Gå till innehåll

xlars is back.


xlars

Recommended Posts

  • Svars 195
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Klöver 2 (HANYU 2000 Ichiro's Malt 'Two of Clubs' - 6 år 57%)

En japansk whisky som lagrats på japansk ek! Det är väldigt sällsynt kombination! Mycket annorlunda upplevelse i positiv bemärkelse. Doften går åt det söta hållet med lite kryddighet och stor smak!

 

Doft: Söt, kryddig och undertoner av ek

 

Smak: Vanilj, ek, stor rund smak med påtagliga toner av vanilj och ljus choklad.

 

Finish Lång och explosiv till en början men klingar av med härlig söt eftersmak

 

Ruter tre 56 %

Lagrad på ex bourbon fat. en mycket angenäm whisky som kanske inte sticker ut så mycket åt något håll!

Doft: Godis, torkad frukt och mycket fräsch doft av citrus

Smak:Maltig, rivig och med en skvätt sälta!

Finish: Medellång med sakta avklingande maltiga toner"

 

Beställt klöver två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska få första lektionen gratis av mig. Ge fan att skriva whiskey hela tiden.

whisky heter det ;-)

 

Haha se där ja, borde jag ju fattat efter allt jag läst om whisky men kändes så bra med ett e där.

 

Engelskans uttalning av whisky lurade mig nog ey:ii på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Ileach ska testas efter att ha läst det här http://motstugan.com/nyhetsbrev_fr%C3%A5n_systembolaget.htm.

 

duger inte mina rekommendationer? :(

 

kan varna lite för Ileach för känsliga. den är väldigt kraftig och smakar torv. MYCKET TORV. min farsa tyckte den var obehaglig att dricka, men han är ingen finsmakare. själv tycker jag den är mycket fin 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått över till Grants nu för att inte slösa på den fina whiskyn. Läste att The famous grouse var den bäst säljande whiskyn på systemet och det förstår jag inte alls. Mkt spritsmak och väldigt lite whisky, billig javisst men Grants är ju det också och den är klart godare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

duger inte mina rekommendationer? :(

 

kan varna lite för Ileach för känsliga. den är väldigt kraftig och smakar torv. MYCKET TORV. min farsa tyckte den var obehaglig att dricka, men han är ingen finsmakare. själv tycker jag den är mycket fin 8-)

 

Jodå :). Men efter att ha hittat en lista där den toppar så ökar ju bara intresset. Sen att den inte är så dyr är ju kanon om den håller samma klass som de dyrare varianterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått över till Grants nu för att inte slösa på den fina whiskyn. Läste att The famous grouse var den bäst säljande whiskyn på systemet och det förstår jag inte alls. Mkt spritsmak och väldigt lite whisky, billig javisst men Grants är ju det också och den är klart godare.

 

usch ja vidriga dryck. de har en annan riktigt vidrig, black grouse. sägs vara anpassad för sverige. min mamma gillar den :shock: smakar typ vanilj och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ingen aning om att det fanns så många med intresse av whisky. Vad det gäller andra starkvaror på systemet som konjak och sherry, finns det något som är värt att testa?

 

Madeira! Kanske inte tillräckligt starkt för herrn men starkare än vanligt vin iaf. Tyvärr är systembolaget riktigt kassa på madeira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser du ens alla poster i din egen DB ?

Nu är det lätt sista gången jag talar om vilken som är den mest prisvärda av alla. Bowmore-light för 265 kr helröret !!!

 

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=405&Butik=0&SokStrangar=

 

Nej jag missar en del :(. Men kan tänka mig att du har rätt köpte en Bowmore för 330kr nått och den var väldigt prisvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Madeira! Kanske inte tillräckligt starkt för herrn men starkare än vanligt vin iaf. Tyvärr är systembolaget riktigt kassa på madeira.

 

Väl talat.. Besökte Madeira förra året och deras hembrygd går inte av för hackor. Nu finns det iofs väldigt varierande kvalite´ , men rätt Madeiravin är MYCKET gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...