Orrarah Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 NL50 HU på Stars. Bara spelat några händer, så ingen read på fi... Kör man vidare på turn? Och vad gör man sedan om fi synar och det kommer en blank river? PokerStars Game #31818918812: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/08/19 16:15:33 ET Table 'Waterman II' 2-max Seat #2 is the button Seat 1: ManU-roma7-1 ($51.60 in chips) Seat 2: manek A1A ($48.25 in chips) manek A1A: posts small blind $0.25 ManU-roma7-1: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to ManU-roma7-1 manek A1A: raises $0.50 to $1 ManU-roma7-1: calls $0.50 *** FLOP *** ManU-roma7-1: checks manek A1A: bets $2 ManU-roma7-1: raises $4.50 to $6.50 manek A1A: calls $4.50 *** TURN *** ManU-roma7-1: Skjuter man här? Citera
magico Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Tycker du ska folda pre, visserligen minbettar FI men jag tror ändå det är för löst. Vad var din tanke på flop? Degar du om han slår om? Jag skulle bara synat flop, blir färre jobbiga beslut och om du får in det på flop ligger du alltid risigt till. Turn suger, dåligt barrellkortet och FI kommer inte folda spec mycket dock har du antagligen fått några extraouts. Checkar du vänder du din hand face up eftersom du inte checkar några värdehänder där(antar jag?). Jag skulle betat turn för att få han att folda 6x och kanske 7x/random pockets/floats, K foldar aldrig. Försök göra sizen så du har en bra betstorlek kvar till en shove på river och shovea alla ruter, alla 5or och om det kommer läskiga kort typ A eller liknande kan du shovea som bluff. Citera
Trillske Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Skjut och pusha typ alla rivers om han synar låter skoj, utom om du eventuellt får för dig att bluffcatcha ett rivrat par eller så. Känns dumt att ge upp river om han bara synar turn. Å andra sidan har jag aldrig vunnit en hand i hu någonsin. Citera
bananuz Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Skjut turn, ge upp på blank river. Han lär syna ner rätt brett och det känns optimistiskt att bara hoppas på att fi också har fd (vilket lär vara i stort sett det enda han foldar river med om han nu synat sig dit). Citera
Orrarah Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Tanken med höjningen på flopp är väl att helt enkelt kunna ta hem potten plus att jag har outs, en semibluff helt enkelt. Magico, vilka kort på turn skulle vara bra barrellkort? Citera
magico Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Tanken med höjningen på flopp är väl att helt enkelt kunna ta hem potten plus att jag har outs, en semibluff helt enkelt. Magico, vilka kort på turn skulle vara bra barrellkort? Alla broadways och 5or skulle jag säga. Och alla ruter såklart. Jag tror aldrig att du tar hem potten på flop nästan, brädan är dragig så för att få potten kommer du typ alltid vara tvungen att stjuta turn/river och tror ändå det är svårt att få honom att folda några färdiga händer. Jag skulle inte reraisa flop med ett färgdrag jag inte vill dega iaf men det är många som gör det tror jag. Citera
Trillske Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 (vilket lär vara i stort sett det enda han foldar river med om han nu synat sig dit).Lyckas vi få in bra size tror jag random slänger mycket. Antagligen inte KQ+ och sådär, men ändå. Citera
bananuz Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Lyckas vi få in bra size tror jag random slänger mycket. Antagligen inte KQ+ och sådär, men ändå.Spelar vi cr flop och skjuter både turn och river (förutsatt att river är någorlunda blank alltså), hade iaf jag synat river med 7x och bättre. Typ 99-TT hade varit snap Citera
Recommended Posts