xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Ska köpa mig en whiskey bok lära mig lite mer om det, någon som har något förslag på vilken bok som är bäst? Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Ska köpa mig en whiskey bok lära mig lite mer om det, någon som har något förslag på vilken bok som är bäst? http://www.whiskyguiden.se/index2.html Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 btw köpte du nån Jämtlands Pilgrim ? Javisst gjorde jag det, ganska liten beska men väldigt god. Jag rekommenderade den vidare och den var omtyckt. Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Köpte en Irlänsk billig ale i en grön burk och det var en bra konstig ale, den smakade ingenting, ungefär som vatten med konstig konsistens. Bra för folk som inte gillar öl iaf. Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Ska köpa mig en whiskey bok lära mig lite mer om det, någon som har något förslag på vilken bok som är bäst? Du ska få första lektionen gratis av mig. Ge fan att skriva whiskey hela tiden. whisky heter det Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 "Klöver 2 (HANYU 2000 Ichiro's Malt 'Two of Clubs' - 6 år 57%) En japansk whisky som lagrats på japansk ek! Det är väldigt sällsynt kombination! Mycket annorlunda upplevelse i positiv bemärkelse. Doften går åt det söta hållet med lite kryddighet och stor smak! Doft: Söt, kryddig och undertoner av ek Smak: Vanilj, ek, stor rund smak med påtagliga toner av vanilj och ljus choklad. Finish Lång och explosiv till en början men klingar av med härlig söt eftersmak Ruter tre 56 % Lagrad på ex bourbon fat. en mycket angenäm whisky som kanske inte sticker ut så mycket åt något håll! Doft: Godis, torkad frukt och mycket fräsch doft av citrus Smak:Maltig, rivig och med en skvätt sälta! Finish: Medellång med sakta avklingande maltiga toner" Beställt klöver två! Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Du ska få första lektionen gratis av mig. Ge fan att skriva whiskey hela tiden.whisky heter det Haha se där ja, borde jag ju fattat efter allt jag läst om whisky men kändes så bra med ett e där. Engelskans uttalning av whisky lurade mig nog ey:ii på slutet. Citera
Macke_ Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Whisky, (tidigare även visky) eller på Irland och i USA whiskey. Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Exakt Macke. Whiskey i USA.. Och då pratar vi om en helt annan dryck än här. En avskyvärd smörja som jag inte skulle bjuda svärmor på ens. Whisky här inget annat !! Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Irländskt är väl drickbart? Ja det är drickbart , men dock inte i samma division som Lagavulin mfl. Men gör du en Irish Coffe på Jameson så kommer jag Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 The Ileach ska testas efter att ha läst det här http://motstugan.com/nyhetsbrev_fr%C3%A5n_systembolaget.htm. Citera
Staahla Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Tycker inte Ileach håller samma klass som tex Lagavulin och Laphroaig men den slinker väl ner i brist på bättre. Köp hem 18 yo Highland Park istället, lätt värt den extra hundringen eller vad det kan kosta extra. Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 The Ileach ska testas efter att ha läst det här http://motstugan.com/nyhetsbrev_fr%C3%A5n_systembolaget.htm. duger inte mina rekommendationer? kan varna lite för Ileach för känsliga. den är väldigt kraftig och smakar torv. MYCKET TORV. min farsa tyckte den var obehaglig att dricka, men han är ingen finsmakare. själv tycker jag den är mycket fin Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Gått över till Grants nu för att inte slösa på den fina whiskyn. Läste att The famous grouse var den bäst säljande whiskyn på systemet och det förstår jag inte alls. Mkt spritsmak och väldigt lite whisky, billig javisst men Grants är ju det också och den är klart godare. Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 duger inte mina rekommendationer? kan varna lite för Ileach för känsliga. den är väldigt kraftig och smakar torv. MYCKET TORV. min farsa tyckte den var obehaglig att dricka, men han är ingen finsmakare. själv tycker jag den är mycket fin Jodå . Men efter att ha hittat en lista där den toppar så ökar ju bara intresset. Sen att den inte är så dyr är ju kanon om den håller samma klass som de dyrare varianterna. Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Gått över till Grants nu för att inte slösa på den fina whiskyn. Läste att The famous grouse var den bäst säljande whiskyn på systemet och det förstår jag inte alls. Mkt spritsmak och väldigt lite whisky, billig javisst men Grants är ju det också och den är klart godare. usch ja vidriga dryck. de har en annan riktigt vidrig, black grouse. sägs vara anpassad för sverige. min mamma gillar den smakar typ vanilj och skit. Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Hade ingen aning om att det fanns så många med intresse av whisky. Vad det gäller andra starkvaror på systemet som konjak och sherry, finns det något som är värt att testa? Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Läser du ens alla poster i din egen DB ? Nu är det lätt sista gången jag talar om vilken som är den mest prisvärda av alla. Bowmore-light för 265 kr helröret !!! http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=405&Butik=0&SokStrangar= Citera
Slasktratt Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Hade ingen aning om att det fanns så många med intresse av whisky. Vad det gäller andra starkvaror på systemet som konjak och sherry, finns det något som är värt att testa? Madeira! Kanske inte tillräckligt starkt för herrn men starkare än vanligt vin iaf. Tyvärr är systembolaget riktigt kassa på madeira. Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Läser du ens alla poster i din egen DB ?Nu är det lätt sista gången jag talar om vilken som är den mest prisvärda av alla. Bowmore-light för 265 kr helröret !!! http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=405&Butik=0&SokStrangar= Nej jag missar en del . Men kan tänka mig att du har rätt köpte en Bowmore för 330kr nått och den var väldigt prisvärd. Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Madeira! Kanske inte tillräckligt starkt för herrn men starkare än vanligt vin iaf. Tyvärr är systembolaget riktigt kassa på madeira. Väl talat.. Besökte Madeira förra året och deras hembrygd går inte av för hackor. Nu finns det iofs väldigt varierande kvalite´ , men rätt Madeiravin är MYCKET gott. Citera
xlars Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Madeira! Kanske inte tillräckligt starkt för herrn men starkare än vanligt vin iaf. Tyvärr är systembolaget riktigt kassa på madeira. Jag är ju ett stort fan av vin, lite för stort. Så det kanske är värt att testa Madeira. Citera
Larzzon67 Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Nej jag missar en del . Men kan tänka mig att du har rätt köpte en Bowmore för 330kr nått och den var väldigt prisvärd. Länken Lars Länken.. Å då menar jag inte IOGT utan min bifogade Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2009 Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Hade ingen aning om att det fanns så många med intresse av whisky. Vad det gäller andra starkvaror på systemet som konjak och sherry, finns det något som är värt att testa? grappa? http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=70752&Butik=0&SokStrangar= Citera
Recommended Posts