Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )


diazo

Recommended Posts

  • Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tsatan vad beach2k12 går dåligt...:(. Gick ner de klassiska 4-5 godis-kilona genom att ändra matvanor men har helt stagnerat senaste veckorna. Behöver gå ner minst 6 kg till.

 

Räknar med att gå ner 0.75kg i veckan när jag börjar justera intaget. Blir snart att kapa kolhydraterna (tja meta, flaming undanbedes). Är ett beprövat explo-koncept jag kör varje år. Att jag dricker alkohol 3 dagar i veckan är ett problem dock...:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir snart att kapa kolhydraterna (tja meta, flaming undanbedes).

 

Be Meta dra åt helvete, kapa kolhydraterna helt, byt ut ölen mot torrt, vitt vin och rena glas starksprit och vips så kommer sommarvikten utav bara farten 8-)

 

Guld med grillmix diazo, såväl ensam som i sällskap! Chips och kyld dryck är inte fy skam det heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be Meta dra åt helvete, kapa kolhydraterna helt, byt ut ölen mot torrt, vitt vin och rena glas starksprit och vips så kommer sommarvikten utav bara farten 8-)

 

Guld med grillmix diazo, såväl ensam som i sällskap! Chips och kyld dryck är inte fy skam det heller!

 

Hehe söp väldigt mkt förra deffen och kom ner till ca10-12% bf utan cardio så lär vara lurre :). Då hade jag ingen dam som sänker mig iofs :( Men tack för tipsen! Kör du själv lite smådeff så här på vårkvisten?

 

mm sick guld, ringde Level flera gånger och tänkte bjuda på öl och grillat men han svarar ju inte, sen kommer det en jävla post om alkoholwhine och beach 12 osv, fy fan.. har daskat fram konjaken nu och funnit mig i en någorlunda omoralisk situation där jag sitter och snackar med en kompis ex, vill typ inte köra "måste dra" när jag kommer sitta och trolla på facebook hela kvällen men men, lär va lungt..

 

Får eventuellt bli mixed grill till lunch imorgon innan de kommer 50 pers till lägenheten för att festa loss i ära till den semigamle : )

 

Jobbade över till 20 och var tiltad :S. Sen drog jag bicce/underarmar direkt efter. Kör vi lunch på stäket im runt 12? Tänkte dra till HBG vid 13snåret. Om du är hemma kan du åka med mig in till Lund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe söp väldigt mkt förra deffen och kom ner till ca10-12% bf utan cardio så lär vara lurre :). Då hade jag ingen dam som sänker mig iofs :( Men tack för tipsen! Kör du själv lite smådeff så här på vårkvisten?

Är det din definition på väldigt mycket? :)

 

Jobbade över till 20 och var tiltad :S. Sen drog jag bicce/underarmar direkt efter. Kör vi lunch på stäket im runt 12? Tänkte dra till HBG vid 13snåret. Om du är hemma kan du åka med mig in till Lund.

 

 

Plocka upp mig på skolan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe söp väldigt mkt förra deffen och kom ner till ca10-12% bf utan cardio så lär vara lurre :). Då hade jag ingen dam som sänker mig iofs :( Men tack för tipsen! Kör du själv lite smådeff så här på vårkvisten?

 

Absolut! Väger alltid 5-7kg mer i slutet av februari än vad jag gör i början av Juni. Mår väldigt illa i psyket under vinterhalvåret, och med en seriöst studerande tjej är det svårt att fly vintern, vilket medför att jag mest sitter och deppar, grindar och äter alldeles för mycket i korrelation till min dagliga aktivitet som på sin höjd och med lite tur består av lite action i sänghalmen :S

 

Sen bryr jag mig inte så mycket om vad motståndare till lågkolydratskost säger. Det är ett väldigt enkelt sätt att tappa bf, både för den late och den mer aktiva. Det är tungt den första veckan för mig, som normalt sett drar i mig mycket godis eller annat onyttigt varje kväll framför teven, men efter en veckas cold turkey går det av bara farten... Oxe, bacon, ägg, svamp, Riesling och scotch'n diet-coke samt lite joggingturer när sugen infaller gör inte alltför ont i varken kropp eller själ ;-)

 

 

mm sick guld, ringde Level flera gånger och tänkte bjuda på öl och grillat men han svarar ju inte, sen kommer det en jävla post om alkoholwhine och beach 12 osv, fy fan..

 

Partypooper den där lvl :lol:

 

/Bag "in" Box

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen bryr jag mig inte så mycket om vad motståndare till lågkolydratskost säger. Det är ett väldigt enkelt sätt att tappa bf, både för den late och den mer aktiva. Det är tungt den första veckan för mig, som normalt sett drar i mig mycket godis eller annat onyttigt varje kväll framför teven, men efter en veckas cold turkey går det av bara farten... Oxe, bacon, ägg, svamp, Riesling och scotch'n diet-coke samt lite joggingturer när sugen infaller gör inte alltför ont i varken kropp eller själ ;-)

 

/Bag "in" Box

 

Här har vi en person som resonerar precis som jag! Jag köper att man lika bra kan deffa med kolhydrater. Grejen är att det blir fan så mkt jobbigare att trolla runt med kolhydratintag. Har inga problem att leva och träna utan kolhydrater så för min del är det inga problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra och mer njutbar inställning till deffen det där. Nu när jag ändå är på ett väldigt Torsdags-mysigt humör så slänger jag in ett par snabba tips också; take it or leave it.. 8-)

 

Sidedish-tips 1: En blodig oxe och potatisgratäng är alltid gott och förvånansvärt enkelt och smidigt att svänga ihop. Potatisen i gratängen är givetvis ett stort no-no när man kapar kolhydraterna, men kan enkelt bytas ut mot skivad rättika utan att för den delen ge någon annan smak eller konsistens. Fullgott substitut med andra ord.

 

Sidedish-tips 2: Sucker för pasta har jag alltid varit. Känslan i kroppen när man slänger sig på soffan efter en rejäl portion stabbig pastasås på typ lite ryggbiff, svamp, grädde, oxfond och en burk crème fraiche är ju oslagbar. Även pastan är ju strängt förbjuden men byts enkelt ut mot strimlad vitkål som skärs i form utav spaghetti eller tagliatelle och kokas snabbt al-dente i väl saltat vatten, tänk västkust. Mycket bra substitut till pasta utan varken kolhydrater eller kalorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...