Gå till innehåll

Pokerns nedgång - vårat fel.


Hittapengarna

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På NL100 i morse såg jag 100BB-syn pre med K8 off och AJ off och tänkte att hej vad härligt det är att folk fortfarande är så fantastiskt dåliga.

 

Så illa som OP beskriver läget är det väl ändå inte.

 

Jag lirar på entraction NL 50 vet inte var du lirar men scenariot du beskriver kan jag knappt minnas senast det hände. Här vågar man knappt gå all in med QQ pre för det enda som synar ner är AK AA KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog mig rejält idag hur jag allt oftare lägger märke till hur mycket bättre motståndet blir hela tiden.

Tillochmed på lägre nivåer hittar man ett ganska kompetent motstånd idag och det är fan oroväckande hur pokern ser ut om 1-3 år i framtiden.

 

Ola Brandborn skrev det hela ganska bra i en pokerblaska nyligen:

" För tre år sedan så frågade en NL50 spelare varför en kåk slår en färg - idag, så frågar en annan NL50 hur man bäst balanserar sin 4-bets range "

 

Jag började fundera rejält och ivrigt försökte jag fatta varför det tyvärr håller på att bli såhär. Jo, tidningar, forum, coaching mot betalning och tv.

Det är logiskt egentligen. Pokern blev stor och media försöker tjäna pengar på flugan men om vi inriktar oss mot spelarna så tror jag det finns en hel del att göra för att " sakta ner " den här nedåtgången.

 

Hur ofta ser man inte 2.5/5 spelare ( även jag ) som frågar om analyser och svåra situationer och genast snappar tre-fyra forumiter upp och ger sitt absolut bästa svar. Det här gör att din motståndare imorgon eller dagen efter spelar bättre och betalar inte av på samma sätt som han tidigare gjorde just för att du eller någon annan på nivån lärde honom bästa sätt att hantera just den situationen.

 

Vore intressant att höra era åsikter om det här. Något ni inte tänkt på eller känner ni att " det finns så många sopor där ute så det inte spelar någon roll om man bara lär några få? "

 

Har du börjat vinna mindre nu?

du lirar 18/12 3 bet på 2. Kanske dags och bli lite lösare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta på asien/indien boomen sen är allt som det ska igen.

 

This, och sen är det underbara med poker att vi är människor. Vissa har det andra har det inte, jag vet många som spelar poker, både hobby och proffesionellt men som jag innerst inne vet aldrig skulle kunna bli bättre än mig hur mycket coaching/skit osv dem än gjorde.

 

Det handlar om psyke, stabilitet, logiskt tänkande, talang ja you name it är många faktorer som spelar in. Bara för du vet reglerna och kan 3beta och 4beta betyder inte att du bemästrar poker. Klart det blir lite svårare men finns så många multitablande nitregs som läcker ifrån sig pengar bara floata sönder dem.

 

Finns fisk fortfarande och dem spelar händerna sig självt emot, sen finns det ju alla karaktärer, gäller bara att anpassa sig så bra som möjligt så kommer det alltid att finnas en hyfsad framtid i poker.

 

Men återigen, vissa har det, andra inte. Är man lyckligt lottad så är man, pokern är ju ingen lek som det kanske var för 2-3 år sen, jag började spela seriös poker för lite över ett år sedan och har utvecklats till att bli en av dem bättre midstakes nätspelarna därute.

 

Men många glömmer bort att poker är en HOBBY för många, alla som spelar poker tar det inte på liv och död. Många räknar ju med att förlora när dem spelar, just dem man vinner på också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This, och sen är det underbara med poker att vi är människor. Vissa har det andra har det inte, jag vet många som spelar poker, både hobby och proffesionellt men som jag innerst inne vet aldrig skulle kunna bli bättre än mig hur mycket coaching/skit osv dem än gjorde.

 

Det handlar om psyke, stabilitet, logiskt tänkande, talang ja you name it är många faktorer som spelar in. Bara för du vet reglerna och kan 3beta och 4beta betyder inte att du bemästrar poker. Klart det blir lite svårare men finns så många multitablande nitregs som läcker ifrån sig pengar bara floata sönder dem.

 

Finns fisk fortfarande och dem spelar händerna sig självt emot, sen finns det ju alla karaktärer, gäller bara att anpassa sig så bra som möjligt så kommer det alltid att finnas en hyfsad framtid i poker.

 

Men återigen, vissa har det, andra inte. Är man lyckligt lottad så är man, pokern är ju ingen lek som det kanske var för 2-3 år sen, jag började spela seriös poker för lite över ett år sedan och har utvecklats till att bli en av dem bättre midstakes nätspelarna därute.

 

Men många glömmer bort att poker är en HOBBY för många, alla som spelar poker tar det inte på liv och död. Många räknar ju med att förlora när dem spelar, just dem man vinner på också.

 

Amen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på entraction NL 50 vet inte var du lirar men scenariot du beskriver kan jag knappt minnas senast det hände. Här vågar man knappt gå all in med QQ pre för det enda som synar ner är AK AA KK

 

Schysst, om man railar nosebleeds så synar de ner med alla möjliga händer till och från. Så hoppa in där, eftersom folk synar ner så dåligt.

 

Nä Johnny Chan e i de närmaste okänd!

 

Johnny Chan e i de närmaste de facto-amerikan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst, om man railar nosebleeds så synar de ner med alla möjliga händer till och från. Så hoppa in där, eftersom folk synar ner så dåligt.

 

 

 

Johnny Chan e i de närmaste de facto-amerikan.

 

 

Date of Birth

1957, Guangzhou, China

Chan moved with his family in 1962 from Guangzhou to Hong Kong, then in 1968 to Phoenix, Arizona and later in 1973 to Houston, Texas.

 

Är man född i landet så räknar jag det iallafall som den nationalliteten ursprungligen iaf. annars e ju alla Nevada spelare Amerikaner inom de snaraste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de spelgalna asiater ni syftar på är nog lite allergiska mot långsamheten i pokerspel. de vill in och dega stora pengar på något som går jävligt snabbt och kan ge jävligt mycket utdelning. Tror inte poker är något som passar deras mentalitet. ("deras", alla asiater är inte likadana men syftar typ på den stora majoriteten.)

 

Tror inte att det någonsin kommer bli någon pokerboom i asien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date of Birth

1957, Guangzhou, China

Chan moved with his family in 1962 from Guangzhou to Hong Kong, then in 1968 to Phoenix, Arizona and later in 1973 to Houston, Texas.

 

Är man född i landet så räknar jag det iallafall som den nationalliteten ursprungligen iaf. annars e ju alla Nevada spelare Amerikaner inom de snaraste!

 

Så du tror på nån slags massiv kinesisk pokerspelardiaspora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...