xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Gått bra idag och ligger fint plus än så länge, ska försöka dra ner på mina mastodontpass för jag spelar så dåligt till slut. Ska dra ner på drickandet, man blir ju allmänt tokig på alkohol, den är säkert en stor förklaring till mitt misslyckande i poker den senaste också. Ta en whiskey då och då är väl ok men svepa vinflaska efter vinflaska är inte så lyckat. Lite av en ond cirkel med poker som går dåligt som gör att man mår dåligt och dricker. Rätt sjukt hur mitt mående nästan helt styrs av hur det går i pokern. Citera
sulla Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Gått bra idag och ligger fint plus än så länge, ska försöka dra ner på mina mastodontpass för jag spelar så dåligt till slut. Ska dra ner på drickandet, man blir ju allmänt tokig på alkohol, den är säkert en stor förklaring till mitt misslyckande i poker den senaste också. Ta en whiskey då och då är väl ok men svepa vinflaska efter vinflaska är inte så lyckat. Lite av en ond cirkel med poker som går dåligt som gör att man mår dåligt och dricker. Rätt sjukt hur mitt mående nästan helt styrs av hur det går i pokern. Så länge man är konsekvent och även dricker då det går bra är det bara lugnt. Citera
Nr1 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Den här dagboken verkar helt vild. Citera
Larzzon67 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Bowmores 15-åriga är fan helt underbar, slår tom Ardbergs. Ardbeg ?? Nej nej, en whisky måste ha initialbokstav L annars är det att betrakta som avskräde. Tex OR Nåja Bowmores 15-åriga duger väl till vardags Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Har aldrig testat Lagavulin, får bli nästa köp. Citera
Larzzon67 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Har aldrig testat Lagavulin, får bli nästa köp. Men va fan det är ju den bästa av dom alla... KÖP !!! PS glöm inte Ale Jämtlands Pilgrim när du ändå ska handla. Den tipsade jag om för ett halvår sen , men då var du rejält knack antar jag Citera
someguy123 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Alltsa alskar ocksa whisky pa L =). Men jag kan fan inte fa nog av Bowmore. Tycker den ar sa javla god. Citera
Tottyville Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Vilken Laphroaig e det man ska köpa? http://www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm?Sok=e2&SokKriteria=laphroaig%20&Butik=0&SidNr=1&SortKol=namn&Asc=1&BackUrl={0071022A-F37F-4CB2-B7F5-DB78F70CFE2F} dyrast e godast? Citera
Larzzon67 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Vilken Laphroaig e det man ska köpa? http://www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm?Sok=e2&SokKriteria=laphroaig%20&Butik=0&SidNr=1&SortKol=namn&Asc=1&BackUrl={0071022A-F37F-4CB2-B7F5-DB78F70CFE2F} dyrast e godast? Har inte provat dom alla ,men några stycken. Min slutsats är att den "vanliga" 10-åriga för 419 är tillräckligt bra. Vanligtvis den som finns på alla bolag. Övriga är säkerligen beställningsvaror. Citera
heltok Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 äh, finns många andra fina bokstäver i alfabetet också... Citera
HeavyM Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 18-årig Highland Park = pur magi. Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Många fina whiskey sorter nämda här och de kostar ju därefter. Vad tycker ni om de billigare sorterna? Klart att de aldrig kan komma upp i samma kvalitet men vill man dricka lite mer känns det ju bättre om det inte kostar en förmögenhet. Tycker själv Grants är en av de bättre som inte kostar så mkt. Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Dricker Jameson:s 12-åriga just nu en liten besvikelse men så ligger den ju inte så väldigt högt i pris heller. En besvikelse om man jämför med Bowmore och Ardbeg och det kanske inte är rättvist. Citera
TiltTONY Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Många fina whiskey sorter nämda här och de kostar ju därefter. Vad tycker ni om de billigare sorterna? Klart att de aldrig kan komma upp i samma kvalitet men vill man dricka lite mer känns det ju bättre om det inte kostar en förmögenhet. Tycker själv Grants är en av de bättre som inte kostar så mkt. JD Citera
heltok Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Många fina whiskey sorter nämda här och de kostar ju därefter. Vad tycker ni om de billigare sorterna? Klart att de aldrig kan komma upp i samma kvalitet men vill man dricka lite mer känns det ju bättre om det inte kostar en förmögenhet. ptja så dyrt var inte mitt tips: http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=515&Butik=0&SokStrangar= 339kr prisvärt imo. Citera
eloket Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Testa Caol Ila 12 år. Inte så fasligt dyr men mycket god. http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=377&Butik=0&SokStrangar= Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Antecknar och skriver ner, kommer ha hela bokhyllan full med whiskeysorter sen . Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Har fortfarande inte hittat den Japanska klöver två. Blir nog till att be dem beställa in den. Den går ju inte att undvika med det namnet, läste en bra recension på den också. Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 När jag börjar vinna igen . http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=86035&Butik=0&SokStrangar= Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Ser att Jameson passar bäst som Irish coffie. http://www.whiskyguiden.se/meny_val/Irland/Jameson.html Citera
xlars Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Var hos läkaren idag han sucka och sa att det här är mer än han klarar av, så han skrev en remiss till en psykiatriker. Efter det fick jag ut all medicin jag ville också, Stesolid 10mg, Xanor 2mg, och en kombination av antidepressiva som ska kunna kicka igång en död häst. Citera
Recommended Posts