Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

Tillbaka i verkligeheten och några pokersessioner har det blivit.

 

Har avverkat ca 10 000 händer på nya nivån rush NL25. I runda slängar 8-9 bb/100 har jag klarat av. Det får jag vara väldigt nöjd med. Framförallt då det gick riktigt motigt i början. I o f s var sista sessionen riktigt bra...

 

Litet urval men en fingervisning som jag är nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En annan småkul grej. Har skaffat en laptop som jag spelar på också. jag och den där jävla musplattan kommer inte så bra överens.

 

Råkat folda händer då jag nuddat plattan... Trist.

 

Skön hand från igår dock. Jag NL25, jag öppnar med A,D off till 0,85, blir 3-bettat till ca 2,60. Kommer åt plattjäveln och min 4-bettar :lol:.

 

Hursomhelst floppen visade A,J,X. fi vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fredagsvits.

 

En kille kom in på en bar - beställde en öl - satte sig vid ett bord.

Sen började han tala:

Fffffförbbbbannnaddde ttteeellllia sa han

Detta upprepade han ett tiotal gånger. Samma mening.

Då blev bartendern nyfiken - gick fram till killen - och frågade

"Varför sitter du här och säger förbannade telia hela tiden "

" Jjjo " sa killen " Jjjaagg rrrriinnngddde tttttill tttteliiia ii ddag - o-o-o ffffrågggade hhur mmyckket dddet kkkkossstar attt rrringga tttill aaammeeriikkka - å då sssäggger ddddom dddjävvvlarrnna - aa aatt fffför ddddig bbblir dddet nnnog bibibillliggarre aaat fflygga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Fulltilt för att jag fick K,K i sb. Kul då bb ibland tror jag försöker sno och höjer. Inte lika tacksam över att bb denna gång fått A,A. När sedan första kortet på floppen är en K hoppar man till lite. Lite taskigt att ni levererar ett A direkt efter...

 

För ett par veckor sen hade jag i SB AA och det hade BB med, normalt, only on Full Tilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan småkul grej. Har skaffat en laptop som jag spelar på också. jag och den där jävla musplattan kommer inte så bra överens.

 

Råkat folda händer då jag nuddat plattan... Trist.

 

Skön hand från igår dock. Jag NL25, jag öppnar med A,D off till 0,85, blir 3-bettat till ca 2,60. Kommer åt plattjäveln och min 4-bettar :lol:.

 

Hursomhelst floppen visade A,J,X. fi vek.

 

Denna är jag nöjd med.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010304670.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissession nu på morgonen. Dålig timing, dåliga bluffar, 3 bettad när jag har svag hand och alla foldar då jag har nåt trevligt.

 

Jag höjer från sb med 44, mest för att sno, får syn. Träffar set på perfekt flopp, turn ger ett A och fi visar intresse. Kanon tänker jag tills han viker upp AA :-(.

 

Får alltid riktigt dåligt självförtroende efter en riktigt kass session. Känns som att jag är för dålig, borde gå ned... Får jobba bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mentala spärrar"

 

Någon mer som upplever? Jag har en förmåga att bygga upp mål med rullen. T ex när jag når x antal $ belönas jag med... Eller nåt sånt.

 

Har kommit fram till att detta leder till mentala spärrar i rullen. När jag närmar mig målet vill jag så gärna uppfylla det att jag tar lite större risker, synar när jag inte borde och hoppas på träff för då uppfylls målet. Jävla fisktänk, kan jag inte få träffa bara denna gång.

 

Problemet blir att jag närmar mig målet flera gånger och åker på bakslag. Bra spel blandas med önskespel. Rullen pendlar strax under målet och det vill sig inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk!

 

Måste whina... Två riktiga pissessioner irad.

 

Blev höjd på nästan varenda c-bett och sköt jag 2 gator fick man feta all ins i ansiktet. Lyckades hamna i problem igen med pocketpar på sb. Denna gång höjde jag 22 och fick syn av bb. Flopp 2,7,A rainbow. Jag bombar och fi är såklart nöjd med sina AA på hand.

 

Alltså set over set ska vara ovanligt men jag tycker att man ser det ofta. Och då har jag i princip tagit bort 22-77 ur min preflopprange, nu ska de bort helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt projekt på g också :-D.

 

Har öppnat konto på Everest. Ryktet har alltid vara att de är kass där så tänkte att man passar in :lol:.

 

$50 gratis efter ett quizz på Pokerstr... Målet är att dumskotta, snabbt upp till vettig rulle eller gula :lol: Börjar på NL10 och siktar på att gå upp till NL20 när rullen är $100. NL50 när rullen är $200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt projekt på g också :-D.

 

Har öppnat konto på Everest. Ryktet har alltid vara att de är kass där så tänkte att man passar in :lol:.

 

$50 gratis efter ett quizz på Pokerstr... Målet är att dumskotta, snabbt upp till vettig rulle eller gula :lol: Börjar på NL10 och siktar på att gå upp till NL20 när rullen är $100. NL50 när rullen är $200.

 

Hur går det?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum som jag var så trodde jag att det skulle komma 50$ från Pokerstrategy. De har inte dykt upp ännu. Klagat hos dem, får se om det hjälper.

 

Fan, var sugen på att börja från "0:-" och idiotskotta. :-D

 

Annars rätt kallt spel, varit på konferans med jobbet och jobbat mycket i trädgården = begränsat spel.

 

Fiskarna träffar topptriss och t o m fyrtal när jag spelar aggressivt pre och bombar... :-( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej men Pokerstrategy fixade så jag fick 50$ gratis på Everest.

 

Planen är att spela:

 

NL10 upp till 100$

NL20 upp till 250$

NL50 upp till 500$

NL100 upp till 1000$ vilket är målet.

 

5 inköp för nivån under innebär att jag går ned.

 

Ett av problemen är att det går så jävla sakta när man spelat rush ett par månader... :-(.

 

Började med 4 bord NL10 och lyckades back 4$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej men Pokerstrategy fixade så jag fick 50$ gratis på Everest.

 

Planen är att spela:

 

NL10 upp till 100$

NL20 upp till 250$

NL50 upp till 500$

NL100 upp till 1000$ vilket är målet.

 

5 inköp för nivån under innebär att jag går ned.

 

Ett av problemen är att det går så jävla sakta när man spelat rush ett par månader... :-(.

 

Började med 4 bord NL10 och lyckades back 4$

 

pokerstrategy är faktiskt en väldigt seriös site!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är borta. Är inte riktigt i "balans".

 

Jobbat som en idiot senaste tiden, lillkillen är vaken en del om nätterna och fick ett tråkigt besked att min farsa råkat ut för en olycka och förlorat typ halva handen.

 

Spelar överaggressivt, vilket är ett problem för mig då och då. Hittar massvis med blufflägen. En del är bra, andra mindre lyckade. Vill vinna nästan alla potter och kan inte vika när jag ska.

 

Frustrerad när jag märker hur dåligt jag spelar vissa händer men kan inte sluta.

 

Kort sagt spelar jag dålig, ogenomtänkt poker. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite på ett bananskal så halkade jag in i forumstävlingen Prostaker survivor. Kul! :-D

 

Detta medförde att Holdem manager införskaffats. Länge tänk men aldrig blivit av tidigare. Hoppas att det kan hjälpa mitt spel i rätt riktning.

 

Prostaker survivor innebär att jag går upp från NL25 till NL50. Självklart en riktigt kul utmaning!

 

Går samtidigt från att spela fullring till att spela 5 handat. Det är också en sak som jag länge funderat på att göra. Nu blev det av.

 

Största problemet/hotet är att få holdem manager, nytt pokerprogram, andra nya program att fungera. Datorer har en tendens att hata mig :lol:.

 

Nästa problem är såklart att man har heltidsjobb, en liten kille på 7 månader, hus som renoveras ihärdigt och en käresta som såklart måste få lite kvalitetstid... Svårt att hitta tillräckligt med tid.

 

Ett annat problem är att jag verkligen spelat dålig poker de sista typ två veckorna. Vet vad jag gör fel men likförbannat är det svårt att justera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyffsad första speldag i prostaker survivor. Efter två sessioner är jag typ breakeven. Hade såklart hellre haft mer men tanken är att mjukstarta och bekanta sig med klienten, holdem manager, nivån och att det är 5 handat.

 

Bara man överlever första veckan så ska man nog kunna överraska :-D.

 

Sitter och bara längtar hem från jobbet, spelsugen som tusan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen bjöd tyvärr på en del sämre spel.

 

Småtiltad över diverse störningsmoment runt om så uteblev mitt a-game. Är lite stressad över att det 5 spelkvällar innan 2 personer ska röstas ut ur prostaker survivor. Känner att jag måste hitta +, tidvis letar jag efter lägen istället för att spela bra poker och invänta lägena.

 

Vet att jag kan spela riktigt bra poker och jag kan slå nivån.

 

Anyway, ingen större fara på taket ännu. Typ 30$ back efter bortåt 1 000 händer. Och då vet jag med mig flera dåliga spel. Bara att focusera och spela mitt a-game så ska det gå.

 

Nu ska man ha respekt för ny nivå och 5-handat istället för 10-handat. Känner att jag redan fått bättre koll på hur folk spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jobbig" hand från igår. (Sitter vid fel dator, så får bli ur minnet)

 

SHNL50

 

Jag raisar pre till 1,75 med :Jc::Qd: får två synare button och bb. Alla har typ fulla inköp.

 

Flopp:

 

:Kc::Jd::Qs:

 

Hero check

fi 1 check

fi 2 bet 5

Hero raise 12 (borde varit mer?)

fi 1 call

fi 2 reraise 40

Horo fold

fi 1 all in

fi 2 call

 

Spelade jag vettigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar också på att fixa licens på HEM. Vill egentligen testa Pt3 först, men får inte igång trialversionen av någon anledning. Jag testade att fixa HEM gratis en gång, slutade med porrikoner på skrivbordet, skummaste viruset jag nånsin varit med om och omformatering :) Så det blir nog helt enkelt att jag köper. Lycka till med gejmandet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jobbig" hand från igår. (Sitter vid fel dator, så får bli ur minnet)

 

SHNL50

 

Jag raisar pre till 1,75 med :Jc::Qd: får två synare button och bb. Alla har typ fulla inköp.

 

Flopp:

 

:Kc::Jd::Qs:

 

Hero check

fi 1 check

fi 2 bet 5

Hero raise 12 (borde varit mer?)

fi 1 call

fi 2 reraise 40

Horo fold

fi 1 all in

fi 2 call

 

Spelade jag vettigt?

 

Hade nog synat istället för ditt omslag på flopp. Känns som om man raisar bort händerna som man slår och bara får syn av sånt som har oss slagna.

 

Edit. Såg att du valde att check/raisa. Tror inte vi får betalt av något som vi slår med denna linje. Hade höjt ett vanlig CBet och lagt mig när dom börjat slå om varann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första veckan av Prostake survivor går mot sitt slut. Dags att analysera. (Mest för mig själv.)

 

Min målsättning var att klara första veckan runt breakeven. NL50 är en nivå över mitt vanliga spel och det är dessutom 5 handat vilket jag typ aldrig spelat.

 

Om mitt spel håller? Svårt att säga faktiskt. Har fått ihop runt 2 000 händer. Har tyvärr inte mer tid även om jag vill. Ca 3,5 inköp ned. Har sprungit under ev enligt holdem manager. Helt klart har jag träffat dåligt och haft otur med timingen. Blir 3-bettad när jag har halvbra händer och får roundfold när jag har AA, KK. Höjer lika mycket såklart.

 

Preflopp spelet tror jag faktiskt är relativt ok. Spelar 20/17/6. Om jag ska vara självkritisk så är det postfloppspelet som vållat mig problem. En del av sanningen är såklart att jag träffat dåligt men det finns helt klart saker att jobba på. Sanningen är enkel. Jag är van vid tiohandat, det är såklart skillnad. Tror att jag blivit floatad en del. Tror jag hamnat fel i timing en del. Tror att jag tagit en del dåliga beslut.

 

Vet att jag synat av rivern ett par händer i onödan. Eller tror mig veta. TPTK, och topp tvåpar m m.

 

Känner att huden verkligen skulle behövas. På tiohandade bord är det ganska lätt att se "avvikande" spel. 5 handat är det mer saker som man måste lägga märke till.

 

Inte direkt redo att kasta in handuken. 3 inköp kan man lätt knipa under en bra session. Sedan är man tillbaka på ursprungsläget.

 

Måste även skriva att det är väldigt nyttigt att vara med i en sån här tävling. Man analyserar sitt spel på ett helt annat sätt. Helt övertygad om att jag är en lite bättre spelare efter detta oavsett hur det går.

 

Men som nämnts tidigare. Det är svårt att spela med för liten rulle och press att man måste plussa för att inte bli utröstad.

 

Hur som helst. Hoppas klara kvällens utröstning och ska kriga vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...