Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 19 postas här!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag älskar multis reload 20x rake 100%bonus, hur sköna som helst. går fort också om man lirar många bord.

Hoppas du var ironisk..

 

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att 20x på multi är ok. Men det är nog smärtgränsen. Jag skulle dock aldrig spela på Partynätverket utan bonus i botten. Det finns andra sidor med halva raken, bättre kvalite på programvaran och samma motstånd. Det multi har till sin fördel är lite sverigeanpassade turneringar och fria transaktioner. Det, plus bonus räcker. Det Empire inte verkar förstå att det enda de har är dubbla raken mot andra sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Empire skickat ut en varning att de kommer stänga stänga kontot för de som horar för mycket tror jag de hade ökat sin trafik rejält. Då skulle alla spelat lite lagom där ibland och många bäckar små hade gett ett positivt resultat.

 

Bra tanke

 

Min enkla mening är att Empire skulle besparat sig en hel del badwill om de bara spärrat de konton de anser sig tvugna från framtida bonusar. Om de helt stänger ett konto har de inte ens en chans att få någon rake från dom.

 

Visst är det så... "Du har missbrukat bonussystemet, du får inga bonusar i framtiden om du inte visar genom ditt handlande att du ger oss action även mellan bonusomgångarna" eller något liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många miljoner dollar var det föresten partypoker gick plus detta året på oss spelare? Nån som kommer ihåg? Orkar inte googla. Men visst, tycker man synd om stackars partypoker ;)

Bottom line: PP tjänar sjuka pengar, dom går inte i konkurs pga lite marknadsföring.

 

Förstår man inte ens de mest elementära sakerna med hur ett företag fungerar kanske man inte ska skriva en massa trams. Ett företag vill i alla lägen maximera sin vinst och då måste företaget givetvis bedöma vad som i varje läge maximerar företagets vinst. Skit samma hur mycket vinst som företaget gör, det är fullständigt egalt.

 

Jag har iofs läst företagsekonomi på universitetsnivå, men det är skit samma. Du kanske är filosofie doktor i ämnet?

Troligen inte eftersom du inte uppfattar mitt budskap, ifall företaget ville maximera sin vinst skulle de ta 100% i rake, nu får dom inte några kunder då och det är precis fallet här. Du verkar ha svårt att förstå att marknadsföring och bonusar är ett sätt att maximera sin vinst i framtiden.

Ifall man som du anser att skapa badwill i sitt kundsegment maximerar vinsten får det stå för dig.

 

Gdaily och andra har sina åsikter och framför dem på ett vettigt sätt, du däremot kommer med personliga påhopp utan någon som helst insikt i problemet och därför får du ett svar på din nivå.

 

Nu drar jag mig ur den här disskussionen som urartat till nåt fjantigt pajkasteri. Ni som gillar 20x reload, spela multi. Ni som tycker det är bra att låsa konton, spela på empire och prima network.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs läst företagsekonomi på universitetsnivå, men det är skit samma. Du kanske är filosofie doktor i ämnet?

Troligen inte eftersom du inte uppfattar mitt budskap, ifall företaget ville maximera sin vinst skulle de ta 100% i rake, nu får dom inte några kunder då och det är precis fallet här. Du verkar ha svårt att förstå att marknadsföring och bonusar är ett sätt att maximera sin vinst i framtiden.

Ifall man som du anser att skapa badwill i sitt kundsegment maximerar vinsten får det stå för dig.

 

Det finns fullt av människor som har läst på universitet, men som inte har lärt sig någonting. Jag står fast vid att ett företag aldrig kan slänga bort pengar, oavsett hur stor vinst företaget gjort. Det handlar om att i varje given tidpunkt maximera vinsten för företaget.

 

BTW: Jag har inte en enda poäng i FEK, men man måste ju använda sin hjärna när man funderar på hur ett företag ska och borde agera. När man läser denna diskussion låter det som att några 5-åringar blivit av med sitt godis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det läskigaste är väl om empires årsredovisning visar att det var ett mycket gynnsamt drag att stänga av utpekade personer. Då kan man ju frukta att andra siter följer deras drag. Visar det sig däremot att det var ett dumt drag kan vi nog vara lugna ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När bonusar börjar gå upp i 20x mister de sin funktion, man bli bara förbannad för att man inte orkar cleara den, cashar ut och ratar siten i framtiden i stället. Risken ökar också för att åka på en downsving som överstiger bonusen så det känns inte komfortabelt längre att spela med bonusen som back up eller skyddsnät mot en dålig session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När bonusar börjar gå upp i 20x mister de sin funktion, man bli bara förbannad för att man inte orkar cleara den, cashar ut och ratar siten i framtiden i stället. Risken ökar också för att åka på en downsving som överstiger bonusen så det känns inte komfortabelt längre att spela med bonusen som back up eller skyddsnät mot en dålig session.

 

 

Mister sin funktion? Bonusen kanske även är en sjysst grej för oss som skulle spelat där oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss et mail från Multi om en 100% Reload Bonus.

20x rakade händer är ju "ganska" tufft" på 20 dagar, speciellt om man vill få ut $100.

 

Min fråga är: Vad händer om man INTE uppnår det nödvändiga antalet händer, får man NOLL i bonus då?

Ska man i så fall (om man nu vill utnyttja denna inte alltför attraktiva bonus) slänga in så pass mycket pengar så att man tror sig kunna cleara bonusen?

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig köra Multibonusen om man nte är en spelare som kan spela fler änn 4 bord. 2000 rakeade händer för en 100 usd bonus- min synpunkt inte värt. Tycker att 10 x hade räckt- men 20 är ju en smärtgräns.

 

Dessutom kan jag ju tillägga - att ni som inte kört bonuskoden COMPBONUS på party- gör det. 100 usd x5 ...500 rakeade händer - den är ju väldigt bra i mina ögon - clearade den på 2 dagar med 2 bord spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs läst företagsekonomi på universitetsnivå, men det är skit samma. Du kanske är filosofie doktor i ämnet?

Troligen inte eftersom du inte uppfattar mitt budskap, ifall företaget ville maximera sin vinst skulle de ta 100% i rake, nu får dom inte några kunder då och det är precis fallet här. Du verkar ha svårt att förstå att marknadsföring och bonusar är ett sätt att maximera sin vinst i framtiden.

Ifall man som du anser att skapa badwill i sitt kundsegment maximerar vinsten får det stå för dig.

 

Det finns fullt av människor som har läst på universitet, men som inte har lärt sig någonting. Jag står fast vid att ett företag aldrig kan slänga bort pengar, oavsett hur stor vinst företaget gjort. Det handlar om att i varje given tidpunkt maximera vinsten för företaget.

 

BTW: Jag har inte en enda poäng i FEK, men man måste ju använda sin hjärna när man funderar på hur ett företag ska och borde agera. När man läser denna diskussion låter det som att några 5-åringar blivit av med sitt godis.

 

Jag kan egentligen inte tillföra något i den här diskussionen som f ö känns lite som "är citroner gula?". Men eftersom jag för en gångs skull får möjlighet att skryta på forumet så...

 

pluntzky har i princip rätt och TANDEM fel, (och Empire), har fattat det mesta fel. Jag HAR läst ekonomi på univeritet 8-) . Och jag ÄR ekonomichef 8-)8-). Rent teoretiskt finns det en "ongoing"-princip som lever parallellt med vinstmaximeringskravet. Dvs långsiktig överlevnad, (lönsamhet).

Relationer med kunder, leverantörer tenderar att vara viktigare faktorer för långsiktig överlevnad än priset (raken). I dagens samhälle har företagen mindre och mindre direkta kontakter omvärlden, vilket gör de få kontakter, (bonuserbjudande), som görs oändligt viktigare. Dessutom är det så att relationer är mycket mer beständiga än reaktioner på en prisförändring. Därför verkar det som Empire har gjort ett stort misstag. Men, det kan också vara så att de handlar rationellt och korrekt gentemot ägarna om de på kort sikt försöker boosta vinsten inför en försäljning. Försäljningpris brukar räknas som en multiplikator av årsvinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs läst företagsekonomi på universitetsnivå, men det är skit samma. Du kanske är filosofie doktor i ämnet?

Troligen inte eftersom du inte uppfattar mitt budskap, ifall företaget ville maximera sin vinst skulle de ta 100% i rake, nu får dom inte några kunder då och det är precis fallet här. Du verkar ha svårt att förstå att marknadsföring och bonusar är ett sätt att maximera sin vinst i framtiden.

Ifall man som du anser att skapa badwill i sitt kundsegment maximerar vinsten får det stå för dig.

 

Det finns fullt av människor som har läst på universitet, men som inte har lärt sig någonting. Jag står fast vid att ett företag aldrig kan slänga bort pengar, oavsett hur stor vinst företaget gjort. Det handlar om att i varje given tidpunkt maximera vinsten för företaget.

 

BTW: Jag har inte en enda poäng i FEK, men man måste ju använda sin hjärna när man funderar på hur ett företag ska och borde agera. När man läser denna diskussion låter det som att några 5-åringar blivit av med sitt godis.

 

Jag kan egentligen inte tillföra något i den här diskussionen som f ö känns lite som "är citroner gula?". Men eftersom jag för en gångs skull får möjlighet att skryta på forumet så...

 

TANDEM har i princip rätt och pluntzky, (och Empire), har fattat det mesta fel. Jag HAR läst ekonomi på univeritet 8-) . Och jag ÄR ekonomichef 8-)8-). Rent teoretiskt finns det en "ongoing"-princip som lever parallellt med vinstmaximeringskravet. Dvs långsiktig överlevnad, (lönsamhet).

Relationer med kunder, leverantörer tenderar att vara viktigare faktorer för långsiktig överlevnad än priset (raken). I dagens samhälle har företagen mindre och mindre direkta kontakter omvärlden, vilket gör de få kontakter, (bonuserbjudande), som görs oändligt viktigare. Dessutom är det så att relationer är mycket mer beständiga än reaktioner på en prisförändring. Därför verkar det som Empire har gjort ett stort misstag. Men, det kan också vara så att de handlar rationellt och korrekt gentemot ägarna om de på kort sikt försöker boosta vinsten inför en försäljning. Försäljningpris brukar räknas som en multiplikator av årsvinsten.

 

Hur kan du säga att jag har fel när du håller med allt jag säger?

Jag försöker ju få fram att relationsmarknadsföring är viktigt och att ett klumpigt agerande av empire minskar förtroendet för företaget. Jag skrev ju även som du att bonuserbjudande är viktigt etc. Du får läsa igenom mitt inlägg igen så ser du att vi skriver precis samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Hur kan du säga att jag har fel när du håller med allt jag säger?

Jag försöker ju få fram att relationsmarknadsföring är viktigt och att ett klumpigt agerande av empire minskar förtroendet för företaget. Jag skrev ju även som du att bonuserbjudande är viktigt etc. Du får läsa igenom mitt inlägg igen så ser du att vi skriver precis samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eddie88:

Skulle aldrig köra Multibonusen om man nte är en spelare som kan spela fler änn 4 bord. 2000 rakeade händer för en 100 usd bonus- min synpunkt inte värt. Tycker att 10 x hade räckt- men 20 är ju en smärtgräns.

 

Jag klarade av mars reloaden på 7 dagar på 3 bord. Spelade väl cirkus sammanlagt 18h. Dock är det omaha PL 0,1$/0,25$ vi pratar om. I princip rake:as varje hand på denna nivå...trots lägsta stake. Så du skulle kunna klara av det om du spelar mindre än en timme per dag i 20 dagar PLO.

 

Men men, inte så många som gillar omaha... texas som gäller här antar jag. Då blir det högre stakes antar jag, alternativt flera bord.

 

Jaja, jag tycker det iaf är 100 dollares rätt ner i fickan.

 

/esp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel på hur man värnar om långsiktig relation m h a bonus som verktyg. Jag har inte kunnat spela så mycket i vår p g a Bredbandsbolagets inkompetens och därför inte kunnat uppfylla kraven hos BonB. Här är svaret jag fick på en fråga från mig:

 

Dear Knapp_0,

 

We have now credited you with $95 as a compensation for not reaching the

required first deposit bonus amount.

 

Poker points can be used for joining the Weekly Poker Points Freeroll. It

requires 100 points in a week. Poker Points will also help in bringing your

commission on the Betting Exchange down.

 

Best regards,

Tor Skeie

BetOnBet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Bonuskoden COMPBONUS på partypoker, 5x bonusbeloppet max 100 usd. Satte in 500 och är nu klar med den bonusen. Dock gick jag back men slutade på 40 dollar + tillsammans med bonusen.

 

Rekomenderas och koden funkar.

 

Jag spelar på bl a Party, men behöver redogörelse för citatet ovan. Måste jag sätta in 500$ för maximal bonus eller räcker det med 100$. Vet inte hur jag ska tolka ovanstående citat då han först skriver att bonusbeloppet är max 100$ men att han satte in 500$.

 

Är tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag undrar om det finns bra bonusar på Empire. Har de bonuserbjudande varje månad? Någon som vet?

 

Undrar också om Party och multi alltid har 100$ bonus erbjudande varje månad, eller om det bara är lite då och då.

 

Precis som innan är jag tacksam för svar (Fast det är väll alla, alltid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...