April!

 

I afton ska jag med damen som ska tatuera sig, förhoppningsvis hinner jag se stordelen av CL-matchen ändå.

Mer grind om typ 2-3 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sömn och en matlåda gjorde susen för sinnet, jobbade igen litegrann och står på -1K för dagen.

 

Beroende på hur pigg jag är och hur lång tid tjejens tatuering tar ikväll så kanske jag får in lite grind där, eventuellt även innan vi åker..

 

De kommande 3-4 timmarna är ju de överlägset sämsta SvS har att erbjuda så jag går och pillar med något annat ett litet tag nu tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev rätt sent igår, kom hem strax efter 23 och då fanns det verkligen inga som helst krafter till nånting.. Vi bara stjälpte i säng direkt efter att stängt dörren och släckt ner lägenheten.

 

Som på beställning vaknar lillvovven några timmar för tidigt och börjar leka och gnälla om vart annat kl 4.45.

Ut och sköta behoven och efter att ha tomtat omkring på gräsmattan i t-shirt och shorts nära nollgradigt så kände jag att jag var körd på att kunna somna om igen.

 

Satte mig för att spela lite nu efter en frukost, men trafiken är inte bara dålig, den är i princip obefintlig.

Så efter att surfat runt lite kom jag just på att Sedinarna spelade sjunde avgörande matchen, hörde att Calle Johansson refererade till matchens två första perioder som två av de bästa under hela Stanley Cup-slutspelet.

 

Så sätter mig och hejjar fram snygg-tvillingarna till kvarten.

Apropå tvillingarna Sedin så såg jag igår en kille som av zorba blev utnämnd till "den 3e tvillingen Sedin" och för varje gång jag ser honom efter det är det faktiskt helt vansinnigt hur lik han är tvillingarna.. Måste ta upp det med honom på fyllan nån gång i sommar.

 

Blir väl grind om nån timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar alltså inte att pluswhina, men blev just översettad tre ggr och tvåoutad två ggr för att nämna toppen av isberget. Allt över bara två timmar.

Särskilt irriterande då det är de allra största tomtarna på sajten som har satt in nådastötarna.. Borde egentligen vara tvärtom då dessa pengarna snabbare hittar tillbaka, men det känns ändå värre när nån tomte synar trebet och trebarrel med blank 33 för att lirka in en trea på river mot mina AA och framförallt bara checksynar av skiten.

 

Stannar trots detta på ca 1K upp.

 

Ni får tycka vad ni vill om pluswhinet, men vet att plusset en normal dag hade legat på 5-6K efter ett sånt här pass och då känns det typ befogat.

 

Ska gå en liten längre promenad idag med vovven och sen hoppa på grinden igen.

 

+13754kr för månaden atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig oerhört stark, efter långpromenaden blev det nu en timmes spel.

 

Släpper ett inköp typ direkt men lyckas, trots väldigt stor andel grinders, ändå vända på skiten och stanna +1K.

 

Ska käka lite lunch strax, sen powernappa litegrann och spela lite mer ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar alltså inte att pluswhina, men blev just översettad tre ggr och tvåoutad två ggr för att nämna toppen av isberget. Allt över bara två timmar.

Särskilt irriterande då det är de allra största tomtarna på sajten som har satt in nådastötarna.. Borde egentligen vara tvärtom då dessa pengarna snabbare hittar tillbaka, men det känns ändå värre när nån tomte synar trebet och trebarrel med blank 33 för att lirka in en trea på river mot mina AA och framförallt bara checksynar av skiten.

 

Stannar trots detta på ca 1K upp.

 

Ni får tycka vad ni vill om pluswhinet, men vet att plusset en normal dag hade legat på 5-6K efter ett sånt här pass och då känns det typ befogat.

 

Ska gå en liten längre promenad idag med vovven och sen hoppa på grinden igen.

 

+13754kr för månaden atm.

 

haha fantastiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1k = 25-30bb/100 på 2/5 på 2h...

 

Du sprang över din winrate.

 

DU KAN INTE KLAGA FÖR IN I HELVETE!

 

Btw, gå inte ut på långa promenader med en valp om du vill ha en skadefri hund i fortsättningen.

 

Aalright, vi kanske ser det hela olika.

Jag förstår hur du tänker, men personligen känner jag mig mer missgynnad om jag spelar riktigt bra och får in det med >5K i eg equity men torskar 4K av de, än de passen där jag backar rakt ut utan att ha fått in det med >70% en enda gång..

 

Vet inte vad som är "rätt", men förstår om du inte är tillräckligt openminded för att sätta dig in i hur jag tänker.

 

Mitt tänk motiverar mig extra de dagar jag får in det bra och irriterar mig när jag inte får in det lika bra, vilket jag personligen känner, motiverar mig att fokusera bättre.. Men alla är vi väl olika.

 

Med lång promenad menar jag ur "valpsynvinkel", det var knappt en kilometer men ändå dubbelt så långt som vi brukar gå med honom.

Jag tackar ärligt för omtanken dock.

 

 

Avslutningsvis vill jag hänvisa till SvS officiella tråd här på PF; http://pokerforum.nu/forum/ovriga-pokerpartners/14127-sajt-svenskaspel-se-291.html#post1604977

 

Där senaste ordet från representanten är att SvS på fullaste allvar funderar på att minska maxupptaget till 100bb eller kanske tom 50bb(!!!).

Hade inte sagt något om de minskar till 100bb, då det kan verka mer standard.

Samtidigt är det 200bb-pokern som lockar många till SvS eftersom det gynnar de som tror sig vara duktiga postflop.

Men Svenska Spel visar än en gång att det inte finns mkt pokerkunnande på firman när man ens funderar på att föra ner maxupptaget till löjliga 50bb..

 

Hoppas ni som är rädda om 200bb-spelet, eller ens spelar på svs öht går in och gör er röst hörd.

Personligen gick jag kanske på lite på gränsen till för hårt, men tycker det är den tattigaste frågeställningen jag typ någonsin sett någon ta upp offentligt.

 

Har käkat lunch, sovit på hög med tjej och hund nån timme, vaknat med kiss på golvet (ganska ovanligt nu btw) och degat lite.

Känner mig en del seg i huvudet, ska ner till jobbet på möte med nygamla chefen om ett par timmar så orkar inte sätta mig o spela nu.

 

Istället funderar jag på att gå ner till parkbänken och samla upp förslag från Svenne-Blå, Skrik-Åke och de andra A-lagarna om vad de tycker Svenska Spel ska göra för ändringar i sin klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...