Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Skulle fan tilta sönder bara på tanken att de ser ut som de gör/gjorde.. :D

 

Hehe, jo fast det är iaf bättre än när jag fått för mig att det bara är en viss låt som ger mig tur. Lyssnade om och om igen på Imperiets "Bibel" under ett helt finalbord för att jag vann en stor flipp precis innan med den låten på. Men jag vann iaf turren till slut så det funkade ju iaf:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jo fast det är iaf bättre än när jag fått för mig att det bara är en viss låt som ger mig tur. Lyssnade om och om igen på Imperiets "Bibel" under ett helt finalbord för att jag vann en stor flipp precis innan med den låten på. Men jag vann iaf turren till slut så det funkade ju iaf:-)

 

Hehe.. Jobbigt att vara så pass vidskeplig. :)

 

Jahaja, avslutade eftermiddagspasset för en halvtimme sen typ.. PF har legat nere för mig så hunnit klämma en middag under tiden.

 

Det började ju hyggligt efter lunch, men som ett startskott kom dessa två (backtoback dessutom) mot en 42/2/1:

 

***** Hand History for Game 1125092629 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 24, 14:46:36 ET 2009

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: robnraise ( $667.04 )

Seat 3: PokerGud1 ( $894.21 )

Seat 4: Erland73 ( $292.56 )

Seat 5: Partyjack ( $1010 )

PokerGud1 posts small blind [$2.5].

Erland73 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4s 5s ]

Partyjack raises [$20].

robnraise calls [$20].

PokerGud1 folds.

Erland73 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 4d, Ks, 3s ]

Erland73 checks.

Partyjack bets [$46.87].

robnraise folds.

Erland73 calls [$46.87].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Erland73 checks.

Partyjack bets [$120].

Erland73 is all-In.

Partyjack calls [$105.69].

** Dealing River ** [ Td ]

Erland73 shows [ Kd, Kh ] three of a kind, kings.

Erland73 wins $592.62 from the main pot with three of a kind, kings.

Game#1125093032 starts.

#Game No : 1125093032

 

***** Hand History for Game 1125093032 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 24, 14:47:28 ET 2009

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: mediam ( $97.5 )

Seat 2: robnraise ( $647.04 )

Seat 3: PokerGud1 ( $891.71 )

Seat 4: Erland73 ( $592.62 )

Seat 5: Partyjack ( $1000 )

Erland73 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

mediam posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5c 5h ]

mediam checks.

robnraise raises [$25].

PokerGud1 folds.

Erland73 calls [$22.5].

Partyjack calls [$20].

mediam calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 5s, Ks, 9c ]

Erland73 checks.

Partyjack bets [$65].

mediam folds.

robnraise folds.

Erland73 calls [$65].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Erland73 bets [$95].

Partyjack raises [$275].

Erland73 calls [$180].

** Dealing River ** [ 8c ]

Erland73 checks.

Partyjack bets [$391.25].

Erland73 is all-In.

Erland73 shows [ 9h, 9d ] three of a kind, nines.

Partyjack shows [ 5c, 5h ] three of a kind, fives.

Partyjack wins $163.63 from side pot#1 with three of a kind, fives.

Erland73 wins $1220.24 from the main pot with three of a kind, nines.

 

Lite sjukt, inte ofta jag blir så hårt beatad två händer i rad.. Skämtade till och med lite med mig själv i huvudet under andra handen "fy faan va sjukt de skulle va om jag var översettad nu igen.."

Så skulle man tydligen inte tänka.

 

Detta var startskottet på ett jävla åkande, vann knappt en pott på två timmar.. Åkte bara på beats i småpotter och allt eftersom började jag nog spela lite mer ofokuserat också.

 

Efter ett bra tag av beats och sattyg, och hela otroliga 5K back för dagen tröttnade jag och tänkte att nu jävla får de va nog..

Började bomba rätt friskt och som på beställning började jag träffa lite igen, efter tre timmar hade jag vänt tillbaka till "bara" 2,5K back för dagen.

Visst ett stort back, men kändes lite deprimerande när jag var nere på +15K för månaden måste jag säga.

 

Jobbigast av allt är ju att värdet varit helt enormt både idag och igår, sjukt mkt fisk på alla bord i princip hela dagarna.

 

Jaja, nu blir det styrelsemöte med föreningen.. Förhoppningarna är att det är avverkat med marginal inom en timme eftersom det är nedsläpp kl 19 i Timrå för Brynäs.

Ska försöka skära ned lite på hockeytugget då det inte verkar vara jätteintressant för majoriteten. Tror dock på torsk ikväll, viktigaste defensivklippan Andersén verkar vara borta med skadad axel.. Så tror det kan bli ett jävla läckage i han frånvaro.

 

Sjuk match igår också där Utd lyckades pilla in 1-0 trots 10 man sedan 30e minuten.

Väldigt roligt att se de unga spelarna också, Welbeck har man ju sett förr och samma gäller Gibson som jag gillar skarpt och mkt väl kan komma att bli den nye Scholes där på mitten.. Väldigt lika i spelstilen de två.

Säger en del om hur ojämn PL är när Ferguson byter ut samtliga 11 spelare, får en utvisad i 30e minuten men ändå vinner. Sickness.

 

Tänkte iaf hinna med att spela ett par timmar ikväll efter hockeyn, har ju trots allt givit mig själv ett back att ta igen.

 

+17347:- för månaden.

Börjar kännas tjatigt då jag stått och stampat mellan 16 och 21K i typ hela månaden känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka skära ned lite på hockeytugget då det inte verkar vara jätteintressant för majoriteten.

 

Ty

 

 

Sjuk match igår också där Utd lyckades pilla in 1-0 trots 10 man sedan 30e minuten.

Väldigt roligt att se de unga spelarna också, Welbeck har man ju sett förr och samma gäller Gibson som jag gillar skarpt och mkt väl kan komma att bli den nye Scholes där på mitten.. Väldigt lika i spelstilen de två.

Säger en del om hur ojämn PL är när Ferguson byter ut samtliga 11 spelare, får en utvisad i 30e minuten men ändå vinner. Sickness.

 

Tänkte iaf hinna med att spela ett par timmar ikväll efter hockeyn, har ju trots allt givit mig själv ett back att ta igen.

 

 

 

Missade matchen, men hade nästan hellre sett den istället för stokematchen på lördag. Hade sett fram emot att se Macheda och Walbeck den här säsongen, men de har väl inte ens fått plats på bänken en enda match? Besviken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer spelar du en vanlig månad? Måste vara en del om du är jättemissnöjd med <20k+?

 

Alltså, jag är väl inte jäättemissnöjd med en månad under 20K.. Men nu började denna månad riktigt jävla bra så hade i princip räknat med typ 30K at least.

Men för att svara på din fråga spelar jag mellan 40 och 50K händer i månaden, lite halvslött kanske men kan inte pumpa in hur mkt som helst utan att det brister i kvalitén på mitt spel.

 

Denna månad har jag dock lovat mig själv att göra allt för att komma över 50K händer/100 speltimmar.. Får se var jag landar.

 

Missade matchen, men hade nästan hellre sett den istället för stokematchen på lördag. Hade sett fram emot att se Macheda och Walbeck den här säsongen, men de har väl inte ens fått plats på bänken en enda match? Besviken...

 

Ja just ligacupmatcherna är ju speciella, tydligen är det här alla stora spelare släppts fram från Ferguson från första början.

 

Men jo, tack vare att han plockade upp Owen så blir det ju inte mkt speltid för varken Macheda eller Welbeck, senast fick tom Welbeck spela på vänsterkanten.. DOCK överglänste han Nani ganska rejält där. Welbeck var nog bäst på plan.

Macheda spelade ju bara en halvtimme då Fabio blev utvisad i 30e, Richie De Leat kom in på vänsterbacken och var också han riktigt bra.

Roligast var kanske att 17årige norrbaggen Joshua King fick göra A-lagsdebut, kvick liten sak där framme som högg på ett par målchanser i slutet.

 

Är du plus mot Pesto?

 

Du menar Presto?

Jag borde vara det tycker jag, men mtp senaste drabbningen så måste jag varit >2,5K upp mot honom sedan tidigare.. Tveksamt.

Ska kolla upp det.

 

Jaha, det blev lite grind efter hockeyn (stark bortapoäng mot Timrå, med beröm godkänt imo).

Inte helt oväntat hade jag en negativ timlön på 100kr/timme efter första kvarten återigen. Var nere på 15K för månaden igen och det var nära mongosteamen där. Jobbigt att börja alla pass med jättebacket.

 

Sen kom denna:

River var först väldigt jobbig, och var halvvägs inne i mucken när jag kom att tänka på - skulle verkligen Vanial checksyna ett drag på turn här, verkligen totalt utan odds?

Ändrade mig i sista sekund och det blev en sjukt skön syn.

 

***** Hand History for Game 1125450332 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 24, 22:41:44 ET 2009

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: VaNiaL ( $1100.61 )

Seat 3: Partyjack ( $1054.82 )

Seat 4: noneedto ( $1069.06 )

Seat 5: erken ( $335.12 )

noneedto posts small blind [$2.5].

erken posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c 8c ]

VaNiaL raises [$20].

Partyjack calls [$20].

noneedto folds.

erken folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, 8d, Qh ]

VaNiaL bets [$35.62].

Partyjack raises [$124.67].

VaNiaL calls [$89.05].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

VaNiaL checks.

Partyjack bets [$250].

VaNiaL calls [$250].

** Dealing River ** [ Td ]

VaNiaL is all-In.

Partyjack is all-In.

VaNiaL shows [ Qc, Jd ] a pair of queens.

Partyjack shows [ 7c, 8c ] two pairs, eights and sevens.

VaNiaL wins $45.79 from side pot#1 with a pair of queens.

Partyjack wins $2102.14 from the main pot with two pairs, eights and sevens.

Game#1125452732 starts.

#Game No : 1125452732

 

Var som vanligt en hel del beats och konstigheter, men ska inte jinxa mig med att kladda ner med en massa beats här.

 

Satt iaf och speladde fram till kl 1, och jobbade tillbaka hyggligt.. Blev totalt bara ett 1500-back för dagen. Sjuka swings igår, slog 3-4K varje speltimme i princip.

10 speltimmar blev det också, 5K händer, och just nu 43K händer för månaden.

 

Kommer inte hinna spela något i helgen, det blir några timmar idag, och sen spel Mån-Ons nästa vecka.. Borde kunna komma en bit över 50K tycker jag.

 

+18679:- för månaden.

Köttar på idag som sagt, sen middag hemma hos päronen.

Sen blir det en soft kväll med tjejen, har inte träffat henne på hela veckan knappt.. Hon köttar på med sitt jobb och jag köttar grinden.. Välbehövligt just nu iofs.

Sen imorgon är det ju hemmapremiär i Läkerolen, tänker dock banga utgången efteråt mtp min nya medicin.. Orka en nykter kväll på krogen. Nein.

 

Istället bokade jag och tjejen in en resa till Sthlm på Söndag morgon, ska bla köpa nytt soffbord sedan länge.. Och tjejen är ju shopaholic, så det finns alltid en anledning liksom. :D

 

Grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ett stabilt och säkert pluspass.. Vansinnigt skönt att inte behöva jaga tillbaka back hela jävla tiden.

 

Tappade visserligen några hundra i början men sen rann det på rätt bra och stod på all time high denna månad på nära 22K när AndyQQ var framme:

 

***** Hand History for Game 1125744359 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, September 25, 11:49:23 ET 2009

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Andy_QQ ( $663.32 )

Seat 2: Dommi ( $965.67 )

Seat 3: voov ( $784.55 )

Seat 4: Partyjack ( $1382.32 )

Seat 5: dona ( $274.52 )

voov posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ac ]

dona folds.

Andy_QQ raises [$17.5].

Dommi folds.

voov calls [$15].

Partyjack raises [$75].

Andy_QQ calls [$62.5].

voov calls [$62.5].

** Dealing Flop ** [ 6s, Ts, 6h ]

voov checks.

Partyjack bets [$175].

Andy_QQ raises [$420].

voov folds.

Partyjack is all-In.

Andy_QQ is all-In.

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 2s ]

Andy_QQ shows [ 8s, 7s ] a flush, ten high.

Partyjack shows [ As, Ac ] two pairs, aces and sixes.

Partyjack wins $719 from side pot#1 with two pairs, aces and sixes.

Andy_QQ wins $1391.64 from the main pot with a flush, ten high.

Game#1125744727 starts.

#Game No : 1125744727

 

Ärligt talat, hur ofta vinner man en sån här 60%-flip mot en sån förbannade jävla turåsna som AndyQQ??

Säga vad man vill om honom, men han ger ju trots allt bra med action, hade nog plockat honom på ungefär den summan tidigare under passet så det är väl all good.

 

Föll tillbaka ytterligare några hundra sista halvtimmen och stannar på +1800:- för dagen.

 

Känns nästan som tjänstefel att stänga ner och inte spela mer idag, ett helt brutalt värde nu på morgonenm.. Lönefisk var det ja.

 

Men är så pass glad att ha hittat ett litet plus för en gångs skull, så jag tror jag tar poker-fri helg nu faktiskt.. Blir till att ta 5km-slingan under eftermiddagen, och sen middag hemma hos föräldrarna framåt 17-tiden.

 

+20467:- , helt okej trots 1½ rent helvetiska jävla veckor.

 

Nu ser jag fram emot en trevlig helg, med hockey imorgon, en totalsoft dag med tjejen på Söndag och sen kliver jag på grinden igen på måndag morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är proffs och faktiskt tjänar din inkomst på att spela poker, är det inte mer eller mindre ett tjänstefel att inte spela en lönehelg?

 

Hur är värdet att spela på förmiddagen jämfört med att spela kvällstid (vanlig vardag)?

 

Hehe som jag skrev.. Nästan tjänstefel iaf.

Ärligt talat brukar jag inte styra mitt liv efter löningen, visst det är oftast mkt bättre värde just denna helg.. Men lika ofta som man går jättebra så blir man också sönderklonkad av lönefiskarna, många som upplever fenomenet att man springer iskallt just kring löning.

 

Sen tycker jag ändå att värdet är markant bättre typ första 10 dagarna efter löning ändå, och framförallt vill jag inte att pokern ska styra mitt liv fullt ut.

 

Visst är det 90% av min inkomst vi talar om, men jag känner ändå att jag måste kunna ta helledigt även en lönehelg då och då.

 

Jag känner nog att värdet är ungefär detsamma på morgonen som det är kvällstid på vardagar (fråntaget kanske fredagar).

Skillnaden är väl att det är mkt större volym spelare, både fisk och grinders på kvällarna.. Men andelen fisk är nog lika stor på morgonen, klart sämsta tiden är nog 12-16 om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är intresserad av hockey...

 

Själv tycker jag Foppas comebackförsök är lite skumma. Funkar det inte för honom att "töma sig" på träning och se om kroppen håller? Lägg gärna ut texten kring detta! :)

 

Själv tycker jag förstås Foppa ska göra så många comeback försök han vill och hoppas förstås han kommer tillbaka. Men samtidigt tycker jag det är skumt att han inte kan ta reda på hur bra foten håller genom att genomföra hårda träningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du har en sund inställning till livet som pokerproffs, känner du någon mental press på dig att du ska grinda ihop till mat och hyra?

 

Är den mentala pressen en av anledningarna till att du fortfarande spelar mest NL500, därför att du vet att du inte har någon större varians och "lätt" kan spela ihop dina 20K per månad?

 

Vilka är dom största vinnarna på NL500/NL1000 enligt din HM/PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är intresserad av hockey...

 

Själv tycker jag Foppas comebackförsök är lite skumma. Funkar det inte för honom att "töma sig" på träning och se om kroppen håller? Lägg gärna ut texten kring detta! :)

 

Själv tycker jag förstås Foppa ska göra så många comeback försök han vill och hoppas förstås han kommer tillbaka. Men samtidigt tycker jag det är skumt att han inte kan ta reda på hur bra foten håller genom att genomföra hårda träningar.

 

Jadu, jag har faktiskt inte tänkt på just det så mkt.

Men utan att själv ha spelat hockey seriöst så antar jag att oavsett hur hård träning man kör så blir det aldrig de matchsituationer som man får i en allvarlig match, det blir kanske inte riktigt samma tempo och samma maximala utsöndring av adrenalin som man får i en riktig match skulle jag gissa.

 

Sen vet man ju inte i detalj vad de har gjort med hans fot mellan varje försök, är det större ändringar som de verkligen tror på (måste det ju vara) så förstår man ju att han prövar igen.

 

Och ja för mig får han hålla på till han blir 60, tycker det var helt underbart att se senast han gjorde comeback, mot DIF va?

Trots att han höll typ div 4 tempo i typ allt han gjorde så hände han med bra och dominerade vissa stunder med i princip bara sina psykiska egenskaper.

 

Tycker han är den största genom alla tider, och han är ju också en av de absolut mest uppskattade européerna genom tiderna i nordamerika.. Ett mkt gott betyg.

 

Låter som att du har en sund inställning till livet som pokerproffs, känner du någon mental press på dig att du ska grinda ihop till mat och hyra?

 

Är den mentala pressen en av anledningarna till att du fortfarande spelar mest NL500, därför att du vet att du inte har någon större varians och "lätt" kan spela ihop dina 20K per månad?

 

Vilka är dom största vinnarna på NL500/NL1000 enligt din HM/PT?

 

Jo, klart att man känner viss press.. Men nu har jag ändå jobbat typ 3-6 dagar i månaden, oftast på OB-tider så jag har ändå skrapat ihop minst 5K därifrån varje månad.. Vilket jag på existensminimum faktiskt skulle kunna överleva på.

Därför känner jag lite att allt jag tjänar på pokern egentligen är överflöd, även fast jag helst vill ha ut minst 10-15K extra för att kunna leva normalt och lägga undan lite osv.

 

Vet inte om det är just den biten av "press" som gör att jag inte gått upp i nivå, men du är inne och snuddar på hur jag känner ändå.

Jag tycker såklart det är väldigt bekvämt med nästan obefintliga (över en månad dvs) swings och nästan alltid ett stabilt plus.

 

Sen har jag utökat spelet på 5/10 för varje månad, förrutom senaste veckan har jag blandat in några bord 5/10 vid varje session. Men jag tycker helt enkelt inte traffiken och värdet är nog bra för att helt lägga ner 2,5/5 som jag fortfarande ser som en enorm guldgruva, trots att andelen grinders ökat lavinartat sista månaderna.

 

Sen får jag nog återkomma med svar på din sista fråga, min databas börjar bli riktigt stor med typ 15 månaders spel och väldigt många händer.

Därför säckar datorn ihop i typ 30 min varje gång jag försöker ta fram större samples än 100K händer.

Nästa gång jag inte tänker använda datorn på en stund ska jag dock kolla upp det, blev väldigt nyfiken själv.

 

Skulle tro att det står mellan Markus800 och Elderserbo, dels för att jag har många händer mot dem.. Men framförallt för att båda under längre perioder totalt körde över nivån för några månader sedan, på senare tid har jag dock inte mött någon av dem särskilt mkt.

 

 

5km-slingan gick mycket tyngre än vanligt, gissar att det är fotbollsträningen som sitter kvar lite i benen.

Ungefär minuten långsammare än normalt över 5km, så det var iofs ingen monster-skillnad.

 

Dusch nu och mamma-lagad middag sen, mkt fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av anledningarna till att det blir fler och fler regulars på SvS är nog utan tvekan alla dessa dagböcker här på pf. Alla läser om hur lätt det är att göra en 20K månad och vips så ploppar det upp några nya stjärnor, som övergivit sitt grindande på någon rakeback site. Förhoppningsvis lockar de väl till sig en och annan fisk också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av anledningarna till att det blir fler och fler regulars på SvS är nog utan tvekan alla dessa dagböcker här på pf. Alla läser om hur lätt det är att göra en 20K månad och vips så ploppar det upp några nya stjärnor, som övergivit sitt grindande på någon rakeback site. Förhoppningsvis lockar de väl till sig en och annan fisk också.

 

Bra skrivet. Rammlade själv tillbaka på detta vis, o jag trivs. Men visst kan jag också hålla med om att alla grindande forumiter sabbar lite för sig själva.

 

Just därför håller jag nick o handposter hemligt, vill inte avslöja spelet för mycket, alla händer man undrar över ang. sitt eget spel finns dagligen att hitta i allas Db`s , hehe...:-)

 

Jacken, jag jobbar full time igen o kan inte stalka dig lika mycket nu,,,,,:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av anledningarna till att det blir fler och fler regulars på SvS är nog utan tvekan alla dessa dagböcker här på pf. Alla läser om hur lätt det är att göra en 20K månad och vips så ploppar det upp några nya stjärnor, som övergivit sitt grindande på någon rakeback site. Förhoppningsvis lockar de väl till sig en och annan fisk också.

 

Håller med dig där muggen, var också en av anledningarna till att jag lade ner dagboken för ett tag.

Sen märkte jag att jag hade ett litet behov av att skriva av mig resultat osv, och då tänkte jag att vad fan gör en svs-dagbok hit eller dit eg.

 

Känner både positivt och negativt inför detta med fler grinders, visst det blir marginellt svårare att vinna pengar..

Men vi som tar seriöst på tableselection tjänar stort på detta, och det gör ju också att man får anstränga sig lite för att utveckla sitt spel.

 

Jacken, jag jobbar full time igen o kan inte stalka dig lika mycket nu,,,,,:mrgreen:

 

:(

As of now söker jag alltså ny stalker...

 

:D

 

 

Jahapp, haft en riktigt skön dag idag faktiskt.

Kanonmiddag hemma hos föräldrarna, lite kaffe på det och satt och snackade skit några timmar.

Sen rullade jag hem till tjejen och träffade henne för första gången på flera dagar (ovanligt), köpte hem lite lösgodis och kikade på idol bland annat.. Ganska bra avkoppling imho!

 

Dagens skönaste var ändå att Stavlan (stavning?), den där norske talkshow-nissen på svt hade fått dit Jay-Z på något jäävla vänster.

Som tur är var Henrik Schyffert med och gjorde intervjustunden något lite mindre stel, tycker inte normannen är någon vidare intervjuare.. Även om jag bara sett honom typ ett avsnitt tidigare.

 

Jay-Z verkar iaf vara en riktigt skön snubbe, inte ofta man ser intervjuer med honom.. Särskilt inte i svensk media.

 

Efter honom tar de in någon ung up and coming jazz-stjärna som senare skulle sjunga.

Norrbaggen frågade då Jay-Z om han gillade jazz..

"Oh Yeaah, I listen to it a lot.. Everytime i´m in an elevator."

 

Dagens citat.

 

Imorgon blir det städdag här med föreningen, jävligt roligt förstås.. Kommer säkerligen gå extra sakta mtp att hemmapremiären står och väntar på kvällen.

 

Poker-fri helg som sagt, fick erbjudande om ett trevligt homegame imorgon hos Noddan.. Men jag har fan spelat poker alla vardagar och typ hela dagen en dag varje helg i en månad nu, så jag känner att jag kan behöva koppla bort det för några dagar i rad. Brukar också göra att jag spelar rejält mkt mer fokuserat när jag kör igång.

Noddan och hans nya marker får vänta till nästa helg helt enkelt som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snittar 15h /dag vid datorn, pma om intresse finns

 

15 timmar?? :shock:

Det är ju typ all vaken tid..

Men okej, bli min stalker så kan jag vara den som ringer 112 när ditt arsle har slagit rot i kontors-stolen i gentjänst då. :D

 

Jaha, det märks iaf att jag har gått ner väldigt mkt i arbetstid, rent socialt vill säga.

När det börjar bli dags för en sån här happening som idag, där hockeypremiären och mkt socialiserande är på gång känner jag hur det spritter i hela kroppen av att komma ifrån lägenheten och bara ha roligt.

 

Det är så jävla illa så jag tyckte att höst-städningen ute på gården kändes som riktigt underhållande.

Iofs har det på senare år flyttat in många yngre som helt klart är lite roligare att umgås med en de gamla stofiler som tidigare dominerade föreningen här.

 

Nu blir det en gorbys (grym lunch imo..) och sen en snabbdusch innan avfärd mot Gävle.

 

Tipset står på oavgjort med eventuell OT-vinst för Brynäs.

Dock är det hjärtat som styr där, såg bitar av SAIK-Luleå och SAIK såg otroligt starka ut.. Har ju varit stor omsättning på spelare där, men deras junior-backar är ju riktigt jävla imponerande.

 

Hoppas Andersén är tillbaka bara, han betyder enormt mkt där bak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen kom denna:

River var först väldigt jobbig, och var halvvägs inne i mucken när jag kom att tänka på - skulle verkligen Vanial checksyna ett drag på turn här, verkligen totalt utan odds?

Ändrade mig i sista sekund och det blev en sjukt skön syn.

 

 

***** Hand History for Game 1125450332 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 24, 22:41:44 ET 2009

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: VaNiaL ( $1100.61 )

Seat 3: Partyjack ( $1054.82 )

Seat 4: noneedto ( $1069.06 )

Seat 5: erken ( $335.12 )

noneedto posts small blind [$2.5].

erken posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c 8c ]

VaNiaL raises [$20].

Partyjack calls [$20].

noneedto folds.

erken folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, 8d, Qh ]

VaNiaL bets [$35.62].

Partyjack raises [$124.67].

VaNiaL calls [$89.05].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

VaNiaL checks.

Partyjack bets [$250].

VaNiaL calls [$250].

** Dealing River ** [ Td ]

VaNiaL is all-In.

Partyjack is all-In.

VaNiaL shows [ Qc, Jd ] a pair of queens.

Partyjack shows [ 7c, 8c ] two pairs, eights and sevens.

VaNiaL wins $45.79 from side pot#1 with a pair of queens.

Partyjack wins $2102.14 from the main pot with two pairs, eights and sevens.

Game#1125452732 starts.

#Game No : 1125452732

 

 

Vad tusan sätter du honom på för hand när du synar???? Jag i min okunnighet hade muckat handen 19 gånger av 20, absolut sämsta handen jag sätter honom på när han ställer på rivern skulle vara QT fast den känns ganska osannolik i varje fall jämfört med möjligheten/risken att han har en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...