Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tycker han har en väldigt bra poäng. Lycka till att starta upp en kanal som heter "underhållning för vita" lixom.. Men ganska idiotiskt att ta upp det i bloggen. Va fan hade han väntat sig för reaktioner?

Postad

Låter som en storm i ett vattenglas. Tvivlar på att rasism är inblandat varken från DNs eller BETs sida. Sen skriver tidningarna om det bara för att ha nåt att fylla sidorna med.

Antagligen döptes BET så enbart för att det var finansiellt fördelaktigt.

Postad

Han har ju helt rätt, klart det hade blivit ett jäkla liv om de hade startat en kanal som han säger. Man får inte ens tala om dessa frågor utan att kallas rasist. Det är väl en av anledningarna till varför SD har blivit så stora i Sverige. Ingen annan vågar ta debatten.

Postad
Han har ju helt rätt, klart det hade blivit ett jäkla liv om de hade startat en kanal som han säger. Man får inte ens tala om dessa frågor utan att kallas rasist. Det är väl en av anledningarna till varför SD har blivit så stora i Sverige. Ingen annan vågar ta debatten.

Jo, Mona Sahlin vågade ta debatten mot Jimmy Åkesson och jag har aldrig sett en person så överkörd i direktsänd tv. Åkesson är riktigt skicklig.

Debatten går att se här:

http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8

Postad

Han är ju överpk, inte rasistisk.

White Entertainment Network finns ju i allt utom i namnet. Finns flera nätverk som siktar in sig på saker som bara vita kan älska. Eg, WWF lär ju ha 98%+ vit demografi.

Jo jag håller med dig, men rasism är mest riktat åt ett hål.
Lol och lol.
Postad

Suck. Förstår ni inte varför rasism mot vita här(eller i USA) aldrig är lika illa som rasism mot en minoritet o framförallt svarta. Det här är ju bara smygrasistisk propaganda. Oj, så synd om oss vita som blir nertryckta av de svarta utan att ngn bryr sig.

Så roligt hur man på pf så fort man uppmärksammar liknande sociala, strukturella problem så avvisas man med standard kommentaren att man ska "ta det lugnt, orka hetsa upp sig". Men när det gäller rasism mot vita, ja då är det en bra poäng värd att uppmärksammas.

Rörande artikeln, så är det ju löjligt att kalla DN rasistisk.

Postad
Det är väll snarare BET som är rasister?

Nu vill jag väl inte gå så långt som att säga att man är rasist för att man döper en tevekanal efter hudfärg, men jag håller med om att det är konstigt.

Lol och lol.

Rasism slår hårdare mot minoriteter, det är ju inget konstigt med det. Och i USA är svarta en minoritet.

Postad
"Åkesson är riktigt skicklig" kan ju tolkas som att han vann va?

Jag tänkte att jag frågade den som skrev inlägget när jag kommenterade så det är nog bättre den personen svarar.

Anledningen till att jag inte är säker är att det känns som ett syfningsfel i första meningen och då skulle man kunna tolka det som att han blev överkärd trots att han är skicklig.

Postad
Jag tänkte att jag frågade den som skrev inlägget när jag kommenterade så det är nog bättre den personen svarar.

Anledningen till att jag inte är säker är att det känns som ett syfningsfel i första meningen och då skulle man kunna tolka det som att han blev överkärd trots att han är skicklig.

Och jag tänkte att jag svarade ändå eftersom Åkesson uppenbarligen var den skickliga. Comprende? Syfningsfel är väldigt vanliga så jag brukar försöka bortse från dom.

Nu ska jag iväg!

Postad

DN menar ju att den svarta minoriteten biter sig själv i foten genom att kalla sig för African-Americans och ha teve kanaler som i namnet försöker utesluta alla andra. Separatistiskt menar han (jmfr apartheid, min kommentar).

Varför kan inte svarta kräva att bli accepterade som riktiga amerikaner precis som alla andra (jmfr Greek-American, Jamaican-American, Euro-American)? Han undrar vad svarta kallas i England (African-Englishmen?). Han är rätt säker på de inte kallas African-Canadian i hans (förra) hemland.

Inte så rasistiskt tycker jag. Men bra synpunkter. Lite PK med svenska mått men kanske inte med amerikanska.